Miten syöt? Suunnitteletko jokaisen suupalan?
Itse huomasin jokin aika sitten, että suunnittelen. Suunnittelen siis mitä lautaselta syön ensin, minkä kokonaan ennen kuin lautanen tyhjenee, mitä syön seuraavaksi, mitkä ruoat jäävät lautaselle viimeiseksi ja minkä syön viimeiseksi.
Tämä ei siis häiritse minua ja minulla ei ole vaikeuksia päättää missä järjestyksessä syön ruoat. Olen melko nopea syömää.jatkuvadta suunnittelusta huolimatta.
Kysyin perheenjäseniltäni onko heillä tällaista niin vastasivat ei.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (13)
Ei mulla ole eri ruokia samalla lautasella. Jos teen salaatin, syön sen alkuruuaksi, ja vasta sen jälkeen valmistan jotain muuta.
Jokainen suupala valikoituu sen mukaan, mitä kohtaa annoksesta eniten haluan.
No en todellakaan. Kuulostaa erittäin omituiselta.
Sillei, et avaan suun ja laitan ruuan sinne ja pureskelen ja nielaisen
En syö. Suunnittelussa menee aina niin kauan, että ruoka ehtii pilaantua.
Siis häh? Tuo kuulostaa kyllä hyvin omituiselta. Mikä diagnoosi sinulla on?
Kyllä mä vähän suunnittelen, esim. jos lautasella on jäljellä yksi tomaatin pala, kaksi kurkkupalaa ja yksi fetakuutio, niin ajattelen että ensin syön tomaatin ja yhden kurkun ja sitten viimeisenä fetan ja toisen kurkun, jotta viimeinen suupala on paras. Ei tämä "suunnittelu" kuitenkaan aikaa vie tai mitenkään häiritse syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Tuo kuulostaa kyllä hyvin omituiselta. Mikä diagnoosi sinulla on?
Niin, täytyyhän sitä aina olla joku diagnoosi, jos joku tekee asiat erilailla kuin itse.
On mulla diagnooseja, muttei mitään mikä viittaisi tähän. Jo lapsena suunnittelin niin, että syön pahimmat ensin ja parhaat viimeiseksi. Nykyään jokaisen suupalan järjestyksen. Ap
piirrätkö gantin kaaviot siinä sivussa?
Nautin syömisestä, mutta mietin että jäänkö sittenkin paitsi jostain suunnittelun takia. Nauttivatko ne ihmiset vielä enemmän ruoasta joilla aivot vaan narikassa?
Munkkien jossa täytettä esim. Hilloa tämä suunnitteluvaihde aktivoituu myös.
En suunnittele, mutta syön aina kyllä todella vähän. joinakin päivinä tuskin ollenkaan.
Enkä edes tee tätä harkitusti dietin takia (jota myös tarvitsen kyllä).
Ei, en suunnittele.