Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiä ei kiinnosta naisen ammatti tai tulot, mutta eikö kannattaisi?

Vierailija
22.10.2021 |

Aika tavalla eritasoisesti voi elää, jos naisen palkka on alle 2000e tai vaikka 4000e

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tienaa paljon on aivan sama onko palkka 2000 vai 4000.

Toki, jos mies tienaa vaikka 10000, niin naisen tuloilla ei ole väliä. Mutta jos mies tienaakin sen 4000 tai jopa alle, niin perheen yhteisissä tuloissa naisen tulot vaikuttaa aika paljon.

En tiedä miehistä, mutta minä tienaan lähes 10 000 eikä sillä Suomen verotuksella ja pk-seudun elintasokustannuksilla juhlita jos puoliso on varaton. Varsinkaan jos on lapsia. Vanha okt lähiössä ja pari vuotta vanha perusauto pihassa. Velkaa hampaisiin asti. Elintasoluokka uusi iso omakotitalo ja uusi Audi vaatii vielä enemmän rahaa tai kaksi jotka tienaa edes suht koht hyvin.

Ja Suomen verotuksellahan ei ole mitenkään yhdentekevää miten se perheen kokonaisansio jakautuu. Olisi paljon parempi tienata 2 x5000 kuin 0+10000.

JA toisaalta, jos muutatte pk-seudulta pois, noilla tuloilla elintaso olisi uusi iso omakotitalo ja uusi Audi. Helsinki ja muu Suomi on kaksi ihan eri asiaa.

82/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa. Hesarissa taisi olla viime vuonna asiasta artikkelikin, jossa todettiin, että Suomessa parisuhteeseen aletaan hyvinkin usein samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvan kanssa. Ilmiö on Suomessa voimakkaampi kuin muissa länsimaissa. Että sillä tavalla se kumppanin tulotaso vaikuttaa Suomessa aika paljonkin, puolin ja toisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa kyllä. Mistä keksit ettei kiinnostaisi?

Itsehän nuo ovat palstalla sanoneet, että naisen arvo on vain ulkonäössä, muulla ei ole väliä. Heti perään valittavat kuitenkin, että mies joutuu kaiken kustantamaan naiselle. Kannattaisi ehkä miettiä niitä valintakriteerejä tarkemmin, kun puolisoaan valitsee.

N-

Jaa nuo. Ne ovat vain muutamat.

Vierailija
84/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ajattelen niin, että jos haluan rahaa, haluan tienata sen itse. En innostu perinnöistäkään tai muista vastaavista lahjoituksista. Itse ansaittu raha tuntuu paremmalta, ansaitulta. Parisuhdetta etsiessä olen kiinnostunut naisesta, en hänen pankkitilistä tai statuksesta.

Miksi tällä palstalla sitten on oletus että naisia kiinnostaa miehissä nimenomaan status ja pankkitili? Naisetkin tienaavat Suomessa omat rahansa.

Ei se ole mikään oletus, vaan fakta. Naisilla on geeneissä se, että yrittävät naida ylöspäin.

Minä en ole koskaan törmännyt yhteenkään naiseen joka olisi yrittänyt naida ylöspäin. Naiset rakastuu jopa renttuihin, tyhjätaskuihin, kitaranrämpyttelijähippeihin jne. Suomalaiset naiset eivät ole tottuneet siihen että pitäisi miettiä rahaa kun rakastuu, ei kukaan kenenkään rahoihin rakastu vaan luonteeseen ja aluksi ehkä vähän jopa ulkonäköönkin vaikka sekin on katsojan silmässä. Oikeasti se on se fyysinen kemia joka saa naisen rakastumaan.

Naisen geeneissä ei puhuta rahasta mitään vaan sopivista geeneistä lastentekemiseen ja seksistä.

Vierailija
85/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos mies tienaa vaikka 10000, niin naisen tuloilla ei ole väliä. Mutta jos mies tienaakin sen 4000 tai jopa alle, niin perheen yhteisissä tuloissa naisen tulot vaikuttaa aika paljon.

Mistä te puhutte? Kukaan ei tienaa tuollaisia summia. Vaimon kanssa ei yhteensäkkään tienata yli 3500€ nettona. Hyvin maksetaan kuitenkin 250 000€ asuntolaina ja 3 lapsen kanssa eletään...

Vierailija
86/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla poikkeus. Minua kiinnosti ehdottomasti vaimoni tulot, tutkinnot ja ammatti. En todellakaan halunnut mitään taloudellista kivirekeä vedettäväksi. 

Vierailija
87/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Hesarissa taisi olla viime vuonna asiasta artikkelikin, jossa todettiin, että Suomessa parisuhteeseen aletaan hyvinkin usein samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvan kanssa. Ilmiö on Suomessa voimakkaampi kuin muissa länsimaissa. Että sillä tavalla se kumppanin tulotaso vaikuttaa Suomessa aika paljonkin, puolin ja toisin. 

Ehkä se johtuu siitä että Suomessa yhteiskuntaluokissa ei ole kovin isoja eroja, ehkä akateemiset nai toisiaan herkemmin koska tapaavat paljon toisiaan opiskellessa. Suurin osa suomalaisista on suht köyhiä joten ei se yhteiskuntaluokka siitä paljon muutu tienaako se puoliso kaksi vai kolme tonnia.

Vierailija
88/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ajattelen niin, että jos haluan rahaa, haluan tienata sen itse. En innostu perinnöistäkään tai muista vastaavista lahjoituksista. Itse ansaittu raha tuntuu paremmalta, ansaitulta. Parisuhdetta etsiessä olen kiinnostunut naisesta, en hänen pankkitilistä tai statuksesta.

Miksi tällä palstalla sitten on oletus että naisia kiinnostaa miehissä nimenomaan status ja pankkitili? Naisetkin tienaavat Suomessa omat rahansa.

Ei se ole mikään oletus, vaan fakta. Naisilla on geeneissä se, että yrittävät naida ylöspäin.

Fakta on se että raha ja munan koko ei naisia kiinnosta, mutta se kiinnostaa mitä päässäsi liikkuu... Suosittu M

Vierailija
89/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palkkaa saavat naiset ovat todella tarkkoja omista rahoistaan. Tuskin juuri kukaan nainen suostuu laittamaan yhteisiin menoihin enemmän kuin mies. Kipuraja taitaa olla puolet ja puolet?

Vierailija
90/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ei välttämättä suoranaisesti liity rahaan, siksi itsekin erottelit sen tuosta pankkitilistä.

Pankkitiliin liittyen: miksi nainen ottaisi vähemmän rahaa kun voi ottaa enemmänkin?

Nämä ovat erittäin yksinkertaisia asioita. Miten näitä ei ymmärretä/tiedetä vieläkään?

Suomessa naiset ei tarvitse miestä pysyäkseen hengissä, täällä naiset rakastuu ja valitsee sen perusteella puolison, ei statuksen tai pankkitilin. En ole kenenkään sukulaisen, tutun tai kaverin koskaan kuullut puhuvan mitään puolison tuloista vaan ihan muista asioista. Toisaalta, ylipäänsä pariskunnat joita tunnen ovat suurin osa molemmat pääsääntöisesti töissä ja rahat on taloudessa yhteisiä, kumpikaan ei hyödy taloudellisesti toisesta toista enenpää, yhdessä elätetään lapset jne.

Vierailija
91/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan törmännyt yhteenkään naiseen joka olisi yrittänyt naida ylöspäin. Naiset rakastuu jopa renttuihin, tyhjätaskuihin, kitaranrämpyttelijähippeihin jne. Suomalaiset naiset eivät ole tottuneet siihen että pitäisi miettiä rahaa kun rakastuu, ei kukaan kenenkään rahoihin rakastu vaan luonteeseen ja aluksi ehkä vähän jopa ulkonäköönkin vaikka sekin on katsojan silmässä. Oikeasti se on se fyysinen kemia joka saa naisen rakastumaan.

Naisen geeneissä ei puhuta rahasta mitään vaan sopivista geeneistä lastentekemiseen ja seksistä.

No, sinä olet nainen, joten kerroit vain oman näkemyksesi, joka ei perustu kuitenkaan faktoihin.

Vierailija
92/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, että harvat miehet deittipalstalla kysyy koulutusta tai työpaikka heti alkuun. Minustakin kyllä muut asiat on tärkeämpiä. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että mies olettaa naisen joka tapauksessa olevan pienempituloinen ja on valmis maksamaan. Kerran työttömänä ollessani vain yksi mies kysyi aluksi työpaikkaa, ja poisti mätsin kun työtä ei ollut. Muita ei ole haitannut. Huvittavinta oli, että yksi avulias mies ehdotti, että alkaisin perhepäivähoitajaksi, kun siihen kouluttautuminen on nopeaa. Hän ei edes kysynyt missään vaiheessa viikkoja kestänene tutustumisen aikana, jos minulla vaikka sattuisi olemaan korkeakoulututkinto ja pitkähkö ura arvostetulla alalla (kuten on), vaan oletti näemmä kokemustensa perusteella, ettei mitään koulutusta edes ole :)

Ja on valmis maksamaan? Päivän vitsi. Totuus on se että naisen pitää maksaa puolet kaikesta ja vielä yksin niiden yhteisten lasten kulut ja sittenkin miehet kehtaa puhua että naiset loisii! Ja oikeastihan mies on aina se joka loisii. Nainen on ääretön lahja miehelle eikä mies voi koskaan tarjota niitään sinne päinkään naiselle. Lapsi siihen niin miehen velka naiselle on niin suuri että mies ei sitä pysty korvaamaan vaikka eläisi valovuosia.

Ja oikeasti miehiä ei muka naisen koulutus ja tylö kiinnosta, se on vain kateutta ja katkeruutta.

Vierailija
93/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palkkaa saavat naiset ovat todella tarkkoja omista rahoistaan. Tuskin juuri kukaan nainen suostuu laittamaan yhteisiin menoihin enemmän kuin mies. Kipuraja taitaa olla puolet ja puolet?

Ei pidä paikkaansa. On ihan tutkittu asia että naisten rahat menee enemmän lasten menoihin ja yhteisiin menoihin kuin miesten. Ja tällä palstallakin ihan aina hyvätuloiset naiset aina kertovat että mielellään maksavat suuremman osan kuluista jos mies on pienituloisempi. Itsekin haaveilen siitä että saisin vakituisen hyväpalkkaisen työn vihdoin, ja mies voisi jäädä vähän aikaisemmin töistä pois kun on sairas ja tehnyt raskasta työtä ikänsä.

Vierailija
94/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miehistä, mutta minä tienaan lähes 10 000 eikä sillä Suomen verotuksella ja pk-seudun elintasokustannuksilla juhlita jos puoliso on varaton. Varsinkaan jos on lapsia. Vanha okt lähiössä ja pari vuotta vanha perusauto pihassa. Velkaa hampaisiin asti. Elintasoluokka uusi iso omakotitalo ja uusi Audi vaatii vielä enemmän rahaa tai kaksi jotka tienaa edes suht koht hyvin.

Ja Suomen verotuksellahan ei ole mitenkään yhdentekevää miten se perheen kokonaisansio jakautuu. Olisi paljon parempi tienata 2 x5000 kuin 0+10000.

JA toisaalta, jos muutatte pk-seudulta pois, noilla tuloilla elintaso olisi uusi iso omakotitalo ja uusi Audi. Helsinki ja muu Suomi on kaksi ihan eri asiaa.

Joo totta, viittasin vaan tuohon kun edellä sanottiin ettei 10000 tulotasolla ole enää väliä mitä puoliso tienaa. Riippuu tietysti siitä mitä elämältä haluaa. Mutta jos haluaa asua pk-seudulla ja tehdä useamman lapsen, niin ei tuo liksa riitä edes ylemmän keskiluokan elintasoon jos puoliso ei pysty osallistumaan. Kyllä siinä on ihan hiton iso ero jos molemmat tienaa hyvin verrattuna perheisiin joissa vain toinen tienaa. Eri juttu tietysti jos ei noita juttuja kaipaa - haluaa asua landella tai jättää lapset tekemättä tai voi tyytyä alemman keskiluokan elämään. Silloin vähempikin riittää.

Vierailija
95/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sinä olet nainen, joten kerroit vain oman näkemyksesi, joka ei perustu kuitenkaan faktoihin.

Mistä oletat että sinun näkemyksesi perustuisi sen enempää faktoihin kuin minunkaan? Onko sulla joku taikapenis joka kertoo totuuden? Kai minä naisena ja paljon muita naisia ja miehiä tuntevana ihmisenä osaan katsoa mitkä on faktat. Minä olen elämäni aikana rakastunut kaksi kertaa, eikä kummallakaan kerralla käynyt mielessäkään miehen status tai tulot. Ja tietäsin kyllä jostain jos joku sukulaisnainen tai ystävätär olisi rahan perään.

Vierailija
96/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen kerran kesäterassilla tapahtunut. Pöytäämme tuli nuorehko mies ja aika pian hän alkoi arvuutella mikä ammattini on. En myöntänyt enkä kieltänyt arvauksia pitivätkö paikkaansa. Lopulta hän teki johtopäätöksen, että olen lääkäri. Minusta paistaa kuulemma kilometrien päähän, että olen kouluttautunut pitkälle, puhetyylini ja juttuni kertoivat kuulemma sen. Aikansa jankutettuuaan hän suuttui minulle, kun olen hyväosaisempi kuin hän. Se meni jopa niin pitkälle, että oli parempi vaihtaa toiselle terassille. Jäi itselle paska fiilis. En ole lääkäri.

Vierailija
97/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo totta, viittasin vaan tuohon kun edellä sanottiin ettei 10000 tulotasolla ole enää väliä mitä puoliso tienaa. Riippuu tietysti siitä mitä elämältä haluaa. Mutta jos haluaa asua pk-seudulla ja tehdä useamman lapsen, niin ei tuo liksa riitä edes ylemmän keskiluokan elintasoon jos puoliso ei pysty osallistumaan. Kyllä siinä on ihan hiton iso ero jos molemmat tienaa hyvin verrattuna perheisiin joissa vain toinen tienaa. Eri juttu tietysti jos ei noita juttuja kaipaa - haluaa asua landella tai jättää lapset tekemättä tai voi tyytyä alemman keskiluokan elämään. Silloin vähempikin riittää.

Niin, se on valinta että pitääkö olla iso uusi omakotitalo pk-seudulla joka vastaa kartanoa tai linnaa muualla Suomessa. Se elintaso on erilainen Helsingissä ja siellä pieni vanhempi talokin vastaa samaa elintasoa kuin muualla se iso uusi talo, ei voi verrata henkilökohtaista elintasoa Helsingissä tai muualla samoilla kriteereillä. Ihan sama kuin se että Suomen tuloilla elää jossain köyhässä maassa kuin kuningas, mutta toisaalta rikkaassa maassa suomalaiset tulot riittää aika matalaan elintasoon.

Vierailija
98/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ei välttämättä suoranaisesti liity rahaan, siksi itsekin erottelit sen tuosta pankkitilistä.

Pankkitiliin liittyen: miksi nainen ottaisi vähemmän rahaa kun voi ottaa enemmänkin?

Nämä ovat erittäin yksinkertaisia asioita. Miten näitä ei ymmärretä/tiedetä vieläkään?

Suomessa naiset ei tarvitse miestä pysyäkseen hengissä, täällä naiset rakastuu ja valitsee sen perusteella puolison, ei statuksen tai pankkitilin. En ole kenenkään sukulaisen, tutun tai kaverin koskaan kuullut puhuvan mitään puolison tuloista vaan ihan muista asioista. Toisaalta, ylipäänsä pariskunnat joita tunnen ovat suurin osa molemmat pääsääntöisesti töissä ja rahat on taloudessa yhteisiä, kumpikaan ei hyödy taloudellisesti toisesta toista enenpää, yhdessä elätetään lapset jne.

Suomessa meillä on poikkeuksellisen hyvä yhteiskunnallinen tuki naisille. Yksin asuva nainen pärjää työtä vieroksuvanakin varsin hyvin. Sitten tilanne vain paranee, jos on lapsia, mutta ei miestä saman katon alla. Juuri se luo jokseenkin huvittavan "valttikortin" tuolle hokemalle, ettei miestä tarvita välttämättä mihinkään naisen elämässä. Naisilla on kärjistetysti sanottuna aivan erilainen käsitys siitä, miten ne perheen rahat oikeasti kanavoituvat.  Kaverini on tilintarkastaja ja tottunut pitämään kirjaa myös oman perheensä menoista. Pitkä avioliitto päättyi eroon ja kuulin henkilökohtaisesti, kun tämän vaimo syytti miestään, että kun hän on joutunut laittamaan kaikki omat palkkansa perheen eteen ja mies on vain humputellut oman palkkansa kaikkeen turhuuteen. No, ennen kuin mies tapasi tämän naisen, miehellä oli jo valmiina vähän päälle miljoonan maksanut talo, 6kpl arvoautoja, muutama vene, pari hulppeaa kesäpaikkaa, muutama asunto maailmalla jne. Naisella hyvät tulot, kun tuli miehen elämään ja mukana tuli kolme lasta. Mies maksoi lähes 30 vuotta koko perheen juoksevat kulut, naisen lapsille harrastukset, autot myöhemmin jne. Ero kun tuli, niin nainen pokkana vaati vielä miehen omaisuuden puolittamista ja kovat korvaukset siitä, kun tämä oli kuulemma ruokkinut koko perheen tämän lähes 30v ajan.  Onneksi kaikesta oli mustaa valkoisella ja nainen ei saanut huijattua miehen omaisuutta itselleen.

Vierailija
99/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunnilleen samat tulot (noin 5000 eur/kk) ja se on kyllä kätevää. Molemmat pystyvät maksamaan saman verran.

Vierailija
100/118 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä oletat että sinun näkemyksesi perustuisi sen enempää faktoihin kuin minunkaan? Onko sulla joku taikapenis joka kertoo totuuden? Kai minä naisena ja paljon muita naisia ja miehiä tuntevana ihmisenä osaan katsoa mitkä on faktat. Minä olen elämäni aikana rakastunut kaksi kertaa, eikä kummallakaan kerralla käynyt mielessäkään miehen status tai tulot. Ja tietäsin kyllä jostain jos joku sukulaisnainen tai ystävätär olisi rahan perään.

Asiaahan on tutkittu moneen kertaan maailmanlaajuisestikin. Ja mistä luulet, että johtuu suomalaisten naisten vihamielisyys ja vittuilu, kun mies löytää naisen jostain elintasoltaan vaatimattomammasta maasta kuin Suomi? Eikö se ole naimista ylöspäin? Sama renttujen kanssa. Tuurasin yhden keikan ajan erästä aika tunnettua kitaristia ja silloinkin oli naista tarjolla niin, että lopulta tappelivat keskenään. Eli käytännössä loivat mielikuvan, että olen varakas/status on hyvä, kun soitin siinä bändissä.

Sinun "faktat" perustuvat siis varsin suppeaan otantaan, eli sinä itse ja pari suhdetta, sekä sukulaisnaiset ja muutama/yksi ystävätär.  Minun "faktat" taas perustuu tutkimuksiin, sekä omiin kokeiluihin mm. opiskeluaikoinani. Siihen aikaan oli todella varmaa, että sai pillua lähes keneltä tahansa baariin eksyneeltä naiselta, kun vuokrattiin kaverin kanssa puvut, joista voisi päätellä, että olemme tunnetun lentoyhtiön lentäjiä. Hölmöt vielä maksoivat koko illan juotavat, koska meidän "ulkomaalaiset" pankkikortit eivät toimineet Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi