Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
601/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työpaikkakiusaaminen rehottaa varhaiskasvatuksessa? Nuorelle ihmiselle en suosittele alaa. Alalle tuntuu hakeutuvan ihmisiä, joita ei varhaiskasvatus kiinnosta eivätkä muualle pääse. Sitten sitä omaa pettymystä puretaan muihin ilkeilemällä.

Vierailija
602/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkiteorian mukaan kun varasijat katoaa, pääset johonkin ylempään kohteeseen.

Minulla näkyy myös ylempiin hakukohteisiin nyt lisätiedot kohta, vaikka soveltuvuuskokeisiin en niiden osalta päässytkään.

Varasijat on yhden hakukohteen osalta tippuneet tosi roimasti (siihen ei ollut soveltuvuuskoetta).

Jännittää kyllä tosi paljon nyt! Vaikka sovari meni ihan pyllylleen jännityksen vuoksi ja odotukset ei sen suhteen ole korkealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko noista palkkien ilmestymisestä päätellä että tulokset tulisi jo tänään ?? 

Vierailija
604/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kanssa hävinnyt varasijat kokonaan. Mitä se siis voi tarkoittaa

Vierailija
605/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko noista palkkien ilmestymisestä päätellä että tulokset tulisi jo tänään ?? 

Ainakin lähipäivinä tulee. Eilen tuli Hesan kohteisiin palkit, mutta ei oo vieläkään tullut tuloksia. Nyt mulle tuli kaikkiin hakukohteisiin palkit. Kahdessa olin eilen vielä 4. Varasijalla mutta nyt ne on kadonnut. Ihan liian jännittävää

Vierailija
606/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin näkyy nyt opintopolussa lisätiedot-kohta. Hain opoksi (kandi+maisteri). Niin jännää odottaa tuloksia! Käyn täällä monta kertaa päivässä lukemassa, jos johonkin ois jo tullu tulokset.

Vierailija
607/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikkakiusaaminen rehottaa varhaiskasvatuksessa? Nuorelle ihmiselle en suosittele alaa. Alalle tuntuu hakeutuvan ihmisiä, joita ei varhaiskasvatus kiinnosta eivätkä muualle pääse. Sitten sitä omaa pettymystä puretaan muihin ilkeilemällä.

Siinähän se keskeinen syy tuli. Kiusaajilla ei ole mahdollisuutta päästä muualle.

Sama näkyy kaikissa naisvaltaisissa suorittavissa töissä. Sairaaloissa, toimistoissa. Jaana 55 v on ollut siellä 30 vuotta pääsemättä eteenpäin. Enää odottaa vain eläkettä. Tämän saa Aada 25 v tuntea nahoissaan, Aada kun pääsee puolen vuoden kasvamisella uusiin töihin.

Vierailija
608/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiks tuloksia tulla myös viikonlopun aikana opintopolkuun?

Vierailija
609/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiks tuloksia tulla myös viikonlopun aikana opintopolkuun?

Ei voi. Tulokset eivät tule täysin automaattisesti, eikä kukaan ole niitä siellä viikonloppuna julkaisemassa.

Vierailija
610/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 6 yleiselle Ja alimmat hyväksytyt pisteet alemmat kuin mitä minulla. Tätä on ei- ensikertalaisuus :(

Vierailija
611/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 6 yleiselle Ja alimmat hyväksytyt pisteet alemmat kuin mitä minulla. Tätä on ei- ensikertalaisuus :(

Paljonko alimmat hyväksytyt pisteet?

Vierailija
612/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisteri ei kai vieläkään ole tullut? Sinne menee varmasti muutama toiskertalainen.

Vierailija
613/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisteri ei kai vieläkään ole tullut? Sinne menee varmasti muutama toiskertalainen.

Jep, mutta 6 on aika paljon vielä. Noh, it is what it is.

Alimmat hyväksytyt oli jotain 79, en muista tarkasti enkä jaksa kirjautua uudelleen opintopolkuun. Mulla nyt n. Pisteen enemmän

Vierailija
614/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä jännittää. Palkkien ilmestyminen kertoo jo jonkin verran lähentyvästä tulosilmoituksesta.

Mahtaako täällä olla niitä, jotka ovat olleet jo toista tai useampaa kertaa Vakavan soveltuvuuskokessa? Miten ovat oma menestyminen ja käyttäytyminen muuttuneet? Varaudun jo tulevaa varten.

Vierailija
615/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynä kirjoitti:

Nyt kyllä jännittää. Palkkien ilmestyminen kertoo jo jonkin verran lähentyvästä tulosilmoituksesta.

Mahtaako täällä olla niitä, jotka ovat olleet jo toista tai useampaa kertaa Vakavan soveltuvuuskokessa? Miten ovat oma menestyminen ja käyttäytyminen muuttuneet? Varaudun jo tulevaa varten.

Mä oon kaks kertaa. Toisella kerralla meni paljon paremmin, eka oli harjoituskerta :)

Vierailija
616/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy moittia tämän viestin muotoilua hieman.. Nuorelle ihmiselle et suosittele? Tarkoitatko että vähän vanhemmat saavat mennä ilkeilyä kuuntelemaan? Vai olisitko kuitenkin tarkoittanut, että nuoret ihmiset kestävät työpaikkakiusaamista huonommin? En ihan ymmärrä.

Vierailija
617/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh?!? Joko jotakin on tapahtunut?

Vierailija
618/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkit tarkoittaa varmaan sitä että ovat alkaneet syöttää pisteitä. Meneehän siinä aikaa, kun käsin syötetään. Hyvällä tuurilla saattaa tulla iltapäivällä tai sitten menee maanantaihin. Psykassa palkit tuli 27. ja tulokset 29. päivän aamuna. 

Vierailija
619/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia minulla lukee yhden kohteen lisätiedot kohdassa "koevalintatulos". Mitä se tarkoittaa?

Pisteitä tms. Muita tuloksia Ei minulla ole tullut.

Vierailija
620/1080 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkit tarkoittaa varmaan sitä että ovat alkaneet syöttää pisteitä. Meneehän siinä aikaa, kun käsin syötetään. Hyvällä tuurilla saattaa tulla iltapäivällä tai sitten menee maanantaihin. Psykassa palkit tuli 27. ja tulokset 29. päivän aamuna. 

Noo, ei niitä sentään käsin syötetä. :) Ne on kirjattu soveltuvuuskoepapereista exceliin, tehty erinäisiä tarkasteluja ja tarkistuksia sillä tai tilasto-ohjelmalla ja se pistetiedosto vain syötetään Opintopolkuun. Opintopolulla menee jonkin aikaa laskea paikkoja, se ei ole mikään yksinkertainen operaatio. Jokaisen vakavahakijan kaikki paikat pitää laskea uusiksi ja alempien toiveiden varasijat muuttuvat myös monilta sellaisiltakin hakijoilta, joilla ei ole Vakavan kanssa mitään tekemistä.