Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen
Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.
Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.
Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(
Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.
Kommentit (670)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]
Ja mammat meni helppoon provoon. :D Niin monta virhettä on tässä tarinassa ettei tosikaan. Kumma ettei muut ole huomanneet niitä. Etsikää, etsikää....
[/quote]
Olen laika, en jaksa etsiä. Kerro ne virheet?
Itse hoitaisin asian niin, että sanoisin miehelle fbssä, jossa pyytäisin puh. nroa. Viestit tuntemattomilta menee muuten sellaiseen kansioon, että viesti saattaa jäädä huomaamatta. Jos lapsesta kertoo viestillä, voi olla ettei mies vastaa ollenkaan, sen vuoksi yrittäisin kertoa sen puhelimessa.
[/quote]
Kaveripyyntö on jo hyväksytty. Hyvä idea tuo puhelinnumeron pyyntö. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]Ja mammat meni helppoon provoon. :D Niin monta virhettä on tässä tarinassa ettei tosikaan. Kumma ettei muut ole huomanneet niitä. Etsikää, etsikää.... [/quote] Hei mielelläni nämä virheet kuulisin! Kerro vaan:) Ap
[/quote]
No enhän mä niitä sulle kerro, sähän muutat tarinaa heti ja alat keksiä hyviä selityksiä näille virheille. Mun puolesta tarina saa jatkua, onhan tämä näin Tapaninpäivänä hyvä jännäri siitä miten mies tulee vastaamaan ja miten asia etenee. Yritä nyt miettiä tarpeeksi koukuttava jatko ettei ketju katoa....
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]Ja mammat meni helppoon provoon. :D Niin monta virhettä on tässä tarinassa ettei tosikaan. Kumma ettei muut ole huomanneet niitä. Etsikää, etsikää.... [/quote] Hei mielelläni nämä virheet kuulisin! Kerro vaan:) Ap
[/quote]
No enhän mä niitä sulle kerro, sähän muutat tarinaa heti ja alat keksiä hyviä selityksiä näille virheille. Mun puolesta tarina saa jatkua, onhan tämä näin Tapaninpäivänä hyvä jännäri siitä miten mies tulee vastaamaan ja miten asia etenee. Yritä nyt miettiä tarpeeksi koukuttava jatko ettei ketju katoa....
[/quote]
Hmmm minä lukemalla luin viestit lävitte ja yhtään virhettä en hoksannu. Yleensä hoksaan virheet hyvin. Ei se tietty tarkota että tää juttu on 100% totta, mutta nää ns virheet taisit keksiä omasta päästäs...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:03"]
[/quote]
[/quote]
No ompas harmi ku et niitä halua jakaa. Ap
Ensinnäki jos lapsi on saanu alkunsa alkuvuodesta nii miten se syntyy syyskuussa?
Ihana tapaninpäivän novelli, ap :D. Kivasti se mies sattui olemaan facebookissa heti kaveripyyntöä hyväksymässä :). Ja ihanasti sun sisko löysi sen henkilötiedot sulle. Ainoa mikä mulle särähti oli se, että olit aivan maassa kun pitkäaikainen miesystäväsi oli juuri lähtenyt ja tätä masentavaa tapausta sitten juhlit, oikein monta päivää putkeen... :) Ehdotan, että vastaa yhteydenottoosi, että se on just mennyt naimisiin ja odottaa ensimmäistä lastaan, ok?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:17"]Ensinnäki jos lapsi on saanu alkunsa alkuvuodesta nii miten se syntyy syyskuussa?
[/quote] ootko ikinä kuullu kuinka pitkä naisen raskaus on? Ei Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:18"]Ihana tapaninpäivän novelli, ap :D. Kivasti se mies sattui olemaan facebookissa heti kaveripyyntöä hyväksymässä :). Ja ihanasti sun sisko löysi sen henkilötiedot sulle. Ainoa mikä mulle särähti oli se, että olit aivan maassa kun pitkäaikainen miesystäväsi oli juuri lähtenyt ja tätä masentavaa tapausta sitten juhlit, oikein monta päivää putkeen... :) Ehdotan, että vastaa yhteydenottoosi, että se on just mennyt naimisiin ja odottaa ensimmäistä lastaan, ok?
[/quote]
Mulla ainakin on sellainen sovellus jonka avulla puhelin piippaa jos tulee kaveripyyntö, sen hoksaa siis helposti. Ja ihanasti löyty henkilötiedot melkeen vuoden myöhässä. Ja löytyvätpä vielä täysin sattumalta. Ja tietty juhlin, silloin oli uusi vuosi ja meillä oli reissu varattuna. Kaverit ei suostuneet jättämään minua yksin mököttämään. Kummia kavereita. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:37"]
Eiku ihan leppoista tämä on ollut vauvan kanssa tähän asti. Ja opin jo elämään sen asian kanssa että lapsen isää en tuu löytään. Karuksi tää muuttu vasta lähipäivinä. Ap
[/quote]
Kun olet jo päättänyt synnyttää isättömän lapsen ja hyväksyä sen, ettei isää ole lapsen elämässä niin miksi et voi pysyä tässä päätöksessä? Miksi pitää mahdollisesti tuhota miehen (ja miehen perheen!) elämä? Mitä kuvittelet saavuttavasi? Minusta olet hirveä ja itsekäs ihminen, anteeksi vain.
[/quote]
Tuhota miehen elämä? Miten se oikein tapahtuu? Silloin kun kun se täydellinen kiiltokuva arki rikkoutuu eikä mikään saa rikkoa sitä täydellistä imagoa. Ei tuollainen ole mies ja vielä vähemmän on esimerkillinen isä, jos muitakin lapsia on. Lapsi ei ole alkuunkaan voinut päättää isättömyydestään ja häneenhän se iskee kovempaa kuin tämän äitiin. On totta että mies ei voinut päättää lapsesta, mutta vähän aikuisuutta luulis olevan että ymmärtää et elämä ei aina mene niin kuin itse haluaa ja on otettava vastuu siitä ettei ollut kondomia käytössä. Sama muiden elämässä tehtyjen asioiden kanssa. Pakeneminen on varmaan kivaa, mutta raukkamaista.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:18"]Ainoa mikä mulle särähti oli se, että olit aivan maassa kun pitkäaikainen miesystäväsi oli juuri lähtenyt ja tätä masentavaa tapausta sitten juhlit, oikein monta päivää putkeen... :)
[/quote]
Ryyppäämisen, bilettämisen, dokaamisen jne yksi ilmaisumuoto myös.
Onhan se varmasti shokki jos ensin ehkä kuvittelee olevansa lapseton ja sitten yhdessä hetkessä muuttuukin elävän pikkuvauvan isäksi. Tuskin suhtautuu aluksi kovin positiivisesti uutiseen. Antaa hänen rauhassa sulatella asiaa ja sitten hän ehkä voi osata jo noh, ei ehkä iloita mutta lämmetä ajatukselle. Tai sitten ei. Jos ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä, niin kyseessä täytyy olla hyvin kylmä ja/tai itsensä kanssa ongelmissa oleva ihminen, ja silloin se todellakin on parasta, ettei ole lapsen kanssa tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]Ja mammat meni helppoon provoon. :D Niin monta virhettä on tässä tarinassa ettei tosikaan. Kumma ettei muut ole huomanneet niitä. Etsikää, etsikää....
[/quote]
voiskos tän kommentin kirjottaja tai sen tykkääjät (jotka ovat ilmeisesti samaa mieltä) kertoa virheet? aiemmin kerrotut virheet oli aika huonoja. yrittäkää sanoa parempia niin me muut ei langeta tähän hurjaan provoon!
Joko kysyit hänen numeronsa ap? Tai oletko nyt jotenkin muuten yhteydessä häneen?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"]
Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis...
[/quote
Työnny sinä omaan suolees täältä moralisoimasta!
Sanoitko ehkäisyn olevan puoleltasi kunnossa kun ilman kumia panitte? Jos näin, älä kerro lapsesta. Aivan turhaa hokea päättömästi että lapsella on oikeus isäänsä, kun äiti on petollisesti ja itsekkäästi päättänyt pitää lapsen.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:32"]Joko kysyit hänen numeronsa ap? Tai oletko nyt jotenkin muuten yhteydessä häneen?
[/quote]
Joo, on juteltu, mutta vasta Facebookissa. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:35"]Sanoitko ehkäisyn olevan puoleltasi kunnossa kun ilman kumia panitte? Jos näin, älä kerro lapsesta. Aivan turhaa hokea päättömästi että lapsella on oikeus isäänsä, kun äiti on petollisesti ja itsekkäästi päättänyt pitää lapsen.
[/quote]
En tietenkään sanonut. Kyllä oli kummankin hölmöilyn ja vastuuttoman käytöksen tulos tämä vauva. Ja onneksi oltiin hölmöjä ja vastuuttomia! Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:32"]Joko kysyit hänen numeronsa ap? Tai oletko nyt jotenkin muuten yhteydessä häneen? [/quote] Joo, on juteltu, mutta vasta Facebookissa. Ap
[/quote]Ihan niitä näitä vai kerroitko jo lapsesta?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:32"]Joko kysyit hänen numeronsa ap? Tai oletko nyt jotenkin muuten yhteydessä häneen? [/quote] Joo, on juteltu, mutta vasta Facebookissa. Ap
[/quote]Ihan niitä näitä vai kerroitko jo lapsesta?
[/quote]
Niitä näitä muutama lause, mies oli töissä. Sanoin hälle että jutellaan myöhemmin. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]Ja mammat meni helppoon provoon. :D Niin monta virhettä on tässä tarinassa ettei tosikaan. Kumma ettei muut ole huomanneet niitä. Etsikää, etsikää....
[/quote]
Hei mielelläni nämä virheet kuulisin! Kerro vaan:) Ap
[/quote]
Se että päätit pitää lapsen. Virhe!