Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa oli tänään mies, jolla ei riittänyt rahat perunapussiin

Vierailija
05.01.2015 |

Kyllä ottaa päähän, kun en tajunnut kaivaa omasta lompsasta puuttuvaa 50 senttiä. Siis mun edellä oli vanhempi laitapuolen kulkija, oli kuitenkin suht selvän oloinen. Ostokset oli pussi perunoita, jotka olisi maksaneet 1,50. Mies kaivoi taskustaan kasan 5 senttisiä, mutta niistä tuli vaan 1 euro ja perunapussi jäi ostamatta. Itse seisoin ja odotin vuoroani, mutta en tajunnut auttaa.. Jotenkin säälittää nyt tuo mies, jos vaikka kärsii nälkää.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:06"]

Tuo lasten namien maksaminen on vähän niin ja näin. Meillä aina ennen annettiin tietty tasasumma ja sen sai ostaa, mitä sillä rahalla sai. Näin opetin lapsille rahan arvoa sekä sitä, että kaikkea mitä haluaa, ei voi saada. Olen ollut aika ärtynyt, jos joku on antamassa lapsille jotain sellaista, mitä hetkeä aikaisemmin olen kieltänyt. 

[/quote]

Totta tietysti tämäkin, mutta tämä on just sitä tosielämän taikuutta. Joulupukkia ei ole olemassa, mutta silti asioita tapahtuu. Magic. =)

Pitää vaan himpun verran palata ajassa taaksepäin, että muistaa miten iso asia se karkki ennen ole. Vähän sama kuin nyt olisi kenkäkaupassa ja löytäisi ihanat kengät mistä aina haaveillu ja mihin ei rahat riitä ja aattele kun siihen taakse tulis mies tai nainen tai myyjä ite, joka sanois että "noi sopii sulle kyllä niin hyvin ja olit niin onnellisen näköinen kun pidit niitä jalassasi, että mulle tulis kyllä tosi hyvä mieli jos näkisin vielä että sä kävelet tän kenkäparin kanssa ulos kaupasta.

Voi juku.

[/quote]

Jos mulle tapahtuisi noin, kokisin sen nöyryyttävänä. Mulla kuitenkin todennäköisesti rahat riittäisi seuraavana tilipäivänä; muuten en sellaisia kenkiä edes kokeilisi. 

Vierailija
22/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.
[/quote]

Kunnon dorka
[/quote]

Jep...tän urpon mielestä pitäis varmaan tappaa nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kassa ottanut muutamaa pottua pois ja myynyt sitten?

Vierailija
24/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]

Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.

[/quote]

Mitä sitten vaikka laittaisi. Joisin ittenikin hengiltä tältä istumalta jos olis varaa. Suomalaiset on kun japanilaisia siinä suhteessa, että mokata ei saa niin että kaikki saa tietää. Osa vaan ei jaksa tätä elämää selvinpäin, vaikka kuinka on yritetty. Peace <3

Vierailija
25/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu? En halua lasteni saavan rahaa tuntemattomilta ja oppivan vääränlaista rahankäyttöä. 

[/quote]

No toi tuntemattomilta rahan otto on kyllä ihan järkevä huoli, mutta on aika tavallista kaupan jonossa kokea tällaista. Ja mielummin toivoisin että omat lapset oppisi kans vastavuoroisesti auttamaan jotain toista  tarvittaessa kassajonossa. Silloin kun pienistä hyvistä asioista haluaa tuoda julki sen mahdollisen pahan, niin ei sekään tieto mikään turva ole.

Vierailija
26/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lasten karkkien makselijat ajattelevat kyllä ensisijaisesti itsekkäästi vain omaa hyvää mieltään. Ei karkit olet mitään sellaista mitä on pakko saada ja on paljon opettavaisempaa oppia laskemaan mihin rahat riittää.

Vierailija
27/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:17"]

Miksei kassa ottanut muutamaa pottua pois ja myynyt sitten?

[/quote]

Oli sellainen valmiiksi pakattu pussi...

Toivottavasti mies tajusi tulla myöhemmin ostamaan irtoperunoita 

Vierailija
28/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:17"]

Tuo lasten namien maksaminen on vähän niin ja näin. Meillä aina ennen annettiin tietty tasasumma ja sen sai ostaa, mitä sillä rahalla sai. Näin opetin lapsille rahan arvoa sekä sitä, että kaikkea mitä haluaa, ei voi saada. Olen ollut aika ärtynyt, jos joku on antamassa lapsille jotain sellaista, mitä hetkeä aikaisemmin olen kieltänyt. 

[/quote]

Totta tietysti tämäkin, mutta tämä on just sitä tosielämän taikuutta. Joulupukkia ei ole olemassa, mutta silti asioita tapahtuu. Magic. =)

Pitää vaan himpun verran palata ajassa taaksepäin, että muistaa miten iso asia se karkki ennen ole. Vähän sama kuin nyt olisi kenkäkaupassa ja löytäisi ihanat kengät mistä aina haaveillu ja mihin ei rahat riitä ja aattele kun siihen taakse tulis mies tai nainen tai myyjä ite, joka sanois että "noi sopii sulle kyllä niin hyvin ja olit niin onnellisen näköinen kun pidit niitä jalassasi, että mulle tulis kyllä tosi hyvä mieli jos näkisin vielä että sä kävelet tän kenkäparin kanssa ulos kaupasta.

Voi juku.

[/quote]

Jos mulle tapahtuisi noin, kokisin sen nöyryyttävänä. Mulla kuitenkin todennäköisesti rahat riittäisi seuraavana tilipäivänä; muuten en sellaisia kenkiä edes kokeilisi. 

[/quote]

No jos ihan tarkkoja ollaan, niin tottakai ehkä näin, mutta ei idea tässä olekaan se, että se raha pitäisi vastaanottaa vaan se tunne, kun joku tarjoutuu tuomaan sinulle hyvää mieltä. En kokisi kyllä milloinkaan sitä nöyryyttävänä.

Vierailija
29/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan kassalla viime kesänä oli mummo rollaattorin kanssa ja sillä oli jääny lompakko kotiin tai jotain vastaavaa. Juoksin sen perään omat ostokset maksettuani ja tarjoutusin hakemaan mummon kotoa rahat, kävin maksamassa ja toin ruokakassin mummolle kotiin. Oli kamala helle, ja mummo kiitollinen kun ei tarvinnu lähteä köpöttelemään takaisin kauppaan. Itelle tuli ainakin hyvä olo eikä ollut suuri ponnistus :)

Vierailija
30/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi juku.

[/quote]

Tuolla tavalla muuten välillä on tapahtunut ulkomailla, kun on ollut ostamassa jotain tuotetta. Muualla osataan olla joustavampia ja joskus voi tavaroista tinkiäkin jne.

Vierailija
31/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:13"]Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu? En halua lasteni saavan rahaa tuntemattomilta ja oppivan vääränlaista rahankäyttöä. 
[/quote]

Jos se on vaan se 10 senttiä, niin aika sama. Isommat summat olis vähän eri... Relaa.

Vierailija
33/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]Mä annoin kerran yhdelle n. 10 v. Pojalle kassajonossa kymmenen senttiä, jotta se sai ostettua karkkinsa :)
[/quote] miksei kauppa/ kassa itse pysty joustamaan edes tuon mitättömän 10cent? Todella surullista viedä köyhän asiakkaan pienet ostokset jos uupuu joku max 50cent, kerran näin kun yhdellä vanhalla miehellä oli ostoksina maito ja leipäpussi rahat ei riittänyt ihan 5cent uupui, jätti maitotölkin kassalle, mutta oli todella surullinen, ihmettelin ettei kassa voinut joustaa hinnassa edes 5cent! Muuten olisin itsekkin voinut auttaa, mutta mukana oli lapsi ja hänen "pullorahansa" minulla ei ollut rahaa mukana ollenkaan. Mutta ihmettelin kaupan touhua.

Vierailija
34/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.

[/quote]

On kuitenkin eri asia antaa käteistä rahaa tai maksaa toisen kaljaostokset, kuin antaa muutama euro perunoihin, jolloin tietää mihin ne annetut rahat menevät. Alkoholisteillakin on ihmisarvo, enkä soisi kenenkään näkevän nälkää.

Vierailija
35/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä mieli kun lukee kuinka moni auttaa toisia <3 Mulle sattui kerran vähän hassummin, eräs noin 60 v. mies olisi ostanut limsaa lentokentällä ja häneltä puuttui 10 snt. Ehdotin jos voisin maksaa sen hänen puolestaan niin tyyppi mulkaisi tylysti, meni ihan punaiseksi ja marssi kovaa vauhtia ulos... 

Vierailija
36/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:20"]

Nämä lasten karkkien makselijat ajattelevat kyllä ensisijaisesti itsekkäästi vain omaa hyvää mieltään. Ei karkit olet mitään sellaista mitä on pakko saada ja on paljon opettavaisempaa oppia laskemaan mihin rahat riittää.

[/quote]

Näitä suuria syntejä ja itsekästä mielihyvää. Niin onkin opettavaisempaa, olet ihan oikeassa. Talousasiat on tärkeä hallita nykypänä ja oppia säästämään ja ymmärtämään mihin rahat riittää. Olet oikeassa, niin oikeassa, olet oikeasti oikeassa, en keljuile. Mutta voi miten tylsä maailma olisikaan, jos me kaikki olisimme aina oikeassa ja tekisimme kaiken niinkuin opettavaisinta on.

Tähän vielä se kenon mainos kenolla millä hyvänsä, missä tehdään kaikkea uhkarohkeaa, astutaan mm. "odota tässä" rajan yli vaikka edellisellä asiakkaalla vielä asiointi kesken.

=)

Vierailija
37/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:31"]

Tulee hyvä mieli kun lukee kuinka moni auttaa toisia <3 Mulle sattui kerran vähän hassummin, eräs noin 60 v. mies olisi ostanut limsaa lentokentällä ja häneltä puuttui 10 snt. Ehdotin jos voisin maksaa sen hänen puolestaan niin tyyppi mulkaisi tylysti, meni ihan punaiseksi ja marssi kovaa vauhtia ulos... 

[/quote]

Ainiin ja siis oli varakkaan näköinen, eli varmaan asennekin apuun hieman erilainen.

Vierailija
38/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu?

[/quote]

Älä hätiköi johtopäätöksissäsi. Olet voinut antaa lapsellesi rahaa perunoihin ja maitoon, mutta hinta onkin noussut sen 10 senttiä. Mitään ylimäääräistä ei olla tässä esimerkissä ostamassa.

Mutta ehkä sinä mieluummin olet ilman jotain tuotetta, kuin annat lapselle luvan ottaa pari penniä tuntemattomalta.

Vierailija
39/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ajatteletko aina pahaa lähimmäisistäsi? 

Miksi? Jos sinulla ei ole oikeasti edes mitään todisteita?

Vierailija
40/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä olet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan