Ilahdutteko, kun kassa toivottaa hyvää viikonloppua? Vai toivoisitteko, että hän vain sanoisi kiitos käynnistä tms.
Minä toivoisin, että ei toivotettaisi hyvää viikonloppua. Niin monilla on viikonloppu töissä tms.
Kommentit (53)
Luulen, että sen takana on joku salaliitto, jolla tarkkaillaan ja luokitellaan asiakkaita. Ne jotenkin jäljittävät meitä sen toivotuksen avulla!
Joo, kylhän se näin vuorotyöläisenä tuntuu vähän hassulta, kun kaks vuorotyöläistä toivottaa toisilleen hyvää viikonloppua - toinen on töissä ja toinen just tulossa/menossa töihin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielensäpahoittajien kokoontumisajot taas.
Olen töissä yliopistolla. Perhantaina pomo toivotti "Hyvää syyslomaa", sillä opettajilla on vapaa viikko. No eikös tästäkin sitten tullut valitusta, kun kaikilla (sihteerit ja muu hallinnon henkilöstö) ei ole syyslomaa.
Joten loukkaannu ihmeessä, ihan kaikesta, sulla on siihen oikeus!
Alkoi naurattaa ajatus siitä, että olisin pahoittanut mieleni siitä, että kassa toivottaa hyvää viikonloppua. ap
Joo, nyt on koko viikonloppu pilalla!
Tiesittekö muuten että se kassa ei edes pieraisisi teidän suuntaan puhumattakaan palvelusta ellei esimies ohjaisi ja sille maksettaisi siitä rahaa? Loukkaantuuko joku kaikesta asiakaspalvelusta, kun se ei ole vilpitöntä?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sen takana on joku salaliitto, jolla tarkkaillaan ja luokitellaan asiakkaita. Ne jotenkin jäljittävät meitä sen toivotuksen avulla!
Ei vaan työnantaja testaa mysteeriostajien avulla henkilöstöään ja jos ei hymyile ja toivettele diipadaapaa, niin myyjä löytää itsensä 0-tuntisopparilta alta aikayksikön. Sairasta bisneskulttuuria ja työntekijöiden orjuuttamista.
Mitä väliä sanooko yhtikäs mitään.
Kaupassa tehdään ostokset ja myyjä on vain töissä.
Lirkutelkaa itse tuntemattomille kadulla jos päivänne sillä paranee
Viikonloppu on viikonloppu, oli töissä tai ei. Musta on ihan asiallista ja kivaa että joku toivottaa mulle hyvää viikonloppua vaikka se olisi pelkkää duunia. Eihän ne mitään hyviä lomia toivota.
Ai senkö pitäisi olla täysin spontaania? Kai te tajuatte että jos sille ei maksettaisi niin ei se kassa olisi siellä ensinkään, se olisi kotona räpläämässä puhelintaan tai itseään.
Kaikki ovat töissä siellä koska maksetaan. Silti mun kokemuksen mukaan kassoista about 10% sanoo mitään muuta kuin tervehtii, ilmoittaa hinnan, ja kysyy että saisko olla kuittia.
Aionkin tästä inspiroituneena tuhahtaa seuraavan kerran kassalle että haist kukkanen, kehtaat vielä veetuilla? Oon menossa töihin!
Vierailija kirjoitti:
Jep, S-etukortin bonuspisteet vähenee eurolla joka kerta kun et kiitä ja toivota samoin
En yleensä erityisesti ilahdu tai toivo sen lopettamista. Mutta harvoin se kuulostaa luontevalta, sellaista opeteltua sananhelinää. Jos on tuttu kassa ja aito toivotus, se toki ilahduttaa.
Minua häiritsee, koska tiedän että on ohjeistettu sanomaan, työntekijöiden kyykytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä yliopistolla. Perhantaina pomo toivotti "Hyvää syyslomaa", sillä opettajilla on vapaa viikko. No eikös tästäkin sitten tullut valitusta, kun kaikilla (sihteerit ja muu hallinnon henkilöstö) ei ole syyslomaa.
Alkoi naurattaa ajatus siitä, että olisin pahoittanut mieleni siitä, että kassa toivottaa hyvää viikonloppua. ap
Mulla aikoinaan duunikaveri, jota vtutti lähteä kesälomille ..ja vain sentähren kun lomien jälkeen on ankeeta palata töihin.😂
Eräs kassa toivottaa aina hyvää jatkoa.
voi viikonloppu olla hyvä töissäkin..
Minä Ilahdun aidosti joka kerta Prisman työntekijöiden toivottaessa minulle hyvää viikonloppua. Tuttuja myyjiä monien vuosien ajalta. He ovat aina kohdatessamme ystävällisiä. Hymyilevät myös silmillään. Jaksavat olla hyväntuulisia päivästä toiseen vaikka koko myymälä on ollut jo pitkään remontissa. Kiitos kaikille ammattitaitoisille myyjille. Arvostan paljon teitä ja työtänne.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysymys oli: ilahdutteko? En ilahdu, mikä ei kuitenkaan tarkoita että loukkaanuin tai pahoitin mieleni. Koen väkinäisen toivotusfraasin lähinnä yhdentekevänä.
Aikaisemmin en olisi paljoa ajatellut asiaa, mutta tänä vuonna on tullut niin monta suru-uutista, etten olisi pystynyt järkevästi suhtautumaan hyvän viikonlopun toivotteluun. Varsinkin ensimmäinen suru-uutinen oli niin rankka, että olisin varmaan romahtanut itkemään kassalla, jos olisi sanottu hyvää viikonloppua.
Kiitos hei on ihan riittävä. Ei myyjien tarvitse osata lukea tuntemattoman asiakkaan ajatuksia, voiko toivottaa hyvää viikonloppua vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää minkä verran sitä kassaa vit*ttaa toivotella niitä hyviä viikonloppuja, kun itse on viikonlopun töissä.
Ihan tässä omasta puolestani vain puhun...
Viivakoodaile sinä kassaheluna niitä ostoksiani ja pidä suu rullalla ja rulla taskussa. Kliseeheipat voit toivottaa; en niitä kuulokkeiltani noteeraa, mutta siitähän sulle maksetaan - se minimipalkkasi. T. Selektiivinen filantrooppi
Sanon aina kiitos samoin. Onnekseni olen päässyt vuorotyöstä pois sillä vihasin aikoinaan itse noita lauantaityöpäiviä niin paljon. Viikonloppu on oikeasti viikonloppu jota tykkään juhlistaa esim. leivoksella perjantaina.