Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
1341/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit edes tehosekoittimella etkä millään helvetin "blenderillä".

Vierailija
1342/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan riittää niitä, joille kaikki on sallittua, jos ei erikseen kielletä. Toisten ihmisten asumisrauha tai naapurisopu ei merkitse heille yhtään mitään. Mutta säälittävimpiä ovat ne, jotka kertovat sietävänsä kiltisti vaikka minkälaista melua ja häiriköintiä ja että sen vuoksi muidenkin pitäisi. 

On meidänkin talossa ollut joskus asunut todella epäsosiaalisia tyyppejä, mutta olemme auttaneet heitä siirtymään eteenpäin ja kunnankin saimme myymään omistamansa asunnon, jossa se asutti kaikenlaista väkeä. Hiljaisessa sopuisassa talossa on ihana asua, ja se vaikuttaa myös asuntojen arvoon.

Osaavatkohan nämä ap:n kaltaiset ihmiset ajatella, että jonkin suurkatastrofin koittaessa talon väen pitäisi kyetä suojautumaan yhdessä, koska viranomaiset eivät sellaisessa tilanteessa ehdi joka paikkaan? Mutta epäilen, että ap ja hänen hengenheimolaisensa eivät ole osallistuneet taloyhtiön pelastussuunnitelman tekemiseen saati pelastustoimintaan tai edes tutustunet talon pelastussuunnitelmaan. Tosi paikan tullen naapuriapu varmaan kelpaisi heillekin, mutta eri asia, viitsitäänkö kukkoilijoita silloin auttaa.

😅 Jätät naapurisi blenderin vuoksi palavaan taloon? Nyt vähän järkeä näihin kommentteihin. Luulenpa, että se olet sinä -nillittäjä-, joka sitä apua saa anoa, ei se aamusmoothien nauttija.

Tulipalo. Kaksi naapuria pulassa ja aikaa pelastaa toinen. Toinen heistä herättänyt minut joka aamu klo 7 helvetillisellä surinalla, toinen kiva naapuri jonka kanssa turistaan säästä ja ottaa muut huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko näin monelle oikeasti mahdottomuus ottaa toisten ihmisten asuminen huomioon silloinkin, kun naapuri ystävällisesti kertoo blenderin äänen häiritsevän aamuvarhaisella? Onko se sörsselisotkun valmistaminen ja nauttiminen niin tärkeää? 

Kyllä kello 7 on jo sen naapurinkin aika herätä. Aivan turha tulla mussuttamaan jostain normaalista noin minuutin kestävästä äänestä. Kun se maailma ei nyt vaan toimi näiden minäminä-mussuttajien ehdoilla.

Vierailija
1344/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan riittää niitä, joille kaikki on sallittua, jos ei erikseen kielletä. Toisten ihmisten asumisrauha tai naapurisopu ei merkitse heille yhtään mitään. Mutta säälittävimpiä ovat ne, jotka kertovat sietävänsä kiltisti vaikka minkälaista melua ja häiriköintiä ja että sen vuoksi muidenkin pitäisi. 

On meidänkin talossa ollut joskus asunut todella epäsosiaalisia tyyppejä, mutta olemme auttaneet heitä siirtymään eteenpäin ja kunnankin saimme myymään omistamansa asunnon, jossa se asutti kaikenlaista väkeä. Hiljaisessa sopuisassa talossa on ihana asua, ja se vaikuttaa myös asuntojen arvoon.

Osaavatkohan nämä ap:n kaltaiset ihmiset ajatella, että jonkin suurkatastrofin koittaessa talon väen pitäisi kyetä suojautumaan yhdessä, koska viranomaiset eivät sellaisessa tilanteessa ehdi joka paikkaan? Mutta epäilen, että ap ja hänen hengenheimolaisensa eivät ole osallistuneet taloyhtiön pelastussuunnitelman tekemiseen saati pelastustoimintaan tai edes tutustunet talon pelastussuunnitelmaan. Tosi paikan tullen naapuriapu varmaan kelpaisi heillekin, mutta eri asia, viitsitäänkö kukkoilijoita silloin auttaa.

Naapurisopu ei merkitse mitään heille, jotka yrittää määräillä mihin aikaan muut saa tehdä ruokaa, imuroi ja pestäpyykkiä.

Valittajillahan se ongelma yhteisten sääntöjen lukemisesta ja noudattamisesta on. Heidän mielestään hiljaisuuden loputtua pitäisi edelleen olla hiirenhiljaa, kun valittaja haluaa nukkua hiljaisuuden ulkopuolella

Vierailija
1345/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mene suihkuun ennen klo kuutta aamulla. Hiljaisuus siis klo 6 saakka talon sääntöjen mukaan. Joten klo 7 on ihan ok aika kokkailla tms.

Toisaalta jos menet töihin klo kuudeksi, sinä saat käydä suihkussa myös hiljaisuuden aikana. Normaalit elämän äänet ovat sallittuja myös hiljaisuuden aikaan.

Vierailija
1346/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Työttömillä ja eläkeläisillähän ei ole mitään ihmisarvoa, joten ei muuta kuin blenderi laulamaan.

Ainakaan näillä ihmisillä ei ole mitään tekosyytä nillittää. Voivat vapaasti nukkua koska tahansa. Vanhoilla ihmisellä kyllä normalisti unentarve vähenee ja nousevat könyämään  jo aamuyöstä kun unta ei riitä.

Vierailija
1347/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurisopu ei merkitse mitään heille, jotka yrittää määräillä mihin aikaan muut saa tehdä ruokaa, imuroi ja pestäpyykkiä.

Naapurisopu ei selvästikään merkitse myöskään mitään heille, jotka kuvittelevat että kerrostalossa voi elää kuin pellossa. 

Komeat on myös uhkailut. Juttujen perusteella olette viikosta toiseen vetämässä eri taloyhtiöitä oikeuteen luvattomista varoituksista ja häädöistä. Totuus taitaa kuitenkin olla toinen. 

Vierailija
1348/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta kolmivuorotyötä tehneenä lähinnä naurattaa jonkun 9-17 töitään tekevän aamublenderöinnistä itkeminen.

Kun sattuu omalle ohdalle, ei enää naurata.

30 vuodessa on sattunut omalle kohdalle kaikenlaista ja joku 30 sekunnin aamublenderöinti on todella pientä moneen muuhun asiaan verrattuna. Ja kun olet vuorotyöläinen niin 7-23 välissestä metelistä et voi edes valittaa, sen kanssa on vain tultava toimeen. Joten kyllä, jos ainoa uniani häiritsevä tekijä olisi 30 sekunnin surahdus 7.00 niin kyllä naurattaisi tai ihan vähintäänkin hymyilyttäisi, ennen kuin jatkaisin uniani.

Jep, pienet on murheet jos blenderi noin häiritsee. Itse asuin seinänaapurina vanhemman herran ja hänen rouvansa kanssa. Herra tykkäsi dumpata tuhkakuppinsa sisällön ja rikkoa kaljapulloja meidän parvekkeelle. Hän myös kävi ruuvaamassa saranat irti meidän kylmävaraston ja varastokopin ovista, sekä varasti pyykkejä (meidän ja muiden) kuivaushuoneesta. Hän kirjoitteli törkeyksiä tussilla rappukäytäviin, varasti yhdeltä naapurilta toisen naapurin vara-avaimen ja kävi tuhoamassa tämän toisen naapurin paistinpannut (naarmutti teflonit). Yritti polttaa roska-katoksen, ja heitteli roskia maantasalla asuvien ”parvekkeenovien” viereen. Lisäksi kantoi kaupasta olutta vaimolleen jonka lääkityksen kanssa alkoholi oli hengenvaarallista. Vaimo kuulemma oli perinyt paljon rahaa. Kertoi asiasta itse.

Oma asianne, jos alistuitte kaikki tuollaisen häiriköinnin kohteiksi. Minä en alistuisi. Taloyhtiöillä on keinot päästä tuollaisista eroon, mutta se vaatii aktiivisuutta. 

Enpä tiedä. Herra oli harrastanut näitä hommia jo kymmeniä vuosia ennen kuin me muutimme taloon, ja harrasti vielä muutaman vuoden sen jälkeen kun me muutimme pois. Sitten joutui kotonapärjäämättömänä palveluasumisen piiriin ja muutti pois. Kyllähän sitä oli sieltä yritetty ulos saada jo kauan ennen kuin me jouduimme asiasta kärsimään, mutta syystä tai toisesta ei saatu, en koskaan oikein päässyt kärryille miksi. Ainakin siinä roskakatoksen polttamisyrityksessä ainoa todistaja kieltäytyi todistamasta. Muista tilanteista ei ole tietoa.

Vierailija
1349/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.

Luonollisesti näin. Ihan vaan koska yhteiskunta edelleenkin pyörii suurimmalta osaltaan 6-18.

Vierailija
1350/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta kolmivuorotyötä tehneenä lähinnä naurattaa jonkun 9-17 töitään tekevän aamublenderöinnistä itkeminen.

Kun sattuu omalle ohdalle, ei enää naurata.

30 vuodessa on sattunut omalle kohdalle kaikenlaista ja joku 30 sekunnin aamublenderöinti on todella pientä moneen muuhun asiaan verrattuna. Ja kun olet vuorotyöläinen niin 7-23 välissestä metelistä et voi edes valittaa, sen kanssa on vain tultava toimeen. Joten kyllä, jos ainoa uniani häiritsevä tekijä olisi 30 sekunnin surahdus 7.00 niin kyllä naurattaisi tai ihan vähintäänkin hymyilyttäisi, ennen kuin jatkaisin uniani.

Jep, pienet on murheet jos blenderi noin häiritsee. Itse asuin seinänaapurina vanhemman herran ja hänen rouvansa kanssa. Herra tykkäsi dumpata tuhkakuppinsa sisällön ja rikkoa kaljapulloja meidän parvekkeelle. Hän myös kävi ruuvaamassa saranat irti meidän kylmävaraston ja varastokopin ovista, sekä varasti pyykkejä (meidän ja muiden) kuivaushuoneesta. Hän kirjoitteli törkeyksiä tussilla rappukäytäviin, varasti yhdeltä naapurilta toisen naapurin vara-avaimen ja kävi tuhoamassa tämän toisen naapurin paistinpannut (naarmutti teflonit). Yritti polttaa roska-katoksen, ja heitteli roskia maantasalla asuvien ”parvekkeenovien” viereen. Lisäksi kantoi kaupasta olutta vaimolleen jonka lääkityksen kanssa alkoholi oli hengenvaarallista. Vaimo kuulemma oli perinyt paljon rahaa. Kertoi asiasta itse.

Oma asianne, jos alistuitte kaikki tuollaisen häiriköinnin kohteiksi. Minä en alistuisi. Taloyhtiöillä on keinot päästä tuollaisista eroon, mutta se vaatii aktiivisuutta. 

Enpä tiedä. Herra oli harrastanut näitä hommia jo kymmeniä vuosia ennen kuin me muutimme taloon, ja harrasti vielä muutaman vuoden sen jälkeen kun me muutimme pois. Sitten joutui kotonapärjäämättömänä palveluasumisen piiriin ja muutti pois. Kyllähän sitä oli sieltä yritetty ulos saada jo kauan ennen kuin me jouduimme asiasta kärsimään, mutta syystä tai toisesta ei saatu, en koskaan oikein päässyt kärryille miksi. Ainakin siinä roskakatoksen polttamisyrityksessä ainoa todistaja kieltäytyi todistamasta. Muista tilanteista ei ole tietoa.

Omaa saamattomuuttanne saatte syyttää, kerran tuollaista sieditte. Ihmisiä häädetään paljon vähemmästäkin.

Vierailija
1351/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja huomaavaisia naapureita on harvassa. Toki jokaisella on oikeus asua kotonaan kuten haluaa mutta ei saisi naapureitakaan häiritä ylettömästi. Elämisen äänet eivät ole yhtä kuin metelöintilupa 07.00-22.59. Kyllä itse muuttaisin toimintaani jos se selkeästi häiritsee naapuria (jolla voi olla vuorotyö tms).

Voi kunpa olisi jokin merkintä talojen melutasolle niin valitsisin hiljaisen talon heti. "Äänekkäät" voisivat sitten elää sydämensä kyllyydestä siinä ihanassa koirien haukunnan ja ulvonnan, trampan kiljahdusten, kolinan ja rominan sinfoniassa :)

Vierailija
1352/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Jätät naapurisi blenderin vuoksi palavaan taloon? Nyt vähän järkeä näihin kommentteihin. Luulenpa, että se olet sinä -nillittäjä-, joka sitä apua saa anoa, ei se aamusmoothien nauttija.

Tulipalo. Kaksi naapuria pulassa ja aikaa pelastaa toinen. Toinen heistä herättänyt minut joka aamu klo 7 helvetillisellä surinalla, toinen kiva naapuri jonka kanssa turistaan säästä ja ottaa muut huomioon.

Juuri näin. Voi olla, että aamublenderöijä tai muu häirikkö jäisi tosipaikan tullen myös ilman taloyhtiön jodix-tablettia, mutta ehkä blenderöijällä on niitä omasta takaa ja voi sekoittaa sellaisen sinne smoothieensa.

Vierailija
1353/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiljaisuus loppuu 7.00 voit sanoa naapureille että lopettavat häiriköinnin.

Vaikka hiljaisuus loppuu ei häiriötä saa aiheuttaa. Häirikkö muuttaa vaan okt.

Laskisin blenderin normaaleihin elämiseen liittyviin ääniin. 

Vierailija
1354/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?

Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?

Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?

Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?

No sillä, että hiljaisuus loppuu useimmissa taloyhtiöissä klo 7:00 on se tarkoitus, että normaali elämä äänineen saa alkaa, ja blenderinkin voi kaivaa kaapista. Jos olisi sääntö, että ihmisten kuuluu saada nukkua aamulla klo kahdeksaan tai yhdeksään, niin myös hiljaisuus loppuisi siihen aikaan.  eri

Juu: sinun todellisuudessasi asia on juuri näin ja koska ÄO:si on se, mikä on, kanssasi on turha väitellä. Sääliksi käy naapureitasi.

No voi kuules, kun se todellisuus löytyy sieltä kunkin taloyhtiön järjestyssäännöistä, mitkä ovat laatineet mitä ilmeisimmin ihan normaalin äo:n omaavat henkilöt :D Olen muuten ollut vuosia asukastoimikunnassa ja käsittelyssä oli valituksia ja pari häätöäkin jouduimme hoitamaan isännöisijän kanssa. Tuttua on.

Jos me nyt kaikki soitellaan huomenissa isännöisijöillemme tai vastaaville, ja kysytään, saako blendata klo seitsemältä, niin aivan varmasti vastaus on myöntävä. Ihan samoin saa rempan aloittaa silloin, kuten monet muutkin toiminnot. Jopa sen pianon soitonkin. Klo 7:00 luokitellaan aamuksi ja päivä alkaa siitä.

Ihanko isännöitsijän mielipidettä tarvitset tällaiseen? Olet malliesimerkki ihmisestä, joka ei halua tinkiä mistään omista mieliteoistaan toisten mukavuuden hyväksi, ellei ole ehdoton pakko ja asia määritelty pikkutarkasti jossain lakipykälässä.

Minä en vaan ymmärrä miksi juuri minun mukavuuteni on vähempiarvoista kuin muiden mukavuus? Miksi juuri minun täytyy tinkiä haluistani naapureideni edestä, mutta kenenkään naapurin ei koskaan tarvitse tinkiä omista haluistaan minun takiani? Miksi minä olen niin paljon vähempiarvoinen kuin juoppo ja työtön naapuri toisen seinän takana, ja mielenterveysongelmainen vandaali toisen seinän takana?

Asumisrauha arvotetaan toisella tavalla, kuin yhteiskunnallinen tuottavuus muuten.

Josko sinä työssäkäyvä ja työtön juoppo naapurisi molemmat maksatte vuokranne/vastikkeenne ajallaan, ja molemmat asutte nätisti, olette samanarvoisia.

Jos sinä metelöit osakkaana siinä missä juoppo työtön naapuri vuokralainen on hipihiljaa, taloyhtiön silmissä sinä olet se häirikkö. 

Ihan sama, vaikka oma veroprosenttisi olisi 50, ja isäsi juristi ja äitisi kansanedustaja ja olet itse osakas. Se on sitä tasavertaisuuperiaateetta taloyhtiössä. 

Eli koska naapurin juoppo häiriintyy imuroinnista ja valittaa siitä (tapahtuipa se mihin aikaan tahansa), olen häirikkö. Selevä. Toki ihan faktaa on se, että huolimatta kaikista valituksista, minulle ei koidu seuraamuksia koska en imuroi hiljaisuuden aikaan. Sen sijaan isännöitsijää ei kiinnosta enää pätkääkään kuunnella kyseisen juopon valituksia mistään muustakaan asiasta, eli juoppo on vain ampunut itseään jalkaan turhalla valittamisella.

Vierailija
1355/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurisopu ei selvästikään merkitse myöskään mitään heille, jotka kuvittelevat että kerrostalossa voi elää kuin pellossa. 

Komeat on myös uhkailut. Juttujen perusteella olette viikosta toiseen vetämässä eri taloyhtiöitä oikeuteen luvattomista varoituksista ja häädöistä. Totuus taitaa kuitenkin olla toinen. 

Naapurin pillin mukaan hyppimättämyys ei tarkoita pellossa elämistä. Voi elää järjestyssääntöjen mukaan, paljoa metelöimättä, mutta nillittäjän mielestä vaikka kahdelta iltapäivällä on väärä aika imuroida. Ja tulee siitä marisemaan.

Vierailija
1356/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sepeliä ap blenderillä muokkaa smoothieksi, jos se noin kauheasti naapurin peffaa kynsittää?

Joo, on ärsyttävä ääni, jos teräksisellä tiskipenkillä sitä blenderiä käyttää. Homma tuskin kovin monta hetkeä kestää, ellei sitten ole sitä sepeliä koneessa.

Sori aamutorkut, tästä ei heltiä teille säälipisteitä.

Vierailija
1357/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin pillin mukaan hyppimättämyys ei tarkoita pellossa elämistä. Voi elää järjestyssääntöjen mukaan, paljoa metelöimättä, mutta nillittäjän mielestä vaikka kahdelta iltapäivällä on väärä aika imuroida. Ja tulee siitä marisemaan.

Miksi keksit tällaisen olemattoman vertailukohdan? Valittaako kukaan oikeasti klo 14 tapahtuvasta imuroinnista tai muista arkiaskareista, joista aiheutuu siihen aikaan melua? Se on ihan eri asia kuin käynnistää jokin kovaääninen laite klo 7 vain siksi, että hiljaisuus on juuri päättynyt ja minäminäminä haluaa toteuttaa itseään.

Vierailija
1358/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu090 kirjoitti:

No miksi juuri klo7 kun kerran niitä se häiritsee? Laki on sun puolella mutta naapurisi ei ole. Mieti se. Se on sun kädessä minkälaista suhdetta haluat naapurisi kanssa. 

Mä olen eri mutta ei mulla ainakaan ole minkäänlaista suhdetta naapureiden kanssa. Samassa rapussa asuvia moikkaa kun vastaan tulee, muita en edes tunnista eikä kiinnosta tunnistaa. Ei ne mitään kavereita ole, satunnaisia ihmisiä jotka nyt sattuu asumaan lähellä mun kotia.

Vierailija
1359/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiökoneiden käyttö seitsemältä on normaaleja elämisen ääniä, mutta metelin vähentämiseksi voi myös tehdä jotain. Esim. Pyyhe plenderin alle vähentää runkoääniä ja ärsytystä.

Vierailija
1360/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isännöitsijät jotka välittää sanovat että aamulla/päivälläkin melun tason pitää olla sellainen ettei ole häiritsevää.

Kokemusta on monelta vuodelta multakin naapureista,kolinat,töminåt,"tiiliskivien" tiputtelut, huonekalujen paiskomiset Oli ne sitten päivällä,illalla tai jopa yöllä tapahtuvaa on eri kategoriaa kuin blenderin ääni aamu 7 jos muuten on hiljaista 22.00-07.00! Eli on saanut nukuttua makeasti koko yön!