Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuuko yliopistoissa ja korkeakouluissakin opiskelijoiden kiusaamista?

Vierailija
24.10.2021 |

Eikö kaikki tuollainen pitäisi jäädä korkeintaan sinne yläastetasolle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän. Kukaan ei tahdo kiusaajan mainetta toisten silmissä, vaan halutaan tehdä fiksu vaikutelma.

Vierailija
2/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän mutta järjestötoiminnassa olen tuohon törmännyt. Ykis kiusaaja tosin paljastui myöhemmin erästä tautia sairastavaksi ja sen jälkeen kun työelämässä sai burnoutin, on alkanut avoimesti puhua sairaudestan instassa. Toinen oli ehkä vain luonteeltaan kiusaaja ja se tuli juurikin järjestötoiminnassa esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta on erilaista mitä peruskoulussa. Esim. ovat sellaisia päällepäsmäreitä, jotka haluavat olla kaiken keskipisteenä ja kaikki pitää tehdä heidän tavallaan.

Vierailija
4/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vain ryhmästä pois jättämistä, mitä pystyy estämään olemalla itse aktiivinen ja jos esim. näkee että joku on ilman ryhmää niin pyytää omaan ryhmään.

Vierailija
5/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikidutus sekä muut metodit toimivat hyvin kiusaajiin ;-D

Vierailija
6/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta varsin toisenlaisessa muodossa: eristämistä tapahtuu sekä omaa erinomaisuuden korostamista. Itse siellä kieliä (RU+RA) opiskelleena minua hämmästytti suuresti se yksilökeskeisyys, jota siellä esiintyi erityisesti naisten keskuudessa: opiskellaan erittäin itsenäisesti, muita ei haluttaisi lähelle ollenkaan. Varsinkin romaanisissa kielissä sitä toivoisi edes jonkinlaista latinohenkistä räiskyvyyttä, mutta ei: tuppisuina ollaan, ja mitään tietoa ei olla valmiita jakamaan muille saman oppiaineen opiskelijoille. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta suurin osa ainakin silloisista ranskan kielen opiskelutovereistani olisivat oikeastaan sopineet vain yliopistotutkijoiksi. N39

Vierailija
7/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta varsin toisenlaisessa muodossa: eristämistä tapahtuu sekä omaa erinomaisuuden korostamista. Itse siellä kieliä (RU+RA) opiskelleena minua hämmästytti suuresti se yksilökeskeisyys, jota siellä esiintyi erityisesti naisten keskuudessa: opiskellaan erittäin itsenäisesti, muita ei haluttaisi lähelle ollenkaan. Varsinkin romaanisissa kielissä sitä toivoisi edes jonkinlaista latinohenkistä räiskyvyyttä, mutta ei: tuppisuina ollaan, ja mitään tietoa ei olla valmiita jakamaan muille saman oppiaineen opiskelijoille. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta suurin osa ainakin silloisista ranskan kielen opiskelutovereistani olisivat oikeastaan sopineet vain yliopistotutkijoiksi. N39

Kuulostaapa tutulta jutulta. Minä opiskelin englantia ja ruotsia ja englannin laitoksella oli eräs naisopiskelija, joka muisti jatkuvasti mainita etenkin ryhmätöissä, kuinka hän opiskelee neljää eri kieltä. "Niin, kuulittehan tekin siellä viereisessä pöydässä: M-I-N-Ä opiskelen neljää kieltä: englantia, saksaa, ranskaa ja italiaa".

Vierailija
8/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduohjaajaksi saattaa tulla melkoinen n a t s i.

Vierailija
9/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta meni siellä, enkä kaipaa niitä aikoja ollenkaan. Se oli kilttipojalle henkisesti äärimmäisen raskasta ja yksinäistä aikaa.

Vierailija
10/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kiusataanko? No kyllä kiusataan. Naiset ovat pahimpia! Henkistä väkivaltaa päivästä toiseen. Se tuhoaa miehen. M28

Vierailija
11/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jäädä peruskouluun mutta kun ei jää. Kiusaaminen jatkuu elämän läpi valitettavasti.

Vierailija
12/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat tyhjäpäitä, joille ei valitettavasti tunnu menevät jakeluun, miten kauaskantoiset seuraukset sillä voi olla. Muutama esimerkki: vuodet 2007, 2008 ja 2020 ja eräät oppilaitokset.

Vierailija
13/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin tyttöjen syndrooma.

Vierailija
14/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hölmölä-Junttilassa tapahtuu kiusaamista joka päivä joka paikassa joten ei tarvi ihmiä pahaa oloa, masentuneisuutta yhtään :(..

Vierailija
15/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat ulosjättäjät on usein niitä, jotka ovat NIIN avoimia ja kaikki huomioon ottavia oppilasjärjestöissä toimivia. Kaikkia muita kuin omaa kaveripiiriä katsotaan nenänvartta pitkin ja puhutan pskaa selän takana niin paljon kuin vain voi.

Vierailija
17/17 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto oli ihan turha oppilaitos, miksi edes hain sinne? En ymmärrä sitä vieläkään. Jos olisin nyt 16, olisin pyrkinyt amikseen kokkilinjalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi