Satuitteko näkemään Threadsissa pitkän ketjun kuusikymppisten naisten valokuvia?
Vitsit, miten upeita ilmestyksiä siinä oli! Ulkonäkö ei nyt ihmisessä ole mikään pääasia, mutta kävi todellakin selväksi miten eri tahtia ihmiset vanhenevat ja osa ei vanhene ollenkaan. Livenäkin tiedän pari tällaista, toinen heistä on oma äiti. Hän on yli 80 eikä uskoisi millään, jopa lääkäritkin ovat kommentoineet sitä vastaanotollaan, kun ovat olleet niin hämmästyneitä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Filtterit tekee ihmeitä. Monessa puhelimen etukamerassa on oletuksena kaunistustoiminto, jota porukka ei älyä/halua ottaa pois käytöstä.
Filtterit eivät muuta kenenkään olemusta ja kasvonpiirteitä toisennäköiseksi, vaikka voivatkin häivyttää ryppyjä. Ap
Ketjussa myös huomasi, miten paljon tyyli vaikuttaa. Osa oli ihan mukavan, tavallisen näköisiä kuusikymppisiä. Ap
Kyllä ihmiset ikääntyvät eri tahtiin, se on taivaan tosi. Ja keski-iästä lähtien alkaa elintavat näkymään naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filtterit tekee ihmeitä. Monessa puhelimen etukamerassa on oletuksena kaunistustoiminto, jota porukka ei älyä/halua ottaa pois käytöstä.
Filtterit eivät muuta kenenkään olemusta ja kasvonpiirteitä toisennäköiseksi, vaikka voivatkin häivyttää ryppyjä. Ap
Todellakin muuttavat. Et ilmeisesti ole koskaan kokeillutkaan? Jo tuo kaunistaja muuttaa kasvojen muotoa, silmien kokoa jne. puhumattakaan siitä mitä se tekee ihon tekstuurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin muuttavat. Et ilmeisesti ole koskaan kokeillutkaan? Jo tuo kaunistaja muuttaa kasvojen muotoa, silmien kokoa jne. puhumattakaan siitä mitä se tekee ihon tekstuurille.
Oikeassa olet, en ole kokeillut. Mutta kyllähän tuollaisia luonnon ihmeitä on olemassa. Eikä moni kuusikymppinen käytä filttereitä äidistäni puhumattakaan. Hän näyttää max. kuusikymppiseltä, upea iho, todella kirkkaat iloiset silmät, paksut hiukset ja olemus huomattavasti nuoremman ihmisen. Äitini ei myöskään käytä meikkiä, kulmakarvat vain on laitetut, ripset ovat tuuheat ja kaarevat luonnostaan. Ketjussa oli selkeästi samanlaisia luonnon ihmeitä ja paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet, en ole kokeillut. Mutta kyllähän tuollaisia luonnon ihmeitä on olemassa. Eikä moni kuusikymppinen käytä filttereitä äidistäni puhumattakaan. Hän näyttää max. kuusikymppiseltä, upea iho, todella kirkkaat iloiset silmät, paksut hiukset ja olemus huomattavasti nuoremman ihmisen. Äitini ei myöskään käytä meikkiä, kulmakarvat vain on laitetut, ripset ovat tuuheat ja kaarevat luonnostaan. Ketjussa oli selkeästi samanlaisia luonnon ihmeitä ja paljon. Ap
Kuten jo aiemmin sanoin, tuo toiminto on automaattisesti monessa etukamerassa ja aina päällä mikäli sitä ei älyä ottaa pois. Ja sinun arviosi äidistäsi ei ole objektiivinen eikä sitä voi pitää luotettavana havaintona. Millä ne kulmakarvat on laitettu ellei meikillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanoin, tuo toiminto on automaattisesti monessa etukamerassa ja aina päällä mikäli sitä ei älyä ottaa pois. Ja sinun arviosi äidistäsi ei ole objektiivinen eikä sitä voi pitää luotettavana havaintona. Millä ne kulmakarvat on laitettu ellei meikillä?
Mikähän tämä sinun kommentointisi pointti on? Haluatko kiiistää, ettei kukaan ole ikäänsä nuoremman näköinen?
Äitini kulmakarvat on laitettu vaaleanruskealla kestovärillä. Kyllähän mä näen vastaavia kuin tuossa ketjussa muitakin kuin äitini. Siis sellaisia, joiden iät tiedän. Livenä ei käytetä filttereitä. Sinä taidat olla niitä ihmisiä, jotka uskovat, ettei ikäänsä nuoremmman näköisiä ja oloisia ihmisiä ole, vaikka ihmiset tutkitustkin ikääntyvät eri tahtia ja se näkyy ulkonäössä. Erot näkyvät jo 22v. ikäisissä, vanhemmiten vielä enemmän.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012260106.html
Ap
Olen huomannut, että palstalla on joukko ihmisiä, joiden mielestä elämä on suurin piirtein ohi viisikymppisenä, kaikki ovat vanhoja ja rumia siitä alkaen jne. Miesten (ikisinkkujen) mielipide on ymmärrettävä, mutta osa näistä on selkeästi naisia. Mietin mitä tuollaisen takana voi olla. Voivatko kyseessä olla samat naiset, joilla on tarve jo nuorempana puuttua muiden naisten laittautumiseen ja arvostella sitä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tämä sinun kommentointisi pointti on? Haluatko kiiistää, ettei kukaan ole ikäänsä nuoremman näköinen?
Äitini kulmakarvat on laitettu vaaleanruskealla kestovärillä. Kyllähän mä näen vastaavia kuin tuossa ketjussa muitakin kuin äitini. Siis sellaisia, joiden iät tiedän. Livenä ei käytetä filttereitä. Sinä taidat olla niitä ihmisiä, jotka uskovat, ettei ikäänsä nuoremmman näköisiä ja oloisia ihmisiä ole, vaikka ihmiset tutkitustkin ikääntyvät eri tahtia ja se näkyy ulkonäössä. Erot näkyvät jo 22v. ikäisissä, vanhemmiten vielä enemmän.
Ap
Kiistän vain tuon väitteen, ettei kukaan käytä filttereitä eikä niillä saa muokattua kasvonpiirteitä.
Ja edelleenkin näet äitisi rakkaudellisten silmälasien läpi, joten moni muu ei varmastikaan näe häntä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiistän vain tuon väitteen, ettei kukaan käytä filttereitä eikä niillä saa muokattua kasvonpiirteitä.
Ja edelleenkin näet äitisi rakkaudellisten silmälasien läpi, joten moni muu ei varmastikaan näe häntä samalla tavalla.
Olen omin silmin nähnyt, että esim. epikriisissä lukee "ikäänsä huomattavasti nuoremman oloinen, pirteä, asiallinen 80v. nainen". Kaupassa häntä luultiin pikkusisarensa henkilökohtaiseksi avustajaksi eli työikäiseksi viitisen vuotta sitten. Jne.
Ei minulla ole vaikeuksia siinä, ettenkö voisi sanoa jonkun näyttävän vanhalta ja vanhukselta, vanhukset voivat olla hyvinkin kauniita, mutta keskustelun aiheena on se, miten toiset eivät tunnu ikääntyvän lainkaan. Se on monen tekijän summa, geenien nyt ensinnäkin. Esim. paksu, rasvainen ihotyyppi ei juuri rypisty. Äidilläni on sellainen. Itsellänikin on, sairastan erästä ihosairautta, joka tulee vain paksuun ja rasvaiseen ihotyyppiin ja diagnosoinut lääkäri totesi, että haluanko kuulla ensin hyvät vai huonot uutiset. Huonot ovat, ettei tauti parane koskaan ja hyvät, ettei tämä ihotyyppi ei juuri vanhene. En kuitenkaan ole samanlainen luonnon ihme kuin äiti on. Ap
Taas tämä sama keskustelu. Onko sinulla itselläsi ikäkriisi vai miksi sinulla on niin kova tarve vakuutella miten nuorekas äitisi on tai miten osa naisista näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta? Ei se biologista ikää miksikään muuta. Ei ihminen ole sen terveempi vaikka hänellä olisikin vähemmän ryppyjä kuin naapurin Selmalla.
Hirveä tarve osalla naisista korostaa nuorekkuuttaan ja miten muiden rypyt ovat vain elintapojen seurausta. Me kaikki vanhenemme. Osa vain eri tavalla.
Taas blokattu Threads multa. Pitää varmaan luoda uusi tili kunhan jaksan. En ole koskaan postannut mitään ihmeellistä, joku ei halua että käytän sitä. Kiva paikka muuten.
Aika monet niistä kuvista on luultavasti käsiteltyjä. Vähän facetunella pehmennetään juonteita ja kiristetään leukalinjaa yms. Oma 78-vuotias äitinikin tekee tuommoista, jos johonkin kuvansa laittaa. Eikä pidä pieniä Facetune-korjailuja oikein minään.
Toinen juttu on, että miksi sitten ihannoida nuoren näköisyyttä. Itse olen vanhan näköinen 52-vuotias, pääsyy siihen on, että laihdutin yhdessä vaiheessa elämääni 60 kg, ja sehän jättää ryppyistä roikkuvaa nahkaa sinne sun tänne, silmät ja posket painuu kuopalle jne. Mutta olen elämääni tyytyväinen ihminen, eikä yhtään kadehduta paremman näköiset ihmiset. Mitä minä sillä ulkonäöllä enää tässä iässä tekisin, kun en pariakaan ole etsimässä?
Oletan, että tässä ei puhuta siitä kylmän sodan aikaisesta englantilaisesta elokuvasta?
Tiedän, että tulee varmaan ikävää kommenttia, mutta minä olen tuollainen ikääni nuoremman näköinen. Myös äitini on ja samoin siskoni, eli varmaan se on paljolti geeneissä. Toki elintavatkin vaikuttaa. Äitini on yli 80-v ja hänellä ei ole mitään lääkkeitä, lääkäri oli yrittänyt tyrkyttää kolesterolipillereitä muutama vuosi sitten, mutta äiti ei huolinut. Hänellä oli korkeahko kokonaiskolesteroli, mutta niin oli se hyvä kolesterolikin. Ryppyjä äidillä on ikäisekseen todella vähän, kuten siskollakin. Itselläni on vain hieman silmien alla, olen siis kohta 60 v. Meillä on kaikilla ollut aina sellainen paksu ja rasvainen iho, inhosin sitä nuorena, mutta enpä enää! Minulla on edelleen kuukautiset, tosin hyvin epäsäännölliset, mutta varmaan loppunsa edellä. Myös äidillä ja siskolla kuukautiset loppuivat vasta kuusikymppisenä. Silläkin voi olla osuutta asiaan. Sekä sisko että minä ollaan myös täysin terveitä, ei ole niin mitään vaivoja.
Ihan aidosti hämmästyneiltä ihmiset vaikuttavat kun kuulevat ikäni. Moni arvelee, että olen saanut lapseni teininä, vaikka sain heidät kolmenkympin molemmin puolin. En tarvitse vielä silmälaseja, olen hoikahko, en juuri meikkaa, en värjää hiuksia ja ei ole vielä harmaitakaan. Siskolla on just tullut ensimmäiset, hän on minua kymmenisen vuotta vanhempi. Ei meillä mitään ihmeellisiä elintapoja ole, emme tupakoi, alkoholin käyttö vähäistä, harrastetaan sitä liikuntaa mikä hyvältä tuntuu, ei siis olla mitään himoliikkujia: kävelyä, pyöräilyä, jumppaa, joogaa, lumikenkäilyä, uintia. Minä ja sisko ollaan syöty hiilihydraattitietoisesti ehkä 20 v, sokeria ei syödä. Ei käytetä muita lisäravinteitakaan kuin D-vitamiinia, käydään hieronnoissa ja luontaishoidoissa. Kaikki ollaan kyllä innokkaita ulkoilijoita, tykätään olla metsässä, touhuta puutarhassa yms. Ruoka on varmaan varsin laadukasta, suositaan luomua, syödään reippaasti punaista lihaa, kalaa, munia. Voi ja kerma kuuluu ruokavalioon myös, täysmaitoviili ja jugurtti, kylmäpuristettua oliiviöljyä käytetään runsaasti. Ollaan kaikki aika puuhakkaita ja nautitaan ihan arkipäiväisistä jutuista, nauretaan paljon ja ollaan aika iloisia aina.
Miksi ruttuisten vanhojen akkojen pitää esitellä itseään? No, onneksi kuvia voi olla katsomatta. Naiset eivät vaan ymmärrä että ihminen vanhenee, eikä alastomuus nuorenna.