Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko miehesi omakotitaloon jos naapureina olisi appivanhemmat?

Vierailija
23.10.2021 |

Tällaista olisi minulle nimittäin tarjolla. Ollaan oltu yhdessä 3 vuotta ja edelleenkään en oikein osaa sisäistää ajatusta että muuttaisin taloon minkä olohuoneesta on näköyhteys appivanhempien keittiöön vaikka "hajurakoa" onkin. Näköyhteys talvisin kun lehdet tippuu. Ei heissä ole mitään valitettavaa mutta kyllä tuossa jonkinlaista yksityisyyden puutetta tulee.

Onko muilla kokemuksia? Viihdyn kyllä yksinkin ja varaa asua näinkin, mutta yhteenkin olisi kiva muuttaa. Ja ei ole mikään anoppivihaprovo, kukaan ei vihaa tässä ketään.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ois kiva kun paneskelette ja anoppi soittaa ovikelloa ;D tai makaatte sohvalla krapulassa ja taas kello soi :"D

Vierailija
42/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuolle näköyhteydelle voi tehdä jotain? Kuusiaita tai jotain muuta. Itse en kyllä muuttaisi, mutta kommenttien perusteella selvästi joillekin toimiva ratkaisu. Pitäisi olla todella hieno pytinki että harkitsisin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minkälaisia ne appivanhemmat ovat. Jos ne on ihania ihmisiä niin miksi ei? Jos ne taas olisivat kuin minun vanhempani, niin en ikinä.

Vierailija
44/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuolle näköyhteydelle voi tehdä jotain? Kuusiaita tai jotain muuta. Itse en kyllä muuttaisi, mutta kommenttien perusteella selvästi joillekin toimiva ratkaisu. Pitäisi olla todella hieno pytinki että harkitsisin :D

"Pitäisi olla todella hieno pytinki, että muuttaisin" - tämä kertookin sinusta kaiken oleellisen. Yäk.

Vierailija
45/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta. Mä olen asunut appivanhempien naapurissa pian 20 vuotta ja alku oli yhtä hel....ttiä. Jos mies ei olisi vetänyt rajoja anopille niin ero olisi tullut.

Tässä muutama esimerkki. Joka päivä monta kertaa päivässä tullaan meidän pihaan tai oven taakse. Alussa sisälle, mutta laitoin ovet lukkoon. Kytätään meidän tulemisia ja menemisiä sekä ketä meillä käy ja kauanko vieraat ovat. Jos he eivät tunne jonkun autoa niin kysytään että kuka se oli.

Ym ym. Mut haukuttiin sukulaisille kauheaksi miniäksi.

Vierailija
46/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi missään nimessä tuollaiseen kuvioon, se ei tulisi päättymään hyvin.

Vierailija
47/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele vaan vaistojasi, kaksi vuotta asustelin samankaltaisessa tilanteessa ja kyllä se alkoi häiritsemään kun tulemisia ja menemisiä kyseltiin. Miksi auto ei ollut pihassa lauantaina yöllä, miksi mies tuli töistä tunnin myöhässä yms yms yms. Löytyikin unelmien talo toisaalta, nyt voi taas hengittää!

Vierailija
48/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never.

Vierailija
49/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin. Ero tuli puolessa vuodessa.

Vierailija
50/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät omasta rauhasta etkä halua olla selittelyvelvollinen menoistasi ja tekemisistäsi, älä muuta.

Vierailija
51/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikuisena omien vanhempieni kanssa samassa pihapiirissä 10 vuotta ja jo se oli tukalaa.

Vierailija
52/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijainti, talo ja appivanhemmat olisivat hyviä ja ihania, niin joo.

Vierailija
53/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tottunu siihen että maalla saatetaan vain tulla piipahtamaan sen kummempia ilmoittelematta, voi olla melkoinen kulttuurishokki. Minulle se ainakin oli, siihen joko tottuu tai ei. En kyllä lähtisi kuitenkaan appivanhempien naapuriin muuttamaan. 

Vierailija
54/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kyllä. Ostimme mieheni kotitalon ja appivanhempien piti rakentaa uusi talo johonkin kauemmas. Lopulta sitten rakensivatkin 100 metrin päähän. Tie sentään välissä. Eipä heistä häiriötä ole ollut ja onhan se lapsille mukavaa et mummola on vieressä ja meille lastenhoito apu lähellä.

Vierailija
55/153 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin noin yleisesti, että ei kannata muuttaa, pelkkiä ongelmia tiedossa.

Omassa, yli 20 vuotta kestäneessä, suhteessa voisin muuttaa anopin kanssa vierekkäisiin taloihin, tullaan hyvin toimeen, ja lapsilla olisi helppo kulkea mummolassa.

Riippuu appivanhemmista ja siitä ovatko sekaantuvaa tyyppiä. Jos ovat millään lailla rajattomia, turhan uteliaita tai kontrolloivia, niin hommasta ei tule mitään.

Vierailija
56/153 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole korvaamaton kirjoitti:

hetken päästä valitat kun anoppi pyytää taksi maksuja KUN HÄNTÄ PYYDÄT LASTA LAPSIA HOITAMAAN. toivottavasti miehesi tajuaa muuttaa taloonsa yksin ilman sinua.

Todennäköisesti emme saa lapsia, mutta kiitos tästä lämpimästä kommentista.

Ap

Vierailija
57/153 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, en nyt tiedä onko tuo näköyhteys mikään ratkaiseva tekijä mutta yhteiset työkoneet yms. Tarkoittaa sitä, että pihoilla ramppaa milloin ketäkin ja luultavasti kotiinkin tullaan ilmoittamatta milloin halutaan. Huippuja tyyppejä ovat, mutta olen asunut 10 vuotta yksin ja en tiedä tulenko koskaan tottumaan tuollaiseen.

Vierailija
58/153 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Kokemusta on.

Vierailija
59/153 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut elämään omassa rauhassa etkä halua olla selitysvelvollinen menemisistäsi, älä edes harkitse. Sisko on samankaltaisessa tilanteessa ja ero kolkuttaa ovella.

Vierailija
60/153 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvät välit appivanhempiin ennen kuin meistä tuli naapurit. Tulivat kylään joka päivä milloin itse tykkäsivät ym ärsyttävää. Erokin meinasi tulla heidän vuokseen, koska halusin eroon appivanhemmista. Lopulta tuli mitta niin täyteen että annoin heidän kuulla kunniansa.

Muutimme kauas heistä, enkä halunnut heidän kanssaan olla enää tekemisissä yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän