Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämellä: kadutko tatuointejasi?

Vierailija
28.12.2014 |

Itse kadun vuosikymmen sitten ottamaani tatuointia, ja poistatan sen heti, kun saan rahat kokoon. Olin 110% varma ottamisen aikoihin, etten tulisi ikinä katumaan sitä jne. Monet ystäväni väittävät, etteivät todellakaan kadu omiaan, mutta muutama on humalassa avautunut oikeasti katuvansa syvästikin. Miten palstalaisilla?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ne ovat osa minua. Tosin otinkin ensimmäisen vasta 26-vuotiaana ja viimeisimmän viime vuonna (olen nyt 33). Mahdotn kuvitella, että koskaan katuisin kauniita kuviani.

Vierailija
42/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:00"]En kadu. Enää en varmaan ottaisi tatuointeja, mutta en myöskään kadu olemassa olevia.
[/quote]

Minulla on ihan samat ajatukset. Otin tatuoinnit parikymppisenä ja ne ovat osa minua. Kuitenkaan tällä hetkellä (reilut 10 vuotta myöhemmin) en näkisi itseäni ottamassa tatuointia. Mutta olen jo aikaa sitten päättänyt, että jos kuvat alkavat kaduttaa, poistatan ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 tässä vielä: otin kuvan muistuttamaan masennuksesta parantumiselle ja sille, etten enää koskaan tee päätöksiä miellyttääkseni muita. Kuva löytyi kirjasta jonka olin saanut ystävältä. Paikka todellakin sellainen että kuvan voi peittää helposti töissä, tosin ne konservatiivisimmatkin työkavereista ovat todenneet kuvan olevan kauniin. 

Vierailija
44/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun ottamista,  mutta en ole poistattamassa. Voin elää menneisyyteni kanssa.

Vierailija
45/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, vastaako tähän vain katujat, vai voiko noin moni katua kuviaan? Mun useammassa eri ystäväpiirissä ei kertaakaan ole tullut vastaan katuminen. Joskus ollaan puhuttu, että jonkun tatuointi on vähän hönön näköinen, mutta kuvan kantaja ja muut ollaan todettu että se on kuitenkin ihana muisto siitä ajasta, eikä siitä luopuis, eikä sitä korjailis, vaikka mikä olis. Paitsi jotkut on ottanut uutta väriä haalistuneiden värien tilalle. Moni on ottanut tatuointeja lisää ihan tähän päivään asti, ja aikoo jatkaa tapaa. Osalla tatuoinnit alkaa olla jo 30v. vanhoja...

Vierailija
46/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille jotka olette poistattaneet laserilla tatuoinnin. Lähteekö väri kokonaan vai jääkö ihoon jälkeä, arpea tai haaleaa väriä? Palautuuko iho kaikkien käsittelyiden jälkeen normaaliksi? Itselläni tatuointi jonka haluaisin poistaa. Yhden olen poistattanut leikkauksella mutta siitä jää ruma arpi, joten ei sovellu näkyvällä paikalla olevaan tatuointiin.

Vierailija
47/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:59"]Suurimman osan tatuoinneilla on kuulemma merkitys. Itse en ole kuullut vielä kertaakaan muuta, kuin jotain tekosyvällistä soopaa. Todistakaa väitteeni vääräksi ja kertokaa millainen on tatuointinne ja mikä sen takana piilevä merkitys?  
[/quote]

Itselläni ainakin tatuointeja koska pidän niiden estetiikasta ja ne ovat nimenomaan taidetta. Ei kaikella taiteella ole mitään perimmäistä merkitystä. Pari kuvaa on sellaisia joita on inspannut elämän tapahtumat, mutta ei todellakaan ole mitään unisiepparia varjelemasta painajaisilta tms. tai jotain tökeröä tekstiä lempi leffastani sarjaa "muista elää". Oooh

Vierailija
48/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en!!!! Nää on tyylikkäät!! Hyvällä maulla ja mun kulttuurin tehdyt! En ikinä vois olla ilman! Ja silti kandi, hyvät työymt jne. Kauluspaita hämää, käytte luonani kun tarvitsette apua...

Vierailija
49/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voitteko kertoa mulle (olen ihmetellyt tätä kauan...j eli miksi ainakin osa tatuoinneista leviää ja tulee suttuisen näköiseksi. Tapahtuuko niin kaikille vai liittyykö ihotyyppiin, huonoon tekijään, onko laitettu liikaa mustetta, vai mitä ? T utelias tietämääm tämän

Vierailija
50/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:41"]Kysymys teille jotka olette poistattaneet laserilla tatuoinnin. Lähteekö väri kokonaan vai jääkö ihoon jälkeä, arpea tai haaleaa väriä? Palautuuko iho kaikkien käsittelyiden jälkeen normaaliksi? Itselläni tatuointi jonka haluaisin poistaa. Yhden olen poistattanut leikkauksella mutta siitä jää ruma arpi, joten ei sovellu näkyvällä paikalla olevaan tatuointiin.
[/quote]

Kuinka kauan poistosta on? Katsoin dokkarin miehestä kenellä oli natsi symboleita ym. Naama täyteen tatuoitu ja poiston jälkeen iho näytti aivan normaalilta. Poistoihin taisi mennä kuitenkin reilu 2 vuotta...

Vierailija
51/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:56"]Hei, voitteko kertoa mulle (olen ihmetellyt tätä kauan...j eli miksi ainakin osa tatuoinneista leviää ja tulee suttuisen näköiseksi. Tapahtuuko niin kaikille vai liittyykö ihotyyppiin, huonoon tekijään, onko laitettu liikaa mustetta, vai mitä ? T utelias tietämääm tämän
[/quote]

Huonosti tehty.

Vierailija
52/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"]

Kädet tatuointien päällä: kadun. Poisto-operaatiota kestänyt jo kaksi vuotta ja rahaa palanut niin paljon että hirvittää. Otin nämä yli 10 vuotta sitten.

[/quote]

Saanko kysyä paljon, ja ovatko isoja? Itsellä edessä sama operaatio. :(

[/quote]

En ole uskaltanut edes laskea. Kaksi isoa kummassakin käsivarressa (n.20x15cm). Jokainen hoitokerta on 150 euroa (kuuden viikon välein), kerran otin R20 -menetelmän (yli 500 euroa) ja muutaman kerran olen pitänyt pidemmän tauon poistojen välillä. Pienemmät saattaa lähteä ehkä helpommin, en tiedä. Nämä ei tahdo lähteä vaikka pelkkää mustaa on käytetty ja eri tekijätkin näillä molemmilla.
[/quote]

Mikä niissä kaduttaa?
[/quote]
Ne on rumia, eikä ne sovi mulle yhtään.

Vierailija
53/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu omiani, ne ovat upeat ja kauniit. Olen haaveillut tatuoinneista ihan lapsesta saakka, odotin kuitenkin lähemmäs kolmekymppiseksi ennen kun otin yhtäkään. Joku päivä otan lisääkin, minulla on luottotatuoija jolla aion ottaa kaikki kuvani :)

Vierailija
54/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Noin 10 vuotta sitten otin ekan ja nyt pari viikkoa sitten viimesimmän. Samalla lisättiin vähän väriä vanhoihin ja nyt näyttävät taas kuin uusilta. 

Mulla ikää nyt reilu 40, et on kyllä tarkoin harkittuja, eikä mitään teinikuvia. Toisaalta oon muutamaan kertaan mielessäni kiitellyt, ettei omaan teiniaikaan kuvien ottaminen ollut muotia.

Vierailija
55/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:59"]

Suurimman osan tatuoinneilla on kuulemma merkitys. Itse en ole kuullut vielä kertaakaan muuta, kuin jotain tekosyvällistä soopaa. Todistakaa väitteeni vääräksi ja kertokaa millainen on tatuointinne ja mikä sen takana piilevä merkitys?  

[/quote]

Minun kuvani muistuttavat elämän suurista käänteistä. Ensimmäisen otin, kun syöpäseuranta loppui. Siitä alkoi elämä jatkoajalla ja kuva muistuttaa siitä. Pari muutakin kuvaa on vastaavilla tarinoilla. Nyt on harkinnassa vielä yksi kuva, jos vain selviän nykyisestä koettelemuksesta. Leskeksi jääminen ottaa vielä kovemmalle kuin syöpädiagnoosi aikoinaan. Se kuulostaa kummalliselta, koska silloin kyseessä oli oma elämä ja nyt päättyi toisen, mutta niin se vain on.

Ei, minun tatuointini eivät esitä mitään, ei ole mitään valokuvia tai edes symbolisia. Kukaan muu ei tiedä yhteyttä kuvan ja tarinan välillä. Ne ovat vain minun muistini tueksi, että mitä kaikkea sitä on tullut elettyä.

Vierailija
56/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kadu. Kaksi tärkeää ja rakasta, molemmilla on minulle iso merkitys. Vanhempi on ollut 17 vuotta ja toinen 12 vuotta. Ja ikää on 46.

Vierailija
57/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Ekat otin kyllä vasta yli kolmekymppisenä, mutta siitäkin on jo yli 25 vuotta. Kuvat ovat yksinkertaisia, klassisia ja hyvin toteutettuja (vaikka silloin Helsingistä oli vielä vaikea löytää hyvää tekijää).

Vierailija
58/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:25"]

13 tässä vielä: otin kuvan muistuttamaan masennuksesta parantumiselle ja sille, etten enää koskaan tee päätöksiä miellyttääkseni muita. Kuva löytyi kirjasta jonka olin saanut ystävältä. Paikka todellakin sellainen että kuvan voi peittää helposti töissä, tosin ne konservatiivisimmatkin työkavereista ovat todenneet kuvan olevan kauniin. 

[/quote]

Mitään tatuointia ei kyllä voi sanoa kauniiksi.

Vierailija
59/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:25"]

[/quote]

[/quote]

Arvon runkkari, poistu näyttöpäätteen ääreltä.

Vierailija
60/109 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:19"]

[/quote]

Kauneus onkin katsojan silmässä.

Harmi, jos sinä et näe kauneutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän