Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia "Kiina-vaatteista"?

Vierailija
27.12.2014 |

Onko kukaan tilannut kiinalaisista tukkumyymälöistä vaatteita? Esim. Dresslink.com, Cndirect.com? Olen tilannut kerran iltapuvun RUK-juhlaan vastaavanlaiselta sivulta ja se oli moitteeton (ja halpa suomalaiseen käsityöhön verrattuna...), mutta en ole näitä normi rättejä tilannut ikinä. Eli onko kokemuksia? Hyvää, pahaa? En muuten oikeastaan harkitsisi ostavani noilta sivuilta, mutta "peruskaupat" mitä Suomessa on ja jotkut hyvät nettikaupat eivät oikein myy sellaisia vaatteita mistä pitäisin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vaatteet ovat aivan JÄRKYTTÄVÄN huonolaatuisia, olen pari kertaa hipelöinyt kavereiden kledjuja ja teki ihan pahaa. Menkkahaukkalaatuun tottuneelle ei tosin varmaan mikään suuri pudotus. Toki jos haluaa kertakäyttömuotia tukea niin mikäs siinä, jos ei ympäristö ja ihmisten riistämisen eettisyys kiinnosta. Ja eettiset vaatteet ei tosiaan tarkoita mitään juuttiputiikkikamaa automaattisesti.

Vierailija
42/50 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:01"]

Nuo vaatteet ovat aivan JÄRKYTTÄVÄN huonolaatuisia, olen pari kertaa hipelöinyt kavereiden kledjuja ja teki ihan pahaa. Menkkahaukkalaatuun tottuneelle ei tosin varmaan mikään suuri pudotus. Toki jos haluaa kertakäyttömuotia tukea niin mikäs siinä, jos ei ympäristö ja ihmisten riistämisen eettisyys kiinnosta. Ja eettiset vaatteet ei tosiaan tarkoita mitään juuttiputiikkikamaa automaattisesti.

[/quote] Siis mitkä? Aliexpressin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyylisiä vaatteita etsit? Monet aasialaiset vaatekaupat ovat ylihinnoiteltuja & huonoa palvelua. Dresslinkiltä ei kuulemma saa rahoja takaisin jos tuote on huono tai "hukkuu postissa"

Vierailija
46/50 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:43"]

Miksi et osta eettisesti tehtyjä vaatteita?

[/quote]

Kuten sanoin, en ole löytänyt ketjukaupoista sellaisia vaatteita, joita haluaisin ostaa. En kyllä usko että joku henkkamaukka ja ginatricot ovat sen eettisempiä kuin nämä, vaikka saattavatkin promon vuoksi siltä vaikuttaa. En osta turkista tai nahkaa, ikinä. Kuitenkaan en haluaisi luopua omasta tyylistäni sen vuoksi että ostamalla jostakin juuttiputiikista olen ah niin eettinen. AP

[/quote]

Mutta eettisiä vaatekauppojakin on netissä paljon. Ja mikä vika on Juuttiputiikin vaatteissa? Onko oma tyyli tärkeämpi kuin toisten ihmisten ihmisoikeudet?:0

[/quote]

Juurihan sanoin mikä vika, en pidä niistä. Voisitko linkata kyseiset eettiset vaatekaupat? Totta puhuen olen vain paska ihminen, koska minua liikuttaa enemmän eläinten oikeudet, kuin ihmisten. Monet ihmiset ovat tehdastyöläisiä ja saavat huonoa palkkaa. Monet valmistuttajat eivät edes tiedä mitä tehtaillaan tapahtuu. Se on suurempi ongelma jota ei voi pelkästään ratkaista ostamalla eettistä. Kiitos kuitenkin, että näit asiaksesi tulla syyllistämään meitä heikompi moraalisia. AP

[/quote]

esim. http://shop.kude.fi/

Vierailija
47/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin M kokoa olevan topin, oli kokoa xxxxs vaikka kokolappu sanoi M

Koot ovan aasialaisia kokoja, joten kokotaulukot (sentit) pitää katsoa tarkkaan. Aasialainen koko M voi olla hyvinkin pieni.

Vierailija
48/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 161 cm, 48 kg ja yksikään tilaamistani koon L vaatteista ei sopinut. Useimmat ei edes mahtuneet päälle, yksi mahtui mutta näytti kamalalta kun oli liian pieni. Joten täytyy olla kyllä tosi pieni ja siro että nuo mahtuu ja istuu hyvin...

Vierailija
49/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa esim aliexpressillä lukea arvosteluja ja ostajien ottamia kuvia. En suosittele ostamaan kiinakaupoista vaatteita, joista ei ole arvosteluja ja ostajan kuvia.

Vierailija
50/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tilannu ebaystä ja tuolta dresslinkistä, ihan ok. Joskus on ihan kuraa, mutta pari euroa ei ole suuri summa. Koot on tosiaan pieniä, eli jos et ole lyhyt ja hoikka, jätä ostamatta. Itse olen 155cm ja painoa vaihtelevasti jotain 39-42kg välillä ja kiinakoko xs-s on sopiva. Eurokokona päälle mahtuu 32-34 :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi