Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Veskusta tuli jumala?

Vierailija
04.01.2015 |

Miksi kaikki palvoo sitä?? Se tyyppi ei oo tehnyt mitään merkittävää? Laulaja ei lainkaan, näyttelijänä todellinen keskinkertaisuus! Ällöttävä tyyppi!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:01"]

Olen ollut pitkään poissa AV:lta, ja nyt tulin katsomaan, onko avauksia Loiri-ohjelmasta... jackpot! :o)

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, ihan käsittämätöntä, miten Loirista on yhtäkkiä leivottu palvonnan kohde. Joku spin doctor hieroo nyt käsiään tyytyväisenä.

Tehkääpä pieni ajatusleikki ja kuvitelkaa naisversio Loirista: 80-luvulla tusinakomedioissa näytellyt, seitsemänkymppinen, susiruma (entinen?) alkoholisti ja mikrofoniin pikemminkin puhuva/henkäilevä kuin laulava naistaiteilija. Legenda-ainestako?

[/quote]

Kyllä laulaja Laila Kinnunen yritti paluuta vielä -80 luvulla, mutta se yritys jäi lyhyeksi. Taisi levyttääkin jotain ja silloin kyllä lehdet kirjoittelivat tähden paluusta. Laila Kinnunen oli iskelmämaailman legenda ja samanlainen elämän säröisyys kuin Loirilla.

Onhan Vesa-Matti Loiri näytellyt paljon muutakin kuin Turhapuroa, esiintynyt teattereissa, elokuvissa, oli kiinnitettynä 60-70 luvuilla Helsingin ja Turun kaupunginteattereihin. Hän teki vakavia teatterirooleja Eino Leinon runot ovat tulleet tutuiksi ihan tavalliselle kansalle Loirin laulujen myötä.

Lisäksihän Loiri oli lahjakas urheilija, oikein moniottelija, SM-kultaakin saanut.

Varmaan sellaisen, joka ei ole nähnyt Loiria aikaisemmin ei voi ymmärtää Loirin arvostusta. Nythän hän on toipumassa suuresta leikkauksesta ja toivotaan, että jaksaa vielä esiintyä. Meissä vanhemmissa ikäluokissa on tosi paljon Loiri-faneja.

Vierailija
22/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli telkasta elokuva, jossa Loiri pääosassa. Ap, milloin tulee leffa, jonka pääosassa sinä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:27"]Olen AP ja 70-luvulla syntynyt. Loirin ylitulkinta sen" lauluissa" on vastenmielistä. Näytteleminen todella köykäistä ja kliseistä Mulla taitaa olla myös varaa sanoa tästä kun itsekin olen teatterikorkeakoulun käynyt. Ja ei. En ole kateellinen. Ei ole tarvetta. :D
[/quote]

Teakin käynyt ja noin pihalla oman alan historiasta ja suomen kulttuurista? Huhu älä vaan.. Tai avaappa sittenkin leipäläppä jossain hykerryttävässä paikas :-D

Vierailija
24/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:49"]Mä taas en ymmärrä tätä Loirin haukkumisbuumia joka on tällä palstalla. Toisaalta täällä nyt haukutaan kaikkia. Nämä Loirin inhoajat voisi laittaa syntymävuotensa kommentteihin, veikkaan että valtaosa on 90-80-luvun nuorisoa.
[/quote]

Anteeksi, olen 2000-luvun lapsia

Vierailija
25/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:49"]

Mä taas en ymmärrä tätä Loirin haukkumisbuumia joka on tällä palstalla. Toisaalta täällä nyt haukutaan kaikkia. Nämä Loirin inhoajat voisi laittaa syntymävuotensa kommentteihin, veikkaan että valtaosa on 90-80-luvun nuorisoa.

[/quote]

Syntymävuosi 1960 enkä hyväksy sitä, että Loiri sai laihdutusleikkauksen ohi jonon vieläpä niin, että ei viitsinyt laihduttaa ennen sitä. Ajatteli, että koska on Loiri, niin kyllä ne leikkaa, vaikka hän ei täytä ehtoja.

Laulaa se ei osaa, se on ihan totta.

[/quote]

Mistä tuo tieto tullut, että meni ohi jonon? En tuosta HS-kuukausiliitteestä ko tietoa löytänyt? Kävikö yksityissairaalassa leikkauksessa?

Vierailija
26/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi lukeva ääni päässäni kuuluu tässä ketjussa UUNO TURHAPUROLLE!

Vierailija
27/55 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannes Hynönen on ainakin ansainnut ihailunsa, hieno mies!

Vierailija
28/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palstan analyysit Loirista totuttuun tyyliin Nobeltasoa: Laulunääni paskaa, huono vanhempi, juoppo, ruma, pattinaama.

Ja joku halusi luonnehdinnan samanikäisestä naisesta, samoilla meriiteillä?

Kuunnelkaapa Loirin tulkintaa Eino Leinon runosta "Lapin kesä", aikana jolloin hän oli nuorempi ja virkeämpi.

Surkimuksia olette kun vahusikään ehtinyttä Vesaa noin rumasti herjaatte. Koettakaapas yltää edes kymmenykseen Hänen saavutuksistaan

PS. Media leipoo rahaa vanhan mestarin esiintuomisella, niinkauan kuin Hän jaksaa!  Jumalaksi ei Loiri ole pyrkinyt, joku muu taho vaan kohottelee.

Vierailija
29/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:27"]Olen AP ja 70-luvulla syntynyt. Loirin ylitulkinta sen" lauluissa" on vastenmielistä. Näytteleminen todella köykäistä ja kliseistä Mulla taitaa olla myös varaa sanoa tästä kun itsekin olen teatterikorkeakoulun käynyt. Ja ei. En ole kateellinen. Ei ole tarvetta. :D [/quote] Teakin käynyt ja noin pihalla oman alan historiasta ja suomen kulttuurista? Huhu älä vaan.. Tai avaappa sittenkin leipäläppä jossain hykerryttävässä paikas :-D

[/quote]

Peter von Bagh piti Loiria kiistattomasti yhtenä Suomen lahjakkaimmista ja vahvimmista näyttelijöistä. Eikös tämä Peter v B pitänyt sinullekin siellä teatterikorkeassa luentoja ? Oliko hän aivan väärässä?

No, näinhän se on, että nämä pitämiskysymykset ovat makuasioita, mutta minusta hän oli lahjakas näyttelijä, jolla sairaus on nyt tietysti vaikuttanut kaikkeen tekemiseen.

Vierailija
30/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:13"]

AV-palstan analyysit Loirista totuttuun tyyliin Nobeltasoa: Laulunääni paskaa, huono vanhempi, juoppo, ruma, pattinaama.

Ja joku halusi luonnehdinnan samanikäisestä naisesta, samoilla meriiteillä?

Kuunnelkaapa Loirin tulkintaa Eino Leinon runosta "Lapin kesä", aikana jolloin hän oli nuorempi ja virkeämpi.

Surkimuksia olette kun vahusikään ehtinyttä Vesaa noin rumasti herjaatte. Koettakaapas yltää edes kymmenykseen Hänen saavutuksistaan

PS. Media leipoo rahaa vanhan mestarin esiintuomisella, niinkauan kuin Hän jaksaa!  Jumalaksi ei Loiri ole pyrkinyt, joku muu taho vaan kohottelee.

[/quote]

"Jumalaksi ei Loiri ole pyrkinyt, joku muu taho vaan kohottelee." Niinkuin esim. sinä, kun kirjoitat Hän!

Vierailija
31/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta hänen laulutaitonsa on surkea ja varsinkin hänen yli-ilmaisuyrityksensä on kamalaa kuunneltavaa.

Vierailija
32/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Lapin kesä Loirin tulkintana. Surullista jos tuota pidetään lahjakkuutena.

Vierailija
33/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näyttele. Ohjaan näyttelijöitä. AP Ps. Loiri on todella järkyttävä. Kerran olen tehnyt töitä hänen kanssaan. Toista kertaa ei tule. 

Vierailija
34/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos ei oo muuta nähnyt kuin Turhapuroa niin ei voikaan ymmärtää. Pitää olla aikaisempaa saapumiserää (vm. -59)

Vierailija
35/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan Vesa-Matti Loiri näytellyt paljon muutakin kuin Turhapuroa, esiintynyt teattereissa, elokuvissa, oli kiinnitettynä 60-70 luvuilla Helsingin ja Turun kaupunginteattereihin. Hän teki vakavia teatterirooleja Eino Leinon runot ovat tulleet tutuiksi ihan tavalliselle kansalle Loirin laulujen myötä.

Lisäksihän Loiri oli lahjakas urheilija, oikein moniottelija, SM-kultaakin saanut."

Ja Loiri lienee niitä harvoja suomalaisia monilahjakkuuksia esim. urheilussa tai taiteen aloilla, jo lapsesta saakka esim. näytteli elokuvan "Pojat" hienosti. Ja tulkitsi Eino Leinon runoja. Lista on loputtoman pitkä, jopa huilun soitossa.V-M Loiri on todella ansioitunut, johon vain harva suomalainen on yltänyt. Nykyinen mediajulkisuus johtuu varmaan hänen 70-syntymäpäivästään. Loiri on tosin ollut jo 60-vuotta julkisuuden valokeilassa, sillä elokuva "Pojat" olivat Loirille suuri menestys.

Eikä Loirinkaan elämä ole ollut helppo, lähtöisin vaatimattomista kodista ja Niinistön tapaan hän menetti yllättäen ensimmäisen vaimonsa nuorena liikenneonnettomuudessa ja jäi pienten lastensa yksinhuoltajaksi ja kohtalo jatkui ja hänen vanhin poikansa kuoli 15-vuoden päästä äitinsä kuolemasta ja  liikenneonnettomuudessa ja silti hänen taiteellinen uransa edelleen jatkuu.

Vierailija
36/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:48"]

Silloin, kun Hän edusti Suomea Euroviisuissa laululla Huilumies. Sinä päivämääränä.

[/quote]

Tosi on, siihen aikaan Loiria vasta oikein toden teolla alettiin arvostaa daideilijana. Euroviisut on tosijulkkiksen menestyksen mittari. Loiri kuitenkin jäi kisassa viimeiseksi.

Vierailija
37/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä nähnyt muutakin kuin Turhapurot, niinkuin sanoin olen tehnyt töitä hänen kanssaan. Ihan hirveää. 

Vierailija
38/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]

En näyttele. Ohjaan näyttelijöitä. AP Ps. Loiri on todella järkyttävä. Kerran olen tehnyt töitä hänen kanssaan. Toista kertaa ei tule. 

[/quote]

Onko sinulla ollut jonoksi asti kyselijöitä, että "lähdetkö töihin?" Onnitteluni!

Voisit panna nimesi tänne, niin alan seurata uraasi :). Lupaan kirjoittaa av:lle vain positiivisia ja kannustavia sanoja. Jos tekee mieli sanoa pikkusen negatiivista, käytän vain esim sanoja "haastava, haasteellinen tai kehityskelpoinen" ;)

Vierailija
39/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko myös mahdollista yrittää ymmärtää, että tämän Loiri-ilmiön kritisoiminen ei tarkoita että kritisoija ei arvostaisi Loiria.

Vierailija
40/55 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hikistä keekkiä palvotaan, kun se vaan saatna puhuu lavalla, aagh! Stadionin täydeltä porukkaa, voi hyvä luoja sentään!! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän