Kokemuksia 38-39 vuotiaana raskaaksi tulosta
Onko kokemuksia raskautumisesta 38 tai 39 vuotiaana? Kauanko meni aikaa? Onnistuiko luomusti?
Kommentit (33)
Luomusti ja nopeasti. Oli tosin yksi lapsi entuudestaan, se ei onnannut yhtä nopeasti.
Olin 38v kun aloitettiin yritys. Mulla on 2 lasta ennestään, olin kolmenkympin molemmin puolin kun he syntyivät.
Yritettiin 16 kiertoa ja sen jälkeen ivf. Meissä ei kummassakaan ollut mitään todettua vikaa. Eka tuoresiirto tärppäs, mutta keskenmeno rv 9+. Olin siis 39v raskautuessani. Nyt on menossa vasta ensimmäinen kierto tyhjennyksen jälkeen, joten ei olla päästy jatkamaan yritystä/hoitoja vielä. Täytän 40v muutaman kuukauden päästä.
38-vuotiaana raskaaksi luomusti toisesta kierrosta niin kuin edellinenkin lapsi 32-vuotiaana.
38v. tulin raskaaksi heti. Yksi lapsi ennen sitä. Siitäkin tulin raskaaksi heti. Veikkaan, että vieläkin (43v.) tulisin raskaaksi helposti. En toki voi varma olla, enkä halua kokeilla.
Täällä toinen miettii samaa. Yritys alkoi 31 vuotiaana eli ehkäisy jäi pois. Nyt ikää mittarissa 36 ja takana yksi keskenmeno (rv 6), ei muuta. Yritimme hakea apua tähän ja aikakin saatiin toissa vuonna, mutta se peruttiin Koronan takia. Uutta aikaa ei saatu. Nyt tuntuu etten jaksa enää ajatella koko asiaa ja harkitsen koiran hankkimista. Tsemppiä teille, toivottavasti onnistuu :)
38v ja kolmannen ivf-hoitokierroksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toivo menetetty siis
Tää keskustelu antaa hiukan vääristyneen kuvan nelikymppisten raskautumistodennäköisyyksistä. Jotenkin jännästi täällä tulee jokaiseen "kauanko kesti raskautua?" -ketjuun 90% niitä raskauduin heti samantien vastauksia. Ihan sama onko vastaajat 20- tai 40-vuotiaita.
Mun äitini ainakin tuli 38-vuotiaana luomusti raskaaksi käsittääkseni muutaman kuukauden rennolla yrityksellä. Oli ennestään kaksi lasta. Tiedän useammankin naisen, joka on tuossa iässä saanut lapsen, mutta yrityksistä en tiedä mitään. Kaverini sai esikoisensa 38-vuotiaana ja kuulemma raskaus alkoi parin kuukauden päästä yrityksen aloittamisesta. Varmasti tietenkin on myös niitä, joilla ei ole enää onnistunut, mutta tiedän yhdenkin naisen, joka sai kolmannen toivotun lapsensa 43-vuotiaana ja sitä raskautta oli yritetty vuosia (luomusti). Itse saanut lapset alle 30 v, ekoista kierroista kyllä.
Tulin 38-vuotiaana raskaaksi ensimmäisestä kierrosta heti kierukan poisoton jälkeen. Ei ollut hormonikierukka vaan vanhempi kuparinen.
Ei onnistunut luomusti eikä ollut varaa hoitoihin.
Mun historia: keskenmeno 28 v, lapset 30 v, 32 v, keskenmeno 36 v ja 42 v. Koko aikana ei ehkäisyä käytössä kuin yhden vuoden yhteensä.
Onnea matkaan.