En halua miestä synnytykseen mukaan.
En haluaisi miestä synnytykseen mukaan. Ihan vain siksi, koska häpeän koko tilannetta. Jos olet mies tai jos olisit mies, loukkaantuisitko jos et pääsisi synnytykseen mukaan? Tottakai sitten kun lapsi olisi syntynyt niin isä saisi tulla katsomaan lastaan.
Kommentit (82)
Loukkaantuisinko? No en helvetissä.
Minusta synnytys on yksi asia, jota miehen ei tarvitse nähdä. Ja ymmärrän erittäin hyvin, ettei kaikki naiset tahdo miestä sinne. Ja sen etteivät todellakaan kaikki miehet tahdo sinne.
Tuntuu että ne naiset jotka vaativat miestä mukaan synnytykseen, tahtovat sen miehen sinne ihan vain, ettei mies voisi tehdä mitään muuta sillä aikaa ja joutuisi "kärsimään" myös.
Lisäksi en usko, että näkisin naista enää naisena.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:11"]No voit sanoa miehellesi miltä susta tuntuu. Kannattaa varmaan joka tapauksessa pyytää joku sairaalalle, jos kuitenkin jossain vaiheessa kaipaat tukea.
[/quote]
No täytyy varmaan ottaa asia puheeksi jossain vaiheessa. :)
Ota mukaan jos mies haluaa. Siinä et ehdi häpeää miettiä ja voihan mies auttaakin. Painella akupisteitä ja olla seurana. Ymmärtää psljon paremmin sinua ja kokemaasi kun on nähnyt ja ollut osana tapahtumassa. Ja mitä jos sattuu jotain? Haluat miehen kyllä lähelle. Meidän vauva kiidätettiin virvoitushuoneeseen ja me jäimme ihmettelemään mitä tapahtui. Mies pääsi tilanteessa ottamaan asiasta selvää ja oli tukena. Minä pykäsin sillä välin jälkeisiä ulos ja olisin ollut huolesta sekaisin ellei mies olisi auttanut.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]Loukkaantuisinko? No en helvetissä.
Minusta synnytys on yksi asia, jota miehen ei tarvitse nähdä. Ja ymmärrän erittäin hyvin, ettei kaikki naiset tahdo miestä sinne. Ja sen etteivät todellakaan kaikki miehet tahdo sinne.
Tuntuu että ne naiset jotka vaativat miestä mukaan synnytykseen, tahtovat sen miehen sinne ihan vain, ettei mies voisi tehdä mitään muuta sillä aikaa ja joutuisi "kärsimään" myös.
[/quote]
En tosiaan pakottaisi miestä mukaan synnytykseen ja toivoisin kovasti että hänkin kunnioittaisi minun mielipidettäni. :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]
[/quote]
Bingo.
Olisin erittäin loukkaantunut jos en olisi päässyt tyttäreni synnytykseen mukaan. Tai jos en tulevaisuudessa pääsisi lapseni synnytykseen mukaan. Tilanne loukkaisi jopa niin paljon, että ero olisi lähellä, tai vähintäänkin parisuhde kokisi kovan kolauksen.
(Tietenkin vain siis siinä tapauksessa, jossa puoliso omista itsekkäistä syistä kieltäisi osallistumisen. Jos olisi joku lääketieteellinen syy, esim kiireellinen sektio, tai vastaavaa, sen ymmärtäisin kyllä täysin)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]Loukkaantuisinko? No en helvetissä.
[/quote]
Heheh.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"]Ota mukaan jos mies haluaa. Siinä et ehdi häpeää miettiä ja voihan mies auttaakin. Painella akupisteitä ja olla seurana. Ymmärtää psljon paremmin sinua ja kokemaasi kun on nähnyt ja ollut osana tapahtumassa. Ja mitä jos sattuu jotain? Haluat miehen kyllä lähelle. Meidän vauva kiidätettiin virvoitushuoneeseen ja me jäimme ihmettelemään mitä tapahtui. Mies pääsi tilanteessa ottamaan asiasta selvää ja oli tukena. Minä pykäsin sillä välin jälkeisiä ulos ja olisin ollut huolesta sekaisin ellei mies olisi auttanut.
[/quote]
No voihan se toki olla että kun se synnytys on hieman lähempänä niin mieleni muuttuu. Koko ajatus synnytyksestä pelottaa niin kamalasti ja saatika että mies joutuisi katsoa siitä vierestä. Hrr. :/
Mielestäni miehellä on jonkinlainen oikeus olla mukana. Synnytys on ainutlaatuinen tilanne, toista mahdollisuutta ei välttämättä tule. Puhukaa etukäteen mikä sua siinä miehen mukanaolossa hävettää. Eihän miehen oo pakko (ja tuskin haluaakaan) sinne jalkovälin tuijotella, voi pysytellä sun pään vieressä jos niin haluat. Synnytyksessä voi käydä niinkin että sun tulee miestäsi ikävä. Hän tuntee sut ja osaa tsempata ja tukea hädän hetkellä. Harkitse nyt vielä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"]Ota mukaan jos mies haluaa. Siinä et ehdi häpeää miettiä ja voihan mies auttaakin. Painella akupisteitä ja olla seurana. Ymmärtää psljon paremmin sinua ja kokemaasi kun on nähnyt ja ollut osana tapahtumassa. Ja mitä jos sattuu jotain? Haluat miehen kyllä lähelle. Meidän vauva kiidätettiin virvoitushuoneeseen ja me jäimme ihmettelemään mitä tapahtui. Mies pääsi tilanteessa ottamaan asiasta selvää ja oli tukena. Minä pykäsin sillä välin jälkeisiä ulos ja olisin ollut huolesta sekaisin ellei mies olisi auttanut.
[/quote]
No voihan se toki olla että kun se synnytys on hieman lähempänä niin mieleni muuttuu. Koko ajatus synnytyksestä pelottaa niin kamalasti ja saatika että mies joutuisi katsoa siitä vierestä. Hrr. :/
[/quote]
Puhu neuvolassa peloista, saat lähetteen pelkopolille?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:18"]Mielestäni miehellä on jonkinlainen oikeus olla mukana. Synnytys on ainutlaatuinen tilanne, toista mahdollisuutta ei välttämättä tule. Puhukaa etukäteen mikä sua siinä miehen mukanaolossa hävettää. Eihän miehen oo pakko (ja tuskin haluaakaan) sinne jalkovälin tuijotella, voi pysytellä sun pään vieressä jos niin haluat. Synnytyksessä voi käydä niinkin että sun tulee miestäsi ikävä. Hän tuntee sut ja osaa tsempata ja tukea hädän hetkellä. Harkitse nyt vielä asiaa.
[/quote]
Kiitos. Viestisi sai ajattelemaan josko sittenkin se mies voisi olla siinä tukena :)
[/quote]
Minä näin vaimoni synnytyksen myötä vain enemmän naisena.
Ja olisin loukkaantunut, jollen olisi päässyt mukaan. Ja onneksi halusinkin, oli elämäni paras kokemus.
M31
Älä häpeä. Voin miehenä sanoa ettei siinätilanteessa kauheasti naista katella silläsilmällä miltä kaikki näyttää, kyllä siinävaiheessa ajatellaan vain vaimon ja lapsen parasta eikä oo kyllä jälkeenpäin asia vaivannu. Olisin varmasti loukkaantunut jos en olisi saanut olla mukana, lapsi on kuitenki mun ja ei olis sama asia nähdä häntä vasta myöhemmin mitä heti syntyissään. Vielä jos sattuis ettei kaikki meniskää niinku pitää, meilläki siirryttiin leikkuusalin puolelle keskenkaiken...
Miten olisi kompromissi? Mies saa tulla mukaan alkuun, mutta sovitte, että poistuu, kun pyydät, odottamaan muualle. Oma mieheni ei halunnut olla läsnä ponnistusvaiheessa, ja se oli mulle ok. Sairaalapelkonsa on todella suuri lapsuuden ikävien sairaalakokemusten vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:22"]Älä häpeä. Voin miehenä sanoa ettei siinätilanteessa kauheasti naista katella silläsilmällä miltä kaikki näyttää, kyllä siinävaiheessa ajatellaan vain vaimon ja lapsen parasta eikä oo kyllä jälkeenpäin asia vaivannu. Olisin varmasti loukkaantunut jos en olisi saanut olla mukana, lapsi on kuitenki mun ja ei olis sama asia nähdä häntä vasta myöhemmin mitä heti syntyissään. Vielä jos sattuis ettei kaikki meniskää niinku pitää, meilläki siirryttiin leikkuusalin puolelle keskenkaiken...
[/quote]
Kiitos kommentistasi. :)
Loukkaantuisinko? No en helvetissä.
[/quote]Vaan minä? siis jos et enää näkisi naista naisena vaan? synnytyskoneena, isona revana? hei kamoon, et ole tarpeeksi kypsä isäksi. Nainen ei kaipaa sinne kärsijää vaan tukea.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:22"]Miten olisi kompromissi? Mies saa tulla mukaan alkuun, mutta sovitte, että poistuu, kun pyydät, odottamaan muualle. Oma mieheni ei halunnut olla läsnä ponnistusvaiheessa, ja se oli mulle ok. Sairaalapelkonsa on todella suuri lapsuuden ikävien sairaalakokemusten vuoksi.
[/quote]
Tämäkin voisi toki toimia. :)
Parisuhteessa on kyllä jotain pahasti pielessä jos synnyttäminen hävettää. Usko mua, sä et sinne yksin halua mennä. Kokemus lähentää teitä toisianne ja edistää isän ja lapsen välistä suhdetta. Synnyttäminen on maailman luonnollisin asia. Ja jos jotain menee pieleen, tarvitset todellakin miehen rinnallesi. Nyt on aika kasvaa aikuiseksi. Heti.
Mutta mitäpä teen, kun en itsekään haluaisi olla läsnä omassa synnytyksessäni? Mies voisi mun puolesta mennä yksin :D