Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuristi viime yönä

Vierailija
05.01.2015 |

Miestä on vaivannut hirveä aggressiivisuus pitkään mutta vasta muutamana kertana se on tullut fyysisenä. Toissapäivänä kunnon Tönimistä kylkiin ja nukuin sitten olosuhteiden pakosta lattialla. Viime yönä valvoin peloissani lähes neljään asti yöllä, miehen ollessa täysin normaalisti tietokoneella vaikka hetkeä aiemmin uhkasi henkeäni. Miten tästä tilanneteesta pääsee pois ennen kuin käy pahemmin? Kokemuksia ja vinkkejä kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:16"]

Sinänsä ymmärrän tuon muslimiasian, että vaikka toki minkätahansa maalainen tai uskontoinen mies voi olla väkivaltainen, niin usein muslimiperheen parista on vaikeampi päästä pakoon kuin jostain muualta, missä nainen on vapaampi. Minulla oli nuorena ystävä joka joutui marokkolaisen miehen kanssa tilanteeseen jossa mies pahoinpiteli häntä, mutta pakoon pääseminen oli hiton vaikeaa koska tätä ystävää ei päästetty juuri mihinkään kotoa ilman että miehen äiti tai joku siskoista lähti mukaan. Lopulta pääsi niin että menin itse visiitille sinne Marokkoon, pyrin antamaan hyvän ja ystävällisen kuvan itsestäni miehen sukulaisille ja lopulta ystäväni luotettiin kanssani vähän tutustuttamaan minua nähtävyyksiin. Siltä reissulta ei sitten palannutkaan enää takaisin hakattavaksi.

[/quote]Mistä sait samantein passin ystävättärellesi?

Vierailija
22/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:02"]"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa."

Olet ulkomailla ilman tavaroitasi, mikä on ongelma? Olet vähän yksinkertainen ja haluaisit pakata tavaroita ennen kun muutat, mutta et voi kun tavarat ovat jo Suomessa?

Asut (musu-) miehesi luona arabimaassa/muslimistanissa?

Miehellä on passisi?

Kaikki rahanne on miehelläsi?

Et voi pyytää rahaa Suomesta, koska sinulla ei ole omaa pankkitiliä/luottokorttia?

Jos pystyt lähtemään, niin mene hakemaan henkilötodistus lähetystöstä ja tällä varaamaan hotellihuoneen ja paluulento Suomeen.

Omaisesi tai hyvä kaverisi voi varata/ostaa sinulle lennon ja hotellihuoneen, tarvitset vain passisi.

Vai menitkö tyhmyyksissäsi tekemään musun kanssa penskan? No oikeutesi siihen on hyvin heikot, mutta onhan se nyt parempi lähetä kun olla kuollut äiti lapselle?

41v m
[/quote]

Meillä ei ole lapsia enkä ole Eurooppaa pidemmällä. Tavarani ovat siis kanssani täällä nykyisessä kotipaikassani mutta kallista on posti. Eipä Auta muu kuin jättää taakse suurin osa. Yksi paketti paikallisen postilaitoksen kautta on noin 70 e ja kun se kerrotaan vaikka kahdeksalla, lisätään matkakulut ja irtisanomiset täällä, hinta onkin jo aika korkea. Ja kyllä mulla on kaksikin tiliä, paikallinen ja suomalainenkin tili. ap..... (paskamyrskyä just kaipasinkin, sinä huolehtiva, empaattinen mies 41v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:02"]"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa." Olet ulkomailla ilman tavaroitasi, mikä on ongelma? Olet vähän yksinkertainen ja haluaisit pakata tavaroita ennen kun muutat, mutta et voi kun tavarat ovat jo Suomessa? Asut (musu-) miehesi luona arabimaassa/muslimistanissa? Miehellä on passisi? Kaikki rahanne on miehelläsi? Et voi pyytää rahaa Suomesta, koska sinulla ei ole omaa pankkitiliä/luottokorttia? Jos pystyt lähtemään, niin mene hakemaan henkilötodistus lähetystöstä ja tällä varaamaan hotellihuoneen ja paluulento Suomeen. Omaisesi tai hyvä kaverisi voi varata/ostaa sinulle lennon ja hotellihuoneen, tarvitset vain passisi. Vai menitkö tyhmyyksissäsi tekemään musun kanssa penskan? No oikeutesi siihen on hyvin heikot, mutta onhan se nyt parempi lähetä kun olla kuollut äiti lapselle? 41v m [/quote] Meillä ei ole lapsia enkä ole Eurooppaa pidemmällä. Tavarani ovat siis kanssani täällä nykyisessä kotipaikassani mutta kallista on posti. Eipä Auta muu kuin jättää taakse suurin osa. Yksi paketti paikallisen postilaitoksen kautta on noin 70 e ja kun se kerrotaan vaikka kahdeksalla, lisätään matkakulut ja irtisanomiset täällä, hinta onkin jo aika korkea. Ja kyllä mulla on kaksikin tiliä, paikallinen ja suomalainenkin tili. ap..... (paskamyrskyä just kaipasinkin, sinä huolehtiva, empaattinen mies 41v.

[/quote]

"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa."

Tietysti suomeksi voi asian ilmaista noinkin (siis sinä ja tavarasi olette eri maassa, mutta kuitenkin olet eri maassa kuin tavarasi...), pikaisesti luettuani ymmärsin väärin mitä tarkoitit. Jos olisit kirjoittanut "... mutta minä tavaroineni olen eri maassa", olisi ongelmasi ollut selkeämmin ymmärrettäväissä.

Ongelmasi on siis helppo ratkaista. Arvoidaan kuinka paljon tavaroillasi on arvoa ja mikä on henkesi arvo. Jos henkesi arvo on suurempi, niin tavarat kannattaa surutta jättää taakse.

"empaattinen ja huolehtiva" mies 41v

Vierailija
24/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sama juttu on täällä tasaisin väliajoin?   

Vierailija
25/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:54"]

Miksi tämä sama juttu on täällä tasaisin väliajoin?   

[/quote]

Miten niin sama juttu?? Mä ainakin oletan teidän tarkoittavan sitä 'mies kuristaa mua kun nukun'-juttua mikä on ihan eri juttu kuin tämä aloitus. Niitä onkin ollut vähän väliä

Vierailija
26/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:16"]

Sinänsä ymmärrän tuon muslimiasian, että vaikka toki minkätahansa maalainen tai uskontoinen mies voi olla väkivaltainen, niin usein muslimiperheen parista on vaikeampi päästä pakoon kuin jostain muualta, missä nainen on vapaampi. Minulla oli nuorena ystävä joka joutui marokkolaisen miehen kanssa tilanteeseen jossa mies pahoinpiteli häntä, mutta pakoon pääseminen oli hiton vaikeaa koska tätä ystävää ei päästetty juuri mihinkään kotoa ilman että miehen äiti tai joku siskoista lähti mukaan. Lopulta pääsi niin että menin itse visiitille sinne Marokkoon, pyrin antamaan hyvän ja ystävällisen kuvan itsestäni miehen sukulaisille ja lopulta ystäväni luotettiin kanssani vähän tutustuttamaan minua nähtävyyksiin. Siltä reissulta ei sitten palannutkaan enää takaisin hakattavaksi.

[/quote]Mistä sait samantein passin ystävättärellesi?

[/quote]

Kyllä hänellä passi oli, eivät varsinaisesti epäilleet pakenemista (tosin eivät kyllä esim. Suomeen päästäneet yksin käymään, ja torillekin lähti aina mukaan joku toinen nainen olevinaan ystäväni turvallisuuden takia)  joten passit oli ihan lukitsemattomassa paikassa mistä ystävätär sai kenenkään huomaamatta omansa otettua. Lapsia heillä ei onneksi ollut joten lähteminen oli loppujen lopuksi melko helppoa. 

Hassua kyllä, kun myöhemmin ystäväni ja ex olivat puhelimitse yhteydessä, ei mies ollenkaan ymmärtänyt että ystäväni oli ollut suhteessa edes tyytymätön. Hänestä se että joskus vähän naista täytyy kurinpalauttaa, kuuluu asiaan eikä sen takia kai kukaan lähde tai eroa... 

Vierailija
27/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:02"]"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa." Olet ulkomailla ilman tavaroitasi, mikä on ongelma? Olet vähän yksinkertainen ja haluaisit pakata tavaroita ennen kun muutat, mutta et voi kun tavarat ovat jo Suomessa? Asut (musu-) miehesi luona arabimaassa/muslimistanissa? Miehellä on passisi? Kaikki rahanne on miehelläsi? Et voi pyytää rahaa Suomesta, koska sinulla ei ole omaa pankkitiliä/luottokorttia? Jos pystyt lähtemään, niin mene hakemaan henkilötodistus lähetystöstä ja tällä varaamaan hotellihuoneen ja paluulento Suomeen. Omaisesi tai hyvä kaverisi voi varata/ostaa sinulle lennon ja hotellihuoneen, tarvitset vain passisi. Vai menitkö tyhmyyksissäsi tekemään musun kanssa penskan? No oikeutesi siihen on hyvin heikot, mutta onhan se nyt parempi lähetä kun olla kuollut äiti lapselle? 41v m [/quote] Meillä ei ole lapsia enkä ole Eurooppaa pidemmällä. Tavarani ovat siis kanssani täällä nykyisessä kotipaikassani mutta kallista on posti. Eipä Auta muu kuin jättää taakse suurin osa. Yksi paketti paikallisen postilaitoksen kautta on noin 70 e ja kun se kerrotaan vaikka kahdeksalla, lisätään matkakulut ja irtisanomiset täällä, hinta onkin jo aika korkea. Ja kyllä mulla on kaksikin tiliä, paikallinen ja suomalainenkin tili. ap..... (paskamyrskyä just kaipasinkin, sinä huolehtiva, empaattinen mies 41v.

[/quote]

"Mulla on kyllä Suomessa hyvä tukiverkosto, mut minä ja tavarani ollaan eri maassa."

Tietysti suomeksi voi asian ilmaista noinkin (siis sinä ja tavarasi olette eri maassa, mutta kuitenkin olet eri maassa kuin tavarasi...), pikaisesti luettuani ymmärsin väärin mitä tarkoitit. Jos olisit kirjoittanut "... mutta minä tavaroineni olen eri maassa", olisi ongelmasi ollut selkeämmin ymmärrettäväissä.

Ongelmasi on siis helppo ratkaista. Arvoidaan kuinka paljon tavaroillasi on arvoa ja mikä on henkesi arvo. Jos henkesi arvo on suurempi, niin tavarat kannattaa surutta jättää taakse.

"empaattinen ja huolehtiva" mies 41v

[/quote]

Päh, kompastuin (taas kerran) omaan nokkeluuteeni (johtunee siitä että en ole erityisen nokkela...).

Piti kirjoittaa:

""Tietysti suomeksi voi asian ilmaista noinkin (siis sinä ja tavarasi olette eri maassa, mutta kuitenkin olet SAMASSA maassa kuin tavarasi...), pikaisesti luettuani ymmärsin väärin mitä tarkoitit. Jos olisit kirjoittanut "... mutta minä tavaroineni olen eri maassa", olisi ongelmasi ollut selkeämmin ymmärrettäväissä."

Lisäyksenä en siis lainkaan ymmärrä miten kukaan voi ajatella tavaroita ja niiden pelastamista jos oma henki on vaarassa.

41v m

Vierailija
28/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme