Mies, teetkö ruokaa parisuhteessa vai onko se mielestäsi vain naisen tehtävä?
Kommentit (87)
En tykkää tehdä ruokaa sinkkuna, joten miksi tekisin sitä parisuhteessakaan. Jos toinen tykkää kokkailla ja itse syödä tekeleensä niin mikäs siinä, en ole kuitenkaan lokkeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun 2 edellistä miestä ei osannut ollenkaan tehdä ruokaa. Ovat 50v 🙄. En minäkään heille tehnyt. Vaikka osaan...
Miksi et tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Minun 2 edellistä miestä ei osannut ollenkaan tehdä ruokaa. Ovat 50v 🙄. En minäkään heille tehnyt. Vaikka osaan...
No olisit nyt hyvä täti ottanut heidät mukaan opiskelemaan kokkausta. M
Meillä mies tekee pääasiassa ruuat, koska pääsee aiemmin töistä ja on parempi kokki. Hoitaa myös ruokakaupassa käyntejä, pienen rivarin pihatöitä ja auton. Minä hoidan siivouksen, koska olen siinä parempi. Loistava järjestely mielestäni ja sopii meille.
Vierailija kirjoitti:
Teen suurimman osan perheemme lämpimistä aterioista, koska vaimo on iltaisin töissä ja aamupäivävapaansa vätys makaa kännykkä kourassa sohvalla.
Vituttaa noin vetelä ihminen, joka ei hoida missään asiassa omaa puoliskoaan.
Onpa ikävää, kun olet tuollaisen naisen saanut osaksesi. Kun vaimo menee iltavuoroon, on hän yleensä tehnyt ruuan valmiiksi. Lapset eivät jaksaisi odottaa, mikäli minun pitäisi ruoka valmistaa. Vaimo myös pyykkää. Minä vastaavasti viikkaan kaappiin. Kun ollaan kotona yhdessä, kotityöt jaetaan. Ei kuitenkaan sinä teet tuon, minä tuon, vaan oma-aloitteisesti tahollaan. Meillä myös keskustellaan paljon, joten on helppo ottaa toinen huomioon.
Tekaisin oman pizzakastikkeen tomaattimurskasta, mausteista ja valkosipulista. Nyt jäähtymässä.
Huomenna perhe saa useampaa erilaista pizzaa, jotka teen omaan pohjaan ja kastikkeeseen. M49
Tänään perhe syö tortillalasagnea, jonka teen lounaaksi. Salaattia ja patonkia lisäkkeenä. Illalla jotain kevyempää, ehkä broilerikastiketta ja riisiä. Täytyy kaupassa kohta inspiroida.
Pizzakastikkeen päätin antaa maustua sunnuntaille, sillon vasta erilaisten pizzojen päivä.
Ruoanlaitto on mukavaa hommaa! T. M49
Vierailija kirjoitti:
Teen lähes kaikki ruuat mitä meidän perheessä syödään. Ruuanlaitto on kivaa. M35.
Ei ole miesten ei naisten töitä kotona. Kuka kerkii ja on paikalla? Ruuan teko on terapetista,luovaa ja lopulta kiva istua koko perhe yhteiselle aterialle. Oli kokkina Mies tai Nainen Tai jälkipolvi ?
Teen ruokaa ja niin tekee vaimokin.
Isäni opetti aikoinaan minulle, että miehen tulee osata laittaa ainakin perusruokaa, jotta nälkä pysyy loitolla. Totesi siihen päälle, että myös naisten kanssa lykästää paremmin, kun osaa laittaa ruokaa. Ja omien kokemusteni perusteella isäni oli oikeassa tässä asiassa.
Miksi tekisin ruokaa, kun saan sitä kaupasta? Minulle riittää varsin hyvin valmisruuat.
Meillä on miehen kanssa sanaton sopimus, että arkipäivisin se kumpi on ensimmäisenä töiden jälkeen kotona hoitaa iltaruoan. Viikonloppuisin taas mies yleensä tekee lounaan, minä taas kokkaan päivällisen. Hyvin on toiminut ja mies osaa tehdä hyvin monipuolisia ruokia, itse ainakin pidän kovasti hänen tekemistä ruoista.
Muut kotityöt, kuten siivoamisen, hoidan pääsääntöisesti minä. Kun mies huomaa, että aloin siivoamaan, hän yleensä auttaa mm. pesemällä kylppärin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään perhe syö tortillalasagnea, jonka teen lounaaksi. Salaattia ja patonkia lisäkkeenä. Illalla jotain kevyempää, ehkä broilerikastiketta ja riisiä. Täytyy kaupassa kohta inspiroida.
Pizzakastikkeen päätin antaa maustua sunnuntaille, sillon vasta erilaisten pizzojen päivä.
Ruoanlaitto on mukavaa hommaa! T. M49
Niin ja hyvä olla samanlaiset ruokailutottumukset. Esim. itse en syö pastaa ja pitsaa laisinkaan vaan mieluummin lisukkeena kunnolla kasviksia ja riisinkin tilalle kvinoa. Onneksi eksä ei ollut innostunut ruuanlaitosta ja hänelle kävi ihan kaikki mitä kokkasin. Tulisi kyllä vähän ongelma, jos mieskin tykkäisi kokata ja sitten tykättäisiin niin erilaisista ruuista. Pitäisi varmaan yrittää löytää joku kompromissi ettei kahta ruokaa kuitenkaan tarvitsi tehdä päivässä.
Harva nainen nykyään osaa tehdä ruokaa hyvistä raaka-aineista, joten itse on tehtävä. En ole tavannut naista, jolta kävisi kalan fileeraus ja riistan paloittelu.
Vierailija kirjoitti:
Tänään suuntaamme laittamaan mökin talvikuntoon. Lämmitän illalla vaimolle saunan ja paljun.
Sen päälle valkoviini kylmästä ja tekaisen savulohi-leipäjuustosalaatin ja tuoretta patonkia ja juustoja. Sittenpä odotan pientä palkintoa, joko illalla tai seuraavana aamuna.
Ihan palkinto pitää salaatin tekemisestä saada. Hyi helevetti.
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen nykyään osaa tehdä ruokaa hyvistä raaka-aineista, joten itse on tehtävä. En ole tavannut naista, jolta kävisi kalan fileeraus ja riistan paloittelu.
Laitan ruokaa päivittäin, mutta noita en osaa tehdä, kun kotona niitä ei saanut koskaan opetella, joten se sitten jäi. Paljon syötiin kalaa ja riistaa, mutta siihen ruuanlaittoon ei saanut osallistua, muuhun kylläkin.
Kalan ostan kaupasta ja kokkaan kokonaisena tai valmiiksi fileroituna. Riistaa en syö nykyään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään suuntaamme laittamaan mökin talvikuntoon. Lämmitän illalla vaimolle saunan ja paljun.
Sen päälle valkoviini kylmästä ja tekaisen savulohi-leipäjuustosalaatin ja tuoretta patonkia ja juustoja. Sittenpä odotan pientä palkintoa, joko illalla tai seuraavana aamuna.
Ehkä se palkinto tulee tuosta saunan ja paljun lämmittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se palkinto tulee tuosta saunan ja paljun lämmittämisestä.
Saunasta, paljusta, viinistä ja ruoasta, jossei niillä lohkee palkintoo, turha enää yrittää.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää tehdä ruokaa sinkkuna, joten miksi tekisin sitä parisuhteessakaan. Jos toinen tykkää kokkailla ja itse syödä tekeleensä niin mikäs siinä, en ole kuitenkaan lokkeilemassa.
Eli nykyään miehen pitää olla suhteessa joku hemmetin gordon ramsay ja kädettömät naisetkin kerää yläpeukutukset myöntäessään, etteivät osaa kokata ja mies kokkaa. Reilupeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nykyään miehen pitää olla suhteessa joku hemmetin gordon ramsay ja kädettömät naisetkin kerää yläpeukutukset myöntäessään, etteivät osaa kokata ja mies kokkaa. Reilupeli.
Tämähän se olisi.