Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjeessa lukee 1,5 tl piparkakkumaustetta

Vierailija
13.12.2014 |

Mulla on kaikki mausteet (neilikka, inkivääri, kaneli, kardemumma) erikseen. Missä suhteessa laitan niitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

neilikkaa vähiten ja eniten kanelia

Piparitaikinassa ei ole niin tarkkaa.

Voithan katsoa jostain muusta ohjeesta mausteet.

Tosi pieni taikina sinulla jos noin vähän tarvitaan yhteensä piparkakkumausteita.

Vierailija
2/5 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks inkivääri ole aika voimakasta? Pane sitä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo pipariresepti

Jaa

Ainekset

1 dl Dansukker Tummaa siirappia
1 dl Dansukker Taloussokeria
2 tl kanelia
1 tl inkivääriä
1 tl neilikkaa
125 g voita tai margariinia
1 muna
4,5–5 dl vehnäjauhoja
1 tl soodaa

Kiehauta siirappi, sokeri ja mausteet. Lisää rasva ja hämmennä, kunnes se on sulanut. Anna jäähtyä haaleaksi. Sekoita odotellessa sooda vehnäjauhoihin huolellisesti. Lisää siirappiliemeen muna ja sitten jauhoseos. Sekoita hyvin. Peitä taikina kelmulla ja anna kovettua jääkaapissa mielellään yön yli. 

Kauli taikina jauhotetulla leivinpöydällä 3–4 mm levyksi. Ota taikinasta muotilla pipareita ja nosta ne leivinpaperoidulle tai jauhoripotellulle pellille. Paista 200-asteisessa uunissa 7–12 minuuttia piparien paksuudesta ja koosta riippuen. Anna jäähtyä ja koristele luomuksesi Dansukker tomusokereilla.

Taikinan määrä on 700 g. Halutessasi suuremman määrän pipareita tee taikina kaksinkertaisena.

Itse olen tehnyt tällaisella ohjeella (linkki http://www.dansukker.fi/fi/resepteja/helppo-pipariresepti.aspx)

Vierailija
4/5 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista=). Olen tekemässä jouluisia kauralastuja, siksi taikinamäärä ja maustemäärä pieni.

ap

Vierailija
5/5 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi, että tuota piparkakkumaustetta voi ostaa pusseissa. On siis maustesekoitus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi