Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Mulla on ollut palkki yhdessä kohtaa jo keskiviikkona eikä oo vielä tullut. Mutta veikkaan kanssa että huomenna tai tiistaina silti tulee.
Kuinkakohan paljon opettajien tulokset tulevat vaikuttamaan yleisiin kasvatustieteiden varasijoilta hyväksymiseen? Viime vuosina hyväksyttyjä monissa kaupungeissa aika paljon suhteutettuna aloituspaikkoihin.. Tällä hetkellä tosi pienillä varasijoilla ainakin 2 kaupunkiin ja jännittää mihin kaupunkiin sitä tässä on joutumassa kun olisin nykyiseen sijoitteluun tyytyväinen :s
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan paljon opettajien tulokset tulevat vaikuttamaan yleisiin kasvatustieteiden varasijoilta hyväksymiseen? Viime vuosina hyväksyttyjä monissa kaupungeissa aika paljon suhteutettuna aloituspaikkoihin.. Tällä hetkellä tosi pienillä varasijoilla ainakin 2 kaupunkiin ja jännittää mihin kaupunkiin sitä tässä on joutumassa kun olisin nykyiseen sijoitteluun tyytyväinen :s
Ei juurikaan. Yleiselle on vaikeampi päästä kuin opettajaksi, ja siitä valmistuu hyvin erityyppisiin hommiin. Ts. yleiselle hakee sellaiset, jotka eivät halua olla opettajia. Et vissiin itsekään halua?
Mutta muutaman pykälän voi silti.
Laitatteko sit aina myös alimmat hyväksyt pisteet kun tuloksia alkaa tulla
No nyt näkyy pisteet. Yllättävän korkea sisäänpääsyraja, nippanappa riitti.
Vierailija kirjoitti:
No nyt näkyy pisteet. Yllättävän korkea sisäänpääsyraja, nippanappa riitti.
Mihin hait jos näkyy jo?
On ne muuttunut, oon ollut kolme kertaa sovarissa, ensimmäinen sovari meni ihan penkin alle (en ymmärtänyt paljonkaan mitä piti tehdä), en päässyt. Toisen kerran jo tosi lähellä, olin paljon valmistautuneempi, mutta en valmistautunut kuitenkaan ihan 100% vaan ehkä korkeintaan 70% asenteella.
Tänä vuonna sitten ihan täysillä ja paljon parempi fiilis. Ihmettelen jos ei paikka aukea.
Kyllä siinä käyttäytyminen, asenteet, arvot tai ainakin niistä kertominen väkisinkin muuttuu jos on tosissaan. Ei kai kukaan halua 10 kertaa hakea huvikseen. On pakko pohtia omia käsityksiä, esim. käsitykset kasvatuksesta, lapsista ja arvoista, ettei sanoisi vaan ympäripyöreitä.. Hyvä toisaalta, että muuttuu.
^Ja tuo ylempi piti olla vastaus kun joku kyseli siitä, miten on muuttunut oma käytös ja menestyminen sovarissa, mut lainaus ei nyt näköjään onnistunut..
Hain vakaan Helsinkiin ja Turkuun. Mielestäni sovarit meni hyvin ja olin kovin positiivinen tulosten suhteen, mutta mikä pettymys! En päässyt kumpaakaan! Varasijalla 46, niin sieltä ei varmaan nousta yhtään mihinkään.
Okei, eli ilmeisesti helsingin ja turun tuloksia jo tullu. Itellä ei vielä mitää näy, hain vaan jyväskylää
Haitko vakaan ns tavalliselle puolelle vai 1000 + ?
Eli mitä tuloksia näkyy?
Turun ja Helsingin maisterit ei näy vielä eikä erityisopettajan koulutus
Itselläni näkyy tasan tuo Joensuun opo-maisteri. Muissa on vielä kesken.
Mä arvelin kanssa, että tänään. Vuosi sittenkin tuli maanantaina, vaikka nehän vaihtelee, eikä niitä voi tietää. Eikä tällänen arpominen varsinaisesti hyödytä, mutta teen sitä silti...
Kyllä odottaminen on tuskaista, toivoisin että tulokset tulisi tänään, ettei menisi kokonainen kesälomaviikko ihan hukkaan. Kovasti haluaisin suunnitella syksyä jo ja tehdä suunnitelmat sen mukaan, että pääsinkö vai enkö.
Se olisi sitten huomenna uusi viikko, ja sit jo moni meistä taitaa tietää mitä he tekevät ensi syksynä. Toivottavasti tämän ketjun seuraajista mahdollisimman moni pääsee haluamaansa kouluun.