Miehiä ei kiinnosta naisen ammatti tai tulot, mutta eikö kannattaisi?
Aika tavalla eritasoisesti voi elää, jos naisen palkka on alle 2000e tai vaikka 4000e
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää palkkaa saavat naiset ovat todella tarkkoja omista rahoistaan. Tuskin juuri kukaan nainen suostuu laittamaan yhteisiin menoihin enemmän kuin mies. Kipuraja taitaa olla puolet ja puolet?
Ei pidä paikkaansa. On ihan tutkittu asia että naisten rahat menee enemmän lasten menoihin ja yhteisiin menoihin kuin miesten. Ja tällä palstallakin ihan aina hyvätuloiset naiset aina kertovat että mielellään maksavat suuremman osan kuluista jos mies on pienituloisempi. Itsekin haaveilen siitä että saisin vakituisen hyväpalkkaisen työn vihdoin, ja mies voisi jäädä vähän aikaisemmin töistä pois kun on sairas ja tehnyt raskasta työtä ikänsä.
Ei naisen korkeista tuloista haittaa ole, mutta niillä ei voi kompensoida puutteita henkilökohtaisissa ominaisuuksissa. Toisaalta jos naisen henkilökohtaiset ominaisuudet ovat hyvät, pienillä tuloilla tai tulottomuudella ei ole merkitystä.
Hyvin sanottu ja täysin totta. Suomessa vain harvalla hyvin pärjäävällä naisella on niin terve itsetunto, että hän kunnioittaa miestä, jos tällä on pienemmän tulot tai vaikka eläisi täysin naisen siivellä. Sitähän todistaa päivittäinen hokema tälläkin foorumilla, miten nainen pärjää nykysin omillaan eikö tarvitse miestä välttämättä mihinkään. Tosin nämä hokijat taitavat kyllä olla enimmäkseen niitä, jotka elävät yhteiskunnan tukien avulla.
Uskon, että enemmistö miehistä haluavat rinnalleen naisen jonka kanssa on hyvä olla ja voi rakentaa yhteistä elämää eteenpäin. Näin minä ainakin tein valintani naisen suhteen. Tein hyvän valinnan. Upea ja seksikäs kaunotar vielä parin lapsenkin jälkeen.
Yhteinen talous ei ole mikään pakko yhdessäolossa.
Meillä on niin minulla kuin miehellä omat asuntomme jonka kulut kumpikin maksaa itse. Sama koskee autoa. Ei ole mitään yhteisiä autoja vaan molemmilla omansa kuluineen. Ylipäätään kumpikin maksaa omat menonsa lukuunottamatta lasten menoja jotka menevät puoliksi. Perheen yhteiset reissut, juhlat yms. maksetaan puoliksi tai vuorotellen miten milloinkin. Molemmilla tuntuu olevan niiden suhteen aika sama ajatus minkä verran sellaiseen toimintaan halutaan pistää rahaa ja millaista tasoa halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää palkkaa saavat naiset ovat todella tarkkoja omista rahoistaan. Tuskin juuri kukaan nainen suostuu laittamaan yhteisiin menoihin enemmän kuin mies. Kipuraja taitaa olla puolet ja puolet?
Ei pidä paikkaansa. On ihan tutkittu asia että naisten rahat menee enemmän lasten menoihin ja yhteisiin menoihin kuin miesten. Ja tällä palstallakin ihan aina hyvätuloiset naiset aina kertovat että mielellään maksavat suuremman osan kuluista jos mies on pienituloisempi. Itsekin haaveilen siitä että saisin vakituisen hyväpalkkaisen työn vihdoin, ja mies voisi jäädä vähän aikaisemmin töistä pois kun on sairas ja tehnyt raskasta työtä ikänsä.
Ei naisen korkeista tuloista haittaa ole, mutta niillä ei voi kompensoida puutteita henkilökohtaisissa ominaisuuksissa. Toisaalta jos naisen henkilökohtaiset ominaisuudet ovat hyvät, pienillä tuloilla tai tulottomuudella ei ole merkitystä.
Kiva, että nainen voi tienata vaikkapa vain 800e/kk, eikä se vaikuta mitenkään elämään. Mies maksaa autot, reissut, asunnot, harrastukset, lemmikit.. ja jos ei maksa, niin niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Eräs entinen seuralainen tienasi omasta mielestään todella hyvin ja aika vähän hän ehti olla kotosalla. Poltti itsensä aika pian loppuun samalla, kun nuukaili minkä ehti. Välillä kuskasin neitiä töihinkin hänen omalla autollaan ja eräänä kaunina päivänä tämä totesi minulle, että sun pitäisi alkaa maksamaan kaikki hänen auton kulut puoliksi, eli bensat, vakuutukset ja huollot, kun kerta ajelen sillä. Piti oikeasti katsoa parikin eri kertaa häntä silmiin, ennen kuin kysyin, että oletko sä nyt ihan tosissasi, enhän mä aja sun autolla muuta kuin vien töihin ja haen töistä. Muut ajot ajan omalla Mersullani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ajattelen niin, että jos haluan rahaa, haluan tienata sen itse. En innostu perinnöistäkään tai muista vastaavista lahjoituksista. Itse ansaittu raha tuntuu paremmalta, ansaitulta. Parisuhdetta etsiessä olen kiinnostunut naisesta, en hänen pankkitilistä tai statuksesta.
Miksi tällä palstalla sitten on oletus että naisia kiinnostaa miehissä nimenomaan status ja pankkitili? Naisetkin tienaavat Suomessa omat rahansa.
Niin tekee ja rahat tulee enemmistölle Kelasta. Ovat vielä kovia veronmaksajiakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ajattelen niin, että jos haluan rahaa, haluan tienata sen itse. En innostu perinnöistäkään tai muista vastaavista lahjoituksista. Itse ansaittu raha tuntuu paremmalta, ansaitulta. Parisuhdetta etsiessä olen kiinnostunut naisesta, en hänen pankkitilistä tai statuksesta.
Niin ja mielelläänhän siinä mies on vähänkuin "maksajan" roolissa muutenkin jos varattomampi nainen on valmis tyydyttämään petipuolella ja kodinhoitokin pelaa. Ikäänkuin sellaista hyväksytympää kotiorja/seksipalvelua.
Kaikesta seksistä joutuu mies maksamaan tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmisille on kumppanin tulot tärkeät.
Itse seurustelin kerran yli 100t tienaavan naisen kanssa mutta en minä häneltä euroakaan saanut enkä sitä odottanutkaan.
Mitä se minua hyödyttää onko tulot 100t vai 30t?
Kun ryhdytään samaan talouteen, eli perustetaan perhe, niin onhan perheen elintaso 50% riippuvainen siitä puolison tulotasosta, jos sun tulot on vaikka 30 tuhatta, niin ihan eri elintaso teidän perheelle muodostuu jos siihen yhdistetään toinen 30 tuhatta tai 100 tuhatta. Ihan erilaisen talon voi ostaa jne.
Ajatteleeko monikin noin kyyniseltä pohjalta kumppania etsiessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla sitten on oletus että naisia kiinnostaa miehissä nimenomaan status ja pankkitili? Naisetkin tienaavat Suomessa omat rahansa.
Ei se ole mikään oletus, vaan fakta. Naisilla on geeneissä se, että yrittävät naida ylöspäin.
Minä en ole koskaan törmännyt yhteenkään naiseen joka olisi yrittänyt naida ylöspäin. Naiset rakastuu jopa renttuihin, tyhjätaskuihin, kitaranrämpyttelijähippeihin jne. Suomalaiset naiset eivät ole tottuneet siihen että pitäisi miettiä rahaa kun rakastuu, ei kukaan kenenkään rahoihin rakastu vaan luonteeseen ja aluksi ehkä vähän jopa ulkonäköönkin vaikka sekin on katsojan silmässä. Oikeasti se on se fyysinen kemia joka saa naisen rakastumaan.
Naisen geeneissä ei puhuta rahasta mitään vaan sopivista geeneistä lastentekemiseen ja seksistä.
Kyllä ne geenit aika vahvasti huutavat myös sitä, että mies pystyy pitämään huolta ja elättämään myös ne jälkeläiset. Nykyaikana se tehdään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä. Mistä keksit ettei kiinnostaisi?
Itsehän nuo ovat palstalla sanoneet, että naisen arvo on vain ulkonäössä, muulla ei ole väliä. Heti perään valittavat kuitenkin, että mies joutuu kaiken kustantamaan naiselle. Kannattaisi ehkä miettiä niitä valintakriteerejä tarkemmin, kun puolisoaan valitsee.
N-
Miehillä ei vain ole ykkösenä naisen tulot. Ensin muut asiat kuten: Ulkonäkö, äly ja lempeä luonne. Moni mies kavahtaa kylmiä ja laskelmoivia usein kyynärpäätaktiikalla edenneitä uratykkejä. Nämä asiat kulkevat usein käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Eräs entinen seuralainen tienasi omasta mielestään todella hyvin ja aika vähän hän ehti olla kotosalla. Poltti itsensä aika pian loppuun samalla, kun nuukaili minkä ehti. Välillä kuskasin neitiä töihinkin hänen omalla autollaan ja eräänä kaunina päivänä tämä totesi minulle, että sun pitäisi alkaa maksamaan kaikki hänen auton kulut puoliksi, eli bensat, vakuutukset ja huollot, kun kerta ajelen sillä. Piti oikeasti katsoa parikin eri kertaa häntä silmiin, ennen kuin kysyin, että oletko sä nyt ihan tosissasi, enhän mä aja sun autolla muuta kuin vien töihin ja haen töistä. Muut ajot ajan omalla Mersullani.
Onhan se muutenkin jotenkin yleisesti ihan normaalia jos mies elättää naista. Mutta ei sitä juuri toisinpäin näe, ei nainen yleensä suostu miestä elättämään.
Jos tulisi ero niin voisin alkaa seurustelemaan jonkun miehen kanssa, mutta asuttaisiin erikseen.
En polta enkä juo, olen taitava kokki, pärjään työttömyyskorvauksellakin, olen välillä töissä ja välillä työtön.
En halua myöskään tavata miehen äitiä enkä muuta sukua, siksikin oma asunto on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi ero niin voisin alkaa seurustelemaan jonkun miehen kanssa, mutta asuttaisiin erikseen.
En polta enkä juo, olen taitava kokki, pärjään työttömyyskorvauksellakin, olen välillä töissä ja välillä työtön.
En halua myöskään tavata miehen äitiä enkä muuta sukua, siksikin oma asunto on hyvä.
Näkisin miehen kanssa vain kahdestaan. Mies voisi nähdä kavereitaan, sisariaan ja vanhempiaan omalla asunnolla. En halua tutustua miehen sukulaisiin enkä kavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä. Mistä keksit ettei kiinnostaisi?
Itsehän nuo ovat palstalla sanoneet, että naisen arvo on vain ulkonäössä, muulla ei ole väliä. Heti perään valittavat kuitenkin, että mies joutuu kaiken kustantamaan naiselle. Kannattaisi ehkä miettiä niitä valintakriteerejä tarkemmin, kun puolisoaan valitsee.
N-
Miehillä ei vain ole ykkösenä naisen tulot. Ensin muut asiat kuten: Ulkonäkö, äly ja lempeä luonne. Moni mies kavahtaa kylmiä ja laskelmoivia usein kyynärpäätaktiikalla edenneitä uratykkejä. Nämä asiat kulkevat usein käsi kädessä.
Miksi hyvin tienaava ei voisi olla hyvännäköinen, älykäs ja lempeä luonne? Ei kai ulkonäkö vaikuta ammatinvalintaan. Ja voi tienata mukavasti olematta uratykki. Esim. pappi, lastenlääkäri, hammaslääkäri, proviisori, kemisti, lukion opettaja, somevaikuttaja!
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen talous ei ole mikään pakko yhdessäolossa.
Meillä on niin minulla kuin miehellä omat asuntomme jonka kulut kumpikin maksaa itse. Sama koskee autoa. Ei ole mitään yhteisiä autoja vaan molemmilla omansa kuluineen. Ylipäätään kumpikin maksaa omat menonsa lukuunottamatta lasten menoja jotka menevät puoliksi. Perheen yhteiset reissut, juhlat yms. maksetaan puoliksi tai vuorotellen miten milloinkin. Molemmilla tuntuu olevan niiden suhteen aika sama ajatus minkä verran sellaiseen toimintaan halutaan pistää rahaa ja millaista tasoa halutaan.
Onko teillä yhteiset lapset kuitenkin?
Miestä ei kiinnosta naisen tulot ellei etsi elättäjää ja oman kokemukseni mukaan niin pieniä tuloja ei olekaan etteikö mies tulisi loisimaan jos vaan elämääsi päästät.
Minua kiinnostaa. Mutta minä etsin naista joka haluaa naimisiin, saada lapsia ja elättää perheemme kun minä jään kotiin koti-isiksi.