Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa oli tänään mies, jolla ei riittänyt rahat perunapussiin

Vierailija
05.01.2015 |

Kyllä ottaa päähän, kun en tajunnut kaivaa omasta lompsasta puuttuvaa 50 senttiä. Siis mun edellä oli vanhempi laitapuolen kulkija, oli kuitenkin suht selvän oloinen. Ostokset oli pussi perunoita, jotka olisi maksaneet 1,50. Mies kaivoi taskustaan kasan 5 senttisiä, mutta niistä tuli vaan 1 euro ja perunapussi jäi ostamatta. Itse seisoin ja odotin vuoroani, mutta en tajunnut auttaa.. Jotenkin säälittää nyt tuo mies, jos vaikka kärsii nälkää.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:13"]

Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu? En halua lasteni saavan rahaa tuntemattomilta ja oppivan vääränlaista rahankäyttöä. 

[/quote]

mutta mietipä asian toista puolta: lapsesi näkee pyyteetöntä vieraan auttamista ja oppii tilanteesta ehkä jotakin, muistaa sen aikuisena ja auttaa itse vastaavasti jotain.

Vierailija
62/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran töissä olin maksamassa lounas eväitäni kassajonossa ja hirveä ruuhka. Nordean kortit oli tökkiny laitteissa koko aamun ja ei päästänyt läpi korttia useista yrityksistä huolimatta vaikka tilillä oli rahaa. Takana oleva asiakas maksoi mun eväät ja ihan tippa tuli linssiin kun nolona kiittelin häntä. Ihania ihmisiä on siis edelleen olemassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:13"]

Siis mä olen paha äiti, jos en tykkää siitä, että vieraat opettavat lapset ostamaan enemmän kuin on sovittu? En halua lasteni saavan rahaa tuntemattomilta ja oppivan vääränlaista rahankäyttöä. 

[/quote]

mutta mietipä asian toista puolta: lapsesi näkee pyyteetöntä vieraan auttamista ja oppii tilanteesta ehkä jotakin, muistaa sen aikuisena ja auttaa itse vastaavasti jotain.

[/quote]

tai luonteesta riippuen pahimmillaan oppii sen, että aina muut pelastavat pulasta

Vierailija
64/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni 11v oli kaupassa ostamassa jotain maitoa, margariinia ym. Matkalla oli tippunut 5e seteli joten kassalla rahat ei riittäneetkään. Tyttö soitti hädissään kassalta että mitä jättää pois kuin raha hukkui. Siinä puhelun aikana joku mies sanoi että hän voi maksaa, heitti kassalle kympin setelin ja meni ulos niin ettei hämmentynyt tyttö ehtinyt reagoida. Sanoi vaan puhelimeen "ei sittenkään mitään, joku mies maksoi ne!". Vähän kyllä säikähdin että mikä mies, mutta hyvä mies ilmeisesti :)  

Itsekin olen antanut kolikoita kun joku nuori tyttö yrittänyt bussiin eikä riittävästi rahaa ollutkaan. Sekä spurgulle joka rehellisesti pyysi sen tavallisen muka bussilippuun sijasta krapulabisseen :D

Vierailija
65/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
66/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:29"]

Joo tiedän että nyt tulee alapeukkuja mutta olen ollut sellaisessa työssä jossa näin että perunoista tehtiin kiljua.....

[/quote]

Meinasin kirjoittaa samaa. Meillä on myös ollut kotona kauppa ja yksi miesasiakas oli innokas leipuri. Mutta hän käytti leivontaan vain sokeria ja hiivaa. 

Vierailija
67/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
68/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tarjoutunut maksamaan bussimatkan spurgulle, mutta ei huolinut. Kaljaa piti saada.

Kerran bussissa lapselta puuttui 50 centtiä matkan hinnasta. Annoin sen hänelle, vaikka tiedän että kuski ei saa jättää lasta bussista jos rahat on hukkuneet, lippu loppunut tms. 

Vierailija
70/71 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:11"]

Oon tarjoutunut maksamaan bussimatkan spurgulle, mutta ei huolinut. Kaljaa piti saada.

Kerran bussissa lapselta puuttui 50 centtiä matkan hinnasta. Annoin sen hänelle, vaikka tiedän että kuski ei saa jättää lasta bussista jos rahat on hukkuneet, lippu loppunut tms. 

[/quote]

Ja jos ostat juopolle ruokaa niin sillä jää enemmän rahaa viinaan.

Vierailija
71/71 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:35"]sille joka ihmetteli, että miksi kassa ei voi joustaa. Kassa joustaisi OMILLA rahoillaan, ei kaupan..
[/quote] miksi kassa joutuu joustamaan omilla rahoillaan? Miksei iso marketti- ketju tule edes tuonverran vastaan. Tietenkään aökoholia ja tupakkatuptteita ei tarvitsr joustaa, mutta mutta maidot yms.Ruokatarvikkeet. Pitäisi kauppaketjun joustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi