Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuristi viime yönä

Vierailija
05.01.2015 |

Miestä on vaivannut hirveä aggressiivisuus pitkään mutta vasta muutamana kertana se on tullut fyysisenä. Toissapäivänä kunnon Tönimistä kylkiin ja nukuin sitten olosuhteiden pakosta lattialla. Viime yönä valvoin peloissani lähes neljään asti yöllä, miehen ollessa täysin normaalisti tietokoneella vaikka hetkeä aiemmin uhkasi henkeäni. Miten tästä tilanneteesta pääsee pois ennen kuin käy pahemmin? Kokemuksia ja vinkkejä kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja heti pois sieltä kotoa!

Vierailija
2/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet tänään turvakotiin. Etkä palaa. Usko nyt mua. Halaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensi ja turvakotin ja sitten rikosilmoitus

Vierailija
4/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on se, että tää mies oli aina se joka vannoi että mun ei tartte kokea enää minkäänlaista väkivaltaa. Miten mä taas uskoin?ap

Vierailija
5/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko enää mitään mitä se sanoo. Kenen luo voisit mennä?

Vierailija
6/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet, etkä katso taaksesi.

Vierailija
7/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuosta tilanteesta pääsee pois, kysyt? Lähtemällä.

Tuota ei pidä sietää yhtään. Ei vähääkään. Pakkaat tavarat ja lähdet. Tai viet tavarasi erissä jonnekin muualle (esim. vanhemmille) ja lähdet. Etkä palaa. Etkä anna miehen anella takaisin. Hän ei muutu. Ei ole oikein, että sinä valvot peloissasi. Tuo on väärin sinua kohtaan. Ymmärrätkö? Ei ole oikein, että henkilö, jonka pitäisi rakastaa sinua ja tehdä kaikkensa sen eteen ettei sinua satutettaisi, satuttaa sinua. Ymmärräthän nyt miten väärin tuo on?!

Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
8/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa. Miten mä kestän unettomilla öillä lähteä järkkäämään muuttoa takaisin? Onko tää vaan mun tyhmyyttä vai huonoa tuuria... tästäkään miehestä en ois osannu arvata :( puoltoista vuotta oltu yhdessä.. ap

Vierailija
9/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää sama tyyppi kun kysyy aina välillä samasta kuristushommasta?

Vierailija
10/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:45"]

Hulluinta on se, että tää mies oli aina se joka vannoi että mun ei tartte kokea enää minkäänlaista väkivaltaa. Miten mä taas uskoin?ap

[/quote]

Niinpä.

Vierailija
11/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kysynyt tai puhunut tästä ainakaa kellekään, en edes läheisilleni. Joten en ole nro 10.

Mulla on jotenkin päällimmäisenä mielessä häpeä, mietin mitä tein väärin ennen kuin viime öinen tapahtui. Minuun ei tullut fyysistä jälkeä, miehelle sen sijaan tuli järkytyksessäni vetäisemä kynnestä pieni viilto kaulaan. Se vaan jankkasi sen jälkeen että minä olen menettänyt järkeni... :(

Vierailija
12/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se miehen väkivalta sinun syytä ole tai sinun häpeäsi. Nyt heti kerrot läheisille ja yhdessä alatte suunnitella sinun muuttoa. Etkö ole siellä töissä ?

Vierailija
13/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ystäväni oli vähän samanlaisessa tilanteessa. Sitten oli tilanteessa, jossa tarvittiin ambulanssia. Sitten oli tilanteessa, jossa naapurit kutsuivat poliisit. Vasta poliisin sanottua ystävälleni, että ota nyt jumalauta kamas ja lähde, koska emme halua tulla ensi kerralla katsomaan ruumista, hän vihdoin sai itseään niskasta kiinni.

Ja on ollut muutettuaan helpottunut, eikä ole kaivannut miestä hetkeäkään.

Vierailija
14/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa."

Olet ulkomailla ilman tavaroitasi, mikä on ongelma? Olet vähän yksinkertainen ja haluaisit pakata tavaroita ennen kun muutat, mutta et voi kun tavarat ovat jo Suomessa?

Asut (musu-) miehesi luona arabimaassa/muslimistanissa?

Miehellä on passisi?

Kaikki rahanne on miehelläsi?

Et voi pyytää rahaa Suomesta, koska sinulla ei ole omaa pankkitiliä/luottokorttia?

Jos pystyt lähtemään, niin mene hakemaan henkilötodistus lähetystöstä ja tällä varaamaan hotellihuoneen ja paluulento Suomeen.

Omaisesi tai hyvä kaverisi voi varata/ostaa sinulle lennon ja hotellihuoneen, tarvitset vain passisi.

Vai menitkö tyhmyyksissäsi tekemään musun kanssa penskan? No oikeutesi siihen on hyvin heikot, mutta onhan se nyt parempi lähetä kun olla kuollut äiti lapselle?

41v m

Vierailija
15/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Koska on helpompaa olla uhri kuin ottaa vastuu omasta elämästään.

Vierailija
16/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ulkomaalainen? Musulmaani? Onko teillä lapsia?

Nyt järkeä, nainen! Puolitoista vuotta ja jo kuristaa ja uhkaa henkeäsi.

P A K E N E !!!
Et VOI jäädä tuollaisen miehen kanssa elämään, jota pelkäät niin, ettet voi edes nukkua!

Onko Sinulla siellä mitään ystäviä (ei miehen ystäviä, vaan Sinun)? Rahaa pakenemiseen? Tavaroitasi älä jää haikailemaan, mitä et voi äkkiä ja salaa mukaasi ottaa. Terveytesi ja henkesi ovat tärkeämpiä kuin yksikään materialistinen asia.

Onko viisasta toimia nyt SALAA mieheltä, kun järjestelet paluusi Suomeen? Jos mies saa edes vihiä lähdöstäsi, hän ei aikaile toimia, jos luonne on tuollainen!

Voimia Sulle!

Vierailija
17/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tajua, miten voi lähteminen olla vaikeaa... tuskin sulla on välttämättömiä tavaroita hirveästi, ja ukko on pakosti joskus töissä tai jossain. Pakkaat kamoja esim. viikon-parin aikana ja käyt lähettämässä laatikko kerrallaan niitä kotiinpäin. Jotain vaatteita yms. ei kannata ottaa mukaan perusmatkalaukullista enempää, maksaa lähettäminen enemmän kuin uudet vaatteet HenkkaMaukasta.

Varaat lennon, ja sitten vain häivyt. Lennon voit ottaa vaikka joltain muulta kuin lähikentältä, vaikka jopa naapurimaasta, jos sinne on esim. hyvä juna- tai laivayhteys. Hyppäät vaan kulkuneuvoon, menet kentälle ja lennät kotiin. Silleen sitä kuule pääsee, kun ei huutele eikä dramatisoi, ottaa ja häippäsee.

Vierailija
18/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:02"]

"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa."

Olet ulkomailla ilman tavaroitasi, mikä on ongelma? Olet vähän yksinkertainen ja haluaisit pakata tavaroita ennen kun muutat, mutta et voi kun tavarat ovat jo Suomessa?

Asut (musu-) miehesi luona arabimaassa/muslimistanissa?

Miehellä on passisi?

Kaikki rahanne on miehelläsi?

Et voi pyytää rahaa Suomesta, koska sinulla ei ole omaa pankkitiliä/luottokorttia?

Jos pystyt lähtemään, niin mene hakemaan henkilötodistus lähetystöstä ja tällä varaamaan hotellihuoneen ja paluulento Suomeen.

Omaisesi tai hyvä kaverisi voi varata/ostaa sinulle lennon ja hotellihuoneen, tarvitset vain passisi.

Vai menitkö tyhmyyksissäsi tekemään musun kanssa penskan? No oikeutesi siihen on hyvin heikot, mutta onhan se nyt parempi lähetä kun olla kuollut äiti lapselle?

41v m

[/quote]

Periaatteessa ihan hyviä neuvoja, jos vaan ton rasistisen hapatuksen olisi häivyttänyt pois. 

Tiedoksenne, myös eurooppalainen mies voi olla väkivaltainen. Eikä väkivaltaisuus ole kytketty millään tavalla myöskään uskontoon. Tuliko tämä palstalaisille yllätyksenä? 

Vierailija
19/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän tuon muslimiasian, että vaikka toki minkätahansa maalainen tai uskontoinen mies voi olla väkivaltainen, niin usein muslimiperheen parista on vaikeampi päästä pakoon kuin jostain muualta, missä nainen on vapaampi. Minulla oli nuorena ystävä joka joutui marokkolaisen miehen kanssa tilanteeseen jossa mies pahoinpiteli häntä, mutta pakoon pääseminen oli hiton vaikeaa koska tätä ystävää ei päästetty juuri mihinkään kotoa ilman että miehen äiti tai joku siskoista lähti mukaan. Lopulta pääsi niin että menin itse visiitille sinne Marokkoon, pyrin antamaan hyvän ja ystävällisen kuvan itsestäni miehen sukulaisille ja lopulta ystäväni luotettiin kanssani vähän tutustuttamaan minua nähtävyyksiin. Siltä reissulta ei sitten palannutkaan enää takaisin hakattavaksi.

Vierailija
20/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän että tuosta tilanteesta täytyy lähteä ja pian! Exäni yritti yöllä kuristaa minua sänkyyn kun olimme lomamatkalla. Edellisenä iltana kerroin joutuneeni seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi menneellä viikolla (toisen tekijän toimesta) ja hän kannusti tekemään rikosilmoituksen, oli ymmärtäväinen jne. Kuinka ollakkaan, tämä veti kovat kännit silloin samana iltana, kävi vokottelemassa muutamia naisia ja lähti jollakin kyydillä pois jättäen minut hevonkuuseen keskelle ei mitään ja hotellilla väitti kivenkovana että olen usuttanut jonkun käymään hänen kimppuunsa. Voin kertoa että alle puoli vuotta tapahtuneesta ja henkisen väkivallan jatkuessa koko kriisiterapian ajan, olinkin itse jo avohoitopotilaana itsetuhoisen käytöksen takia. Nyt muutamia vuosia tapahtuneen jälkeen ei voi kuin ihmetellä mitä oikeastaan olen ikinä tehnyt tuon miehen kanssa, joka ei siis ole mikään MIES, vaan napoleon-kompleksin omaava pieni kaljuuntuva paskiainen, joka yritti virittää 1001 eri syytä miksi olen hänestä riippuvainen. Kun sitten omin päin lopetin tuon hulluuden, ei oikeasti mennyt kuin 3kk maksimissaan kun olin jo erittäin onnellinen ja tyytyväinen elämääni. LÄHDE NYT, äläkä mieti. Tunnet itsesi turhaan hölmöksi vielä pitkään tulevaisuudessa ja itä enemmän joudut vielä tuollaista kokemaan, sitä kauemmin joudut asiaa käsittelemään. Väkivalta ei lopu selittelyihin, ja sinä et ole sitä ansainnut/kerjännyt vaikka oot mahdollisesti sellaista jo joutunut kuulemaankin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän