kannattaako ottaa leasing-auto?
Olis niin kätevää, kun voisi viedä huoltoon aina ja ei tarvisi miettiä autolainan ottamista. Olisi leasingauton kanssa seuraavat 10 vuotta ja sitten vähän ennen eläkeikää ostaisi eläkepäiviä varten uuden auton.
Kommentit (76)
Helpohkoa ja huolettomampaa mutta kalliimmaksi tulee. 30% apaut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että asiakas AINA maksaa. Taloudellisesti ajateltuna autoilu ei ikinä ole kannattavaa.
Tämä. Leasing on toki järkevä heille jotka haluavat ajaa aina uudella autolla.
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna uuden auton ostamiseen?
Se on silloin kannattavaa jos ei ole itsellä haluja/taitoa/tiloja pitää autoa yllä. Senkun vaan ajaa ja vie huoltoon määrä ajoin. Renkaatkin voi jättää säilytettäväksi ja vaikka tuulilasipesuneste säiliö täytetään. Ja tietää tasantarkkaa mitä se kuukaudessa maksaa ( pois lukien polttoaine)
Tätä laskettiin avovaimolleni, mikä on kannattavinta. Päädyttiin leasing autoon, sillä minä pääsen helpomalla. Rahallisesti se on kallista, mutta säästää minun aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse pitää 3 autosta huolta.
Ja uusi auto on suhteellisen varmatoiminen että sillekkin pitää jotain arvoa antaa.
Miinuksena vain tietty ajomäärä vuodessa. Täytyy tietää aika hyvin vuotuiset ajomäärät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh jostain yariksesta yli 400 kuussa ja bensat päälle. Aivan älytöntä.
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.😂 Jokaiseen autokeskusteluun työntyy aina joku parin tonnin kotterolla ajava persaukinen piruparka jeesustelemaan omalla "fiksulla" valinnallaan.
Joo näin on. Kaikki ei ole tee-se-itte-miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on silloin kannattavaa jos ei ole itsellä haluja/taitoa/tiloja pitää autoa yllä. Senkun vaan ajaa ja vie huoltoon määrä ajoin. Renkaatkin voi jättää säilytettäväksi ja vaikka tuulilasipesuneste säiliö täytetään. Ja tietää tasantarkkaa mitä se kuukaudessa maksaa ( pois lukien polttoaine)
Tätä laskettiin avovaimolleni, mikä on kannattavinta. Päädyttiin leasing autoon, sillä minä pääsen helpomalla. Rahallisesti se on kallista, mutta säästää minun aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse pitää 3 autosta huolta.
Ja uusi auto on suhteellisen varmatoiminen että sillekkin pitää jotain arvoa antaa.Miinuksena vain tietty ajomäärä vuodessa. Täytyy tietää aika hyvin vuotuiset ajomäärät.
Näinhän tekevät käytännössä kaikki uuden auton ostajatkin nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.😂 Jokaiseen autokeskusteluun työntyy aina joku parin tonnin kotterolla ajava persaukinen piruparka jeesustelemaan omalla "fiksulla" valinnallaan.
Ja Pyh. Accord kunnon koneella nyt on vaan niin paljon parempi auto kuin mikä tahansa Yaris että mieluummin sillä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sinänsä houkutteleva, mutta liian kallista. Jostain riisikupistakin saisi maksaa satoja euroja kuussa, oikeasta autosta sitten vielä paljon enemmän.
Mutta jos vertaa uuden auton kuluihin ja hinnanalennukseen, niin ero ei olekaan enää suuri.
Riippuu vähän miten autoaan käyttää. Jos tykkää ajaa koko ajan uudehkolla, niin se varmaan vähän tasaa. Ajoin itse edellisellä n. 30 000€ autollani 15 vuotta, ja sain siitä vielä ikään nähden ihan jotain rahaakin myydessä. 🙂 Leasingina olisin tullut maksaneeksi samassa ajassa vastaavan kokoluokan autosta n. 150 000€. Toki se olisi ollut uudempi ja (ainakin oman autoni kohdalla varsin vähäiset) huollot olisivat menneet leasing-maksujen piikkiin.
Siis sehän on liisareiden idea. Mielestäni ne sitten myydään eteenpäin 3 vuoden ikäisenä. Tai einakaan itse en ole kuullut vanhojen autojen liisauspalvelusta.
Eihän leasingautoa kannata edes harkita, ellei tärkeänä kriteerinä ole ajaa uudella autolla. Siinä ensimmäisen kolmen vuoden aikana auton hinta tippuu paljon. Ostin aikanaan auton, joka oli ollut kaksi vuotta taksia. Kilometrit olivat kuintekin vielä ihan kohtuulliset, mutta auto oli reilut 20.000€ halvempi kuin uusi vastaava. Eli pelkkä hinnanalenema oli 830€ kuussa. Sitten uutta autoa tulee todennäköisemmin käytettyä marmoritiskillä huollossa ja ne ovat ihan tolkuttoman hintaisia.
Mulla on ollut leasing-auto vuosikausia. Se kannatta sitä paremmin mitä enemmän työnantaja tukee. Vapaa autoetu voi olla hyvä jos on tosi paljon kilometrejä.
Mä olen tykännyt huolettomuudesta, uutta autoa tarvitsee huoltaa vähän. Omaan pakettiin kuuluu autonpesu jne myös.
Taloudellisesti viiisain ratkaisu on yleensä ostaa vähän käytetty auto ja ajaa se loppuun.
Mutta huolettomuuden ja helppouden vuoksi liisari on ollut hyvä vaihtoehto mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin on. Kaikki ei ole tee-se-itte-miehiä.
En minä tee autoon mitään itse vaikka autoni vanha onkin.
Pointti onkin siinä että laadukasta japanilaista ei edes tarvi juurikaan korjailla
vaikka ikää onkin. On ihan fakta että uudet Autot ovat paljon laaduttomampia kuin nämä vanhat japsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.Joo, ja tarkkaakin tarkempi ystäväni osti pitkän etsimisen ja harkinnan jälkeen "laadukkaan saksalaisen" 2500 eurolla ja nyt on korjannut sitä jo ainakin toisella mokomalla. Leasing-autoja harkitsevat odottavat autoltaan vähän eri ominaisuuksia kuin vain sitä että pääsee paikasta a paikkaan b - jos pääsee.
Halvat ei ole tarkoitettukaan tumpeloille. Tuohon hintaan olisi saanut jo useamman hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tätä vaihtoehtoa. Oman auton ostaminen olisi suurin piirtein saman hintaista, mutta itseäni mietityttää eniten jälleenmyyntiarvo. Leasingin kanssa ei tarvitsisi huolehtia siitä. Edellinen autoni oli diesel, sen arvo romahti melkein saman tien ostamisen jälkeen. Ajoin sen sitten loppuun, ajokokemus oli lopulta karmea. Ostin uuden bensa-auton ja nyt mietin että kohta senkin arvo romahtaa. Kannattaisiko myydä kun vielä jotain siitä saisi. Sitten liisaisi jonkun, ihan minkä vaan, kun ei tarvitsisi miettiä jälleenmyyntiä. Taloudellisesti aika lailla plusmiinusnolla. Itse asiassa voisin vaikka maksaakin vähän siitä stressittömyydestä.
Niin, ja saa ajaa parempi kuntoisilla ja varustelultaan paremmilla uudemmilla autoilla. Esim. pätkätyöläiselle vuokra-auto on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto työmatka-autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.
Mutta sinä vertaat ihan eri asiaa, joten on turha tuoda tähän keskusteluun mitään loppuunajettuja riisikuppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tätä vaihtoehtoa. Oman auton ostaminen olisi suurin piirtein saman hintaista, mutta itseäni mietityttää eniten jälleenmyyntiarvo. Leasingin kanssa ei tarvitsisi huolehtia siitä. Edellinen autoni oli diesel, sen arvo romahti melkein saman tien ostamisen jälkeen. Ajoin sen sitten loppuun, ajokokemus oli lopulta karmea. Ostin uuden bensa-auton ja nyt mietin että kohta senkin arvo romahtaa. Kannattaisiko myydä kun vielä jotain siitä saisi. Sitten liisaisi jonkun, ihan minkä vaan, kun ei tarvitsisi miettiä jälleenmyyntiä. Taloudellisesti aika lailla plusmiinusnolla. Itse asiassa voisin vaikka maksaakin vähän siitä stressittömyydestä.
Niin, ja saa ajaa parempi kuntoisilla ja varustelultaan paremmilla uudemmilla autoilla. Esim. pätkätyöläiselle vuokra-auto on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto työmatka-autoksi.
Nyt kun on päässyt uuden auton "makuun" niin ihan hevillä ei kyllä siltä enää vanhan kotteron ajamiseen palaa. Ja kun tilanne on mikä on, minulla ei ainakaan ole sitä kristallipalloa, joka näyttäisi minkä sortin auto nyt kannattaisi ostaa. Saako polttomoottoriautoista kohta enää mitään, vanheneeko hybrid-tekniikka hetkessä, entä täyssähkö... Leasing houkuttaa kyllä koko ajan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin laadukkaan japanilaisen 2000 eurolla. 2.0L Bensa vtec on pomminvarma ikiliikkuja, eikä tarvi vaivata päätä jollain arvonalenemisilla.Joo, ja tarkkaakin tarkempi ystäväni osti pitkän etsimisen ja harkinnan jälkeen "laadukkaan saksalaisen" 2500 eurolla ja nyt on korjannut sitä jo ainakin toisella mokomalla. Leasing-autoja harkitsevat odottavat autoltaan vähän eri ominaisuuksia kuin vain sitä että pääsee paikasta a paikkaan b - jos pääsee.
Laatu ja saksalainen nyt ei sovi samaan lauseeseen nykypäivänä.
Ehkä nämä liisarit sopii hyvin näille hermoheikoille ja tietänättömille jotka ei osaa ostaa käytettyä autoa ja jotka tarvitsevat uuden auton kun ego ei kestä käytettyllä ajoa. Se vaan maksaa ja paljon. Itse en ikinä maksaisi 400-500kk ja vuosikausien maksamisen jälkeen jää käteen 0euroa!
Nyt maksan 200e/kk ja vuoden maksamisen jälkeen on autoni maksettu ja arvoa jäljellä tuhansia. Auto maksoi 8000e ostaessa.
Ei, koska siitä ei pääse eroon sopimuskauden aikana. Jos vaikka joutuu työttömäksi tms, niin maksettava on.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa auton käteisellä. Lainarahalla ostettaessa tuo eri on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 30€/päivä autoilu 900€/kk ?
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tätä vaihtoehtoa. Oman auton ostaminen olisi suurin piirtein saman hintaista, mutta itseäni mietityttää eniten jälleenmyyntiarvo. Leasingin kanssa ei tarvitsisi huolehtia siitä.
Toisaalta eiköhän leasingyhtiö laske kuukausimaksuihinsa auton arvon alenemisen, etteivät he häviäisi rahaa kaupassa.
Tuollainen vuokra-auto voisi olla hyvä ratkaisu kesäautoksi ja jos vuokraa vaikka puolison kanssa yhdessä, niin hintaa tulee vain 215 euroa per nuppi.