Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pitää paikkansa? (masennuslääkkeistä)

Vierailija
23.12.2014 |

Kaverini käyttää jotain masennuslääkettä, en valitettavasti muista mitä, joku SSRI kuitenkin. Hän selitti, että jos hän unohtaa ottaa lääkkeen aamulla, hän huomaa sen olostaan, eli päivän mittaan alkaa tulla masentunut olo, itkettää yms.

Olen itsekin käyttänyt masennuslääkettä (SNRI), ja kun sitä alettiin vähentää, lääkäri sanoi, että vaikutusta ei huomaa olossa heti, vaan jopa vasta kuukausien päästä.

Eli voiko pitää paikkansa tuo mitä kaverini väittää?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:20"]

Tuskin. Ainakaan emotionaalisessa statuksessa. Jotkut masennuslääkkeet kyllä tuntuu fyysisessä voinnissa, esim. oma ukko saa Venlafaksinin unohtamisesta huimausta ja pahoinvointia. Mutta mielialassa eroa ei huomaa päivässä.

[/quote]

On aika absurdia ajatella noin mustavalkoisesti. Ihminen on herkkä psykofyysinen kokonaisuus. Tottakai mielialaan voi vaikuttaa se pieni huimauskin.

[/quote]Miksi ihmeessä joku muuten haluaa välttämättä puhua "emotionaalisesta statuksesta". Pyrsk. Suomeksi tunnetila.

Vierailija
42/43 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:18"]

Mitä jos te vaan kävisitte terapiassa ja itkisitte jos itkettää?

[/quote]

 

Tajuatko kuinka kallista terapia on? Maksaa 70 euroa kerta ja siellä pitäs käydä 1-2 kertaa VIIKOSSA. Luuletko että monenkaan sairauseläke siihen riittää?

[/quote]

Jos olet tosiaankin sairauseläkkeellä, masennuksesi on jatkunut pitkään. Olet ilmeisesti käyttänyt kunnan tarjoamat ilmaiset mt-palvelut eikä sinulla ole varaa jatkaa terapiaa yksityisellä. Todennäköisesti sinulla ei sairaseläkelläisenä ole varaa terapiaan, vaikka saisit Kela-korvauksen. 

Luultavasti masennuksesi on myös pahasti kroonistunut, koska olet laiminlyönyt sairautesi hoitoa jättämällä terapiakäynnit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:18"]

Mitä jos te vaan kävisitte terapiassa ja itkisitte jos itkettää?

[/quote]

 

Tajuatko kuinka kallista terapia on? Maksaa 70 euroa kerta ja siellä pitäs käydä 1-2 kertaa VIIKOSSA. Luuletko että monenkaan sairauseläke siihen riittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi