Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!

Vierailija
29.12.2014 |

Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan järjetöntä kun jokaisen talon asukkaan pitää ostaa omat kappaleensa niistä kämäsistä punasista ja vihreistä pyörylöistä ja ties mistä pieruista ja sitten yrittää niitä saada ammuttua johonkin suuntaan. Todella tylsää katsella niitä samoja (jotka on ollu ties kuinka monta vuotta!) pitkin iltaa ja joka vuosi. Senkin takia kannatan tuota kaupungin/muun tahon järjestämää yhtä isoa/yhteistä - voisi hankkia vähän hienompia ja erilaisia. Esim. Tiedekeskus Heurekan ilotulitukset ovat olleet hienoja.
Mutta silti on aina näitä joiden mielestä itse ammuttu valo viuhahdus tai mikä tahansa kiinalainen papatti on paljon hienompi ja erikoisempi, kuin naapurin vastaava.

Vierailija
202/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä ryhmään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin just ostamassa monta säkillistä raketteja. Kokoonnutaan aina kaveriporukalla juhlimaan uutta vuotta. Roskat siivotaan seuraavana aamuna aina kimpassa. Ei kännätä kun ammutaan, tietenkään. Tuttavaperhe tulee käymään kuten aiemminkin koiransa kanssa, sillon ei ammuta pihahdustakaan. Ollaan keskellä ei mitään järven rannalla, ei varmasti häiritä ketään ja ammutaan silloin kun saa :) hyvää uutta vuotta kaikille jo nyt!
T. 20v

Vierailija
204/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa. Tuollaiset kommentit, että ilotulitteiden vastustajat pitäisi viedä ladon taakse, kertoo vain jotain kirjoittajastaan. 

Asiat ja mielipiteet voi esittää myös ihan asiallisesti ja kiihkottomasti, kuten esim. täällä:

http://www.vaihdavapaalle.fi/

Vierailija
205/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]

Johan aikaa lyhennettiin kahdeksaan tuntiin. Koska ilotulitteet kielletään kokonaan?

[/quote]

Mielellään kielto voimaan heti.

Jos se ampuminen olisikin sen 8 tunnin aikana, niin ok, mut ei, kun ei pystytä noudattamaan sääntöjä.

Lukutaidottomia on Suomi pullollaan, kun ampuvat niitä viikon ennen ja 2 viikkoa jälkeenpäin.

[/quote]

Juu, tähän. Täällä se paukuttelu alkoi jo lauantaina, se oli kuin tykin jylinää ja lapsikin heräsi pelästyneenä. Koira on sen verran säikky silloin, että läähättää ja ripuloi. Kaiken tämän kestäisin, jos idiootit menisivät vähän kauemmaksi taloista, mutta ei! Yhdetkin naapurit paukutelivat kadulla talonsa vieressä ja ne raketit vaan kopisivat katollani, siis ettei aikuiset tuon vertaa tajua??

Vierailija
206/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:40"]

Me käytiin just ostamassa monta säkillistä raketteja. Kokoonnutaan aina kaveriporukalla juhlimaan uutta vuotta. Roskat siivotaan seuraavana aamuna aina kimpassa. Ei kännätä kun ammutaan, tietenkään. Tuttavaperhe tulee käymään kuten aiemminkin koiransa kanssa, sillon ei ammuta pihahdustakaan. Ollaan keskellä ei mitään järven rannalla, ei varmasti häiritä ketään ja ammutaan silloin kun saa :) hyvää uutta vuotta kaikille jo nyt! T. 20v

[/quote]

Tää on just sitä vastuullista rakettien ampumista, joka häiritsee vain niitä, jotka oikeasti pelkäävät. Ja tässäkin on kaikki haitat pyritty minimoimaan. Hyvä te :)

Toista se on kun perhe lähtee pikkuhiprakkaisten vanhempien ja muutaman villin mukulan kanssa vähän näyttään naapurin perheelle millaisilla tykeillä tänä vuonna ammutaan. Kaljahuuruinen isukki iskee rakettipotköä lumihankeen ja sokerihumalainen pikkujantteri söhii sytkärillä sytytyslankaa kohden. Muutaman metrin päässä on yleisö silmät suojaamatta ja samalla etäisyydellä naapurin puutalo valmiina vastaanottamaan osansa tähtisateesta. Ja älkää väittäkö, ettettekö muka koskaan ole vastaavankaltaista näytelmää nähneet?

Vierailija
207/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä vaatimus menee ihan samaan kategoriaan -ei vauvoja/lapsia lentokoneeseen koska minä- kanssa! Minäminäminä JA minun koiruli. Tervettä järkeä on toki raketin ampujien ja vanhempien hyvä harjoittaa, mutta että ihan kiellettäs. Pöh!

Vierailija
208/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:50"]No tämä vaatimus menee ihan samaan kategoriaan -ei vauvoja/lapsia lentokoneeseen koska minä- kanssa! Minäminäminä JA minun koiruli. Tervettä järkeä on toki raketin ampujien ja vanhempien hyvä harjoittaa, mutta että ihan kiellettäs. Pöh!
[/quote]

Word.

Vierailija
209/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuluu täällä maallakin ja koira panikoi. Ei sitä pääse pakoon missään. Voisi olla hyvä liikeidea, että joku perustaisi syrjäisen lomakeskuksen johon voisi tulla uudeksi vuodeksi koiran kanssa ja raketit olisi kielletty 20 km:n säteellä...

Vierailija
210/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:08"]

No kunpa noudatettaisiin edes niitä kellonaikoja jolloin paukuttelu on sallittua, kyllähän se koira sen ajan sisällä pärjää.

[/quote]

Vaahto valuu koiran suusta vaikka kellarissa ettei näe ja kuulosuojaimet teipattuna korviin...

Vierailija
211/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:50"]

No tämä vaatimus menee ihan samaan kategoriaan -ei vauvoja/lapsia lentokoneeseen koska minä- kanssa! Minäminäminä JA minun koiruli. Tervettä järkeä on toki raketin ampujien ja vanhempien hyvä harjoittaa, mutta että ihan kiellettäs. Pöh!

[/quote]

Eipä siinä mitään, jos tervettä järkeä olisi. Jos se ampuminen tapahtuisi vain sallittuna aikana ja vähän syrjäisemmässä paikassa. Mutta kun ei näytä järkeä paukuttelijoilla riittävän, niin silloin voisi ihan hyvin ottaa tiukemmat keinot käyttöön. Jos olisit nähnyt, miten koirat, viattomat luontokappaleet, tästä kärsivät, asenteesi olisi ehkä toinen. Moni koira on kuollut uudenvuoden aikaan pelosta johtuvaan sydänkohtaukseen. Ja kun päälle päätteeksi nämä amatöörien paskapaukut eivät ole edes millään mittarilla näyttävän näköisiä. Ihan hyvin ilotulitukset voisi jättää kokonaan ammattilaisten järjestämiksi. Ja kun joku täällä vetosi lapsien iloon, ainakaan omassa lähipiirissä ei ole alle 10-vuotiaita, jotka ilotulitteista nauttisivat, parhaimmillaan sietävät, pahimmillaan pelkäävät.

Vierailija
212/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen kysymyshän tämä on ja kummallakin puolella on omat pointtinsa. Ainahan voivat vastustajat alkaa tehdä lakialoitetta asian puolesta. Parastahan olisi, jos jokainen osaisi itse huolehtia, että käyttäytyy tulitteiden suhteen fiksusti. Mutta sitten elettäisiin kyllä jossain satumaailmassa.

Vierailija
213/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin koira säikähtää raketteja, mutta pysyy ihan kasassa, kun ihmiset ovat rauhallisia ja silittelevät. Kissa taas luikkii piiloon. Ulos en mielellään kumpaakaan päästäisi.
Yksi juttu kuitenkin ärsyttää ja ihan kunnolla: lopettakaa niiden hätärakettien ampuminen!!! Tosi inhottavaa näin meren rannalla asuvana pohdiskella, että mikä on oikeaan hätään ammuttu ja mikä hupiraketti.

Vierailija
214/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:50"]No tämä vaatimus menee ihan samaan kategoriaan -ei vauvoja/lapsia lentokoneeseen koska minä- kanssa! Minäminäminä JA minun koiruli. Tervettä järkeä on toki raketin ampujien ja vanhempien hyvä harjoittaa, mutta että ihan kiellettäs. Pöh! [/quote] Word.

[/quote]

Minä minä minä ja minun irmapetteri"!11

Vierailija
215/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas arvon luonnonsuojelijat että mihin nämä lukuisat linnut oikein menee kuolemaan, en ole kertaakaan nähnyt rakettien paukuttelun jälkeen kuolleita lintuja yhtään missään.

Vierailija
216/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat paskoo ympäri katuja läpi vuoden, minä minä minä ja mun koira. Koirat räksyttää ympäri vuoden ja kiusaa sillä naapureita. Koirien aiheuttamia vammoja sattuu ympäri vuoden paljon enemmän kuin ilotulitteiden aiheuttamia vammoja. Kielletään koirat.

...en edes ole koiravihaaja vaan olen sellaisen ihanan omistanutkin (ei tosinsäikkynyt ikinäraketteja), mutta joku tolkku sentään. Ihan älytöntä mussutusta, huh huh.

Vierailija
217/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:15"]Idioottimaista ampua rahaa taivaalle.
[/quote]

Idioottimaista puuttua muiden raha-asioihin. Kukin käyttää omat rahat mihin lystää.

Vierailija
218/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:50"]No tämä vaatimus menee ihan samaan kategoriaan -ei vauvoja/lapsia lentokoneeseen koska minä- kanssa! Minäminäminä JA minun koiruli. Tervettä järkeä on toki raketin ampujien ja vanhempien hyvä harjoittaa, mutta että ihan kiellettäs. Pöh! [/quote] Word.

[/quote]

Minä minä minä ja minun irmapetteri"!11
[/quote]
Minäminäminä ja minun fifi ja minun hiljaisuus ja minun lentomatka ja minun lähikauppa jajajaaa. Jatkanko vielä? ;)

Vierailija
219/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:17"]

Koirat paskoo ympäri katuja läpi vuoden, minä minä minä ja mun koira. Koirat räksyttää ympäri vuoden ja kiusaa sillä naapureita. Koirien aiheuttamia vammoja sattuu ympäri vuoden paljon enemmän kuin ilotulitteiden aiheuttamia vammoja. Kielletään koirat. ...en edes ole koiravihaaja vaan olen sellaisen ihanan omistanutkin (ei tosinsäikkynyt ikinäraketteja), mutta joku tolkku sentään. Ihan älytöntä mussutusta, huh huh.

[/quote]

Kuka sanoo, että raketit pitäisi kieltää nimenomaisesti koirien takia? Tämä on vain yksi syy kieltää ne. Yksityisten raketeissa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
220/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:03"]

Meilläkin koira säikähtää raketteja, mutta pysyy ihan kasassa, kun ihmiset ovat rauhallisia ja silittelevät. Kissa taas luikkii piiloon. Ulos en mielellään kumpaakaan päästäisi. Yksi juttu kuitenkin ärsyttää ja ihan kunnolla: lopettakaa niiden hätärakettien ampuminen!!! Tosi inhottavaa näin meren rannalla asuvana pohdiskella, että mikä on oikeaan hätään ammuttu ja mikä hupiraketti.

[/quote]

Samaa mieltä noista hätäraketeista (itsekin siis asun ihan meren vieressä). Viime uutenavuotena soitin KOLME kertaa niistä häkeen ja epäilemättä varmaan joku muukin soittanut nähtyään ne. Toivottavasti emme ihan turhaan kuormittaneet häkeä ja muita viranomaisia.