Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas suuttui kun en osannut ruotsia :(

Vierailija
26.12.2014 |

Olin eilen ainoana aamuvuorossa ja liikkeeseen tuli ruotsinkielisten asiakkaiden ryhmä. Eräs heistä alkoi puhumaan minulle ruotsiksi ja yritti ilmeisesti kysyä jotain. En ymmärtänyt sanaakaan, enkä puhu ruotsia, joten yritin selittää ystävällisesti englanniksi, etten puhu ruotsia ja puhuisivatko he kenties englantia.

Asiakas hermotsui silminnähden, mutta jatkoi ruotsin puhumista. Lopulta sitten suuttuivat ihan selvästi ja lähtivät turhautuneena jatkamaan matkaansa.

Olen töissä huoltoasemalla, joten luultavasti kyselivät ajo-ohjeita jonnekin tms. Tuli jotenkin paha mieli. :/

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:31"]

Olin eilen ainoana aamuvuorossa ja liikkeeseen tuli ruotsinkielisten asiakkaiden ryhmä. Eräs heistä alkoi puhumaan minulle ruotsiksi ja yritti ilmeisesti kysyä jotain. En ymmärtänyt sanaakaan, enkä puhu ruotsia, joten yritin selittää ystävällisesti englanniksi, etten puhu ruotsia ja puhuisivatko he kenties englantia.

Asiakas hermotsui silminnähden, mutta jatkoi ruotsin puhumista. Lopulta sitten suuttuivat ihan selvästi ja lähtivät turhautuneena jatkamaan matkaansa.

Olen töissä huoltoasemalla, joten luultavasti kyselivät ajo-ohjeita jonnekin tms. Tuli jotenkin paha mieli. :/

[/quote]Ruotsalasella huono kielitaito kun ei osannut suomea. Pakkoruotsi poistuu seuraavalla hallituskaudella:)

Vierailija
62/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhottukkaa mammat, foorumilla ei tarvi kirjottaa kieliopillisesti oikein. Tää ei oo mikään virallinen kirjotus, mikä julkastas vakavastiotettavassa mediassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paino sanalla PIlKUNNUSSIJA"

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D 

Vierailija
64/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:41"]

Se on kuule niiden asiakkaiden  ongelma etteivät osaa kieliä. 

Me asumme SUOMESSA ja meillä on SUOMEN KIELI!!!

[/quote]

No riippuu vähän missä on töissä, englanti on aika hyvä hallita esim. hotellin respassa. Siellä on hankala sanoa asiakkaalle, me asumme SUOMESSA ja meillä on SUOMEN KIELI!!!
[/quote]
Englantiahan ap tarjosi vaihtoehdoksi. Kyllä suomi-enkku yhdistelmän pitää riittää paitsi ehkäjossain Lappeenrannassa tms. venäjä olisi ihan hyvä bonus
[/quote]
Mäkään en ole ikinä ruotsia töissä tarvinnut Jyväskylässä, mutta venäjästä olis kyllä joissain tilanteissa hyötyä, toki venäjäksikin perus kiitokset ja ole hyvät onnistuu ja suurin osa heistäkin englantia puhuu, mutta sitten kun on kaksi ihmistä, jotka eivät kumpikaan natiivisti englantia puhu ja siihen se venäläinen aksentti päälle niin kyllä oon välillä ollut ihan solmussa niiden venäläisten kanssa :D

Vierailija
65/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 09:41"]

No jos ei koulun jälkeen osaa edes paria sanaa ruotsia niin kertoo kyllä paljon AP:n kyvyistä. Ei ihme että huoltamolla onkin töissä kun äly ei riitä muihin hommiin.

[/quote]

eli ruotsinkieliset pitää lukea vammaisiksi jos eivät pysty puhumaan muita kieliä kuin ruotsia eikö tämmöiselle henkilölle ajokortinkin myöntäminen ole melkoinen riski?  Tuo työntekijä osasi yhden kielen enemmän kun asiakas :)   Lisäksi huoltamolla työskentely on vaativampaa kuin missään valtion virastossa koskaan

[/quote]

Asiakas on asiakas vaikka puhuisi indokiinaa. Jos ei pysty palvelemaan asikkaitaan niin on huono asiakaspalvelija. Jos ei osaa Ruotsia peruskoulun jälkeen edes avustavasti niin ei ole kuin tyhmä.
Ja vai että huloltamotyö on vaativaa. Paskan marjat. Tuossa nyt tarvii kuin vähän painella kassan nappuloita ja irvistellä asiakkaille. 
[/quote]
No ei ne asiakkaat nyt mitään jumalia ole :D Minä kyllä palveluntarjoajana ihan itse päätän keitä palvelen ja kannan siitä sitten seuraukset. En ole huono asiakaspalvelija, jos en halua vaikkapa ruotsiksi palvella ketään. Minua ei heidän rahansa kiinnosta, joten miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani heidän palvelemiseen? Se aika on nimittäin pois muiden asiakkaiden palvelemisesta.

Vierailija
66/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:31"]

[/quote]

Varmasti puhuivat englantia joten turhaan kiukuttelivat.

Vierailija
67/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Asiakkaalle se on noloa ja häpeällistä. Kukaan järkevä ja fiksu ihminen ei käyttäydy asiakaspalvelijaa kohtaan tuolla tavalla.

Vierailija
68/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valehdellut pomollesi osaavasi ruotsia? Nykyään kun asiakaspalvelutyössä vaatimuksena on suomen, ruotsin ja englanninkielen taito. Eli ihan itseäsi voit syyttää.

Vierailija
69/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaiset toimii usein juuri noin, vaikka osaavat täydellistä suomea. Älä välitä. On jo aika meidän päästä irti kolonialismin viime ikeistä.

Vierailija
70/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:33"]

Olet valehdellut pomollesi osaavasi ruotsia? Nykyään kun asiakaspalvelutyössä vaatimuksena on suomen, ruotsin ja englanninkielen taito. Eli ihan itseäsi voit syyttää.

[/quote]

Sinä et ainakaan suomea osaa.

Vierailija
71/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä just nähään tää hyysääminen. Suomalaisten PITÄÄ puhua ruotsia mutta suomenruotsalaisten ei tarvitse suomea jos eivät halua.
Minä en puhu ruotsia ja ihan hyvin olen asiakaspalvelutyössä pärjännyt.

Vierailija
72/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhkis.

Vierailija
73/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saadaan taas iltapäivälehdistä lukea, miten ruotsinkielisiä jälleen syrjitään.

Vierailija
74/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksestä päätellen olivat todennäköisesti suomalaisia. Ruotsalaiset eivät tekisi noin, vaan käyttäytyvät fiksusti. Eihän kukaan oleta, että ruotsalaisella huoltoasemalla osattaisiin suomea.

Vierailija
75/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa tämä tapahtui? Ymmärrän jos Vaasa, Raasepori jne. missä asikaspalvelijan pitää osata ruotsia.

Vierailija
77/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:41"]

Missä kaupungissa tämä tapahtui? Ymmärrän jos Vaasa, Raasepori jne. missä asikaspalvelijan pitää osata ruotsia.

[/quote]

Lahdessa.

Vierailija
78/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:36"]

Tässä just nähään tää hyysääminen. Suomalaisten PITÄÄ puhua ruotsia mutta suomenruotsalaisten ei tarvitse suomea jos eivät halua. Minä en puhu ruotsia ja ihan hyvin olen asiakaspalvelutyössä pärjännyt.

[/quote]

Missä kohtaa AP mainitsi SUOMENruotsalaiset? No, selkeästi et tosiaan puhu ruotsia ihan periaatteesta ja suomea et ymmärrä ihan tyhmyyttäsi.

Vierailija
79/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi muutaman kerran noin kun olin töissä Porvoossa ABC:llä. Yks mies jäi hyvin mieleeni kun ensiksi huusi kymmenen minuuttia Ruotsiksi ja lopulta alentui sitten puhumaan Suomea.

Vierailija
80/129 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 08:41"]

[/quote]

No riippuu vähän missä on töissä, englanti on aika hyvä hallita esim. hotellin respassa. Siellä on hankala sanoa asiakkaalle, me asumme SUOMESSA ja meillä on SUOMEN KIELI!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi