Miksi monet miehet kestävät niin heikosti torjutuksi tulemista? Reaktio usein kaikkea muuta kuin kypsä.
Tämä koskee asiaa kuin asiaa, ei pelkästään sitä tilannetta kun kiinnostava nainen on torjunut. Mutta varsinkin kun miestä kiinnostanut nainen torjuukin miehen, niin mieshenkilö usein jopa aidosti suuttuu ja ottaa sen jollain tapaa henkilökohtaisena itseen kohdistuvana syvänä loukkauksena ja alasajamisena? Vaikka syitä sille, että miksi nainen ei ole kiinnostunut voi olla valtaisan paljon, ja monet naiset torjuvat miehet myös täysin kohteliaasti ilman että siinä olisi mitään henkilökohtaista loukkausta miestä kohtaan. Tuntuu, että monet miehet kestävät pettymyksiä ja turhautumista liian heikosti, myös muullakin tasolla kuin vain naisasioissa.
Kommentit (267)
On huomattu. Vaikka selkeän vihjailevasti tekee torjunnan, ei siis suullisesti tai viestein. Aika kitkerää on sen jälkeen ollut. 🤔
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Ensimmäinen itseensä ottanut ilmoittautui :D
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Varmaan vaikea elää uhrimentaliteetissa 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Varmaan vaikea elää uhrimentaliteetissa 24/7
Naiset tietää olisiko se vaikeaa
Yleensä miehet kylläkin kestävät sen paljon paremmin kuin naiset, koska ovat siihen tottuneempia. Voin sanoa kokemuksesta, että nainen esimerkiksi usein uhkaa tap paa itsensä, kun mies kehtaakin jättää. Tyhjiä uhkauksia lähes aina toki.
Kokemukseni mukaan yleensä se menee niin, että olen positiivisesti yllättynyt kun mies ei ole millänsäkään torjunnasta. Myöhemmin huomaan, että asia ei olekaan mennyt perille ja mies jatkaa lähentely-yrityksiään kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Miksi ottaisin spemaviemärin kommentista ja valheista itseeni? Huomautan vain miesvihastanne.
Eli se on "miesvihaa" kun kertoo miten on miehiä jotka oikeasti eivät vain osaa ottaa pakkeja asiallisesti ja aikuismaisesti, vaan erittäin vahvana henkilökohtaisena iskuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Aina kun teet aloituksen, jonka aihe on luetella negatiiviseen sävyyn, että miehet sitä ja miehet tätä, kannattaa kysyä itseltään yksi kysymys: Voisiko joku tehdä vastaavan ketjun naisesta, ja se olisi asiallinen ja aiheellinen ketju? Jos vastaus on ei, niin ei pidä tehdä sitä miehistäkään.
Itse en suhtaudu kovin pahasti torjumiseen, koska harvoin minut on torjunut nainen, josta olen ollut enemmän kuin vain kevyesti kiinnostunut. Lisäksi tiedän olevani viehättävä mies, joten en kärsi sellaisesta pulasta kuin jotkut miehet. Naisia on miljoonia, eivätkä he yleensä eroa paljonkaan toisistaan. Meressä on siis kaloja.
Lähinnä minua häiritsee, että moni nainen ghostaa tai pahimmillaan lupaa jatkoa, mutta valehteelekin tuosta, syystä jota en ymmärrä. Eli sellainen pelkuruus ja harhaan johdattaminen häiritsee. Jos nainen sanoisi vain suoraa, ettei ole kiinnostunut, kaikki olisi ok. Mutta naiset ovatkin luonteeltaan pelkureita, joten ehkä asia pitää vain sietää ja laittaa biologian piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
On huomattu. Vaikka selkeän vihjailevasti tekee torjunnan, ei siis suullisesti tai viestein. Aika kitkerää on sen jälkeen ollut. 🤔
Naisen logiikka: selkeän vihjeilevasti :D
Mitä jos vain sanoisit selkeästi ilman mitään vihjailua?
Vierailija kirjoitti:
Itse en suhtaudu kovin pahasti torjumiseen, koska harvoin minut on torjunut nainen, josta olen ollut enemmän kuin vain kevyesti kiinnostunut. Lisäksi tiedän olevani viehättävä mies, joten en kärsi sellaisesta pulasta kuin jotkut miehet. Naisia on miljoonia, eivätkä he yleensä eroa paljonkaan toisistaan. Meressä on siis kaloja.
Lähinnä minua häiritsee, että moni nainen ghostaa tai pahimmillaan lupaa jatkoa, mutta valehteelekin tuosta, syystä jota en ymmärrä. Eli sellainen pelkuruus ja harhaan johdattaminen häiritsee. Jos nainen sanoisi vain suoraa, ettei ole kiinnostunut, kaikki olisi ok. Mutta naiset ovatkin luonteeltaan pelkureita, joten ehkä asia pitää vain sietää ja laittaa biologian piikkiin.
Ghostaamista tekee niin miehet kuin naiset. Olet oikeassa, että se ei ole ok.
Joskus tulee torjutuksi ja toisinaan sitten taas ei. Ja joskus torjun naisen aloitteen ja toisinaan sitten taas en.
Mikä ei tapa, vahvistaa vain.
Mä en tiedä, voiko torjumiseen tottua ilman että tulee kyyniseksi. Luulisi, että mitä useammin tulee torjutuksi, sitä raskaampaa se on. Vähän kuin tottuisi kipuun, vaikkei siihen voi tottua, siihen vain turtuu ja se muuttuu normaaliksi, ja tuntuu silti pahalta.
Heikko suhtautuminen on varmasti kyllästymistä ja turhautumista, kun ei kelpaa kenellekään. Kai sen nyt jokainen empaattinen ihminen tajuaa, vaikkei olisi kokenut omakohtaisesti.
T. Empaattinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet kylläkin kestävät sen paljon paremmin kuin naiset, koska ovat siihen tottuneempia. Voin sanoa kokemuksesta, että nainen esimerkiksi usein uhkaa tap paa itsensä, kun mies kehtaakin jättää. Tyhjiä uhkauksia lähes aina toki.
Naisethan ei edes uskalla yrittää tai ehdottaa mitään koska pelkäävät palautetta
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Miten se on miesvihaa, jos jotkut miehet eivät kestä torjutuksi tulemista?
Vaimoni ei ottanut kovin hyvin kun torjuin pari kertaa hänen aloitteensa seksiin. Sen näki ja kuuli kuinka itsetunto romahti.
"Eli se on "miesvihaa" kun kertoo miten on miehiä jotka oikeasti eivät vain osaa ottaa pakkeja asiallisesti ja aikuismaisesti, vaan erittäin vahvana henkilökohtaisena iskuna? "
Ihan samalla tavalla kuin on naisvihaa, jos kertoo, että naiset eivät osaa yhtä hyvin taskuparkkeerata kuin miehet. Sanotaan joku negatiivinen väite ja yleistetään se koskemaan kaikkia miehiä tai naisia.
Ja jos tuo em. väite ei ole naisvihaa, ei ole ketjun aihekaan miesvihaa. Samat säännöt koskee molempia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Miksi ottaisin spemaviemärin kommentista ja valheista itseeni? Huomautan vain miesvihastanne.
Nyt meni jo niin tunteisiin että ulina alkoi :D
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, voiko torjumiseen tottua ilman että tulee kyyniseksi. Luulisi, että mitä useammin tulee torjutuksi, sitä raskaampaa se on. Vähän kuin tottuisi kipuun, vaikkei siihen voi tottua, siihen vain turtuu ja se muuttuu normaaliksi, ja tuntuu silti pahalta.
Heikko suhtautuminen on varmasti kyllästymistä ja turhautumista, kun ei kelpaa kenellekään. Kai sen nyt jokainen empaattinen ihminen tajuaa, vaikkei olisi kokenut omakohtaisesti.
T. Empaattinen nainen
Niin, ikävää tuossa on, että moni lähtee etsimään kumppania tosissaan ja idealistisesti. Halutaan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kun kuitenkin tarpeeksi torjutaan, ghostataan ja muutenkin kohdellaan huonosti, idealismi ja luottamus alkaa karista ja tekee mieli alkaa kohdella muitakin kylmästi jo itsepuolustusmekanismina. Se on kuin viirus, joka tarttuu ihmisestä toiseen ja turmelee nämä. Esimerkiksi itse olen ns. herkkä mies, joka on aina halunnut jotain aitoa, mutta tarpeeksi kun minua satutetaan, mieleni tekisi ryhtyä kusipääksi, joka kostoksi käyttää naisia hyväksi ja olla vain sellainen peluri, joka ei koskaan asetu aloilleen. Olen vastustellut tuota impulssia enkä antanut myöten, mutta joskus mietin mitä järkeä tässä kaikessa on.
Minusta on päin vastoin rehtiä tulla torjutuksi. Siinä säästyy rutosti molempien aikaa. Kaikkein pahinta on sellainen iskuyritys, joka on kuin lahnaa pilkkisi: Toinen ei sano mitään, ei mitään puoleen eikä toiseen. Tavallaan on kiinnostusta, muttei uskalla olla millään tavoin responsiivinen. Yäk.