Painajaismainen treffimies, muiden kokemuksia vertaistueksi kaivataan!
Olin jutellut useamman viikon tinderissä ihan todella mukavalta, avarakatseiselta ja hauskalta vaikuttavan miehen kanssa. Päätimme tavata kävelyn merkeissä. Juttelu sujui ihan mukavasti mutta fyysistä vetovoimaa en häntä kohtaan tuntenut, kieltäydyinkin sitten kävelyn päätteeksi kahvikutsusta ja lähdin hipsimään kotiin. Tässä kohtaa oletin kaiken olevan hyvin, mutta mies laittoikin viestin perään että tavataanko uudestaan, johon rehellisesti vastasin että "En tuntenut välillämme fyysistä vetovoimaa, mutta mikäli haluat kaveripohjalta joskus lähteä kahville niin tottakai"
Sitten alkoi viestit paukkua, huorittelua, uhkailua siitä että etsii kyllä mun osoitteen ja tappaa mun kissan ja minut ja kun estin hänet niin alkoi tulla uudesta numerosta vastaavia. 😅 Note to self, ei koskaan omaa puhelinnumeroa tuntemattomalle, vaikka vaikuttaisi miten kivalta.
Kertokaa muutkin teidän sekopäisistä treffikumppaneista! Ps. Rikosilmoitus on jo tehty.
Kommentit (882)
Minä olen 41-vuotias nainen. Minulla on ollut sama stalkkeri 16-vuotiaasta saakka, erehdyin seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa silloin teininä.
Hän aina ilmestyy muutaman vuoden välein ja aloittaa sen saman sekoilun. Oletan, että ajat milloin saan olla rauhassa hän seurustelee jonkun kanssa, ja kun tulee ero, niin sitten hän alkaa piinaamaan taas minua.
Se on henkiseti aivan älyttömän raskasta ja terapiassakin olen joutunut käymään asian takia. Suomen lainsäädäntö ei oikein kykene auttamaan tämän kaltaisissa asioissa.
Niin surullista kuin se on, miehiin kannataa suhtautua epäluuloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 41-vuotias nainen. Minulla on ollut sama stalkkeri 16-vuotiaasta saakka, erehdyin seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa silloin teininä.
Hän aina ilmestyy muutaman vuoden välein ja aloittaa sen saman sekoilun. Oletan, että ajat milloin saan olla rauhassa hän seurustelee jonkun kanssa, ja kun tulee ero, niin sitten hän alkaa piinaamaan taas minua.
Se on henkiseti aivan älyttömän raskasta ja terapiassakin olen joutunut käymään asian takia. Suomen lainsäädäntö ei oikein kykene auttamaan tämän kaltaisissa asioissa.
Oletko hakenut lähestymiskieltoa hänelle?
tässä asiallinen video stalkkereista
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa. Olen tosin mies ja vainoaja nainen, jonka kanssa meni poikki jo melkein 20 vuotta sitten. Silti sama meno jatkuu ja muutaman vuoden välein saan jotain kanavaa pitkin "olisi kiva muistella menneitä"-viestin josta ralli sitten taas alkaa. Eron jälkeen hän kertoi valheita minun ystäville ja soitteli jopa äidilleni. Tätä jatkui aluksi joitain kuukaisia kunnes löysi uuden miehen. Ajattelin jo, että se oli siinä, mutta niin vain suhde meni poikki ja sama vainoaminen jatkui. On soitellut vaimolleni (silloin tyttökaveri) ja kertonut olevansa suhteessa minun kans ja että olen juuri jättämässä tyttökaverini hänen takia. Joskus valehteli olevansa raskaana minulle.. Sehän onnistuu nykyisin ilman fyysistä seksiä. Stalkkasi pitkään somessa yhteisten kavereiden kautta kunnes eivät enää halunneet olla ko. naisen kanssa missään tekemisissä.
Kävin joskus poliisin kanssa juttelemassa ja totesivat että lähestymiskiellon ehdot täyttyy, mutta ettei sillä todennäköisesti näin some-aikakaudessa ole mitään merkitystä. Fyysisesti asumme siis nykyään yli 600km päässä toisistamme ja stalkkaus/häirköinti ei näin ole fyysistä. Periaattessa kiellon olessa voimassa voisivat toki käydä puhuttamassa naista ja pahimmassa tilanteessa hakea hänet koppiin, mutta hyöty about nolla. Jos asut lähellä, niin suosittelen ehdottomasti hakemaan kielto. Tekee selväksi, että homman on loputtava.
En vaan tajua, mitä h-vettiä kyseisten ihmisten päässä liikkuu? Kuvittelevatko muka oikeasti, että alkaisimme vielä heidän kanssaan suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti on nämä tarinat samantyylisiä kaikki…
Joku täti on käynyt intersektionaalisen kirjoittamisen kurssin (3 h) kansanopistossa 🤣
Ottaisit nyt edes selvää, mitä ”intersektionaalinen” tarkoittaa, kun niin kärkkäästi sitä tunget kaikkiin kommentteihisi (aiheesta riippumatta).
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kalsarikirurgi?
Kuvittele jotakuta leikkaamassa sinua auki pelkissä kalsareissaan ja sitä tunnetta kun heräät ja näet pelastajasi :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Hämmästelen aina näiden logiikkaa. Naisesta tulee huara heti kun ei levitä jalkojaan miehelle. Ja jos levittää niin on huara kun on niin helppo.
Mielenterveysongelmaisten ymmärtäminen ei ole aina helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin surullista kuin se on, miehiin kannataa suhtautua epäluuloisesti.Olen samassa tilanteessa. Olen tosin mies ja vainoaja nainen, jonka kanssa meni poikki jo melkein 20 vuotta sitten. Silti sama meno jatkuu ja muutaman vuoden välein saan jotain kanavaa pitkin "olisi kiva muistella menneitä"-viestin josta ralli sitten taas alkaa. Eron jälkeen hän kertoi valheita minun ystäville ja soitteli jopa äidilleni. Tätä jatkui aluksi joitain kuukaisia kunnes löysi uuden miehen. Ajattelin jo, että se oli siinä, mutta niin vain suhde meni poikki ja sama vainoaminen jatkui. On soitellut vaimolleni (silloin tyttökaveri) ja kertonut olevansa suhteessa minun kans ja että olen juuri jättämässä tyttökaverini hänen takia. Joskus valehteli olevansa raskaana minulle.. Sehän onnistuu nykyisin ilman fyysistä seksiä. Stalkkasi pitkään somessa yhteisten kavereiden kautta kunnes eivät enää halunneet olla ko. naisen kanssa missään tekemisissä.
Kävin joskus poliisin kanssa juttelemassa ja totesivat että lähestymiskiellon ehdot täyttyy, mutta ettei sillä todennäköisesti näin some-aikakaudessa ole mitään merkitystä. Fyysisesti asumme siis nykyään yli 600km päässä toisistamme ja stalkkaus/häirköinti ei näin ole fyysistä. Periaattessa kiellon olessa voimassa voisivat toki käydä puhuttamassa naista ja pahimmassa tilanteessa hakea hänet koppiin, mutta hyöty about nolla. Jos asut lähellä, niin suosittelen ehdottomasti hakemaan kielto. Tekee selväksi, että homman on loputtava.
En vaan tajua, mitä h-vettiä kyseisten ihmisten päässä liikkuu? Kuvittelevatko muka oikeasti, että alkaisimme vielä heidän kanssaan suhteeseen?
Uskoisin, että naisen mielessä olette olleet suhteessa koko ajan. Kyse on siis harhaisuudesta.
Kerran olin treffeillä miehen kanssa, joka oksensi heti treffien alussa. Kertoi, että hänellä on "jännitysvatsa" eli hänen vatsansa mukamas reagoi jännittäviin tilanteisiin kuten treffeihin. Noh ajattelin että hänellä varmaankin on vain krapula, ja totesin että en tuollaista juoppoa enää halua nähdä. Estin hänet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästelen aina näiden logiikkaa. Naisesta tulee huara heti kun ei levitä jalkojaan miehelle. Ja jos levittää niin on huara kun on niin helppo.
Mielenterveysongelmaisten ymmärtäminen ei ole aina helppoa.
Kenekään ihmisen ymmärtäminen ei ole helppoa ennen kuin tutustuu hänen maailmaansa. Sairauksien ymmärtäminen niiden toimintamekanismien perusteella on helppoa mutta ihmisen käyttäytymisen ennakointi lähes mahdotonta. Silloin toimitaan tilastollisten todennnäköisyyksien pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä tätä jo kummastelee paheksuen, mutta muistan kyllä miten koville otti parikymppisenä. Itse olen yrittänyt omille pojilleni opettaa hieman rakentavampia tapoja sanoittaa omaa pahaa mieltään ja muutenkin puhua tunteistaan, jottei kenenkään ainakaan heidän taholtaan tarvitsisi tällaista paskaa sietää.
M41
Nuoret usein tekevät virheitä ja se on ihan ok. Ruma käytös on aina rumaa eikä missään mielessä hyväksyttävää. Toivon vain, että ihmiset muistavat, että eivät kaikki tietyn sukupuolen edustajat ole automaattisesti jotakin, vaikka itselle olisi sattunut käymään ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan edes uskaltaa treffailla, kun näitä hulluja on liikkeellä.
Siksi, koska vaikka näitä hulluja on, niin heitä ei ole oikeasti kovinkaan paljon. Totta kai tällaiseen ketjuun tule paljon esimerkkejä, koska ketju käsittelee tätä aihetta, mutta kun mietitte kaikki oikeasti, kuinka moni tuolla muka olisi hullu sekopää, niin ne ovat oikeasti tosi harvassa. Ihmismieli vain rupeaa temmpuilemaan helposti tällaisen ketjun lukemisen jälkeen, että nyt niitä olisi joka paikassa, mutta ei niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea? Pk-seutu?
Ei, täällä Tampereen seudulla. -Ap
Juupajoella oli yksi tyyppi, joka pakkasi jo peräkärryyn muuttokuormaa siinä kohtaa kun oli treffipalstalla pari sanaa vaihdettu. Estin.
Selkeästi yksinäinen mies, joka ei ole tottunut sosiaalisiin tilanteisiin. Kaikkien täytyy näitäkin harjoitella, ikävää tietysti, kun näitä osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kalsarikirurgi?
Tämän palstan miesten jatkuva ulina siitä, että naisille kelpaa vain alusvaatemalli-lentäjä-aivokirurgi -supermies, eikä tavallinen ”kiltti” mies kelpaa kenellekään.
Heh, näin miehenä ihmettelen tätä juttua: miksi kenellekään naiselle pitäisi kelvata mies jonka meriitit ovat "kiltti" ja "tavallinen"? Kuka sellaisen haluaa ja miksi edes pitäisi haluta?
Työväenluokka kohtaa työväenluokan
Mulle on kerran tullut tollainen uhkailija. Deittailin siis useampia miehiä ja lopulta sitten päätin yhden fiksun miehen kanssa alkaa vakavan seurustelun. Laitoin tälle tyypille kohteliaan viestin, että en voi enää tapailla, koska olen nyt sitoutunut muualle, että meillä oli tosi hauskaa, jäi hyvät muistot, kaikkea hyvää. No tästä alkoi sitten monen päivän mittainen viestittely, aluksi vittuilua ja sitten uhkailua. No, olen toimittaja ja kaivoin erinäisistä lähteistä tyypin taustat: oli yksi rikostuomio pienestä asiasta, yksipuolinen tuomio velkomusasiassa ja hänen nimissään oli eräs kiinteistö lapsuudenpaikkakunnallaan ja sain ongittua, että hänen äitinsä asuu siinä vieressä. Kirjoitin seikkaperäisen viestin, jossa mm. totesin, että jos ei halua toista rikostuomiota laittomasta uhkailusta, hänen tulee jättää minut rauhaan ja sen sijaan keskittyä taloutensa hoitamiseen, jotta velkoja ei mene käräjäoikeuteen asti, sillä pahimmillaan siitä on seurauksena kiinteistön menetys paikassa x, mikä hänen äidistään varmastikin tuntuu pahalta. Että hyvää jatkoa ja parempaa loppuelämää, seuraavasta viestistä teen rikosilmoituksen välittömästi.
Siihen loppui sen ääliön suunsoitto ja uhkailut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kerran tullut tollainen uhkailija. Deittailin siis useampia miehiä ja lopulta sitten päätin yhden fiksun miehen kanssa alkaa vakavan seurustelun. Laitoin tälle tyypille kohteliaan viestin, että en voi enää tapailla, koska olen nyt sitoutunut muualle, että meillä oli tosi hauskaa, jäi hyvät muistot, kaikkea hyvää. No tästä alkoi sitten monen päivän mittainen viestittely, aluksi vittuilua ja sitten uhkailua. No, olen toimittaja ja kaivoin erinäisistä lähteistä tyypin taustat: oli yksi rikostuomio pienestä asiasta, yksipuolinen tuomio velkomusasiassa ja hänen nimissään oli eräs kiinteistö lapsuudenpaikkakunnallaan ja sain ongittua, että hänen äitinsä asuu siinä vieressä. Kirjoitin seikkaperäisen viestin, jossa mm. totesin, että jos ei halua toista rikostuomiota laittomasta uhkailusta, hänen tulee jättää minut rauhaan ja sen sijaan keskittyä taloutensa hoitamiseen, jotta velkoja ei mene käräjäoikeuteen asti, sillä pahimmillaan siitä on seurauksena kiinteistön menetys paikassa x, mikä hänen äidistään varmastikin tuntuu pahalta. Että hyvää jatkoa ja parempaa loppuelämää, seuraavasta viestistä teen rikosilmoituksen välittömästi.
Siihen loppui sen ääliön suunsoitto ja uhkailut.
Päättäväinen, asiallinen ja selkeä toiminta tehoaa moniin, mutta ei psykoottisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan edes uskaltaa treffailla, kun näitä hulluja on liikkeellä.
Siksi, koska vaikka näitä hulluja on, niin heitä ei ole oikeasti kovinkaan paljon. Totta kai tällaiseen ketjuun tule paljon esimerkkejä, koska ketju käsittelee tätä aihetta, mutta kun mietitte kaikki oikeasti, kuinka moni tuolla muka olisi hullu sekopää, niin ne ovat oikeasti tosi harvassa. Ihmismieli vain rupeaa temmpuilemaan helposti tällaisen ketjun lukemisen jälkeen, että nyt niitä olisi joka paikassa, mutta ei niitä ole.
Hullujen sekopäiden uhreja on monin verroin enemmän kuin hulluja sekopäitä. Yksi hullu ehtii vainota vaikka kuinka montaa(kymmentä) uhria.
Jostain syystä viestin loppueosa (toinen kappale) ei äskettäin tullut näkyviin minulle eli en nähnyt sitä. Tai sitten olin huolimaton, mutta vastaan siihen nyt.
Väkivaltaisuusuus on osa ihmisen biologiaa kuten sen nyt kuvaat. Aggressio eli kyky puolustaa itseään ja laumaansa on ollut ja on edelleen välttämätöntä. Miten tätä eri kulttuureissa tulkitaan ja rajoitetaan näkyy rikoslaeissa eli voitaisiin hyvin ajatella myös siten, että sota itsessään on rikos. Tai että vaimon rxisxaajn tappaminen olisi sallittu.