Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämellä: kadutko tatuointejasi?

Vierailija
28.12.2014 |

Itse kadun vuosikymmen sitten ottamaani tatuointia, ja poistatan sen heti, kun saan rahat kokoon. Olin 110% varma ottamisen aikoihin, etten tulisi ikinä katumaan sitä jne. Monet ystäväni väittävät, etteivät todellakaan kadu omiaan, mutta muutama on humalassa avautunut oikeasti katuvansa syvästikin. Miten palstalaisilla?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"]

Kädet tatuointien päällä: kadun. Poisto-operaatiota kestänyt jo kaksi vuotta ja rahaa palanut niin paljon että hirvittää. Otin nämä yli 10 vuotta sitten.

[/quote]

Saanko kysyä paljon, ja ovatko isoja? Itsellä edessä sama operaatio. :(

Vierailija
2/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää parin vuosikymmenen jälkeen enää maailman parhaalta idealta kyllä tunnu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Olin 19, otin oikeasti uniikin ja minulle merkitsevän tatuoinnin. Nyt 15 vuotta myöhemmin kannan pientä nilkkatatuointiani edelleen ylpeydellä. :)

Vierailija
4/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. On vaan tullut osaksi itseäni ja vartaloani. En kyllä asiaa erityiemmin ajattelekaan.

Vierailija
5/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun

Vierailija
6/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"]

Kädet tatuointien päällä: kadun. Poisto-operaatiota kestänyt jo kaksi vuotta ja rahaa palanut niin paljon että hirvittää. Otin nämä yli 10 vuotta sitten.

[/quote]

Saanko kysyä paljon, ja ovatko isoja? Itsellä edessä sama operaatio. :(

[/quote]

En ole uskaltanut edes laskea. Kaksi isoa kummassakin käsivarressa (n.20x15cm). Jokainen hoitokerta on 150 euroa (kuuden viikon välein), kerran otin R20 -menetelmän (yli 500 euroa) ja muutaman kerran olen pitänyt pidemmän tauon poistojen välillä. Pienemmät saattaa lähteä ehkä helpommin, en tiedä. Nämä ei tahdo lähteä vaikka pelkkää mustaa on käytetty ja eri tekijätkin näillä molemmilla.

Vierailija
7/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Otin ensimmäisen ja viimeisen tautiointini piiiitkän harkinnan tuloksena selkään yli kolmekymppisenä, n. 10 cm läpimitta. Kuva uniikki, ei kenelläkään muulla maailmassa, ja tdella tärkeä ja merkityksellinen mulle. En iknä poistaisi sitä.

Uskoisin, että tatuointeja katuvat ja niitä poistelevat ovat ottaneet niitä liian harkitsemattomasti ja liian nuorena. Tautoinnin ottamisen motiivi on saattanut olla se, että on cool ja "erilainen" tai että kavereillakin on, tai haluaa tietyn imagon itselleen tautoituna tyyppinä

Mulla ei ollut tuollaisia ajatuksia ja otin tatskan paikkaan, jossa se on helppo piilottaa. Nen sen vain peili kautta ja hymy tulee huulille aina kun näen sen. Ei ole mitään syytä koskaan poistaa.

Vierailija
8/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu katuu. Mutta tatuointi on tosi pieni ja yksinkertainen. Aika näkyvällä paikalla tosin, vähän paidasta riippuen.

Vierailija
9/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun, 15 vuotta sitten olin rokkari, nykyään jotain ihan muuta.... Voihan räkä!!! Ja tatuointeja on monta ja näkyvillä paikoilla :(

Vierailija
10/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Minulla on yksi 18- vuotiaana otettu tatuointi ja tykkään siitä edelleen. :) Se on pieni ja yleensä kukaan ei sitä edes näe, koska en silloinkaan halunnut kuvaa joka on koko ajan näkyvillä. Onneksi tatuoinnit oli silloin niin kalliita ainakin nuoren näkökulmasta, että muihin kuviin ei ollut varaa. Ne olisi ollutkin sellaisia, jotka eivät olisi kestäneet aikaa ja niitä varmaan katuisin...

Ja nykyään ei enää ole halua uusille tatuoinneille, tuo pieni kuva on osa minua ja lisää en tarvitse.

Vierailija
11/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu tai ylpeile tekemisiäni.

Vierailija
12/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:48"]

Sain ihosyövän. Mitä luulet?!

[/quote]

Tatuoinnistako syövän katsottiin tulleen :O ?

Vierailija
13/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu aktiivisesti, mutta muutamaan kuvaan olen tyytymätön ja jos olisin 14 vuotta aiemmin teininä miettinyt vähän pidempään niin olisi parempi. Kuvat pysyvät kuitenkin piilossa vaatteiden alla, 3/5 näyttää yhä hyvältä ja sijainnit sellaisia, että lähinnä mies joutuu niitä katsomaan, itse en aina koko piirustuksia muista.
Toisaalta hyvä muistutus ajoista jolloin tää suurperheen virkamiesmutsi oli nuori, villi, vapaa ja huoleton. Mahtuu niihin aikoihin tatuointien lisäksi känniseikkailuja ja poikaystäviä joita voisi katua, mutta c'est la vie.

Vierailija
14/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:48"]

Sain ihosyövän. Mitä luulet?!

[/quote]

Tatuoinnin kohdalle voi tulla ihosyöpä.

Tatuoinnistako syövän katsottiin tulleen :O ?

[/quote]

Vierailija
15/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itselläni tatuointeja. Sivusta katselin, kun kaverit ottivat. Oli homman taustalla suurta symboliikkaa, tarinoita, syvällisyyttä jne. Näitä siis, jopa tribaaleissa, kiinalaisissa merkeissä ja lutkaleimoissa. Olivat vähän rajumpia ja uskaliaampia, sekä tietenkin elämässään enemmän kokeneita, kuin tatuoimattomat. Niitä vertailivat, hinnoista puhuivat ja Helosania toisilleen kyläillessään tarjosivat. Minua pitivät vähän ulkopuolisena. Enhän ollut yksi heistä.

Vuodet vierivät, ja tatuointeja otti lisää yhä harvempi, ja harvemmin aiemmat asiasta intoilleet. Puheisiin ilmaantunui huomautuksia levinneistä väreistä ja huonoista tekijöistä. Toisten tatuointeja vilkuiltiin salaa ja säälien. Osittain varmasti säälitti oikeasti kaverin puolesta, mutta tietoisuus siitä, että itsellä on samanmoisia sai varmasti myös surulliseksi.

Vuodet jatkoivat vierimistään, ja kahvipöydiltä ovat kadonneet alan lehdet. Osa on poistattanut omansa, osa on tyytyväisiä omiinsa, ja osa hyväksyy hiljaa kohtalonsa. Minun aiemmin kiinnostamattomat mielipiteet tatuoinneista ovat alkaneet saada kuulijoita. Yhä useammat laskuhumalassa kertovat kadehtivansa ihmisiä, jotka eivät tatuointeja koskaan ole ottaneetkaan. Mutta ainakin he ovat kerran eläneet rajua tatuointivärien sävyttämää elämää, josta "siviili" ei tiedä yhtään mitään..

Vierailija
16/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduin ja poistin

Vierailija
17/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun yhtä... lukuisia muita en.
Minulla poistaminen ei tehonnut joten otin peitekuvaa... ahdistaa kuvan suuruus... Oma moka :(

Vierailija
18/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ole ottanut mitään paska tatuointeja, vaan taideteoksia taiteilijoiden tekemänä.

Vierailija
19/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen ihosyövän kerran saa niin epätodnäk että se silloin juuri sen tatskan kohdalle tulee... Kontrollointi on jatkossa vain vaikeampaa, koska osa ihosyövistä uusiutuu uudelle paikalle ja tatuoinnin kohtaa on hyvin vaikea tarkkailla sillä ihon värimuutos ei siitä näy. Ihosyöpä ei aina nopeasti nouse kovinkaan pintaan, tule edes syheröä kohdalle jolloin vain värimuutos voi olla merkki... Mutta minkäs teet jos sen paikalla on joku löhikäärme tatuoituna sitten...

Vierailija
20/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:31"]Kaduin ja poistin
[/quote]

Missä ja miten poistatit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi