Mies, teetkö ruokaa parisuhteessa vai onko se mielestäsi vain naisen tehtävä?
Kommentit (87)
Yleensä tehdään yhdessä, mutta teen kyllä yksinkin.
Muistona nuoruudesta on eräs nainen, joka suhteen alussa ilmoitti suoraan, että hän ei sitten ole mikään kodinhengetär eikä tule koskaan tekemään ruokaa, siivoamaan, pesemään pyykkiä tms.. No, eipä mitään, kyllä minä olin ennen häntäkin osannut nuo tehdä ja tein sitten suhteen aikanakin. Aikansa tuokin kesti ja kivaa oli, mutta ainutkertainen kokemus tuon "en halua olla mikään kodinhengetär" jutun osalta. Kyse kuitenkin ihan aikuisista ihmisistä 25v paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Kokkaan meidän perheessä about 70% kerroista eli yli puolet mutta en kaikkea. Jotkut ruoat on sellaisia, jotka vaimo vaatii saada tehdä, esim makaronilaatikko.
Itsellä bravuureja ovat mm lihapata, wokit ja erilaiset pastat. Tykkään ruoanlaitosta - siksi.
Tänään suuntaamme laittamaan mökin talvikuntoon. Lämmitän illalla vaimolle saunan ja paljun.
Sen päälle valkoviini kylmästä ja tekaisen savulohi-leipäjuustosalaatin ja tuoretta patonkia ja juustoja. Sittenpä odotan pientä palkintoa, joko illalla tai seuraavana aamuna.
Maksat siis ruoanlaitolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Kokkaan meidän perheessä about 70% kerroista eli yli puolet mutta en kaikkea. Jotkut ruoat on sellaisia, jotka vaimo vaatii saada tehdä, esim makaronilaatikko.
Itsellä bravuureja ovat mm lihapata, wokit ja erilaiset pastat. Tykkään ruoanlaitosta - siksi.
Tänään suuntaamme laittamaan mökin talvikuntoon. Lämmitän illalla vaimolle saunan ja paljun.
Sen päälle valkoviini kylmästä ja tekaisen savulohi-leipäjuustosalaatin ja tuoretta patonkia ja juustoja. Sittenpä odotan pientä palkintoa, joko illalla tai seuraavana aamuna.
Liian laskelmoivaa.
Ilman jäät.
Niin siinä kävi. Ajo mökille.
Mökkiä ja pihaa talvikuntoon. Sauna ja palju. Ruoka ja viini.
Sitten äsken ehdottelin makuuparvelle siirtymistä. Siihen vaimo ihmettelemään, että tämän takiako mökille lähdettiin. Tunnelma lätsähti.
Teen. Joskus nainen tekee. Useimmiten tehdään yhdessä. Kokkaaminen on kivaa ja hyvässa seurassa kiva kokeilla uusia reseptejä.
Illaksi voisi kokata perheelle jotain kivaa. Vaikka itse tehtyjä lohkoperunoita uunissa ja itse tehdyt lihapullat.
Vaikkei varsinainen Gourmetruoka ole, kaikki söis, mielellään. Se tärkeää.
Minäkin vastaan puolisoni puolesta, koska hän ei tällä palstalla käy (kyllä, uskallan olla asiasta ihan varma, sen verran vähän käy millään palstoilla). Hän ei tee ruokaa mutta kyseessä ei ole sukupuolikysymys vaan se, ettei häntä kiinnosta. Ja kun minua kiinnostaa ja etenkin aikaisemmin olin innokas kokeilemaan uusia reseptejä, niin on ollut luontevaa, että minä laitan ruoan ja hän tekee suurimman osan muista kotitöistä.
Vaimo tekee meillä ruokaa ehkä kerran tai pari kuussa. Muut ateriat hoidan minä koska tykkään ruoanlaitosta ja se on aina sujunut minulta luontevasti. Lisäksi saan helpommin sellaista ruokaa josta tykkään kun teen sen itse.
Meillä mies tekee ruuan, joskus yritän auttaa mutta yleensä hidastan vain asioita kun en vaan osaa T:N37
Meillä on hommien jako selvä, yhteiset ( siis myös vanhat naisten hommat) jaetaan tasa-arvoisesti puoliksi ja minä hoidan yksin kaikki vanhat miesten hommat. Tasa-arvoisesti teen siis noin 75% kotitöistä ja kuuntelen siihen päälle, kuinka paljon enemmän voisin tehdä, että vaimo ehtisi salin jälkeen paremmin tekemään sanaristikoita ja katsomaan telkkaria.
Alkuperäiseen kysymykseen joo, minä teen ruuat, mutta ei vaimon pöperöitä syökään kuin kohtuullinen masokisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röhhhöh, aika pihtarin olet valinnut, se paneminen ei ole mikään palkintojenjakotilaisuus. Minä odotan saavani jokainen päivä, vähintään kerran, eikä toistaiseksi ole ongelmia ollut suhteissa, kun kumpikin nauttii yhtälailla, pakottamaan en ketään rupea. Ruokaa teen jokainen päivä, entinen oli aivan avuton, hyvä jos riisiä osasi keittää, senkin ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hommien jako selvä, yhteiset ( siis myös vanhat naisten hommat) jaetaan tasa-arvoisesti puoliksi ja minä hoidan yksin kaikki vanhat miesten hommat. Tasa-arvoisesti teen siis noin 75% kotitöistä ja kuuntelen siihen päälle, kuinka paljon enemmän voisin tehdä, että vaimo ehtisi salin jälkeen paremmin tekemään sanaristikoita ja katsomaan telkkaria.
Alkuperäiseen kysymykseen joo, minä teen ruuat, mutta ei vaimon pöperöitä syökään kuin kohtuullinen masokisti.
Kuulostaa tutulta. Sama täällä.
Mies tekee miehen työt. Loput työt jaetaan puoliksi.
Eipä näkynyt talvirenkaiden vaihdossa kaveria, kun siitä pääsin, tekemään ruokaa kun vaimolla oli joku korealainen Netflixsarja kesken.
Mies tekee jos on kotona eikä töissä. Minä katselen sitä tekemistä sohvalla makoillen. Hän kokkaa aina pelkät bokserit jalassa, ja ilman paitaa.
Olosuhteiden pakosta teen aina. Ei kiinnosta yhtään mutta elossa on toistaiseksi parempi pysyä.
Pääasiallisesti naisen tehtävä, mutta osaan kyllä laittaa ruokaa.
mies53v
Teen, melkein joka päivä. Opin tekemään ruokaa jo lapsena, kun yksinhuoltajaäiti oli iltatöissä. Ihan perussettiä, ei ole vaikeaa.
Teen meillä ruuan. Olen jopa aika hyvä siinä. Vuorotöistä johtuen on aikaa käydä päivällä kaupassa, katsoa tarjoukset jne. Esim kuha ja ahven on niin hinnoissa, että noita ostan vain tarjouksesta. Avovaimo söisi muuten pelkkää einestä. Ei vain tykkää ruuanlaitosta. Osaa kyllä, mutta tekee ns lastenruokia. Ei käytä mitään mausteita, muuta kuin suolaa ja mahdollisesti pippuria. Chili on kauhistus. Syö kyllä jos minä teen. Tiskaa astiat, kun ei ole astianpesukonetta. M48
Liian laskelmoivaa.
Ilman jäät.