Taas ovat kristityt vanhemmat ajaneet transnuoren itsemurhaan.
16v transtyttö, joka oli 4-vuotiaasta saakka tiennyt syntyneensä väärään (pojan) kehoon on tappanut itsensä hyppäämällä rekan alle.
Hän oli yrittänyt 10-vuotiaasta saakka saada ymmärrystä ja apua vanhemmiltaan. Vanhempien mielipide kuitenkin oli ettei jumala tee virheitä ja sen sijaan, että olisivat vieneet oikeille psykologeille ja lääkäreille, he veivät lapsensa kristittyyn "terapiaan" jossa transnuorelle toitotettiin kuin väärä hän on ja pitää rukoilla että jumala auttaa häntä hyväksymään pojan ruumiin.
Epätoivoissaan siitä, että hormonihoidot voidaan aloittaa vasta hänen täytettyään 18v ja saavutettuaan täysi-ikäisyyden ( koska vanhemmat eivät antaneet suostumusta), hän päätti päivänsä. Pelkäsi että sen sijaan että voisi elää korjatussa sukupuolessaan tyttönä, hän joutuisi elämään transvestiitin näköisenä, koska muutos on puberteetin jälkeen vaikea.
Tyttö kertoi tarinansa, tuskansa, vanhempiensa osallisuuden ja itsemurha-aikeensa sosiaalisessa mediassa. Silti äiti oli väittänyt, että hänen POIKANSA kuolema oli vain traaginen liikenneonnettomuus. Mielipiteitä?
Kommentit (348)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:27"]
Tämän ketjun perusteella ei taida biologinen monimuotoisuus olla kovin tuttu asia näille elämänvihaajille. Vetäkää välillä happea ja tsekatkaa ympärillenne, niin huomaatte että täällä elää muitakin... :D
[/quote]
Monimuotoisuus on ylipäänsä elämän suola, ja se kukkii tässäkin ketjussa erilaisten mielipiteitten kautta. Nämä keskustelut helposti leiriytyvät perinteiseen kristinoppiseen dualismiin harmi kyllä jopa joidenkin ateistienkin toimesta. T: Transfetisisti
[/quote]
Tämä keskustelu on ollut niin hektistä että minä olen vieläkin hengästynyt.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:08"]
Toihan on ollut vankina omassa kropassaan. Aika hurjaa.
[/quote]
Eikös me kaikki? Vai lenteleekö sielut yleensä irrallaan kehosta ennen Jumalan valtakuntaan pääsyä/kadotusta. Miksi ihmeessä pitää keksiä tuollaisia termejä, kuten "transgender" peittämään totuutta. Sukkishomo, tai ihan vaan yleisesti perverssi ovat sopivia, ja kuvaavia termejä. Eihän nämä pysty ikinä parantumaan, jos heidän sairauksiaan pidetään yllä "ymmärtämällä" ja "suvaitsemalla". Kuinka moni esim. vakuuttelisi skitsofreenikolle, että hänen harhansa ovat totta? Teette hyvät ihmiset karhunpalveluksen näille, joita pitäisi hoitaa lähimmäisen rakkauden nimissä. :(
[/quote]Faktat kuntoon: sukupuoli ja seksuaalisuus eivät ole samoja asioita. Transsukupuolisesta ihmisestä ei voi mistään tietää tykkääkö hän tytöistä vai pojista. Vai molemmista. Sillä ei ole asian kanssa tekoa.
[/quote]
Eivät tietenkään ole, mutta täysin liitoksissa toisiinsa. Jos sukupuoli ja seksuaalisuus olisivat ilman yhteyttä, niin eikö transseksuaaliselle olisi silloin aivan sama mitä sukupuolta on?
[/quote]No ei tietenkään olisi! Esimerkiksi minä koen olevani heroseksuaalinen nainen. Homoseksuaalisksi en voisi ruveta, koska en halua naisia "sillä tavalla". Mieheksi en voisi ruveta ihan vain siksi, että koen olevani nainen, harrastin sitten seksiä koskaan tai en! Jos muuttuisin mieheksi yhtäkkiä, haluaisin edelleen miehiä. Tällöin olisin transsukupuolinen nainen joka on hetero... vaikka sinun silmissäsi näyttäisin homoseksuaalilta. Onko liian vaikeaa? =D
[/quote]
Mitään vaikeata tuossa ei ole, mutta moinen selittely kyllä paljastaa ilmiön todellisen luonteen, eli totaalisen kieroutumisen.
[/quote]Eihän tuossa ole mitään kieroa. Sun identiteetti on se kuka sä olet ja ruumiin tulisi heijastaa sitä. Jos ei heijasta, tulee ristiriita. Mitä kieroa tuossa muka on? Loogista ja ymmärrettävää. Niin ja inhimillistä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:21"]
[/quote]
Eikös me kaikki? Vai lenteleekö sielut yleensä irrallaan kehosta ennen Jumalan valtakuntaan pääsyä/kadotusta. Miksi ihmeessä pitää keksiä tuollaisia termejä, kuten "transgender" peittämään totuutta. Sukkishomo, tai ihan vaan yleisesti perverssi ovat sopivia, ja kuvaavia termejä. Eihän nämä pysty ikinä parantumaan, jos heidän sairauksiaan pidetään yllä "ymmärtämällä" ja "suvaitsemalla". Kuinka moni esim. vakuuttelisi skitsofreenikolle, että hänen harhansa ovat totta? Teette hyvät ihmiset karhunpalveluksen näille, joita pitäisi hoitaa lähimmäisen rakkauden nimissä. :(
[/quote]
Sun kaltaiset myrkylliset ihmiset aiheutti tämänkin nuoren kuoleman.
[/quote]
Kiitos syyllistämisestä. Sinäkö se olet maailmankaikkeuden tuomari joka kertoo tuosta vaan yhden av-viestin perusteella ketä on syyllinen kenenkin kuolemaan? Aika raskaat saappaat otat itsellesi. Minä luulin, että kyse oli ITSEmurhasta. Onko itsesi kaltaiset ihmiset logiikasi mukaan vastuussa kaikista kurjuuksista mitä Jumalattomana elämisestä seuraa? Ohis
[/quote]Mitä jumalatonta on siinä, että nuori tahtoo tulle hyväksytyksi ja elää sinä ihmisenä joka syvällä sisällään oikeasti on?
[/quote]
Ei mitään. Missä niin olen väittänyt? Oletan viestiesi perusteella, että et usko Jumalaan, joten havainnollistin logiikkasi älyttömyyden, jonka mukaan ihminen, joka ei ole samaa mieltä kanssasi transsukupuolisten kohtelusta olisi jotenkin syyllinen tuon nuoren kuolemaan.
Kukaan trassukupuolisten vastustaja ei ole vieläkään vastannut olennaisimpaan kysymykseen: Voisitko itse elää loppuikäsi vastakkaisena sukupuolena? Olisit siis se ihminen kuka olet, mutta ruumiisi sukupuoli olisi vastakkainen. Joka päivä ottaisit roolin joka et ole. Joka hetki.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiitos syyllistämisestä. Sinäkö se olet maailmankaikkeuden tuomari joka kertoo tuosta vaan yhden av-viestin perusteella ketä on syyllinen kenenkin kuolemaan? Aika raskaat saappaat otat itsellesi. Minä luulin, että kyse oli ITSEmurhasta. Onko itsesi kaltaiset ihmiset logiikasi mukaan vastuussa kaikista kurjuuksista mitä Jumalattomana elämisestä seuraa? Ohis
[/quote]Mitä jumalatonta on siinä, että nuori tahtoo tulle hyväksytyksi ja elää sinä ihmisenä joka syvällä sisällään oikeasti on?
[/quote]
Ei mitään. Missä niin olen väittänyt? Oletan viestiesi perusteella, että et usko Jumalaan, joten havainnollistin logiikkasi älyttömyyden, jonka mukaan ihminen, joka ei ole samaa mieltä kanssasi transsukupuolisten kohtelusta olisi jotenkin syyllinen tuon nuoren kuolemaan.
[/quote]En ole se jonka kanssa jänkkäsit aiemmin, kyseenalaistin vain tuon kun väitit viestissäsi että lapsi tappoi itsensä oman jumalattomuutensa vuoksi. Nyt sanot että ei ollut jumalaton vaikka niin aiemmin kirjoitit. Itse olet kyllä epälooginen. Toisten kirjoittajien väitteisiin en ota mitään kantaa, vain omiini.
Yli 50 000 ihmistä on kirjoittanut vetoomuksen, jotta hänen oikea tyttönimensä saataisiin hautakiveen. Hyvä että asia on saanut huomiota, niin pystytään paremmin jatkossa puuttumaan transihmisten syrjintään.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:42"]
On monia asioita, jotka tuonikäiset kokee elämän ja kuoleman kysymyksinä. Ei ole vanhempien syy, että lapsi päätyy tuollaiseen ratkaisuun. Vanhemmat ovat varmaan omasta mielestääntoimineet lapsen parhaaksi. Sama kun täällä oli joskus ketju, jossa kysyttiin että vaihtuisiko kristittyjen vanhempien mielipide jos oma lapsi olisi homoseksuaali. Jotkut ihan oikeesti yllättyi siitä, ettei uskovat vanhemmat muuttaisi käsityksiään siltä seisomalta. Miksi se on yllättävää?
Sama tässä. Uskon, että vanhemmat ovat rakastaneet lasta. Täällä on todella kauheaa kielenkäyttöä ja silkkaa pahuutta osa näistä viesteistä. Miettikää vähän mitä näppäimistöltä päästätte.
[/quote]
Tämä johtuu mielestäni siitä, että uskovaisia kohtaan on todella vahvoja, ja vääriä stereotypioita ikävä kyllä vieläkin. Äärimmäisenä esimerkkinä se, että jotkut voivat ihan oikeasti 2015 luulla, että kaikki uskonnot/uskovaiset suhtautuvat kielteisesti transsukupuolisiin. Siitäkin huolimatta, että oikean tiedon asiasta saisi nopeammin googlettamalla, kuin mitä meinsi palstalle provoviestin tykittämiseen. T: Agnostikko transfetisisti
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:27"]Minkä ikäisen lapsen päästäisitte muuttamaan sukupuoltaan? Leelah olisi päässyt jo tänä vuonna täyttäessään 18 ja tullessaan täysi-iäiseksi. Eikö ole hyvä että on joku ikäraja kun on kuitenkin massiivisesta peruuttamattomasta toimenpiteestä kyse? Mitä jos 20-vuotias katuu että muutti sukupuolensa ollessaan esim 14-vuotias?
[/quote]
Peruuttamatonta on sekin jos murrosikä pääsee alkamaan ja se vaikuttaa aikuisena tehtyjen transhoitojen lopputulokseen. Kauhuskenaario on se että transihminen jää loukkuun "sukupuolten väliin" eli ei mene läpi korjatussa sukupuolessaan eikä kuitenkaan ole enää syntymäsukupuoltaankaan.
Murrosikää voi erityisellä hormonihoidolla lykätä vaikkapa tuohon 18-vuotiaaksi asti, mutta harvoin tätä hoitoa annetaan (usein juuri vanhempien pistäessä hanttiin) vaikka se ehkäisisi ahdistusta ja jopa näitä itsemurhia. Varsinainen sukupuolen korjaus - hormonihoito, leikkaukset ja juridiset muutokset - tapahtuisivat aina täysi-ikäisenä.
Sama se jos on EHDOTON luonne vanhempana. Sellainen paskaluonne jossa asiat tehdään aina samalla tavalla. Ahdasmielisyyttä on muuallakin uskovaisissa. Kuka voi sanoa että just se oma elämä on se oikea ja muiden elämät vääriä ahdasmieliset eivät näe itsessään mitään vikaa vaikka heiltä puuttuu kaikki.
Minusta siinä ei ole mitään syrjivää, että alaikäisen poikalapsen biologiset vanhemmat hautaavat lapsensa ristimänimellä (jos siis mitään nimenmuutosta ei virallisesti oltu tehty?).
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:25"]
Eheytymishoidot eivät toimi ja ovat psyykkisesti vahingollisia. Ne toimivat vain ja ainoastaan mahdollisuutena mennä uudelleen "kaappiin". Sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen EIVÄT ole korjattavia asioita vaan osa ihmisen persoonaa, identiteettiä. Jos identiteetti vaihtuu, se on merkki vakavasta psyykeongelmasta. Skitsofreniasta tms.
[/quote]
Eli jos perheen isä ilmoittaa yhtäkkiä olevansakin homo, niin kyseessä on identiteetin vaihdoksen kautta merkki vakavasta psyykeongelmasta?
[/quote]Todennäköisempää lienee se, että mies on ollut kaapissa. Ja lähtökohtaisestikin ehkä enemmän bi kuin homo, vaikka itsehän itsensä määrittelee. Toki seksuaalisuus voi muuttua mutta ei erityisen radikaalisti, todennäköisesti kuitenkaan. Eli jos on siellä janan keskivälillä (niin kuin suurin osa kai on), niin on enemmän valinnanvaraa, koska molemmat sukupuolet ovat mahdollisia kumppaneita. Mutta esim. minä olen janan ääripäässä enkä koskaan voisi harrastaa seksiä naisen kanssa. Kyse ei ole mistään tahdon asiasta, eikä se koskaan voi tulla muuttumaan. Minä vain 100% HALUAN miehiä. Uskallan siis oman kokemukseni perusteella väittää, että ne ihmiset jotka ovat siellä janan toisessa päässä eivät koskaanikinämilloinkaan voi harrastaa heteroseksiä. Se ei ihan fyysisesti edes onnistuisi.
[/quote]
Nyt on sen verran mutuilua, ja todennäköisyyksien pohtimista, että huhhuh! Mihin katosi ensimmäisen viestisi varmuus ja rehvakkuus? Liikut niin heikoilla jäillä, että voisi olla viisainta peruuttaa pois koko keskustelusta. Selvennetään vielä, että kommentoin viestiäsi ihan hämmästyksestä mustavalkoisesta/jokotai käsityksistäsi ihmisen seksuaalisuudesta. En myöskään kuulu kumpaankaan leirii, jotka täällä käyvät asemasotaa. Sanotaan, että liikun monimuotoisuuden harmaalla alueella jota seksuaalisuus edustaa. T: 222/Seksologi
Kukaan trassukupuolisten vastustaja ei ole vieläkään vastannut olennaisimpaan kysymykseen: Voisitko itse elää loppuikäsi vastakkaisena sukupuolena? Olisit siis se ihminen kuka olet, mutta ruumiisi sukupuoli olisi vastakkainen. Joka päivä ottaisit roolin joka et ole. Joka hetki.
[/quote]
Mä en ymmärrä mitä mun tulis tehdä eri tavalla? Mä herään, syön, hengitän, luen, katson tv:tä.. Mikä rooli? Mitä mun tulis tehdä eri tavalla? Jos mä kokisin olevani mies, niin miksi mun tulisi muuttaa yhtään mitään. Samanlaisia valintoja tekisin päivittäin. Mistä roolista on kyse? En mä ajattele itseäni sukupuolen kautta.
Osoititkin tän jollekin "vastustajille" joten en ole kohderyhmää
[/quote]Toivoisin myös vastauksia tähän kysymykseen. Minä en pystyisi elämään miehenä. Helkkari, en edes menisi miehestä, olisi minulla sitten miten pitkä pippeli ja tuuhea parta tahansa! Näyttäisin teeskentelijältä, koska eleeni, tapani olla, tapani käyttää tilaa, tapani puhua, tapani koskea ihmisiä ja kaikki olemuksessani huutaisi, että NAINEN. =D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:14"]
[/quote]
Mä en ymmärrä mitä mun tulis tehdä eri tavalla? Mä herään, syön, hengitän, luen, katson tv:tä.. Mikä rooli? Mitä mun tulis tehdä eri tavalla? Jos mä kokisin olevani mies, niin miksi mun tulisi muuttaa yhtään mitään. Samanlaisia valintoja tekisin päivittäin. Mistä roolista on kyse? En mä ajattele itseäni sukupuolen kautta.
Osoititkin tän jollekin "vastustajille" joten en ole kohderyhmää
[/quote]
Minä oikeastaan näen vaikka en ole se jolta kysyttiin. Minulle naiseus on tärkeä ja voimakas kokemus. Se on osa identiteettiäni. Perustarpeet tyydyttää eläinkin, mutta sen jälkeen kun tullaan ihmisen tarpeisiin niin siinä on muutakin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:08"]
Jos trans ihminen kokee psyykkisesti olevansa väärässä fyysisessä sukupuolessa, niin miksi vikaa koitetaan korjata fyysistä sukupuolta korjaamalla, eikä psyykkistä sukupuolta korjaamalla? Onko helpompi tie, vai mistä on kysymys? Tätä olen aina ihmetellyt, enkä ikinä kunnollista vastausta saanut. Tapaus sinänsä todella surullinen, ja turha.
[/quote]
Miksi tähän kysymykseen ei saa ikinä järkevää, ja tyhjentävää vastausta? T: Transfetisisti
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:12"]
Minusta siinä ei ole mitään syrjivää, että alaikäisen poikalapsen biologiset vanhemmat hautaavat lapsensa ristimänimellä (jos siis mitään nimenmuutosta ei virallisesti oltu tehty?).
[/quote]Lapsen omalla kokemuksella itsestään ja siitä kuka hän on, ei ole mitään väliä? Vain sillä onko jokin virallista byrokraattien mukaan? Alan epäillä, että itseasiassa ateistit ovat näitä (fundamentalisti)kristittyjä moraalisempia ja uskovat ihmiseen ja identieteettiin eli "sieluun" enemmän kuin uskovat. Ihan kuin näille tosiuskoville sillä näkymättömällä ei olisikaan mitään merkitystä vaan merkitystä on vain sillä miltä asiat näyttävät. Merkittävää on ilmeisesti vain ruumis, ei henki, niin kuin olisi voinut luulla. Ihmeellistä!
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]En ole se jonka kanssa jänkkäsit aiemmin, kyseenalaistin vain tuon kun väitit viestissäsi että lapsi tappoi itsensä oman jumalattomuutensa vuoksi. Nyt sanot että ei ollut jumalaton vaikka niin aiemmin kirjoitit. Itse olet kyllä epälooginen. Toisten kirjoittajien väitteisiin en ota mitään kantaa, vain omiini.
[/quote]
Nyt meneen jo mauttomaksi sanojen toisten suuhun laittaminen. MISSÄ kohdassa väitän lapsen tappaneen itsensä Jumalattomuutensa vuoksi? Voit kohdan alleviivata viestistäni, tai pyytää anteeksi. Pallo on sinulla. Todella asiatonta käytöstä sinulta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:08"]
Jos trans ihminen kokee psyykkisesti olevansa väärässä fyysisessä sukupuolessa, niin miksi vikaa koitetaan korjata fyysistä sukupuolta korjaamalla, eikä psyykkistä sukupuolta korjaamalla? Onko helpompi tie, vai mistä on kysymys? Tätä olen aina ihmetellyt, enkä ikinä kunnollista vastausta saanut. Tapaus sinänsä todella surullinen, ja turha.
[/quote]
Miksi tähän kysymykseen ei saa ikinä järkevää, ja tyhjentävää vastausta? T: Transfetisisti
[/quote]
Toinen vaihtoehto olisi sorkkia aivoja ja mehän emme tiedä aivojen toimintatapaa yhäkään. Toisaalta jos aivoissa pystyttäisiin muuttamaan näitä asioita, niin se saattaa myös johtaa epäeettisiin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:13"]
Eheytymishoidot eivät toimi ja ovat psyykkisesti vahingollisia. Ne toimivat vain ja ainoastaan mahdollisuutena mennä uudelleen "kaappiin". Sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen EIVÄT ole korjattavia asioita vaan osa ihmisen persoonaa, identiteettiä. Jos identiteetti vaihtuu, se on merkki vakavasta psyykeongelmasta. Skitsofreniasta tms.
[/quote]
Eli jos perheen isä ilmoittaa yhtäkkiä olevansakin homo, niin kyseessä on identiteetin vaihdoksen kautta merkki vakavasta psyykeongelmasta?
[/quote]Todennäköisempää lienee se, että mies on ollut kaapissa. Ja lähtökohtaisestikin ehkä enemmän bi kuin homo, vaikka itsehän itsensä määrittelee. Toki seksuaalisuus voi muuttua mutta ei erityisen radikaalisti, todennäköisesti kuitenkaan. Eli jos on siellä janan keskivälillä (niin kuin suurin osa kai on), niin on enemmän valinnanvaraa, koska molemmat sukupuolet ovat mahdollisia kumppaneita. Mutta esim. minä olen janan ääripäässä enkä koskaan voisi harrastaa seksiä naisen kanssa. Kyse ei ole mistään tahdon asiasta, eikä se koskaan voi tulla muuttumaan. Minä vain 100% HALUAN miehiä. Uskallan siis oman kokemukseni perusteella väittää, että ne ihmiset jotka ovat siellä janan toisessa päässä eivät koskaanikinämilloinkaan voi harrastaa heteroseksiä. Se ei ihan fyysisesti edes onnistuisi.
[/quote]
Nyt on sen verran mutuilua, ja todennäköisyyksien pohtimista, että huhhuh! Mihin katosi ensimmäisen viestisi varmuus ja rehvakkuus? Liikut niin heikoilla jäillä, että voisi olla viisainta peruuttaa pois koko keskustelusta. Selvennetään vielä, että kommentoin viestiäsi ihan hämmästyksestä mustavalkoisesta/jokotai käsityksistäsi ihmisen seksuaalisuudesta. En myöskään kuulu kumpaankaan leirii, jotka täällä käyvät asemasotaa. Sanotaan, että liikun monimuotoisuuden harmaalla alueella jota seksuaalisuus edustaa. T: 222/Seksologi
[/quote]Kommentoin siitä lähtökohdasta, että joku vahvasti homoseksuaalinen ihminen noin vain terapian takia muuttuu heteroseksuaaliksi. Nämä "eheyttäjäthän" ovat lähes aina kristittyjä piirejä ja nämä "eheytetyt" tappavat itseään suurin joukoin ja moni lopulta luovuttaa, jättää kristityn yhteisönsä ja tulee uudestaan ulos kaapista. Jos sinulla on näyttöä siitä, että nämä kristityt eheytyshoidot tekevät enemmän hyvää kuin huonoa, niin linkkaa ihmeessä! Mutta pliis: vain vertaisarvioituja tieteellisiä tutkimuksia, ei mitään konservatiivikristittyjen omia. Jos oikeasti olet seksologi, niin kerropa samalla oma mielipiteesi transsukupuolisiin ihmisiin?
[/quote]