Appivanhemmat tulivat tunti sitten, tunteet kuumenivat jo!
Se etukäteen pelätty ja kauhulla odotettu joulu on nyt täällä.
Lysti alkoi heti, kun appivanhemmat tulivat mukanaan JOULUTÄHTI. Kaunis ajatus, mutta kun poikansa on sille todella allerginen. Ei mitenkään vähää, vaan menee oikeasti siitä ihan tukkoon ja silmät vuotavat, ihan kuten monista muistakin kasveista. Kukkaa ei kuitenkaan saa laittaa kuistille, koska joulu ei ole mitään ilman joulutähteä, viis siitä, että oma lapsi joutuu elämään antihistamiineilla sen vuoksi :')
Nyt ne istuvat kahvilla, anoppi jauhaa jostain kamalasta oikeusmurhasta joka kaupassa tapahtui (=anoppi oli itse käsittänyt jotain väärin ja käyttäytynyt kuin kaksivuotias kakara "selvittäessään" asiaa) ja minä viskaan sen kukan kuistille. Lasken tunteja tapaninpäivään, helvetin hyvää joulua vaan minullekin.
Kommentit (90)
Miksi ihmiset eivät vietä joulua kotonaan? Minkä ihmeen takia aloittajan appivanhemmat änkeävät heidän luokseen?
Luultavasti minä vietän yksinäisiä jouluja sitten aikanaan kun omat lapseni viettävät jouluja omien lastensa kanssa. Jos eivät sitten "väkisin" käy hakemassa minua joulun viettoon enkä tietenkään kiellä tulemasta, jos haluavat tulla minun luokseni. Olenko outo?
Minullakin oli aivan ihana anoppi. Ihan kaikki miniät vaan olivat toinen toistaan huonompia, minä viimeisenä kaikkein huonoin. Ja dementoituminen teki sitten kaiken vielä pahemmaksi, kun todellisuus ja menneisyys sekoittuivat.
Jos siihen aikaan olisi ollut netti ja some nykymuodossaan käytettävissä, minulla olisi ollut paljon kirjoitettavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:24"] Joulu on taas ja tämän joulun anoppiketjut alkaneet AV:lla. Aattona sitten lisää aiheella "anoppi antoi huonon lahjan". [/quote] Ja anoppi tarjosi laatikot foliovuoista ja sillä ei ollut tissiliivejä ja se katsoikin väärin ja se pitäis viedä saunan taa ja ampua ja pääsispä viettään anopin hautajaisia ja anoppi sitä ja anoppi tätä. Luojan kiitos on tyttöjä ja todistettavasti eivät edes lesboja, ettei tähän taloon miniöitä tule. [/quote] Luojan kiitos en ole niin nössö että otan anopin jouluksi pöytääni ruokittavaksi saa käärme syödä myrkkynsä ihan yksinään kotonaan.
[/quote]
Saako tyhmät naiset poikia, vai tyhmistääkö pojat äitiä. Kun miesten äidit ovat aina vittumaisia kyykäärmeitä ja tyhmiä, mutta vaimon äidit ovat kivoja ja mukavia.
Miten voi olla kamalia anoppeja on ihan yhtä tyhmä kysymys, kun miten voi olla ilkeitä ihmisiä. Ilkeät ihmisetkin voivat olla anoppeja. Itselläni oli ilkeä anoppi, nykyinen aivan ihana. Monella naisella tuntuu vakn olevan jotenkin hassu suhde poikaansa, heidän mielestään kukaan nainen ei voi olla yhtä hyvä kultapojulle kuin äiti itse ja siitä pojasta ei oiekin haluttaisi päästää irtikään. Miniästä ollaan hieman mustasukkaisia.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:24"] Joulu on taas ja tämän joulun anoppiketjut alkaneet AV:lla. Aattona sitten lisää aiheella "anoppi antoi huonon lahjan". [/quote] Ja anoppi tarjosi laatikot foliovuoista ja sillä ei ollut tissiliivejä ja se katsoikin väärin ja se pitäis viedä saunan taa ja ampua ja pääsispä viettään anopin hautajaisia ja anoppi sitä ja anoppi tätä. Luojan kiitos on tyttöjä ja todistettavasti eivät edes lesboja, ettei tähän taloon miniöitä tule. [/quote] Luojan kiitos en ole niin nössö että otan anopin jouluksi pöytääni ruokittavaksi saa käärme syödä myrkkynsä ihan yksinään kotonaan.
[/quote]Miten ihmeessä teillä on niin kamalia anoppeja(miehen äiti?) Se mieshän on puoliksi niitä samoja geenejä. Mulla ainakin on ihana anoppi ja äitinikin oli hyvä anoppi. Ei puuttunut kenenkään elämään. Ei tuppautunut kylään ,ei jouluna eikä muulloinkan. Ei pyytänyt ketään käymään. Ne kävi jotka halusi(= kaikki). Eihän nyt kenenkään pitäisi joutua viettämään tuollaista joulua. Joulua ihmisten kanssa joista ei pidä. Ja kamalaa anopillekin olla kylässä, miniä haukkuu seläntakana av:llä. Hyvää joulua vaan kaikille!
[/quote]
Koska geenit eivät yksinään määrää ihmisen käyttäytymistä vaan siihen vaikuttavat myös muut tekijät kuten ympäristö.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:41"]
Kai se nyt on miehesi asia laittaa kukka ulos jos tarvii, hänhän se allerginen on? Ja jos kerran antihistamiineilla pärjää niin mikä ongelma sen kukan kanssa edes on?
[/quote]
Etkö lukenut tarkkaan aloitusta? Anopilla ei ole joulua ilman joulutähteä. Se vetää herneet nenäänsä, jos se kukka kiikutetaan ulos.
Ja on se niin helvetin hienoa vetää antihistamiineja naamaan, ne kun väsyttävät ihan oikeasti. Ja vielä omassa kotonaan. Luulisi, että edes joulun saisi viettää lääkkeettömänä.
Heh, täällä kahden aikuisen allergikkopojan äiti. Ei tulisi mieleenikään unohtaa niitä kaikkia aineita, joille he ovat allergisia. Olen oikeasti tiukempi allergeenien karsija kuin poikani, olen aina ollut. Sen takia he kai ovatkin vielä hengissä ja ihan hyvissä voimissa. Ei tulisi mieleenikään tuoda lapsilleni kasveja, joille he ovat allergisia. Jos minä käyttäytyisin yhtä lapsellisesti ja huonosti kuin ap:n anoppi, minua saisi ihan rauhassakin arvostella.
Muistan myös viettäneeni lasten vauva-aikana pitkiä toveja imettämässä ja nukuttamassa eri huoneessa ihan vain sen vuoksi, että jaksaisin sitten seurassa olla ystävällinen ja huomaavainen, vaikka tunteet kuumottelivatkin erinäisten syiden vuoksi. Niitähän en purkanut vieraisiini. Silloin on tosiaankin hyvä vetäytyä toiseen huoneeseen.
Ihmettelen muuten, miten kovasti täällä on parjattu ap:ta: häntä on haukuttu kamalaksi ihmiseksi, turhan valittajaksi, kitisijäksi ja ennen kaikkea kurjaksi miniäksi. Hänhän ei ole erityisemmin arvostellut tai haukkunut anoppiaan, kunhan vaan on kertonut tosiasiat: mitä tapahtuu ja miltä tuntuu. Tunteet kuumenevat vähemmästäkin.
Rauhallista joulua!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:56"] Ja teillä alle tunnin on vieraat olleet ja sinä jo kulutat aikaasi netissä. Eikö nyt kohteliaasti edes hetken voisi keskittyä vieraisiin? [/quote] Imetän makuuhuoneessa, en todellakaan tee sitä noiden kanssa kahvipöydässä :D Toivoisin jotain tiheän imun kautta tähän väliin, niin voisi hyvällä omatunnolla viettää 90 % valveillaoloajasta omassa rauhassa suljettujen ovien takana... [/quote] Olet varmaan pettymys apelle ja anopille, kun poikansa tuollaisen epäsosiaalisen urpon otti. Ja vieläpä meni lisääntymään sen kanssa.
[/quote]
Olen ihan kaikin mahdollisin puolin pettymys appivanhemmille, epäsosiaalisuuteni ei ole ainoa syy ;) Onhan minulla aivan hölmö ammatti, olen typerä kaupunkilainen, puoluekantani on väärä, lapset ovat huonosti kasvatettuja, miehestäkin olen tehnyt typerän tässä vuosien mittaan. Tuo kaikki on sellaisen "mutta enhän minä pahalla :))))))"-kuoren alle piilotettua patoumaa, jonka vuodattaminen alkaa varmasti ihan pian.
[/quote]
Onko ne jotain uskovaisia, jotenkin alkoi kuulostaa tutulta, kyllä niitä kiusaajia on paljon siinä joukossa.
Äh, minusta on jotenkin tyhmää että aina appivanhemmista ja etenkin anopista valitetaan av:lla ja muutenkin. Yleensä näillä miniöillä on jo valmiiksi huono asenne ja minusta on varsinkin ilkeää tulla kertomaan nettipalstalle kaikki ja olla netissä vieraiden ollessa paikalla. Miksi sinulla ap on noin huono asenne jo valmiiksi? Ei varmasti tule kivat 3 päivää jos jo valmiiksi "tyhmät appivanhemmat"-asenne. Mikä saa sinut käyttäytymään näin? Kysehän on kuitenkin aika pienisä ja höpsöistä jutuista, mitä tässä kerroit. Miksi?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 15:15"]
Heh, täällä kahden aikuisen allergikkopojan äiti. Ei tulisi mieleenikään unohtaa niitä kaikkia aineita, joille he ovat allergisia. Olen oikeasti tiukempi allergeenien karsija kuin poikani, olen aina ollut. Sen takia he kai ovatkin vielä hengissä ja ihan hyvissä voimissa. Ei tulisi mieleenikään tuoda lapsilleni kasveja, joille he ovat allergisia. Jos minä käyttäytyisin yhtä lapsellisesti ja huonosti kuin ap:n anoppi, minua saisi ihan rauhassakin arvostella.
Muistan myös viettäneeni lasten vauva-aikana pitkiä toveja imettämässä ja nukuttamassa eri huoneessa ihan vain sen vuoksi, että jaksaisin sitten seurassa olla ystävällinen ja huomaavainen, vaikka tunteet kuumottelivatkin erinäisten syiden vuoksi. Niitähän en purkanut vieraisiini. Silloin on tosiaankin hyvä vetäytyä toiseen huoneeseen.
Ihmettelen muuten, miten kovasti täällä on parjattu ap:ta: häntä on haukuttu kamalaksi ihmiseksi, turhan valittajaksi, kitisijäksi ja ennen kaikkea kurjaksi miniäksi. Hänhän ei ole erityisemmin arvostellut tai haukkunut anoppiaan, kunhan vaan on kertonut tosiasiat: mitä tapahtuu ja miltä tuntuu. Tunteet kuumenevat vähemmästäkin.
Rauhallista joulua!
[/quote]
Täällä myös toinen kahden aikuisen pojan äiti. Meillä onneksi lapsilla on ollut lieviä allergioita ja anopilla epäonneksi vähän pahempia, mutta hienosti olemme toistemme allergiat ottaneet huomioon. En usko, että tulevaisuudessa miniöiden tai lastenlastenkaan allergioiden suhteen tulee ongelmia. Minusta jokaisen terveys menee kaiken edelle. Kyllä aikuinen pärjää pari päivää ilman allergisoivaa kukkaa, joten en ymmärrä ap:n anoppia. Minusta ap:n höyryjenpurku tänne palstalle on ihan fiksu liike. Hyvää joulua :)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 15:33"]
Äh, minusta on jotenkin tyhmää että aina appivanhemmista ja etenkin anopista valitetaan av:lla ja muutenkin. Yleensä näillä miniöillä on jo valmiiksi huono asenne ja minusta on varsinkin ilkeää tulla kertomaan nettipalstalle kaikki ja olla netissä vieraiden ollessa paikalla. Miksi sinulla ap on noin huono asenne jo valmiiksi? Ei varmasti tule kivat 3 päivää jos jo valmiiksi "tyhmät appivanhemmat"-asenne. Mikä saa sinut käyttäytymään näin? Kysehän on kuitenkin aika pienisä ja höpsöistä jutuista, mitä tässä kerroit. Miksi?
[/quote]
onko sulla ollenkaan sisälukutaitoa?
-t. anopiton sivustaseuraaja
Saisko analyysiä tällaseen tilanteeseen:
Mulla ja anopilla hyvät välit, ei ikinä ole riidelty ja juttuun tullaan. Ei ole neuvonut lastenhoidossa eikä missään muussakaan asiassa ole tuputtanut mielipiteitään. Jos olen neuvoa kysynyt on ollut avulias. No nyt ollaan miehen kanssa päätetty, että ollaan joulu ydinperheen kesken kotona. On niin monta paikkaa, johon jouluna meidät haluttaisiin, että päätettiin olla menenättä mihinkään. Ei tule kellään sen suhteen paha mieli. Anoppi on tämän tiennyt jo hyvän aikaa. Silti ei ole lapsien lahjoja saanut meille toimitetuksi. Muuten kyllä kylässä käyvät ainakin kerran kuukaudessa. Miehen kanssa mietittiin, ettei ole meidän homma lahjojen perässä juosta, joten siellä ovat anopin komerossa. En voi kuin ihmetellä...
Rauhallista joulua!
[/quote]
Nih, anoppi voi olla dementoitumassa tai ajattelematon ihan muuten vaan. Tuskin kiusallaan aiheuttaisi harmia kenellekään läheiselleen. Pointti on siinä, miten ap muka-fiksuna miniänä hoitaa ikävät tilanteet. Kirjoittaa täällä tuohtuneena ja huomiohakuisena, kun olisi voinut toimia etevästi. Miksei sanonut heti kättelyssä ystävällisesti, että kasvi aiheuttaa yliherkkyyttä ja sitä ei voida tänne ottaa. samoin muissakin ikävissä asioissa suora palaute ja korjaus tilanteeseen, minkä jälkeen asia on käsitelty ja siihen ei tarvitse palata moittimalla takana.
Tai sitten ap on saanut yhtä ikävät appivanhemmat kuin on itsekin. Mies siinä tapauksessa menee samaan leiriin.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:30"]
Rauhallista joulua!
[/quote]
Nih, anoppi voi olla dementoitumassa tai ajattelematon ihan muuten vaan. Tuskin kiusallaan aiheuttaisi harmia kenellekään läheiselleen. Pointti on siinä, miten ap muka-fiksuna miniänä hoitaa ikävät tilanteet. Kirjoittaa täällä tuohtuneena ja huomiohakuisena, kun olisi voinut toimia etevästi. Miksei sanonut heti kättelyssä ystävällisesti, että kasvi aiheuttaa yliherkkyyttä ja sitä ei voida tänne ottaa. samoin muissakin ikävissä asioissa suora palaute ja korjaus tilanteeseen, minkä jälkeen asia on käsitelty ja siihen ei tarvitse palata moittimalla takana.
Tai sitten ap on saanut yhtä ikävät appivanhemmat kuin on itsekin. Mies siinä tapauksessa menee samaan leiriin.
[/quote]
Kuinka monta glögikupposta on tullut kumottua?
Luepa aloitus uudelleen, tällä kertaa ihan ajatuksen kera. Varsinkin tämä kohta olisi syytä kerrata:
[/quote]
Lysti alkoi heti, kun appivanhemmat tulivat mukanaan JOULUTÄHTI. Kaunis ajatus, mutta kun poikansa on sille todella allerginen. Ei mitenkään vähää, vaan menee oikeasti siitä ihan tukkoon ja silmät vuotavat, ihan kuten monista muistakin kasveista. Kukkaa ei kuitenkaan saa laittaa kuistille, koska joulu ei ole mitään ilman joulutähteä, viis siitä, että oma lapsi joutuu elämään antihistamiineilla sen vuoksi :')
[/quote]
Mielestäni tuossa ei suljeta pois sitä mahdollisuutta, että kukan allergisuudesta on jo keskusteltu ja hyvinkin tarkkaan, sillä anoppi pitää kannastaan kiinni - sangen itsepäisesti vielä:
[/quote]
VIERAILIJA 23.12. klo 16:374/83
Vierailija 23.12.2014 klo 16:32
Annathan tilannetietoja, haen tässä välissä popparit kainaloon!
Keskustelu palasi siihen joulutähteen. Että miten se nyt näin yhtäkkiä voi muka allergisoida, kun ei ole koskaan ennenkään. Siihen mies toteaa, että aivan varmasti on aina allergisoinut, kuten myös kaikki siitepölyt, useimmat muut huonekasvit... Appiukko muistelee, että "joskus lapsena on ehkä jotain koivun kanssa ollut", mutta että ei tuo mies mikään allergikko ennen ole ollut, tiedä mistä tullut.
No joo, eihän se tosiaan. Mitä nyt joutui välillä pahimpina keväinä ennen siedätyshoitoa olemaan töistäkin pois, kun ei henki kulkenut ja silmät turposivat umpeen :D Siedätyshoidon ansiosta voi elää "vaan" Duactilla, että pikkuhommiahan nuo! Ja ollut tuolla siis aivan varmasti ihan pienestä lapsesta asti, voi jessus sentään.
[/quote]
Mitä kohtaa et näistä ymmärtänyt?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:19"]
Saisko analyysiä tällaseen tilanteeseen:
Mulla ja anopilla hyvät välit, ei ikinä ole riidelty ja juttuun tullaan. Ei ole neuvonut lastenhoidossa eikä missään muussakaan asiassa ole tuputtanut mielipiteitään. Jos olen neuvoa kysynyt on ollut avulias. No nyt ollaan miehen kanssa päätetty, että ollaan joulu ydinperheen kesken kotona. On niin monta paikkaa, johon jouluna meidät haluttaisiin, että päätettiin olla menenättä mihinkään. Ei tule kellään sen suhteen paha mieli. Anoppi on tämän tiennyt jo hyvän aikaa. Silti ei ole lapsien lahjoja saanut meille toimitetuksi. Muuten kyllä kylässä käyvät ainakin kerran kuukaudessa. Miehen kanssa mietittiin, ettei ole meidän homma lahjojen perässä juosta, joten siellä ovat anopin komerossa. En voi kuin ihmetellä...
[/quote]
Jaa, että analyysia..a? Anoppisi on ihan kiva ihminen, mutta joissakin asioissa perin saamaton. Lahjat ovat ja pysyvät kaapissa niin kauan kuin hän saa tehtyä asialle jotakin. Sitä odotellessa. Varmaan lapsenne saavat teiltä lahjoja, joten eivät jää tänäänkään ihan tyhjin käsin. Ihan pienet eivät huomaa, että jokin käärö on jäänyt saamatta ja isommat lapset jaksavat kyllä odottaa sen, minkä kestää anopin huomata, että jotakin unohtui.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:02"]
Minkä hemmetin takia pitää viettää ja jakaa joulu ihmisten kanssa jos ei halua? Aikuiset ihmiset viettävät sen just niin kuin haluavat! Mun anoppi ei mun asuntoon tule! Ainakaan jouluna! Enkä itse kyllä mene toisten nurkkiin kun nekin päivät voi viettää just niinkuin haluaa..
mitä jos ensi vuonna olette ihan vaan kahdstaan. Olette aikuisia ja jos siitä loukkaannutaan tai alkaa kitinä niin mitä sitten? Teidän elämä ja huusholli!
[/quote] Siis onko nyt varma että mieskään ei halua vanhempiaan sinne? Harvalla on pokkaa kieltää vanhempia tulemasta.
[/quote]
kyllä moni kuule kieltää, kahville vähintään voi tulla. JA moni vanhempi ei tod. halua edes tulla toisten nurkkiin jouluna. Moni haluaa olla puolison kanssa ihan kahdestaan. Korkeintaan haudalla käydä. Pitää olla vähän tilanteen tasalla ja ajatella välillä muitakin kun itseään. Monille joulu on juurikin se aika kun töistä on muutama päivä vapaata. Kyllä pitää osata sanoa EI jos haluaa olla ihan yksin, kaksin ilman väkinsin vääntämistä, johan siitä jää paskamaku kaikille ja ihmekkös sitä alkaa vihamaan toistensa näkemistä.
Jos suuttuu niin sitten suuttuu. Itsellä on kyllä hyvät välit anoppiin mut molemmat tietää että joulun voi todellakin viettää jokainen omissa kodeissaan. En itse lähtisi viettämään joulua omille porukoille, anoppilaan tai minnekkään muualle. Eikä tähän kotiin tule ketään jouluna. Hyvin on joulut sujunut.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:28"]
Se etukäteen pelätty ja kauhulla odotettu joulu on nyt täällä.
Nyt ne istuvat kahvilla, anoppi jauhaa jostain kamalasta oikeusmurhasta joka kaupassa tapahtui (=anoppi oli itse käsittänyt jotain väärin ja käyttäytynyt kuin kaksivuotias kakara "selvittäessään" asiaa) ja minä viskaan sen kukan kuistille. Lasken tunteja tapaninpäivään, helvetin hyvää joulua vaan minullekin.
[/quote] Sitä verten on keksitty kellari...
Onko ne teillä perjantaihin asti? Koita kestää XD
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:04"]
[/quote]Miten ihmeessä teillä on niin kamalia anoppeja(miehen äiti?) Se mieshän on puoliksi niitä samoja geenejä. Mulla ainakin on ihana anoppi ja äitinikin oli hyvä anoppi. Ei puuttunut kenenkään elämään. Ei tuppautunut kylään ,ei jouluna eikä muulloinkan. Ei pyytänyt ketään käymään. Ne kävi jotka halusi(= kaikki). Eihän nyt kenenkään pitäisi joutua viettämään tuollaista joulua. Joulua ihmisten kanssa joista ei pidä. Ja kamalaa anopillekin olla kylässä, miniä haukkuu seläntakana av:llä. Hyvää joulua vaan kaikille!