Kokemuksia "Kiina-vaatteista"?
Onko kukaan tilannut kiinalaisista tukkumyymälöistä vaatteita? Esim. Dresslink.com, Cndirect.com? Olen tilannut kerran iltapuvun RUK-juhlaan vastaavanlaiselta sivulta ja se oli moitteeton (ja halpa suomalaiseen käsityöhön verrattuna...), mutta en ole näitä normi rättejä tilannut ikinä. Eli onko kokemuksia? Hyvää, pahaa? En muuten oikeastaan harkitsisi ostavani noilta sivuilta, mutta "peruskaupat" mitä Suomessa on ja jotkut hyvät nettikaupat eivät oikein myy sellaisia vaatteita mistä pitäisin.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:10"]
Tässä yksi kokemus: http://www.huffingtonpost.com/lindsay-ferrier/this-is-what-happens-when-you-order-ridiculously-cheap-clothing-from-singapore_b_6249572.html
[/quote]
Kysyin henkilökohtaisia kokemuksia (: AP
[/quote]Se on henkilökohtainen blogi. Vai oletko yksi näitä, joka ei osaa englantia, kun peruskoulu oli liian rankka?
[/quote]
How charming, darling. Could you please get the fuck out of this conversation as all you can do is spread negativity with your retarded comments. AP
[/quote]Vau, ihan Google Translate käytössä :D
[/quote]
Et osaa lopettaa? Hanki elämä, jookos. AP
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:43"]
Miksi et osta eettisesti tehtyjä vaatteita?
[/quote]
Kuten sanoin, en ole löytänyt ketjukaupoista sellaisia vaatteita, joita haluaisin ostaa. En kyllä usko että joku henkkamaukka ja ginatricot ovat sen eettisempiä kuin nämä, vaikka saattavatkin promon vuoksi siltä vaikuttaa. En osta turkista tai nahkaa, ikinä. Kuitenkaan en haluaisi luopua omasta tyylistäni sen vuoksi että ostamalla jostakin juuttiputiikista olen ah niin eettinen. AP
[/quote]
Mutta eettisiä vaatekauppojakin on netissä paljon. Ja mikä vika on Juuttiputiikin vaatteissa? Onko oma tyyli tärkeämpi kuin toisten ihmisten ihmisoikeudet?:0
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:48"]
[/quote]
Kuten sanoin, en ole löytänyt ketjukaupoista sellaisia vaatteita, joita haluaisin ostaa. En kyllä usko että joku henkkamaukka ja ginatricot ovat sen eettisempiä kuin nämä, vaikka saattavatkin promon vuoksi siltä vaikuttaa. En osta turkista tai nahkaa, ikinä. Kuitenkaan en haluaisi luopua omasta tyylistäni sen vuoksi että ostamalla jostakin juuttiputiikista olen ah niin eettinen. AP
[/quote]
Mutta eettisiä vaatekauppojakin on netissä paljon. Ja mikä vika on Juuttiputiikin vaatteissa? Onko oma tyyli tärkeämpi kuin toisten ihmisten ihmisoikeudet?:0
[/quote]
Juurihan sanoin mikä vika, en pidä niistä. Voisitko linkata kyseiset eettiset vaatekaupat? Totta puhuen olen vain paska ihminen, koska minua liikuttaa enemmän eläinten oikeudet, kuin ihmisten. Monet ihmiset ovat tehdastyöläisiä ja saavat huonoa palkkaa. Monet valmistuttajat eivät edes tiedä mitä tehtaillaan tapahtuu. Se on suurempi ongelma jota ei voi pelkästään ratkaista ostamalla eettistä. Kiitos kuitenkin, että näit asiaksesi tulla syyllistämään meitä heikompi moraalisia. AP
AP, oletko lyhyt, siro ja pienirintainen? Mikäli olet niin kokeile tilaamista, jos et niin luultavasti rahasi menevät hukkaan.
Koot on ihan hullun pieniä. Olen 169-senttinen, ja kaikista hameista näkyy hanuri (olen tilannut kokoja XL ja L), vaikka muuten olisi sopiva. Samoin materiaali on harvoin sitä mitä ilmoitetaan, esim. "100 % puuvillainen" huivi oli selvästi polyesterisekoitusta, villa täyttä akryylia ja aitoa nahkaa ei Kiinassa varmaan ole nähtykään... Mutta jos olet pienen pieni, lyhyt ja hoikka, et ole kovin materiaalitietoinen ja jaksat odottaa kauan, mikä ettei.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:42"]
AP, oletko lyhyt, siro ja pienirintainen? Mikäli olet niin kokeile tilaamista, jos et niin luultavasti rahasi menevät hukkaan.
[/quote]
Olen lyhyt, 150cm ja siro ja jos koot ovat edes jotain lähelle mitä listaavat sivulla niin luulen että sopivat hyvin. Olen vain huolissani että saapuuko tavara :D
Koot on ihan hullun pieniä. Olen 169-senttinen, ja kaikista hameista näkyy hanuri (olen tilannut kokoja XL ja L), vaikka muuten olisi sopiva. Samoin materiaali on harvoin sitä mitä ilmoitetaan, esim. "100 % puuvillainen" huivi oli selvästi polyesterisekoitusta, villa täyttä akryylia ja aitoa nahkaa ei Kiinassa varmaan ole nähtykään... Mutta jos olet pienen pieni, lyhyt ja hoikka, et ole kovin materiaalitietoinen ja jaksat odottaa kauan, mikä ettei.
Joo, täytyy varautua tuollaiseen kun kuitenkin halpis kyseessä. Mietin vielä ostanko tai kokeilenko kauppaa :)
AP
Tässä yksi kokemus: http://www.huffingtonpost.com/lindsay-ferrier/this-is-what-happens-when-you-order-ridiculously-cheap-clothing-from-singapore_b_6249572.html
[/quote]
[/quote]Se on henkilökohtainen blogi. Vai oletko yksi näitä, joka ei osaa englantia, kun peruskoulu oli liian rankka?
[/quote]
How charming, darling. Could you please get the fuck out of this conversation as all you can do is spread negativity with your retarded comments. AP
[/quote]
Voi pientä reppanaa, säkö et pärjää englannilla ilman käännöskoneita? Taisi yläasteen enkuntunnilla kiinnostaa SinäMinät ja ripsarimerkit enemmän?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi pientä reppanaa, säkö et pärjää englannilla ilman käännöskoneita? Taisi yläasteen enkuntunnilla kiinnostaa SinäMinät ja ripsarimerkit enemmän?
[/quote]
Oikeesti ketä sosiopaattia tuollanen käytös vauva-foorumilla tyydyttää? :D Vitun sekopäät taas
No ainakin niillä on pienemmät koot kun suomessa
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:09"]
Minkä tyylisiä vaatteita etsit? Monet aasialaiset vaatekaupat ovat ylihinnoiteltuja & huonoa palvelua. Dresslinkiltä ei kuulemma saa rahoja takaisin jos tuote on huono tai "hukkuu postissa"
[/quote]
Jos maksaa paypallilla niin kaikista vedätyksistä saa rahat takaisin, kuluttajan suoja.
Pidän esim. näistä paidoista kovasti:
AP
[/quote]
En kyllä tuollaisia tavisrättejä lähtis tilaamaan Kiinasta asti... luulin että sulla olis ollut super omalaatuinen tyyli, mutta tuollaisia saa täältäkin alesta. Ja mua ehkä mietityttäis laadunvalvonta sen suhteen minkälaisia kemikaaleja vaatteissa on käytetty.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:28"]
http://ebay.to/1wsXwqc Tossa on toi sama farkkupaita halvemmalla & ilmainen toimitus.
[/quote] Tilasitko ap tämän? Jos tilasit niin olisi kiva kuulla oliko hyvä!
eBaysta on tullut sekä hittejä että huteja. Tilaan enimmäkseen 1-7€ juttuja, eli mitään suuria rahallisia menetyksiä ei onneksi oo tullut. Koot on tosiaan mitä sattuu, Suomessa oon XS ja tuolla M-XL. Kannattaa lukea myyjän palautteet ja vaikka ctrl+f koittaa löytää jonkun kommentti haluamastasi tuotteesta niin näet mitä muut on mieltä.
[/quote]
No voi hyvää päivää. Ei ne koot tietenkään ole samanlaisia kuin Amerikassa! Aasialainen M on todellakin siellä varmaan XS. Tilaan usein Aliexpressiltä vaatteita, olen pienikokoinen 164/43 ja koko on usein M tai L. Jos vaan katsoo ne mitat kunnolla niin tulee kyllä ihan sopivia vaatteita. Jos mittoja ei lue sen enempää niin ei kannata arpoakaan. Ja ei se nyt varmaan yllätyksenä voi tulla ettei naurettavan halvalla saa oikeaa villaa. Monet noista vaatteista on yhdenkoon joka tarkoittaa pientä kokoa. Tuokin että "ei oteta huomioon että naisella on rinnat", no kovin monella aasialaisella ei niitä juurikaan ole eikä pituutta ole tuota ainakin 170cm mitä tuon linkin naisella näyttäisi olevan.
Aliexpressiltä on tullut mulle tuotteet 5-30 päivässä, ja jos ei ole tullut niin on aina palautettu rahat. Kannattaa tilata vain hyvämaineisilta myyjiltä ja lukea niitä tuotearvosteluja.
YesStyle on myös hyvä aasialaisia vaatteita myyvä nettikauppa, tosin hinnat kalliimpia mutta laatu mielestäni parempaa. Ebay silti minunkin ykkössuosikkini.
Aliexpressin vaatteista noin puolet mitä olen tilannut ovat olleet ok, , toinen puoli joko liian pieniä tai aivan lumppuja. Muutama kalliimpi juttu aika hyviäkin. Rahallisesti ajateltuna aivan sama vaikka ois ostanu suomesta niin paljon huteja tullut
[/quote]