kannattaako ottaa leasing-auto?
Olis niin kätevää, kun voisi viedä huoltoon aina ja ei tarvisi miettiä autolainan ottamista. Olisi leasingauton kanssa seuraavat 10 vuotta ja sitten vähän ennen eläkeikää ostaisi eläkepäiviä varten uuden auton.
Kommentit (76)
rengas kulut on kans sellanen suhteellinen käsite. ajan 10000 vuodessa. vaihdellut autoa 5v välein ja viimeksi asioinut rengasliikkeessä joskus 90 luvulla
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sinänsä houkutteleva, mutta liian kallista. Jostain riisikupistakin saisi maksaa satoja euroja kuussa, oikeasta autosta sitten vielä paljon enemmän.
Mulla on nyt Ford Fiesta 210e per kk. Sisältää huollot, sijaisauton, renkaanvaihdot.
Mun mielestä halpaa, uuden auton arvo laskee takuulla yli 2400e vuodessa!
Muistaakseni jo mun 4. privaleasing
Kuulostaa hyvälle, eli onko liian hyvä diili ollakseen totta.
Onko jotain huonoa Leasingauto sopimuksessa ?
Jos haluais kunnon auton niin riittääkö 600 euroakaan kuussa? Tolla rahalla lyhentää jo omaa ja vaikka vaihtaa vuoden parin väleinkin.
Itsekin miettinyt yksityisleasingin ottamista.
Verkkopankista kun tutkin rullaavaa 12 kuukauden jaksoa niin auto maksaa keskimäärin 430€/kk minulle. Tuo koostuu vakuutukset ja verot noin 130€/kk, diesel 170€/kk sekä huollot ja rengasvaihdot(autossa vain yhdet vanteet) 130€/kk.
Sitten jos arvonalentumaa miettii lisättynä sillä autoliike ottaa välistä katteensa niin alentuma noin 250€/kk.
Tekisi siis 680€/kk mitä auto maksaa.
Koska liki kaikissa yksityisleasing soppareissa pitää itse maksaa vakuutukset ja verot sekä polttoaine, niin 500€/kk olisi hyvä taso leasingmaksuja. Kun nuo muut tulevat päälle, niin pysytään samassa tasossa kuin oman kustannukset. Tässä vähän vaihtelua onko hybridi vai sähkö, mutta dieseliä tai bensaa en ota.
Toisaalta vanhasta autosta saadut rahat kun sijoittaa varovaisesti 5% tuotolla vuodessa, niin se tekee 100€/kk hyvää. Tuon rahan verran periaatteessa voisi hyvästä yksilöstä enemmän maksaa.
Meillä on auton hankinta tulossa ajankohtaiseksi. Uutta tai melkein uutta katsellaan. Puoliso teki laskelmia ostamisen leasing-sopimuksen välillä ja tuli siihen tulokseen, ettei niissä ole hinnalla kovinkaan paljon eroa, jos huomioi auton arvon aleneman. Jos joutuu turvautumaan rahoitukseen ostotilanteessa, leasing tuli halvemmaksi. Laskelma koski sähköautoa.
Kesäksi voisi hommata leasing-auton, mutta aika vähän kilometrejä saa olla kuukaudessa ja myöntävätkö vain kolmeksi kuukaudeksi leasingiä.
Ostin 2010 uuden seat ibitsan kaikilla mausteilla. 25000€. 2017 Vaihdoin auton seat Leon Fr 27000€. Sain vaihdossa autosta 6000€. Eli pelkkä auto maksoi kuukaudessa yli 300 ja oli halpaa. Nyt pelkkä auto on maksanut kuukaudessa reilusti yli 500€. Mietin itsekin liisaria...huoleton, eikä tarvi murehtia vaihtoarvosta. Mutta on se vaan kiva omistaa itse ja murehtia...Mitä sitä muuten tekis.
Kyllä nyt liisari on aika hyvä diili, kun ei tiedä mihin autoilu ja hinnat on menossa. T MERSU MIES.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sinänsä houkutteleva, mutta liian kallista. Jostain riisikupistakin saisi maksaa satoja euroja kuussa, oikeasta autosta sitten vielä paljon enemmän.
Mutta jos vertaa uuden auton kuluihin ja hinnanalennukseen, niin ero ei olekaan enää suuri.
Siinä kuukausierässä maksat kyllä kulut ja hinnanalennuksen, ei niitä ilmaiseksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh jostain yariksesta yli 400 kuussa ja bensat päälle. Aivan älytöntä.
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.😂 Jokaiseen autokeskusteluun työntyy aina joku parin tonnin kotterolla ajava persaukinen piruparka jeesustelemaan omalla "fiksulla" valinnallaan.
Jokaiseen autokeskuskusteluun työntyy aina nollapostaaja.
Muuten, olen itsekin tyytyväinen varmatoimiseen vanhaan volvooni. (Tämä lisäys, etten itse syyllisty nollapostaukseen). :,-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh jostain yariksesta yli 400 kuussa ja bensat päälle. Aivan älytöntä.
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.😂 Jokaiseen autokeskusteluun työntyy aina joku parin tonnin kotterolla ajava persaukinen piruparka jeesustelemaan omalla "fiksulla" valinnallaan.
Jokaiseen autokeskuskusteluun työntyy aina nollapostaaja.
Muuten, olen itsekin tyytyväinen varmatoimiseen vanhaan volvooni. (Tämä lisäys, etten itse syyllisty nollapostaukseen). :,-)
Paino sanalla VANHA 😄
siinä se pieni ero
Mietin sitä, että eikös mikä tahansa leasing ole aina tavallaan myös rahoitussopimus, koska ainahan firma, jolta sen auton leasasit, voi tehdä vaikka konkurssin? Sitten ei ole, mihin sen auton palauttaisit? Eli ihan mitä tahansa edullisinta netistä löytyvää ei välttämättä kannata ottaa siinä uskossa, että sen voi tosiaan palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä, että eikös mikä tahansa leasing ole aina tavallaan myös rahoitussopimus, koska ainahan firma, jolta sen auton leasasit, voi tehdä vaikka konkurssin? Sitten ei ole, mihin sen auton palauttaisit? Eli ihan mitä tahansa edullisinta netistä löytyvää ei välttämättä kannata ottaa siinä uskossa, että sen voi tosiaan palauttaa?
Lukutaito?
Sopimuksessa lukee onko leasing vai osamaksu ja miten palautetaan. Maksaako silloin jotain vai ei.
Mä en ole koskaan maksanut palauttaessa mitään
Liisaminen on kuin vuokralla asumista.
Mäkin kuvittelin ajavani audini loppuun mutta 94000 ajetusta levis vaihdelaatikon ohjain. Eli reilut 4 tonnin huolto kulut. Tässä syy miksi leasing saattaisi tulla halvemmaksi jos auton pelkät huolto kulut pyörivät noin 2-3 tonnia per vuosi.