Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen

Vierailija
26.12.2014 |

Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.

Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.

Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(

Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.

Kommentit (670)

Vierailija
121/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 ketju ehdottomasti

Vierailija
122/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:12"]

5/5 ketju ehdottomasti

[/quote]

0/5  Meni maku jo aikoja sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
124/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmettelen kuka oikein hyväksyy kaveripyynnön tuntemattomalta ihmiseltä, eikä ensiksi kysy viestillä kuka olet? Vuosi sitten panitte, eikä mitään yhteyttä ole ollut, niin tuskin mies muisti, että Pirkko-Liisahan "Rukalta" haluaa olla kavereita. Ja minä ainakin mietin monta kertaa ketä haluan Faceen kaveriksi, enkä ota randomeita tuosta vaan listoille. Ja mies heti alkoi juttelemaan ja kertoilemaan kaikkea tuntemattomalle, vaikka on töissä"

Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä, sillä minuun otti äskettäin yhteyttä mies (yhden illan juttu) 30-vuoden takaa ja kertoili kaikenlaista eli jotkut jäävät syöväreihin jopa vuosikymmeniksi ja nyt ollaan parhaat kaverit. Eikä nämä ole mitään harvinaisia, puhumattakaan vuoden takaisista jutuista.

Ap:n lapselle toivon, että hänen lapsensa voisi tutustua isäänsä. Hyvä ap. Saattaa isälle olla paras joululahja ikinä, näin uskon useimmille miehille olevan.

Vierailija
125/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mammat haikailette jonkun Rukalta löytyneen miehen perään? Eihän niitä miehiä tässä maassa piisaa? Oliko joku alfa?

Vierailija
126/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies, en haluaisi kuulla yhden yön hairahduksen tuloksesta tai olla lapsen kanssa tekemisissä. Mielummin olisin onnellisen tietämätön ja jatkaisin elämääni kuten ennenkin. Asia olisi toinen, jos teillä olisi ollut parisuhde.

Vierailija
127/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sä ovuloit uutena vuotena, ei se lapsi synny syyskuussa. Vai syntyikö ennen aikojaan. Isä ei ole tiennyt lapsesta. Nyt kun tietää, niin tottakai voi hakea yhteis tai yksinhuoltajuutta. Voi vedota siihen, että olet vastuuton ja mieleltäsi epävakaa, kun olet lapsenkin pimittänyt. Hänellä saattaa jopa olla tasapainoisemmat lähtökohdat kasvattaa lasta ja oikeudessa se otetaan huomioon. Ensin sanoit, että heti kun tajusit olevasi raskaana olit täynnä äitimatskua ja myöhemmin, että olit paniikissa. Miksi et tehnyt aborttia? Sulla oli koko raskausaika aikaa ettiä isä käsiin, mutta et siihenkään kyennyt. Miten kykenet kasvattamaan lasta?"

Tässä vaiheessa ap päättää lapsensa isästä ja on täysin mahdollista, ettei ap kerro sitä edes viranomaisille, jolloin lapsen isä on tuntematon ja miehen mahdollisuudet huoltajuuteen ovat olemattomat.

Muistelen tästä olevan lakiehdotuksen, jotta isällä olisi suuremmat mahdollisuudet tunnustaa isyytensä, äidin vastustuksesta huolimatta, mutta voimassa olevaa lakia ei vielä ole eli kommentisissasi ei ole totuuden pohjaa ja turha läheä asioiden edelle, kun isä ei ole edes tunnustanut lasta tai antaako ap. edes siihen mahdollisuutta. 

Vierailija
128/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät hänen olevan FB:ssä, niin laittaisin ihan vain viestin yksärinä, että "Hei, muistatko kun tavattiin silloin ja silloin Rukalla? Siinä nyt pääsi käymään niin, että tulin raskaaksi ja sain lapsen heinäkuussa 2014. Sain tietää nimesi ja ajattelin ilmoittaa sinulle asiasta, että olet tietoinen. En odota mitään enkä kaipaa mitään, mutta jos joskus haluat tavata lastasi, tiedät kuka olen ja mistä minut tavoittaa."

Ehdottomasti asiasta on kuitenkin kerrottava, jokaisella on oikeus tietää jos on tullut vanhemmaksi, ja voihan olla, että jossain on vaikka isovanhemmat, jotka haluaisivat tietää lapsenlapsestaan.

Toinen saa rauhassa pohtia asiaa, ja päättää tekeekö asialle mitään vai ei. Puhelu on vähän hankala ja kiusallinen, koska toinen voi vastata esim. töissä tai muussa paikassa, missä on vaikea puhua ja juttu on kuitenkin aika iso.

Vierailija
129/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:20"]

Jos olisin mies, en haluaisi kuulla yhden yön hairahduksen tuloksesta tai olla lapsen kanssa tekemisissä. Mielummin olisin onnellisen tietämätön ja jatkaisin elämääni kuten ennenkin. Asia olisi toinen, jos teillä olisi ollut parisuhde.

[/quote]

Miksi? Et halua tietää itseesi liittyviä asioita? Joku toinen kuitenkin kasvattaa sinun mukulasi ilman mitään velvoitteita, joten ei asiasta tietäminen voi ajaa hermoromahduksen partaalle - tai talouskriisiin.

Vierailija
130/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:02"]

Jos sä ovuloit uutena vuotena, ei se lapsi synny syyskuussa. Vai syntyikö ennen aikojaan. Isä ei ole tiennyt lapsesta. Nyt kun tietää, niin tottakai voi hakea yhteis tai yksinhuoltajuutta. Voi vedota siihen, että olet vastuuton ja mieleltäsi epävakaa, kun olet lapsenkin pimittänyt. Hänellä saattaa jopa olla tasapainoisemmat lähtökohdat kasvattaa lasta ja oikeudessa se otetaan huomioon. Ensin sanoit, että heti kun tajusit olevasi raskaana olit täynnä äitimatskua ja myöhemmin, että olit paniikissa. Miksi et tehnyt aborttia? Sulla oli koko raskausaika aikaa ettiä isä käsiin, mutta et siihenkään kyennyt. Miten kykenet kasvattamaan lasta?

[/quote]

Mä hedelmöityin 5.12. ja lapsi syntyi 3.9. joten siinä vihjettä. Ja ei ollut muuta mahdollista päivää tulla raskaaksi, kuin tuo, kun pikaseen kävi mieheni työreissullaan kotona.  ohis

Vierailija
131/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän joulusadun opetus oli: Älä harrasta irtoseksiä.

Ei nussia saa
Edes tuplakumin kaa
Av-mamma voi tulla ikkunan taa
Elarimaksu matkaan jo käy

Vierailija
132/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"]

Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis...

[/quote]

Entäs miehille?

Vierailija
133/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:20"]

[/quote]Jos olisin nainen, en haluaisi lasta yhden yön hairahduksesta. Mieluummin olisin onnellisen lapseton ja jatkaisin elämääni kuten ennenkin. Asia olisi toinen, jos meillä olisi ollut parisuhde.

Tässä nyt vaan on sellainen juttu, että nainen ei pääse livahtamaan kuin koira veräjästä. Naisen on pakko ottaa vastuu kun taas mies saa olla "onnellisen tietämätön". Kumpikin siellä vällyjen alla yhtä lailla myllää.

Vierailija
134/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva tietää miten mies reagoi! Vaikka ymmärrän jos et halua kertoa ku täällä ihmiset meinaa kaivaa kaikista asioista huonoja puolia...

Vierailija
135/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa höpöhöpöltä.

Vierailija
136/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:17"]

Ensinnäki jos lapsi on saanu alkunsa alkuvuodesta nii miten se syntyy syyskuussa?

[/quote]

Mut on laitettu alulle auton takapenkillä 20.12. Synnyin 18.9, 5 päivää lasketun ajan jlk.

Vierailija
137/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja minun vauva on yleinen vauva " Mikä on yleinen vauva?

Vierailija
138/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut lukea ketjun kaikkia parjausviestejä, mutta minulla on yksi neuvo asiaa kysyneelle:

ehdottomasti kerrot lapsen isälle. Vikenemisesta tulee pelkästään harmia ennemmin tai myöhemin.

Tiedän tämän siksi, että itse olen saanut velipuolen aikuisena. Isäni oli ollut aikoinaan (ennen minun syntymääni) yhden yön suhteessa, eikä lapsen äiti koskaan kertonut isälleni. Todella väärin kaikkia kohtaan. Veljeni sitten selvitti itse isänsä henkilöllisyyden. Sitäpaitsi: lapsen on hyvä tietää jos hänellä on sisaruksia, varsinkin jos ne ovat vastakkaista sukupuolta ja asuvat samassa pienessä maassa, saati samassa kaupungissa! Kaikenlaista kun elämässä tapahtuu.

Lapsi on viaton. Hänellä on syntymäoikeus tietää ketkä hänen vanhempansa ovat. Isä ja äiti ovat hänet tehneet yhdessä, molemmilla on tasan yhtä suuri vastuu tekemisistään. Ei pitäisi tulla miehellekään yllätyksenä että yhdynnästä voi aina seurata raskaus.  Aivan turha ketään syyllistää mistään. 

Tsemppiä, ap!

Vierailija
139/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:31"]"Ja minun vauva on yleinen vauva " Mikä on yleinen vauva?
[/quote]

Se oli vähän vitsi. Kun sanoin että yleensä vauvat nukku päiväunet. Ja koska minun vauva nukkuu päiväunet, hän on yleinen vauva. Hehe? Ap

Vierailija
140/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:32"]En ole jaksanut lukea ketjun kaikkia parjausviestejä, mutta minulla on yksi neuvo asiaa kysyneelle:

ehdottomasti kerrot lapsen isälle. Vikenemisesta tulee pelkästään harmia ennemmin tai myöhemin.

Tiedän tämän siksi, että itse olen saanut velipuolen aikuisena. Isäni oli ollut aikoinaan (ennen minun syntymääni) yhden yön suhteessa, eikä lapsen äiti koskaan kertonut isälleni. Todella väärin kaikkia kohtaan. Veljeni sitten selvitti itse isänsä henkilöllisyyden. Sitäpaitsi: lapsen on hyvä tietää jos hänellä on sisaruksia, varsinkin jos ne ovat vastakkaista sukupuolta ja asuvat samassa pienessä maassa, saati samassa kaupungissa! Kaikenlaista kun elämässä tapahtuu.

Lapsi on viaton. Hänellä on syntymäoikeus tietää ketkä hänen vanhempansa ovat. Isä ja äiti ovat hänet tehneet yhdessä, molemmilla on tasan yhtä suuri vastuu tekemisistään. Ei pitäisi tulla miehellekään yllätyksenä että yhdynnästä voi aina seurata raskaus.  Aivan turha ketään syyllistää mistään. 

Tsemppiä, ap!
[/quote]

Kiitos sulle ihan älyttömästi! Helpotit minun oloa. Ap