Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua miestä synnytykseen mukaan.

Vierailija
04.01.2015 |

En haluaisi miestä synnytykseen mukaan. Ihan vain siksi, koska häpeän koko tilannetta. Jos olet mies tai jos olisit mies, loukkaantuisitko jos et pääsisi synnytykseen mukaan? Tottakai sitten kun lapsi olisi syntynyt niin isä saisi tulla katsomaan lastaan.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:37"]

En usko että kukaan mies kattoo miltä sä näytät kun synnytät. Jo se tilanne paikanpäällä on sellanen ettei tulis mieleenkään sellanen.

[/quote]

Tämä on valhe. Tabu, josta ei ääneen uskalleta puhua, on se, että jotkut miehet oikeasti menettää seksuaalisen mielenkiinnon puolisoonsa synnytysnäyn vuoksi. Suurimmalle osalle ei niin käy ja suurin osa, jolle käy, on niin fiksuja, että eivät siitä ikinä kenellekään ääneen puhu. Tämä on kuitenkin ilmiö, joka on olemassa ja siitä johtuu myös osa pienten lasten vanhempien avioeroista. Se on yksi syy, miksi en ymmärrä, että kaikkia yritetään painostaa synnyttämään samalla tavalla. Jos pariskunnasta kummastakin tai jommasta kummasta ei tunnut hyvältä ajatus miehen läsnäolosta synnytyssalissa, niin silloin se ei useinkaan sitä ole.

[/quote]

No kyllä ainakin isänä ja paikallaolleena pidän sairaana ajatusta katsoa naista silläsilmällä mille se alapää näyttää kun se lapsi syntyy. Eihän se tietenkään kaunis varmasti koskaan ole, mutta en usko että se seksihaluihin vaikuttaa jos oikeasti kumppaniaan rakastaa, jos vaikuttaa ja sentakia eroaa on kyllä jotain muutakin vialla...

[/quote]

Nii-i. On monenlaisia miehiä ja isiä. Naiset saavat kärsiä synnytystuskat ja vielä ala-arvoisia kommentteja mieheltä, joka pitäisi olla tukena ja elämän rakkaus.

Vierailija
62/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan mies kattoo miltä sä näytät kun synnytät. Jo se tilanne paikanpäällä on sellanen ettei tulis mieleenkään sellanen.

[/quote]

Tämä on valhe. Tabu, josta ei ääneen uskalleta puhua, on se, että jotkut miehet oikeasti menettää seksuaalisen mielenkiinnon puolisoonsa synnytysnäyn vuoksi. Suurimmalle osalle ei niin käy ja suurin osa, jolle käy, on niin fiksuja, että eivät siitä ikinä kenellekään ääneen puhu. Tämä on kuitenkin ilmiö, joka on olemassa ja siitä johtuu myös osa pienten lasten vanhempien avioeroista. Se on yksi syy, miksi en ymmärrä, että kaikkia yritetään painostaa synnyttämään samalla tavalla. Jos pariskunnasta kummastakin tai jommasta kummasta ei tunnut hyvältä ajatus miehen läsnäolosta synnytyssalissa, niin silloin se ei useinkaan sitä ole.

[/quote]

No kyllä ainakin isänä ja paikallaolleena pidän sairaana ajatusta katsoa naista silläsilmällä mille se alapää näyttää kun se lapsi syntyy. Eihän se tietenkään kaunis varmasti koskaan ole, mutta en usko että se seksihaluihin vaikuttaa jos oikeasti kumppaniaan rakastaa, jos vaikuttaa ja sentakia eroaa on kyllä jotain muutakin vialla...

[/quote]

Vaikutat fiksulta. En väittänytkään, että se kaikkiin vaikuttaisi eikä edes suurimpaan osaan, mutta joihinkin kyllä. Yksittäistapausten pohjalta ei voi vetää kaikkiin soveltuvia johtopäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yksi juttu, mistä täällä ei ole mainittu laisinkaan. Eli miehen mukana oleminen oli ainakin minulle todella tärkeää myös jälkikäteen, kun hän on ainoa, joka osaa tarkalleen kertoa noista tapahtumista. Itse olin aika sumussa synnytyksen ajan, joten mieheltä olen jälkeenpäin kysellyt, että mitä tapahtui milloinkin ja miten se ja se homma menikään. Tämä on ollut minulle tärkeää, kun olen rakkaan lapsemme syntymää muistellut.

Ja mies oli hyvä olla mukana hieromassa selkää avautumiskivuissa ja muutenkin seurana. Kätilöhän vain käy siellä välillä tsekkailemassa vointia, muuten siellä ollaan itsekseen. Ponnistusvaiheessa tietysti on läsnä. Mies voi olla katsomatta sinne alapäähän, jos niin haluat. Eikä se mies itsekään sinne välttämättä halua nähdä... Meillä mies kuulemma katsoi vauvan pään syntymistä (siitä mun viereltä), mutta näytti niin hurjalta, ettei pystynyt katsomaan loppuun. Siis se vauvan pää näytti hurjalta litistyneenä, ei niinkään mun tavara :D

Jokainen tietysti tavallaan, mutta itse pidän syntymää aikamoisena ihmeenä ja meille on ihan selvää että olemme molemmat lapsemme syntymän näkemässä ja kokemassa. Puhumattakaan siitä, jos jotain menisi pieleen, eikä olisikaan ketään siinä vierellä. Eikä siellä mikään paska haise :)

Vierailija
64/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:56"]

Mitä jos vaikka jotain tapahtuu, joudut leikkaussaliin etkä pysty ottamaan ensikontaktia vauvaan heti, eikö olisikin hyvä jos se isä olisi siinä ottamassa vauvaa syliin?

[/quote]

Et tainnut lukea ap:n viestejä. Hän puhui siitä, että ei halua miestä synnytykseen (ponnistusvaihe yms.), mutta kuitenkin ottamaan vauvaa vastaan. Miksi monet tuntuu suhtautuvan miehen mukanaoloon joko/tai asenteella? Ehkä se johtuu osittain myös kätilöiden asenteesta. Itsellä oli mies mukana, mutta olimme sopineet etukäteen, että hän ei ihan kaikessa ole mukana. Meille se oli luonnollista, mutta jouduin selittelemään sitä kätilöille.

Vierailija
65/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:12"]Mutta mitäpä teen, kun en itsekään haluaisi olla läsnä omassa synnytyksessäni? Mies voisi mun puolesta mennä yksin :D
[/quote]
Jeps näin mäkin ajattelin mutta pakko se vain oli mennä kun alkoi supistelemaan.

Vierailija
66/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko ottaa jonkun muun doulan/tukihenkilön mukaan? Voi olla aika yksinäistä ja pelottavaa muuten. Esim. jos synnytys käynnistetään voit odotella ja olla yksin pitkään. Mies myös toi mulle mehua ja vettä suihkuun kun istuin siellä pallon päällä. Sitten se syötti mulle sosekeittoa supistusten välillä. Kätilö ei ehdi tuollaista tekemään. Muista, että synnytyksessä ei aina mene kaikki niin hyvin, että sun ainoa huolenaihe on näkeekö mies sun pimpan. Silloin on kiva, että on joku tukena. -se jonka vauva syntyi elottomana

Vierailija
67/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
68/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:28"]

Aiotko ottaa jonkun muun doulan/tukihenkilön mukaan? Voi olla aika yksinäistä ja pelottavaa muuten. Esim. jos synnytys käynnistetään voit odotella ja olla yksin pitkään. Mies myös toi mulle mehua ja vettä suihkuun kun istuin siellä pallon päällä. Sitten se syötti mulle sosekeittoa supistusten välillä. Kätilö ei ehdi tuollaista tekemään. Muista, että synnytyksessä ei aina mene kaikki niin hyvin, että sun ainoa huolenaihe on näkeekö mies sun pimpan. Silloin on kiva, että on joku tukena. -se jonka vauva syntyi elottomana

[/quote]

Noin juuri se meneekin...

Vierailija
69/82 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:28"]Aiotko ottaa jonkun muun doulan/tukihenkilön mukaan? Voi olla aika yksinäistä ja pelottavaa muuten. Esim. jos synnytys käynnistetään voit odotella ja olla yksin pitkään. Mies myös toi mulle mehua ja vettä suihkuun kun istuin siellä pallon päällä. Sitten se syötti mulle sosekeittoa supistusten välillä. Kätilö ei ehdi tuollaista tekemään. Muista, että synnytyksessä ei aina mene kaikki niin hyvin, että sun ainoa huolenaihe on näkeekö mies sun pimpan. Silloin on kiva, että on joku tukena. -se jonka vauva syntyi elottomana
[/quote]

Voisi se mies muuten olla mukana, mutta lähinnä se ponnistusvaihe epäilyttää. :/
Olen pahoillani. :(

Vierailija
70/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuskin kukaan tarkoituksella "sillä silmällä" katsoo tai varsinkaan suoraan menee sitä eron syyksi lähtee mainitsemaan. Kierre vaan alkaa helposti siitä, että mies alkaa pikkuhiljaa kohtelemaan naista torjuvammin ja kaikki aiemmat hellät eleet jää pois aikana, jolloin nainen eniten kaipaisi tukea naiseudelleen. Naiselle se on aika suuri shokki kun ei saa lähimmältään tukea silloin kun sitä eniten tarvitsisi ja tuskin jaksaa mikään ihannevaimo olla. Silloin on helppo syyttä sekopäistä vaimoa eron syyksi.

Eikö kukaan tunnista tätä kierrettä? Voi toki tapahtua muidenkin raskaudenaikaisten muutosten vaikutuksesta. 

Vierailija
71/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi uskaltanut synnyttää yksin, ilman miestä. Oli yllätys kuinka vähän kätilö on paikalla. Miehestä oli paljon apua, ihan konkreettista. Toi vettä, hieroi, ojensi ilokaasumaskia, ruuvasi sen kokoon kun tempaisin letkun jotenkin pidikkeestään, lämmitti kaurapussia, jutteli supistusten välissä, piti kädestä eikä valittanut vaikka rusensin sitä kuulemma aika armottomasti. Ja kun lapsi sitten syntyi, näki hänet ensimmäisenä, itki onnesta, sai leikata napanuoran jne. En olisi selvinnyt ilman häntä mitenkään. Jos et ota miestä synnytykseen, joku tukihenkilö on hyvä olla, koska muuten olet suuren osan ajasta yksin. Itselleni oli tärkeää, että se joku oli oma rakas mies ja.odotetun lapsen isä. Ei ole seksihalut menneet...

Vierailija
72/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:56"]Mitä jos vaikka jotain tapahtuu, joudut leikkaussaliin etkä pysty ottamaan ensikontaktia vauvaan heti, eikö olisikin hyvä jos se isä olisi siinä ottamassa vauvaa syliin?
[/quote]

Tottakai mies saisi tulla heti näkemään ja pitämään lastaan. Niin kuin aikaisemmin jo sanoinkin. :)

Vierailija
73/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:01"]

Eikö kenelläkään mielipiteitä?

[/quote]

No en tosiaankaan laittaisi pahaksi, mutta jos taas nainen pyytäsi mukaan, niin en myöskään kieltäytyisi ja olen ollutkin. Eli itsellä ei ole mitään tarvetta olla synnytyksessä mukana. M27

[/quote]

Veikkaanpa että sulla ei ole raskaana olevaa puolisoa :D

Vierailija
74/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]

Tuntuu että ne naiset jotka vaativat miestä mukaan synnytykseen, tahtovat sen miehen sinne ihan vain, ettei mies voisi tehdä mitään muuta sillä aikaa ja joutuisi "kärsimään" myös.  

[/quote]

Bingo. 

[/quote]

Synnytys voi kestää helposti vuorokauden, ja suurin osa ajasta siellä huoneessa ollaan yksin, kätilö käy vaan piipahtamassa. Miehestä on aika paljon apua synnytyksessä, ihan pelkästään seuran lisäksi. Miksi ihmeessä mies kärvistelisi huoneen ulkopuolella tai jopa kotona miettien, että kuinkahan siellä menee :D Voi jeesus teitä. Ennen vanhaanhan ne miehet ravasi maanisina pitkin sairaalan käytäviä ja kessutteli pihamaalla tuntitolkulla kun eivät päässeet synnytykseen. Ja jos odotatte että supistusten keskeltä vaimolta tulee someviestiä kotiin tilanteen edistymisestä, niin olette väärässä, parhaimmillaan/ pahimmillaan ei luuri pysy edes kourassa.

Yhden synnytyksen ajan keskittyminen on tuskin liikaa vaadittu mieheltä, kun se vaimo on ensin kolme kuukautta yrjönnyt ja monta kuukautta lyllertänyt ja könynnyt ison vatsansa kanssa kykenemättömänä edes solmimaan kengännauhojaan tai nukkumaan haluamissaan asennoissa, närästyksen korventaessa kurkkua ja vaavin potkiessa virtsarakkoa. Sitten pitäisi vielä synnytyskin jaksaa yksin kun mies mieluummin pelaa jotakin WOW:ia. On taas aikoihin eletty.

Vierailija
75/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:23"]Mä en olisi uskaltanut synnyttää yksin, ilman miestä. Oli yllätys kuinka vähän kätilö on paikalla. Miehestä oli paljon apua, ihan konkreettista. Toi vettä, hieroi, ojensi ilokaasumaskia, ruuvasi sen kokoon kun tempaisin letkun jotenkin pidikkeestään, lämmitti kaurapussia, jutteli supistusten välissä, piti kädestä eikä valittanut vaikka rusensin sitä kuulemma aika armottomasti. Ja kun lapsi sitten syntyi, näki hänet ensimmäisenä, itki onnesta, sai leikata napanuoran jne. En olisi selvinnyt ilman häntä mitenkään. Jos et ota miestä synnytykseen, joku tukihenkilö on hyvä olla, koska muuten olet suuren osan ajasta yksin. Itselleni oli tärkeää, että se joku oli oma rakas mies ja.odotetun lapsen isä. Ei ole seksihalut menneet...
[/quote]

Kiitos viestistäsi! :)

Vierailija
76/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

a taas haluan ehdottomasti mieheni mukaan, kun aika koittaa. Ollaan seitseman synnytysta kayty yhdessa lapi..

Vierailija
77/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että tulee jos tahdon mutta ei muuten. Hänen mielestään synnytys on "naisten homma" ja uskoo olevansa vain tiellä tai pyörtyvänsä.

Vierailija
78/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli doula. Ellei mies lähde, hanki muu tukihenkilö. Jälkeenpäin kiität itseäsi aktiivisuudestasi ja siitä että päätit asioista itse. Doula tukee myös miestä ja voi hakea tämän vauvan synnyttyä saliin mukaan jne.

Vierailija
79/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei ehtinyt ensimmäiseen synnytykseen mukaan (myöhästyi 15min) mutta toisessa oli. Ei hänellä mitään tarvetta ollut siellä olla mutta kunnioitti toivettani (toive, ei vaatimus) että olis mukana ja uskon että oli hänelle tosi arvokas kokemus. Mielestäni miehenkin olis hyvä olla mukana niin merkittävässä tapahtumassa kuin oman lapsensa syntymä, monesta eri syystä. Ja komppaan että mielestäni aika erikoista että häpeilet oman miehesi edessä, mites ne tuntemattomat lääkärit ja hoitajat? Mieheni pysyi ihan omaehtoisesti siellä pääpuolella tukemassa minua eikä nähnyt mitään mikä olisi häntä kovasti järkyttänyt, siskonsa sanoi että oli kyllä ylpeänä puhunut kokemuksesta jälkikäteen. Ja edelleen haluaa seksiä kanssani lähes päivittäin.

Vierailija
80/82 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]

Tuntuu että ne naiset jotka vaativat miestä mukaan synnytykseen, tahtovat sen miehen sinne ihan vain, ettei mies voisi tehdä mitään muuta sillä aikaa ja joutuisi "kärsimään" myös.  

[/quote]

Bingo. 

[/quote]

Synnytys voi kestää helposti vuorokauden, ja suurin osa ajasta siellä huoneessa ollaan yksin, kätilö käy vaan piipahtamassa. Miehestä on aika paljon apua synnytyksessä, ihan pelkästään seuran lisäksi. Miksi ihmeessä mies kärvistelisi huoneen ulkopuolella tai jopa kotona miettien, että kuinkahan siellä menee :D Voi jeesus teitä. Ennen vanhaanhan ne miehet ravasi maanisina pitkin sairaalan käytäviä ja kessutteli pihamaalla tuntitolkulla kun eivät päässeet synnytykseen. Ja jos odotatte että supistusten keskeltä vaimolta tulee someviestiä kotiin tilanteen edistymisestä, niin olette väärässä, parhaimmillaan/ pahimmillaan ei luuri pysy edes kourassa.

Yhden synnytyksen ajan keskittyminen on tuskin liikaa vaadittu mieheltä, kun se vaimo on ensin kolme kuukautta yrjönnyt ja monta kuukautta lyllertänyt ja könynnyt ison vatsansa kanssa kykenemättömänä edes solmimaan kengännauhojaan tai nukkumaan haluamissaan asennoissa, närästyksen korventaessa kurkkua ja vaavin potkiessa virtsarakkoa. Sitten pitäisi vielä synnytyskin jaksaa yksin kun mies mieluummin pelaa jotakin WOW:ia. On taas aikoihin eletty.
[/quote]

Niin totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi