Ilahdutteko, kun kassa toivottaa hyvää viikonloppua? Vai toivoisitteko, että hän vain sanoisi kiitos käynnistä tms.
Minä toivoisin, että ei toivotettaisi hyvää viikonloppua. Niin monilla on viikonloppu töissä tms.
Kommentit (53)
Ajattelin seuraavan kerran haistatella, kun kerta PMkin läpällä kannustaa heittämään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä näitä, että ilahtuisin muuten mutta kun esimies käskee.
Ensinnäkään tuskin käskee, ja toiseksi, jos käskee, niin suurin osa ei tee. Mun lähikaupassa on tasan yksi kassa joka aina toivottaa mukavaa päivänjatkoa tai viikonloppua. Tuntuu varsin vilpittömältä ja itse ainakin aina hyvillä mielin toivotan sitä samaa.
Höpö höpö. Kaikki ne toivottaa cittarissa. Koska niin on ohjeistettu. Tuntuu lähinnä kettuilulta poikamiestä kohtaan toivottaa hyvää naisetonta viikonloppua itsemurhayksiössä.
Meidän lähiprismassa on yksi vakimyyjä, joka on poikkeuksellisen ystävällinen ja aidosti sellainen. Menen mielelläni hänen kassalleen. Lisäksi siellä on joskus joku oudompi hymyilevä myyjä, joka toivottelee vielä asioinnin jälkeen hyvää päivänjatkoa. Yllätyn iloisesti joka kerta. Muut kassat siinä ja muissakin kaupoissa on lähinnä perusystävällisiä. Sekin riittää.
En pärjäisi kassatyössä muutenkaan ja kamalalta tuntuisi hokea koko työvuoron ajan jotain hyviä päivänjatkoja asiakkaille. Miettikää nyt lauantain ruuhkaisimpia tunteja jossain Citymarketissa vaikka. Siinä ehkä muutama asiakas sen kassan kautta kulkee. Ihan sama olisi tehdä jokin tallenne, joka hihkaisee hyvät päivänjatkot, hyvää viikonloppua, hyvää joulua jne. tarpeen mukaan, kun käytät pankkikorttia siinä maksupäätteessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäisi ihan näkemiin ja kiitos tai toisinpäin.
Usein olen viikonloppuna töissä. Ja jotenkin ajattelen, että sille kassalle on oikeasti ihan sama onko viikonloppuni hyvä vai huono, kunhan saa rahani. Ts. En tykkää klisee-toivotuksista vain siksi, että niin kuuluu tehdä
Tykkään toivottaa jotain hyvää ja minusta tuntuu kivalta nuo hyvän mielin kliseetoivotukset itselle myös.
Siellä voi olla ihan aito hyvä tunne myös.
Joskus maanantaisin kassa toivottaa "Hyvää viikonloppua", joka hiukan hymyilyttää. Ymmärrän toki, että kassa on ollut koko viikonlopun töissä ja levy on jäänyt päälle.
En kassan jälkeen osaisi sanoa mitä hän toivotti tai miten tervehti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäisi ihan näkemiin ja kiitos tai toisinpäin.
Usein olen viikonloppuna töissä. Ja jotenkin ajattelen, että sille kassalle on oikeasti ihan sama onko viikonloppuni hyvä vai huono, kunhan saa rahani. Ts. En tykkää klisee-toivotuksista vain siksi, että niin kuuluu tehdä
On vähän imbesilliä lässytellä töistä perusteena lapselliselle reaktiolleen. Jo on töissä, niin mikä ongelma se ihan oikeasti on sinulle, jos kassa haluaa toivottaa sinulle hyvää viikonloppua sinne duuniisi? Kivaahan se on, jos töissä on hyvä.
Monet suomalaiset ovat suorastaan sairaita. Outoa ettei kestetä edes ystävällisyyttä. Kyllä pitää olla todella paha olo, jota nämä valittajat sitten vielä haluavat lisätä sillä, että haluavat entistä kovemman ja epäystävällisemmän ilmapiirin.
On aina positiivista, että ihmiset esittävät hyviä toivotuksia. Hyvää ei koskaan toivota toisille liikaa.
Ne toivotukset luovat positiivisempaa ilmapiiriä kaikille (paitsi kauheille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ilahdu, kun ne toivotukset on vain pakollista höpötystä.
Meidän kaupassamme kaikki kassat sanovat "hauskaa päivänjatkoa" ja se on mielestäni ihan kivasti sanottu. Ei haittaa, vaikka se on aika läpinäkyvää, että se on ohjeistettu.
Niin minustakin on. Outoa on, kun jotkut asiakkaat eivät vastaa siihem mitään. Ehkä siitä sitten johtuu joidenkin kassojen asenne, etteivät tervehdi. Vasta joku nuori kassa selitti, että "kun koko ajan pitää tervehtiä, välillä jää tervehtimättä". Ei ehkä ollut unelma-ammatissaan 🤔
Kun kassa toivottaa hyvää viikonloppua tms. mulle tulee ensimmäisenä kiusaantunut olo koska en tiedä onko sopivaa sanoa samoin ja olettaa, että kassasta on mielekästä olla viikonloppuna töissä... mutta en pahastu, vaivaa nuo vain vähän ja sanon "samoin!" ja juoksen ulos.
Ihan sama mitä sanoo, mutta kiva jos on ystävällinen.