Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pelannut spiritismiä?

Vierailija
08.12.2014 |

Tapahtuiko mitään? Montako pelaajaa? Teittekö suolaringin? Luin jostain, että se suojaa pahoilta hengiltä. Kokemuksia?
Enkä nyt kaipaa mitään nillin-nillin-ei-mitään-tollasia-oo-olemassa vaan iha oikeita kokemuksia!

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:36"] Ja syy siihen miksi teinit muuten tykkäävät näitä spiritismileikkejä pelata on kokeilunhalu ja taipumus maagiseen ajatteluun. Realiteetintestaus ei ole vielä kehittynyt aikuisen tasolle. Joillakin se ei koskaan kehitykään. Ovat muuten suuremmassa skitsofreniariskissä kuin ne joilla kehittyy. [/quote] Joopa joo. Siskoni kaveriporukka pelasi teininä spiritismiä ja olin kerran mukana. Joukon "johtaja" oli tyttö, joka väitti omaavansa henkisiä kykyjä. Homma loppui siihen, että siskoni jäi kiinni kurkistelusta ja väitti yhden pelaajan liikuttaneen lasia. Hän oli siis skeptikko. Varsinkin "johtaja oli jutusta käärmeissään. Parikymppisenä juuri siskoni eli se skepo oli kuitenkin se, joka sairastui skitsofreniaan. [/quote] Mistä kurkistelusta? Silmät pidetään auki tottakai että näkee mitä kurjaimia tulee. T.6

[/quote]

Tässä versiossa kyllä pidettiin silmät kiinni lasin siirtymisen ajan, sitten avattiin.

[/quote]

Ööö... en ole koskaan pelannut spiritismiä, joten sivusta huutelen, mutta eikö se lasi nimenomaan siirtyile kirjainten päällä? Ja ne kirjaimet ovat se, mistä se vastaus luetaan?
[/quote]
Joo niinhän se menee. Ei ole sellaista versiota missä silmät pidetään kiinni. Mikä järki siinä olisi kun ei näkisi mitä se henki vastaa? T.6

Vierailija
2/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun hyvä keskustelu! av:lla oon viihtyny jo muutaman vuoden ja nyt (vasta) uuskalsin tehdä oman aloituksen. Hienoa huomata että keskustelu pysyy yllä näin asiallisesti! Ja kiva kun muutkin tuumailee näitä asioita. Varsinkin sä, kutonen!!
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin peliin mukaan. Siinä kysyttiin toisen nimeni alkukirjainta, eikä kukaan muu tiennyt sitä paitsi minä. Minä en lasia liikuttanut. Oikeeseen osui. Muut kysyivät jännittyneenä menikö oikein, sanoin että ei ja lopetin pelaamisen :D Mitään hurjaa ei tapahtunut. Lauta oli hyvin "alkeellinen", itse tehty. Ei suolarinkiä.

Vierailija
4/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kahdesti nuorempana pelannut. Toimi molemmilla kerroilla ja oli tosi pelottavaa. Lasi liikkui kovaa tahtia ja nostettiin kaikki sormet ylös, mutta lasi liikkui silti. Rikottiin lasi sen jälkeen. Kysyin kuinka monta lasta tulen saamaan ja vastaukseksi sain kolme! Saapi nähdä kuinka tulevaisuudessa käy.. :)

Vierailija
5/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:10"]Oi kun hyvä keskustelu! av:lla oon viihtyny jo muutaman vuoden ja nyt (vasta) uuskalsin tehdä oman aloituksen. Hienoa huomata että keskustelu pysyy yllä näin asiallisesti! Ja kiva kun muutkin tuumailee näitä asioita. Varsinkin sä, kutonen!!
Ap
[/quote]
Haha. Oon itsekin täällä pyörinyt vasta vähän päälle puoli vuotta, omia aloituksia en ole vielä uskaltanut tehdä. :D Tää aihe oikeasti kiinnostaa mua. Olen agnostikko joten en ole varma mistään uskontoihin ja henkiin liittyvistä asioista. Ja tästä aiheesta en ole pitkään aikaan keskustellut kenenkään kanssa, joten tosi hyvä aloitus mun mielestä! Ne kaikki tapahtumat teini aikoina on aina vaivannut mua, eikä näistä oikein voi kenen tahansa kanssa aloittaa keskustelua. T.6

Vierailija
6/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:14"]Kerran menin peliin mukaan. Siinä kysyttiin toisen nimeni alkukirjainta, eikä kukaan muu tiennyt sitä paitsi minä. Minä en lasia liikuttanut. Oikeeseen osui. Muut kysyivät jännittyneenä menikö oikein, sanoin että ei ja lopetin pelaamisen :D Mitään hurjaa ei tapahtunut. Lauta oli hyvin "alkeellinen", itse tehty. Ei suolarinkiä.
[/quote]

Me myös kokeiltiin näitä että kysyttiin asioita jonka vain yksi tietää. Ja oikea vastaus tuli. :) Ja sormethan ( kaksi sormea per pelaaja) pidetään "hellästi" siinä lasilla, näin ei ole yhden mahdollista liikuttaa lasia. Varsinkaan moneen eri suuntaan. T.6

Vierailija
7/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten itsekkin yllättynyt miten vähän on tullut asiattomia kommentteja kun ottaa huomioon aiheen. Mutta hyvä niin! T.6

Vierailija
8/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse pelannut, enkä halua yrittääkään. Olen itsepintaisesti skeptikko, mutta silti pelkään, että jotain tapahtuisi :) Minun äitini nimittäin oli nuoruudessaan sellainen, jonka kanssa kaikki halusivat pelata, koska silloin aina "tapahtui". Äitini kaverit sanoivat, että kun A:n kanssa pelaa, tulee aina oikeat vastaukset. Jotain oudompiakin juttuja kuulemma tapahtui, esimerkiksi puhelin soi eikä linjalla ollut ketään (en muista tätä koko juttua, lauta oli siis sanonut ensin jotain puhelimeen liittyvää). Äitini lopetti pelaamisen, kun peli ennusti yhden liikenneonnettomuuden. Ennustus oli hyvin hämärässä sanamuodossa, niin ettei siitä voinut ensin päätellä mitä tapahtuisi, mutta siinä mainittiin nimi, joka sittemmin selvisi onnettomuudessa kuolleen ihmisen nimeksi.

Näistä jutuista on siis useamman nykyään keski-ikäisen naisen todistus. En haluaisi uskoa todeksi, koska ajatuksena se on ihan hölmöä, mutta silti ihmetyttää.

En tosin tiedä, pelasinko itse tietämättäni jonkinlaista "spiritismiä" jonkin aikaa sitten. Pähkäilin yhden tutkimusalueeseeni kuuluvan kysymyksen kanssa, ja kysymykseen kuului kaksi paikkavaihtoehtoa. Ajattelin huvikseni kysyä "intuitioltani", josko tietämättäni tietäisin oikean vastauksen. Kirjoitin vaihtoehdoiksi paikat A ja B, suljin silmäni, kääntelin paperia sikin sokin ja annoin sitten käden mennä minne meni. No, jostain syystä käsi kulki paperilla jotenkin "pakolla", ja kun avasin silmäni, paikasta A kulki viiva tiettyyn suuntaan. Kokeilin kolme kertaa ja aina kävi samoin, vaikka paperia kääntelin eri suuntiin. Katsoin huvikseni Google Mapsistä, ja jostain syystä nuo kolme viivaa kulkivat tarkalleen paikasta A paikkaan C, joka oli yksi paikkavaihtoehto, jota en ollut tullut edes ajatelleeksi.

En ole vielä saanut mahdollista selvittää, onko paikka C todellakin oikea vastaus, mutta nykyisten tietojeni perusteella se vaikuttaa hyvin todennäköiseltä. Outo juttu.

Vierailija
10/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:05"]En ole itse pelannut, enkä halua yrittääkään. Olen itsepintaisesti skeptikko, mutta silti pelkään, että jotain tapahtuisi :) Minun äitini nimittäin oli nuoruudessaan sellainen, jonka kanssa kaikki halusivat pelata, koska silloin aina "tapahtui". Äitini kaverit sanoivat, että kun A:n kanssa pelaa, tulee aina oikeat vastaukset. Jotain oudompiakin juttuja kuulemma tapahtui, esimerkiksi puhelin soi eikä linjalla ollut ketään (en muista tätä koko juttua, lauta oli siis sanonut ensin jotain puhelimeen liittyvää). Äitini lopetti pelaamisen, kun peli ennusti yhden liikenneonnettomuuden. Ennustus oli hyvin hämärässä sanamuodossa, niin ettei siitä voinut ensin päätellä mitä tapahtuisi, mutta siinä mainittiin nimi, joka sittemmin selvisi onnettomuudessa kuolleen ihmisen nimeksi.

Näistä jutuista on siis useamman nykyään keski-ikäisen naisen todistus. En haluaisi uskoa todeksi, koska ajatuksena se on ihan hölmöä, mutta silti ihmetyttää.

En tosin tiedä, pelasinko itse tietämättäni jonkinlaista "spiritismiä" jonkin aikaa sitten. Pähkäilin yhden tutkimusalueeseeni kuuluvan kysymyksen kanssa, ja kysymykseen kuului kaksi paikkavaihtoehtoa. Ajattelin huvikseni kysyä "intuitioltani", josko tietämättäni tietäisin oikean vastauksen. Kirjoitin vaihtoehdoiksi paikat A ja B, suljin silmäni, kääntelin paperia sikin sokin ja annoin sitten käden mennä minne meni. No, jostain syystä käsi kulki paperilla jotenkin "pakolla", ja kun avasin silmäni, paikasta A kulki viiva tiettyyn suuntaan. Kokeilin kolme kertaa ja aina kävi samoin, vaikka paperia kääntelin eri suuntiin. Katsoin huvikseni Google Mapsistä, ja jostain syystä nuo kolme viivaa kulkivat tarkalleen paikasta A paikkaan C, joka oli yksi paikkavaihtoehto, jota en ollut tullut edes ajatelleeksi.

En ole vielä saanut mahdollista selvittää, onko paikka C todellakin oikea vastaus, mutta nykyisten tietojeni perusteella se vaikuttaa hyvin todennäköiseltä. Outo juttu.
[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Äärimmäisen mielenkiintoista luettavaa

Vierailija
11/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lisäkysymys: kun pelataan, onko turvallisempaa, jos on yksi joka on aikaisemmin pelannut kuin että jos kaikki ovat ns ensikertalaisia?

Ap

Vierailija
13/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tuli kavereiden kanssa pelattua. En usko mihinkään yliluonnollisiin juttuihin, mutta pakko myöntää että tapahtui asioita joita en vieläkään osaa selittää. Meni aika pelottavaksi se touhu ja lopetettiin. Meillä oli sääntöjä (mitkä oltiin kuultu muilta) että huoneessa missä pelataan ei saa olla peilejä, ei saa ikinä kysyä missä se henki tai mikä lie on, eikä kysyä koska kuolee.

Vierailija
14/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:32"]Myös lisäkysymys: kun pelataan, onko turvallisempaa, jos on yksi joka on aikaisemmin pelannut kuin että jos kaikki ovat ns ensikertalaisia?

Ap
[/quote]

En tiedä tosta mikä on turvallisempaa. T.6

Vierailija
15/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:40"]Teininä tuli kavereidenhttp://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic82168.htmlttp://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic82168.htmlkanssa pelattua. En usko mihinkään yliluonnollisiin juttuihin, mutta pakko myöntää että tapahtui asioita joita en vieläkään osaa selittää. Meni aika pelottavaksi se touhu ja lopetettiin. Meillä oli sääntöjä (mitkä oltiin kuultu muilta) että huoneessa missä pelataan ei saa olla peilejä, ei saa ikinä kysyä missä se henki tai mikä lie on, eikä kysyä koska kuolee.
[/quote]

Juu itsekin olen sääntöjä katsonut ja parhaat/selkeimmät taisin löytää täältä:

Vierailija
16/109 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin nuo "tyypit" (henget/demonit/mitälie), joihin mahdollisesti saadaan yhteys, kiehtovat suuresti. Mitä ne ovat, mistä ne tulevat? Onko tietyssä paikoissa aina samat henget paikalla vai voiko sama "tyyppi" ilmestyä eri paikoissa?
Ap

Vierailija
17/109 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:54"]Muutenkin nuo "tyypit" (henget/demonit/mitälie), joihin mahdollisesti saadaan yhteys, kiehtovat suuresti. Mitä ne ovat, mistä ne tulevat? Onko tietyssä paikoissa aina samat henget paikalla vai voiko sama "tyyppi" ilmestyä eri paikoissa?
Ap
[/quote]

Mä olen aina ajatellut niin että nää henget, demonit ym. "asuu" samassa paikassa ja spiritismissä vähän niinkuin soitetaan niille. Ja että jotkut jotka vastaa on vain kuolleita ihmisä (henkiä) hyviä ja pahoja ja jotkut demoneita. Tää on siis oma tulkinta. Ois kyllä mielenkiitoist jos joku alan ammatilainen tulisi kertoman. :) t.6

Vierailija
18/109 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:54"]Muutenkin nuo "tyypit" (henget/demonit/mitälie), joihin mahdollisesti saadaan yhteys, kiehtovat suuresti. Mitä ne ovat, mistä ne tulevat? Onko tietyssä paikoissa aina samat henget paikalla vai voiko sama "tyyppi" ilmestyä eri paikoissa? Ap [/quote] Mä olen aina ajatellut niin että nää henget, demonit ym. "asuu" samassa paikassa ja spiritismissä vähän niinkuin soitetaan niille. Ja että jotkut jotka vastaa on vain kuolleita ihmisä (henkiä) hyviä ja pahoja ja jotkut demoneita. Tää on siis oma tulkinta. Ois kyllä mielenkiitoist jos joku alan ammatilainen tulisi kertoman. :) t.6

[/quote]

Jotenkin ikävä ajatus, että kuoltuaan joutuisi samaan naapurustoon demonien kanssa. Eikö siellä ole yhtään parempia asuinalueita ns. paremmalle väelle?

Vierailija
19/109 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:54"]Muutenkin nuo "tyypit" (henget/demonit/mitälie), joihin mahdollisesti saadaan yhteys, kiehtovat suuresti. Mitä ne ovat, mistä ne tulevat? Onko tietyssä paikoissa aina samat henget paikalla vai voiko sama "tyyppi" ilmestyä eri paikoissa? Ap [/quote] Mä olen aina ajatellut niin että nää henget, demonit ym. "asuu" samassa paikassa ja spiritismissä vähän niinkuin soitetaan niille. Ja että jotkut jotka vastaa on vain kuolleita ihmisä (henkiä) hyviä ja pahoja ja jotkut demoneita. Tää on siis oma tulkinta. Ois kyllä mielenkiitoist jos joku alan ammatilainen tulisi kertoman. :) t.6

[/quote]

Jotenkin ikävä ajatus, että kuoltuaan joutuisi samaan naapurustoon demonien kanssa. Eikö siellä ole yhtään parempia asuinalueita ns. paremmalle väelle?
[/quote]

Niin en ajtellut sitä tolta kannalta :/ No ei siis samassa paikassa mutta tavallaan samassa paikassa. Me maan päällä. Kuolleet jossain omassa paikassa. Pitää miettiä tätä viellä, annan paremman vastauksen myöhemmin. :D

Vierailija
20/109 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi