Sairaanhoitajana korona-aikana
Sairaanhoitajana minua eniten ihmetyttää nykyisten koronakriittisten huutelu siitä että ”antaa viruksen levitä ja ihmisten kuolla siihen”.
Minkälainen käsitys näillä ihmisillä on terveydenhuollosta tai esim.meistä hoitajista ???
Minkälainen ihminen ajattelee että kun sairaalaan tulee tukehtumaisillaan oleva potilas, sairaanhoitaja tai lääkäri kieltäytyisi hoitamasta ko.ihmistä?
Miksi ihmiset eivät ymmärrä mikä on terveydenhuollon kantokyky ja miten se liittyy koronaan ?
En jaksa enää! Tuntuu että kukaan ei ymmärrä, että olemme vain ihmisiä. IHMISIÄ. Ja haluamme auttaa. Parantaa. Tehdä terveeksi. Auttaa.
Sen lisäksi ettei ymmärretä sitä työtä mitä teemme, myös sairaanhoitajia pidetään nykyään jossain piireissä ”salaliiton osana”. Että se kun minä sanon, että sairaalamme tehohoitokapasiteetista on 27% täynnä ja kiireetöntä leikkausta on jouduttu siirtämään, minua pidetään valehtelijana .
Tämä tilanne on aivan kestämätön. MIKSI SUOMALAISET NÄYTTÄVÄT UNOHTANEEN HOITAJAT? En olisi uskonut että näen tämän päivän, koska ammattikuntaamme on aiemmin arvostettu kovin.
Toivon erityisesti että te rajoituksia ja rokotuksia vastustavat ihmiset vastaatte minulle tähän. MIKSI ETTE VÄLITÄ HOITAJISTA?
Hyvä kysymys