Miehen lapsi tulee tosiaankin vaan KYLÄÄN!!
Tämä ei ole eikä tule koskaan olemaan lapsen koti. Olen tämän asunnon ostanut itselleni jo kauan ennen kuin tapasin mieheni. Mies asuu täällä, mutta miehen lapsen koti tämä ei ole. Saa kyläillä, sitä en ole koskaan kieltäny ja on lapsi tässä 7 vuoden aikana oppinutkin että koti on siellä missä äiti asuu ja isän luona kyläillään.
Paskamyrsky alkakoon...
Kommentit (70)
Kylläpäs ap kuulostaa äidilliseltä; arvatenkaan ei ole omia lapsia.
Minulla ja miehelläni on yhdessä hankittu koti, mihin miehen lapsi ei ole tervetullut. Ajakaa vain äidit omaa etuanne lapsen etuna niin voitte olla varmoja ettei lapsi enää isäänsä näe.
Tää on vähän kun mun äitipuoleni, kun muutti meille (isäni oli YH), sen jälkeen minä ja veljeni olimme tunkeilijoita omassa kodissamme.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:51"]
Minulla ja miehelläni on yhdessä hankittu koti, mihin miehen lapsi ei ole tervetullut. Ajakaa vain äidit omaa etuanne lapsen etuna niin voitte olla varmoja ettei lapsi enää isäänsä näe.
[/quote]
Mitäs tää on tarkoittavinaan? Ja muista että olet kyllä äiti itsekin: äitipuoli tuolle miehen lapselle ;)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Lapselle kostetaan äidin teot (tai ajatukset). Olet oikea helmi.
Monesko ero ap:llä seuraava tulee olemaan?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Lapselle kostetaan äidin teot (tai ajatukset). Olet oikea helmi.
[/quote]
Kenelle muulle?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:29"]
Mikä sussa on vikana kun tänne täytyy tulla avautumaan tuollaisesta asiasta? Jokuhan siinä mättää...
[/quote]Koska aina täällä halveksitaan äitipuolia oli ne sitten hyviä tai huonoja, niin aina niitä poljetaan ja monessa ketjussa juuri lukenut tuota että "se on lapsen koti myös" niin siksi tein tämän aloituksen jossa halusin tuoda esiin, että ei se isän koti tarkoita automaattisesti että olisi myös lasen koti.
ap
[/quote]
Isän koti on myös lapsen koti. Jos sinun kotisi ei ole miehesi koti niin silloin se ei ole myöskään miehen lapsen koti, mutta jos kotisi on miehen koti niin se on myös miehesi lapsen koti. Jos ei niin miehesi varmaan kannattaa sitten etsiä itselleen jostain oma koti, jos sinun kotisi ei ole hänen.
[/quote][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:29"]
Mikä sussa on vikana kun tänne täytyy tulla avautumaan tuollaisesta asiasta? Jokuhan siinä mättää...
[/quote]Koska aina täällä halveksitaan äitipuolia oli ne sitten hyviä tai huonoja, niin aina niitä poljetaan ja monessa ketjussa juuri lukenut tuota että "se on lapsen koti myös" niin siksi tein tämän aloituksen jossa halusin tuoda esiin, että ei se isän koti tarkoita automaattisesti että olisi myös lasen koti.
ap
[/quote]
Isän koti on myös lapsen koti. Jos sinun kotisi ei ole miehesi koti niin silloin se ei ole myöskään miehen lapsen koti, mutta jos kotisi on miehen koti niin se on myös miehesi lapsen koti. Jos ei niin miehesi
varmaan kannattaa sitten etsiä itselleen jostain oma koti, jos sinun kotisi ei ole hänen.
[/quote]
Niin ja sit miehellä on sisko, veli, täti, eno[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:29"]
ap
[/quote]
Isän koti on myös lapsen koti. Jos sinun kotisi ei ole miehesi koti niin silloin se ei ole myöskään miehen lapsen koti, mutta jos kotisi on miehen koti niin se on myös miehesi lapsen koti. Jos ei niin miehesi varmaan kannattaa sitten etsiä itselleen jostain oma koti, jos sinun kotisi ei ole hänen.
[/quote]
siis??ap n miehellä saattaa olla myös veli, tai sisko, isä, äiti. Ei se ju.alauta silti trk että ap n ja miehen koti ois yhtään sen enempää niiden koti kun sen miehen mukulan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:51"] Minulla ja miehelläni on yhdessä hankittu koti, mihin miehen lapsi ei ole tervetullut. Ajakaa vain äidit omaa etuanne lapsen etuna niin voitte olla varmoja ettei lapsi enää isäänsä näe. [/quote] Lapselle kostetaan äidin teot (tai ajatukset). Olet oikea helmi. [/quote] Kenelle muulle?
[/quote]
Kehityksesi on näköjään jäänyt sinne lapsentasolle, mutta kerrottakoon nyt, että aikuiset osaa kyllä käsitellä tuollaiset negatiiviset tuntemukset, eikä niitä ole tarvetta "kostaa" yhtään kenellekään.
Tällaiset ketjut lujittavat avioliittoani. En ikinä haluaisi, että omat lapseni joutuisivat tällaisten äitipuolien tylytettäviksi. Onneksi parisuhde on kunnossa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:07"]
Tällaiset ketjut lujittavat avioliittoani. En ikinä haluaisi, että omat lapseni joutuisivat tällaisten äitipuolien tylytettäviksi. Onneksi parisuhde on kunnossa muutenkin.
[/quote]No mä sain ap:sta ihan toisenlaisen kuvan kun luin hänen muutkin vastauksensa. Kertoi että kyseessä on mukava lapsi jonka kanssa aina tullut toimeen eikä mitenkään tylytä tätä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:41"]Ethän sitten odota lapsen luonanne ollessaan osallistuvan kotitöihin, onhan hän sentään teillä vieraana.
[/quote]
No kyllä minä kylässäkin osallistun kotitöihin, jos olen vakkarikyläilijä tai viivyn pidemmän aikaa. Ja jos isäntäväki sen sallii. Hotelliin menen passattavaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:14"]
Tämä ei ole eikä tule koskaan olemaan lapsen koti. Olen tämän asunnon ostanut itselleni jo kauan ennen kuin tapasin mieheni. Mies asuu täällä, mutta miehen lapsen koti tämä ei ole. Saa kyläillä, sitä en ole koskaan kieltäny ja on lapsi tässä 7 vuoden aikana oppinutkin että koti on siellä missä äiti asuu ja isän luona kyläillään.
Paskamyrsky alkakoon...
[/quote]
Miksi vaivautua? Sinä olet se joka tämänkin asian joskus vielä löytää edestään, en minä.
Yhden ilmaisen neuvos kuitenkin annan: kannattaa miettiä valintojaan kun kokee olevansa "vahvoilla". Veri on aina vettä sakeampaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:07"]Tällaiset ketjut lujittavat avioliittoani. En ikinä haluaisi, että omat lapseni joutuisivat tällaisten äitipuolien tylytettäviksi. Onneksi parisuhde on kunnossa muutenkin.
[/quote]
Niinhän sä luulet ;)
Minä olen uusperheestä, ja itsellänikin on sellainen. Äitini ja isäpuoleni olivat molemmat menneet nuorena naimisiin väärän ihmisen kanssa, ja saaneet yhden lapsen. Äitini oli yksinhuoltaja, eli minä en juurikaan edes nähnyt isääni joka on juoppo, isäpuoleni poika asui myös äitinsä kanssa, ex-akka oli aikalailla hullu ihminen mutta siihen maailman aikaan ei naiselta lasta saanut hevillä pois. Minä asuin siis samassa taloudessa kuin äitini ja isäpuoleni, ja se oli luonnollisesti minun kotini. Isäpuoleni pojan koti oli hänen äitinsä luona, koska äitinsä oli yksinhuoltaja, ja poika kävi siellä koulunsa ym. meillä hän kävi vain viikonloppuisin ja lomilla. Meidän perheessä ei ole lapsia eroteltu koskaan, vaikka äiti ja isäpuoli saivat vuosien varrella kolme yhteistä lasta, olemme kaikki viisi samalla viivalla, kukaan ei ole puolikas. Isäpuolen pojalla on kaksi sisarusta myös äitinsä uudesta avioliitosta, ja hän sai aikoinaan hyvän isäpuolen joka vähän piti hänen äitiään aisoissa. Vaikka meillä on oltu aina tasavertaisia, niin taloudellisesti emme olleet tasavertaisia lapsena, vanhemmat kun on tavallisia duunareita, niin se että yhdestä lapsesta maksetaan isoa elatusmaksua kun ex sitä vaatii, aiheuttaa sen, että isäpuolen kotona asuvat lapset eivät saaneet samalla summalla jokainen elatusta. Äitini ei saanut minusta elatusmaksuja kymmeneen vuoteen penniäkään, kun olin teini, alkoi isä sitten äidin vaatimuksesta maksaa elatusmaksua minimin, ja isä sai sen kymmenen vuoden rästit anteeksi, silti urputti siitäkin että kun pitää maksaa. Olin nähnyt isäni neljävuotiaana, ja seuravan kerran näin vähän päälle 20v. kun minulla oli jo oma lapsi.
Kun mentiin kesälomareissulle, isäpuolen poika ei tullut mukaan, vaan hän meni äitinsä kanssa, ja tämän uuden perheen kanssa. Isäpuolen pojalle meidän koti oli kuin koti, mutta ei koti samalla tavalla kuin äitinsä koti. Vaikka hän tuli meille kuin kotiinsa, hänellä oli aina vaihtovaatteet laukussa, eikä hänellä ollut meillä mitään "omaa" ehkä hammasharja, ja tietty sänky jossa nukkui. Vaikka häntä kohdeltiin aina silloin kun hän oli meillä, samalla tavalla kuin meitä muitakin, ei hän sanonut meidän kotia omaksi kodikseen, hän vaan tuli välillä isän luo, ja sitten meni takaisin kotiin.
Olin itse tuossa tilanteessa nelivuotiaasta aikuisikään asti. Isän uusi vaimo oikoi matonhapsuja jäljiltäni ja teki muutenkin sanoin, teoin ja elein selväksi, että olemassaoloni aiheuttaa hänelle hankaluuksia.
Ymmäsin asetelman heti silloin ekalla tapaamiskerralla, vaikka olin niinkin pieni. En koskaan tuntenut minkäänlaista arvostusta tätä ihmistä kohtaan eikä hänen kuolemansa liikauttanut minua yhtään tippaa.