Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa oli tänään mies, jolla ei riittänyt rahat perunapussiin

Vierailija
05.01.2015 |

Kyllä ottaa päähän, kun en tajunnut kaivaa omasta lompsasta puuttuvaa 50 senttiä. Siis mun edellä oli vanhempi laitapuolen kulkija, oli kuitenkin suht selvän oloinen. Ostokset oli pussi perunoita, jotka olisi maksaneet 1,50. Mies kaivoi taskustaan kasan 5 senttisiä, mutta niistä tuli vaan 1 euro ja perunapussi jäi ostamatta. Itse seisoin ja odotin vuoroani, mutta en tajunnut auttaa.. Jotenkin säälittää nyt tuo mies, jos vaikka kärsii nälkää.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla muistat

Vierailija
2/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis voinu ostaa irtoperunoita.. Mutta toki olis ollu hieno ele auttaa vähävaraista!

Vierailija
4/71 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]

Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.

[/quote]

Sinua ei varmaan kukaan kutsu empaattiseksi ja hyväksi ihmiseksi.

Vierailija
5/71 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:28"]

Ette välttämättä todellisuudessa auta tilannetta ostamalla ne vitun perunat jollekin juopolle.

[/quote]

Kuvitteletko sinä, että JOS kyseessä on juoppo, hän juo vähemmän, kun hänellä ei ole ruokaa????

Taas kerran tyhmyys ja itsekkyys loistavat.

Vierailija
6/71 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ulkomaalaisilla, työssä käymättömillä, ei ole tällaisia ongelmia Suomessa..

Vierailija
7/71 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:35"]sille joka ihmetteli, että miksi kassa ei voi joustaa. Kassa joustaisi OMILLA rahoillaan, ei kaupan..
[/quote] miksi kassa joutuu joustamaan omilla rahoillaan? Miksei iso marketti- ketju tule edes tuonverran vastaan. Tietenkään aökoholia ja tupakkatuptteita ei tarvitsr joustaa, mutta mutta maidot yms.Ruokatarvikkeet. Pitäisi kauppaketjun joustaa.
[/quote]

Eli kaupan pitäisi antaa jokaiselle asiakkaalle aina sitten alennusta. Ei tartte kuin sanoa et ei nyt oo enempää rahaa. Jokainen asiakashan sieltä hakisi ne sentit joka kerta kotiinpäin, jotka vaan kehtaavat.

Vierailija
8/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:48"]

Kyllä ottaa päähän, kun en tajunnut kaivaa omasta lompsasta puuttuvaa 50 senttiä. Siis mun edellä oli vanhempi laitapuolen kulkija, oli kuitenkin suht selvän oloinen. Ostokset oli pussi perunoita, jotka olisi maksaneet 1,50. Mies kaivoi taskustaan kasan 5 senttisiä, mutta niistä tuli vaan 1 euro ja perunapussi jäi ostamatta. Itse seisoin ja odotin vuoroani, mutta en tajunnut auttaa.. Jotenkin säälittää nyt tuo mies, jos vaikka kärsii nälkää.

[/quote]

Mikset tajunnut? ...en nyt tajua?!

Vierailija
9/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran autoin jotaki vanhaa mummelia kassalla kun hän alkoi maksamaan ja ei ollutkaan riittävästi rahaa.. Kassa otti ensin sipulinipun pois, rouva laskeli rahojaan että ei riitä rahat. Seuraavaksi lähti leipäpussi, eikä rahat riittäneet vieläkään. Tässä vaiheessa oli pakko maksaa rouvan ostokset sillä oikeasti kävi häntä sääliksi. Ostokset taisi olla jotain 15 euron luokkaa yhteensä. Kyllä hän oli tyytyväinen ja sain itelle kans tosi hyvän mielen! Kerrottakoon vielä että en todellakaan ole itse hyvätuloinen vaan työtön, mutta en kadu yhtään että autoin jotain vielä vähävaraisempaa.

Vierailija
10/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi, ens kerralla sitten.

Tollaset pienet hyvät teot tuo muuten äärettömästi hyvää mieltä ja iloa päivään. Mä päästin tänään kassajonossa yhden vanhan miehen ohi, kun sillä oli paljon vähemmän ostettavaa. Tosi simppeli ja mitätln teko ja oikesti siitä seurasi sellanen iloisuuden hetki, mies, minä ja kassa alettiin ystävällisesti juttelee toisille ja toivottelemaan hyvää uutta vuotta. Ja varmasti oli kiva olo meillä kaikilla, ihan mitättömästä asiasta.

Ne on just ne 50 senttiset ja oven avaukset ja mukava hymy tai lause, kun jakaa hyvää. Merkityksetttömän pienet asiat on niin suuria.

Vierailija
11/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.

Vierailija
12/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin kerran yhdelle n. 10 v. Pojalle kassajonossa kymmenen senttiä, jotta se sai ostettua karkkinsa :)

Vierailija
13/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus maksanut kanssa, esim lasten namit kun ei ole raha ihan riittänyt.

Vierailija
14/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen.
[/quote]

Kunnon dorka

Vierailija
15/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin kerran yhdelle n. 10 v. Pojalle kassajonossa kymmenen senttiä, jotta se sai ostettua karkkinsa :)

[/quote]

Just tällänen. Ajattele tosiaan miten pienestä asiasta tulee hyvä mieli vielä nytkin. Ja varmasti sille pojallekin aina kun asiasta jollekin kertoo.

Vierailija
16/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lasten namien maksaminen on vähän niin ja näin. Meillä aina ennen annettiin tietty tasasumma ja sen sai ostaa, mitä sillä rahalla sai. Näin opetin lapsille rahan arvoa sekä sitä, että kaikkea mitä haluaa, ei voi saada. Olen ollut aika ärtynyt, jos joku on antamassa lapsille jotain sellaista, mitä hetkeä aikaisemmin olen kieltänyt. 

Vierailija
17/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:03"]Viinaan laittaneet rahansa. Hyväntekijät vain pahentaa tilannetta jos mahdollistavat sen että ksikki liikenevä raha voidaan käyttää viinaan jos joku sitten kuitenkin jeesaa kaupassa. Näin minä ajattelen. [/quote] Kunnon dorka

[/quote]

Niinpä. Mikä siinä viinassa on että se sumentaa järjen?

Vierailija
18/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen myös tehnyt joskus samaa, ehkä pari vuotta vanhemmalle. Häkeltyi ihan täysin ja sit kiitteli pariin otteeseen :)

Vierailija
19/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu? En halua lasteni saavan rahaa tuntemattomilta ja oppivan vääränlaista rahankäyttöä. 

Vierailija
20/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:06"]

Tuo lasten namien maksaminen on vähän niin ja näin. Meillä aina ennen annettiin tietty tasasumma ja sen sai ostaa, mitä sillä rahalla sai. Näin opetin lapsille rahan arvoa sekä sitä, että kaikkea mitä haluaa, ei voi saada. Olen ollut aika ärtynyt, jos joku on antamassa lapsille jotain sellaista, mitä hetkeä aikaisemmin olen kieltänyt. 

[/quote]

Totta tietysti tämäkin, mutta tämä on just sitä tosielämän taikuutta. Joulupukkia ei ole olemassa, mutta silti asioita tapahtuu. Magic. =)

Pitää vaan himpun verran palata ajassa taaksepäin, että muistaa miten iso asia se karkki ennen ole. Vähän sama kuin nyt olisi kenkäkaupassa ja löytäisi ihanat kengät mistä aina haaveillu ja mihin ei rahat riitä ja aattele kun siihen taakse tulis mies tai nainen tai myyjä ite, joka sanois että "noi sopii sulle kyllä niin hyvin ja olit niin onnellisen näköinen kun pidit niitä jalassasi, että mulle tulis kyllä tosi hyvä mieli jos näkisin vielä että sä kävelet tän kenkäparin kanssa ulos kaupasta.

Voi juku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän