Ärsyttävimmät joulu-facebook päivitykset
Mitkä jouluun liittyvät facebook -päivitykset ottavat sinua aivoon? Mulla kaikenlaiset "olen niin hyvä ihminen kun muistan jouluna että koko muu maailma kärsii". Tuli nyt ensimmäinen ruutuun, eli kaveri postannut kuvan intialaisesta vaatetehtaasta, jossa lahjapaketteja ja naisille tietokoneella piirretty tonttulakit päähän. Viime vuonna tuli kanssa kuvia teurassioita ja nääntyneistä Afrikan lapsista (teksteillä "Kun me syömme hyvin, muualla kärsitään, kannaattaa tämä muistaa joulunakin").
Sanon tähän vielä, että osa omista lahjoistani on kierrätettyjä, osa suomalaisten käsityöntekijöiden tekemiä ja osa eri kehitysyhteistöjärjestöjen lahjoja. Eli itse olen panostanut lahjojen eettisyyteen, mutta ei tulisi mieleenkään syyllistää niitä ihmisiä joulun alla, jotka ovat omat lahjansa muualta hankkineet!
Kaikenlainen joulun masentaminen on minusta aivan järjettömän typerää. Ei ketään kiinnosta pilata jouluaattoaan ajattelemalla nälänhätää Afrikassa. Jouluna nautitaan, edes yhtenä iltana vuodessa on hyvä vain olla onnellinen siitä mitä itsellä ja perheellä on.
Huh, olipa hyvä avautua :D
Kommentit (65)
"Tessulta ja koko perheeltä hauskaa joulua" ja kuvassa tessu tonttulakki päässä.
Mulla ei oo sitä eikä tätä ja yksinäistä on , mutta hauskaa joulua teille muille"
Tai sitten nämä möhömahat Teneriffalla uikkareissa tonttulakit päässä.
Tuleepa paha mieli näistä. En ole somessa, mutta olettepa kaikki ilkeitä ihmisiä.
- Kuvat ja raportit asioista, joita suurin osa ihmisistä tekee jouluna kuten siivous, kuusenhaku ja ruoanlaitto. Ketä kiinnostaa?
- Parisuhteesta ja/tai lapsista lässyttäminen. Ymmärrän vastasyntyneestä yhden tai kaksi kuvaa, en kymmentä. Samanlaista huomion ja tykkäysten kerjäämistä kuin selfiet.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:39"]
Tuleepa paha mieli näistä. En ole somessa, mutta olettepa kaikki ilkeitä ihmisiä.
[/quote]
Välillä täytyy oikein päätään ravistella, että heräisi tervepäisten ihmisten todellisuuteen. Ei näin ilkeitä ihmisiä ole kuin täällä AV:lla. Kyllä ne omat kaverit tykkäävät ihan oikeasti lukea vain iahn siitä omasta arjesta päivityksiä ja iloitevat mukana kaveriensa ilossa.
Kaikkia ei voi miellyttää eikä kai omaa elämäänsä tai Face-elämäänsä tarvitse muiden mieliksi muovatakaan.
Vielä ilkeämpiä ihmisiä on iltapäivälehtien kommentoijissa. Niille hapannaamoille ei kelpaa mikään ja ovat kuitenkin päivästä toiseen lukemassa niitä typerien lehtien typeriä turhakeuutisia, joitta voivat sanoa miten typeriä uutisia ovat :D
Onneksi en ole koko facessa. Laittaisin koko ajan ihan vääränlaisia päivityksiä. Olisin laittanut ainakin joululeipomisista, kuusenhausta ja kinkunpaistosta...
Se ku ihmiset ees viettää joulua niin nolooh ku ei just sellane kapinajoulu ku mul!
Taisin olla Facessa vuonna 2008...joo...kyllä...ja jo viikon kuluttua poistin itseni...olen kyllä todella onnellinen että en kuulu moiseen paskaan...enkä todellakaan ole juntti landelta...vaan juntti pk-seudulta...ja opiskellut ...varmaan oksentaisin...niiiiiiin vitun teennäistä...ei nyt kaikki...mutta suurin osa...oma elämä todellisuudessa niin tavista...siellä hyvä "kehuskella" miten täydellistä mun elämä on. Sitten kun tuntee tämän henkilön...joo...täydellistä on sun elämä...heh heh...mitä paskahousuja...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:59"]Ekan lapsensa saanut pariskunta perhepotretissa. Aikuisilla tonttulakit päässä, lapsi puettu tonttuasuun. Aikuisilla neuleet päällä ja villasukat jalassa. Lapsi aseteltu kuvaan viimeisen päälle ja aikuiset suut korvissa asti hymyillen "aidosti" tuijottelevat toisiaan/lastaan. Kuvassa mukana esim. talja tai lyhty. Kuvatekstinä: "Meidän perhe toivottaa kaikille ihanaa Joulua!/ Ihanaa Joulua! t. Meidän perhe"
[/quote]
Musta tällaiset on kivoja. Oikeasti onnellista ja hauskaahan se on vähän laittaa ja lavastaa "joulukorttikuvaa".
Ettekö te osaa edes jouluna olla vittuilematta ja rääpimättä ja ruotimatta. On tämä sairas palsta
Kaikenlaiset päivitykset ovat mukavia. Kuka nyt ongelmiaan julkisesti haluaa jakaa, ymmärrän, että laitetaan positiivisista asioista. Ja jos joku jaksa niitä ikäviä niin onhan niitäkin kiinnostava lukea. Tylsää se on, jos ei mitään laiteta. Hyvää joulua kaikille!
Miksi nämä esimerkit täällä ovat minusta ihan kivoja eivätkä ainakaan ärsyttäviä? Voisiko joku kertoa mitä tuossa perhepotretissa esim on vikana? Ja ei, en päivitä fb:tä enää ollenkaan vaan seuraan muiden päivityksiä. Enkä ärsyynny. Mistä ja miten voi poistata, ettei postaus päädy av:lle ilkuttavaksi? Minusta tämä on todella lapsellista ja antaa ilkkujasta aika ikävän kuvan. Varsinkin,kun en itse ainakaan näe näissä päivityksissä mitään pahaa. Eikö saisi olla onnellinen perheestään ja laittaa kuvaa tonttulakit päässä? En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:12"]Kaikenlaiset päivitykset ovat mukavia. Kuka nyt ongelmiaan julkisesti haluaa jakaa, ymmärrän, että laitetaan positiivisista asioista. Ja jos joku jaksa niitä ikäviä niin onhan niitäkin kiinnostava lukea. Tylsää se on, jos ei mitään laiteta. Hyvää joulua kaikille!
[/quote]
Amen. Ja sellainen ihminen, jolla on asiat hyvin, osaa iloita muidenkin puolesta. Jos oma elämä menee päin helvettiä, helposti muiden onni ärsyttää. Ei toki aina. Löytyy poikkeuksiakin. On uskomatonta että jopa jouluasiat jo ärsyttää. Ei siellä facessa kannata olla jos kaikki ärsyttää!
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:14"]Miksi nämä esimerkit täällä ovat minusta ihan kivoja eivätkä ainakaan ärsyttäviä? Voisiko joku kertoa mitä tuossa perhepotretissa esim on vikana? Ja ei, en päivitä fb:tä enää ollenkaan vaan seuraan muiden päivityksiä. Enkä ärsyynny. Mistä ja miten voi poistata, ettei postaus päädy av:lle ilkuttavaksi? Minusta tämä on todella lapsellista ja antaa ilkkujasta aika ikävän kuvan. Varsinkin,kun en itse ainakaan näe näissä päivityksissä mitään pahaa. Eikö saisi olla onnellinen perheestään ja laittaa kuvaa tonttulakit päässä? En ymmärrä.
[/quote]
100% peesi
MIKÄ TOI "Vuosi on ollut mahtava! Kiitos että olit mukana"- juttu ON????