Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: paljon sinulla on säästöjä tilillä ja paljon saat säästöön kuukausittain?

Vierailija
24.10.2021 |

Tilillä ainoastaan vajaa 50.000e, säästöön jää kuukausittain 200-400e.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. Kaikki mikä tulee, menee.

Vierailija
22/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hehheh. Pitkittynyt työttömyys söi kaikki vähät säästöt eikä työttömyyskorvauksestaa todellakaan  säästetä yhtään mitään. 

Edelliselle tiedoksi, asumistuella ei ole tulerajaa. Paitsi eläkeläisillä omaisuusraja.

tuttuni säästää joka kuukausi työmarkkinatuesta ja asumistuesta 200 euroa. Toki elää kitsaasti, mutta hänen tarkoituksensa on saada hyvä pesämuna säästöön, jotta voi muuttaa pois nykyiseltä paikkakunnaltaan ja aloittaa uuden elämän muualla. Hän on vielä sanonut ettei ole homma eikä mikään saada kuukauden ruoat kaupasta 150 eurolla.  Toimeentulotukea hän ei saa, koska omistaa kesämökin puoliksi sisarensa kanssa eikä sitä mökkiä ole saatu myytyä, vaikka sossu itsepintaisesti hänelle väittää, että sen saa myydyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan norsun v... tu. 537e+82e ynnää tästä mitä jää säästöön tässä laskut viime kuulta 400e laina 78e sähkö vesi 34e roskat 27e 72e nuohous ,vakuutus 177e lääkkeet 60e. siinä sull e meidän työttömien suuret säästöt tuollaiset paskan puhujat kuvittelee meidän elävän leveästi ja sitten päättäjät lukee täältä kauheeta kun yhteiskunta maksaa liikaa työttömille. jos ei olis ihmistä joka auttaa asusin veneen alla. sitähän te haluatte viedä tuhkatkin köyhän pesästä. ei tule sossusta mitään apuja kysytty on.

Vierailija
24/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan siis työmarkkinatukea ja käyn töissä sen suojaosan verran eli max.300e/kk. Huonoina kuukausina saan säästöön vain tuon 200e, hyvinä 400e, riippuen ihan onko töitä. Ei velkaa ja omistusasunto minun nimissäni. Asumiskulut (yhtiövastike, sähkö, vesi, netti) maksetaan puolison kanssa puoliksi jotka on n.250e/kk per nuppi.Tässä syy miksi saan säästöön tuonkin verran kuukausittain. ap

Vierailija
25/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voihan norsun v... tu. 537e+82e ynnää tästä mitä jää säästöön tässä laskut viime kuulta 400e laina 78e sähkö vesi 34e roskat 27e 72e nuohous ,vakuutus 177e lääkkeet 60e. siinä sull e meidän työttömien suuret säästöt tuollaiset paskan puhujat kuvittelee meidän elävän leveästi ja sitten päättäjät lukee täältä kauheeta kun yhteiskunta maksaa liikaa työttömille. jos ei olis ihmistä joka auttaa asusin veneen alla. sitähän te haluatte viedä tuhkatkin köyhän pesästä. ei tule sossusta mitään apuja kysytty on.

unohdat nyt pari seikkaa. päättäjät eivät voi perustaa päätöksiään mutu-tunteeseen tai vauvapalstalla esitettyihin asioihin. Heillä on tilastot ihmisten varallisuudesta ja varojen alkuperästä. Unohdat senkin, että meitä työttömiä on erilaisia.

Minä tein nuorena päätöksen  siitä, että kartutan varallisuuttani pikkuhiljaa, joskus kartutin sitä euro kerrallaan, joskus enemmän. Siksi nyt on tilillä se 18k euroa, tilillä rahojen makuuttaminen on siis oma vikani, koska olen laiskotellut niiden sijoittamisen kanssa. EI ole fiksua rahanhoitoa pitää rahaa nollakorkoisella tilillä. Omistusasuntoni on velaton, joten ei tarvitse maksella lainalyhennyksiä. Tässä suhteessa olen ollut todella onnekas ja siksi olen myös nöyrä, koska tajuan, että samalla lailla kuin onni voi iskeä, voi myös epäonni iskeä.   Kaikki hankinnat kilpailutan ja vieläkin, vaikka olen taloudellisesti toimeentuleva työttömänäkin, kitsastelen hankinnoissani ja olen tarkkana rahan käytön suhteen. Tämä johtuu siitä, että tykkään pelat rahan kanssa ja tykkään ottaa taloudellisia haasteita, vaikka sitten säästämisen suhteen.

Koen saavani mielihyvää siitä, että saavutan varallisuustavoitteitani. Mieleni peruslaatu on sellainen etten maalaile piruja seinille enkä pelkää asioita etukäteen tai jää raiteille makaamaan kun juna lähestyy.

En myöskään kiellä köyhien työttömien olemassaoloa. Tunnen itsekin heitä. Osan varattomuuden syynä on huono rahankäyttö j a rahan tuhlaaminen truhuuteen, kuten alkoholiin ja tupakkaan, osan syynä on kyvyttömyys ajatella tulevaisuuslähtöisesti tai kyvyttömyys ymmärtää miksi sen euronkin säästäminen on hyvä juttu. Osa sitten tulee toimeen tyydyttävästi tukirahoillaan ja tekevät huikean hyviä päätöksiä taloudellisesti ja myös yrittävät hakea töitä samaan aikaan. Suomessa pitkäaikaistyttömien päällä on kummallinen stigma ja liian helposti oletetaan, että kaikki työttömät ovat samanlaisia ja työtä vieroksuvia, vaikkei näin olisikaan. mielestäni köyhien työttömien on turha myös kadehtia meitä vauraampia työttömiä, emme me teidän leipäänne syö ja siinä missä me olemme voineet onnistua teitä paremmin jossain (vaikkapa tuossa raha-asiassa), niin jossain muussa teillä voi olla paremmin. Siksi ei koskaan pitäisi kadehtia toista tai suuttua heille siitä mitä heillä on, mutta itsellä ei ole.

Vierailija
26/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili menee joka kuussa liki nolliin. Lainoja lyhentelen noin 9000€ vuodessa.

Vierailija
27/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vajaa 50 tuhatta. Tänä vuonna en ole saanut yhtään säästöön. Kaikki menee elämiseen. Jotain 500 saan säästöön jos en osta mitään, maksan vain pakolliset jutut kun olen töissä.

Vierailija
28/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50000 säästössä, vielä ansiosidonnaisella, niin menee 500-1000€ säästöön kuussa. Kohta se loppuu ja pitää joko alkaa syödä säästöjä, varmaan perustyökkärin lisäksi tarvitsisin joku 300-800€ kuussa.

Vierailija
29/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50000 säästössä, vielä ansiosidonnaisella, niin menee 500-1000€ säästöön kuussa. Kohta se loppuu ja pitää joko alkaa syödä säästöjä, varmaan perustyökkärin lisäksi tarvitsisin joku 300-800€ kuussa.

Mene töihin.

Vierailija
30/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt säästää enempi,välillä tuhlasin.Nyt kutsuttiin haastattelu te+tmston nainen ja työll.ohjaaja.Nyt lähdetään en tiedä minne,valtion yhtiön palvelukseen aukeneekio tuo teille mitä tarkottaa ?? Vuoden alusta ehkä tuo Sain pelkkää työttömyysp.rahaa jo pitkään 500€.vaikka laskut maksoin jäi siitäkin ropoja säästöön.Muuta tukii en saa. Viekö ne meidät fossiilit pyörätuoli sen kallionkielekkeelle,oikeesti!yli 50v on kuulemma ongelmajäte.Loukkaavaa näin..näinkö meistä ajatellaan ollaan hyödyttömii,kulu erä.Näin tänään minua loukkasi tuo syvästi..ei kuulemma osata mitään..ymsyms.No nyt säästellään enempi,törsäys loppui sekin vähäinen.Kyllä tälläkin olisi paljon säästössä liiton päivärahaa sain hyvin..tyhmä kun törmäsin.Kaduttaa..

Vierailija
31/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkin aina soi.. kirjoitti:

Olis pitänyt säästää enempi,välillä tuhlasin.Nyt kutsuttiin haastattelu te+tmston nainen ja työll.ohjaaja.Nyt lähdetään en tiedä minne,valtion yhtiön palvelukseen aukeneekio tuo teille mitä tarkottaa ?? Vuoden alusta ehkä tuo Sain pelkkää työttömyysp.rahaa jo pitkään 500€.vaikka laskut maksoin jäi siitäkin ropoja säästöön.Muuta tukii en saa. Viekö ne meidät fossiilit pyörätuoli sen kallionkielekkeelle,oikeesti!yli 50v on kuulemma ongelmajäte.Loukkaavaa näin..näinkö meistä ajatellaan ollaan hyödyttömii,kulu erä.Näin tänään minua loukkasi tuo syvästi..ei kuulemma osata mitään..ymsyms.No nyt säästellään enempi,törsäys loppui sekin vähäinen.Kyllä tälläkin olisi paljon säästössä liiton päivärahaa sain hyvin..tyhmä kun törmäsin.Kaduttaa..

Ei tuollaista pötköön kirjoitettua tajunnanvirtaa jaksa kukaan lukea. Välimerkkien jälkeen tulee välilyönti ja virkkeet aloitetaan isolla alkukirjaimella.

Vierailija
32/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Miksi? mulla on 50000€ rahaa.

Vierailija
34/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kela ei vaadi näitä säästöjä käytettäväksi vaan myöntää tukia "varakkaille"?

Ei kuulu kelalle pätkääkään mihin työttömyysetuutensa käyttää säästävät vain kun ei tarvi tt tukea myöntää jos säästöjä. On hienoa olla Eu:n surkeimmista tukirahoista katkera.

Vierailija
35/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:na säästi helposti 500e kuussa mut kun tuli mies kuvioihin ei enää saa paljoa säästöön.

Vierailija
36/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh:na säästi helposti 500e kuussa mut kun tuli mies kuvioihin ei enää saa paljoa säästöön.

Sano miehellesi et mee töihin.

Vierailija
37/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kela ei vaadi näitä säästöjä käytettäväksi vaan myöntää tukia "varakkaille"?

Kyllä toimeentulotuen kriteerinä on, että ei ole säästöjä. Työttömyyskorvausoikeutta säännellään muuten todella tarkasti. Ei täällä siis kyttäyksestä ole pulaa. 

Vierailija
38/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä pummeilla ei ole rahaa.

Vierailija
39/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömyysturva ei ole toimeentulotuki, eli se annetaan kaikille, jotka kuuluvat työttömyysturvan piiriin. On ok, että toimeentulotuen kohdalla on toisin, koska toimeentulotuki on t ehdottomasti varattomille henkilöille. Asumistuki on näiden välissä: siinä on varallisuusrajat ja kun raja ylittyy, ensin asumistukea lasketaan ja lopulta se lakkautetaan, kun tietty omaisuusraja tulee vastaan ja näin sen pitääkin olla.

Olen aikoinaan saanut täysimääräist asumistukea, sitten alennettua ja nyt en saa mitään, enkä tarvitsekaan. Työttömyyskorvauskesta maksan itse 100% vuokran ja sähkön, lämmitys ja vesi kuuluu vuokran hintaan (tämä on sitten yksi syy siihen, miksi en viitsi muuttaa, vaikkei lämmitys kaukona paljon maksa eikä vesilaskukaan pariakymppiä enempää kuussa, niin rahaa se on nuokin) niin ja toki ne normaalit: puhelinliittymät sun uut "pakolliset" nykymenot

Vierailija
40/55 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten joku saa säästettyä työttömänä (ellei ole liiton rahoilla.) Itse saan asumistuki, työmarkkinatuki ja perustoimeentulotuki. Ja olen tällä hetkellä luottokorttikierteessä -200e.. Ei vaan rahat tunnu riittävän kuukausia loppuun, vaikka elän ihan pyhällä hengellä. Mulla ei oo varaa ostaa edes talvitakkia itselleni tai ruokaa nytkään 4 päivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme