Ärsyttävimmät joulu-facebook päivitykset
Mitkä jouluun liittyvät facebook -päivitykset ottavat sinua aivoon? Mulla kaikenlaiset "olen niin hyvä ihminen kun muistan jouluna että koko muu maailma kärsii". Tuli nyt ensimmäinen ruutuun, eli kaveri postannut kuvan intialaisesta vaatetehtaasta, jossa lahjapaketteja ja naisille tietokoneella piirretty tonttulakit päähän. Viime vuonna tuli kanssa kuvia teurassioita ja nääntyneistä Afrikan lapsista (teksteillä "Kun me syömme hyvin, muualla kärsitään, kannaattaa tämä muistaa joulunakin").
Sanon tähän vielä, että osa omista lahjoistani on kierrätettyjä, osa suomalaisten käsityöntekijöiden tekemiä ja osa eri kehitysyhteistöjärjestöjen lahjoja. Eli itse olen panostanut lahjojen eettisyyteen, mutta ei tulisi mieleenkään syyllistää niitä ihmisiä joulun alla, jotka ovat omat lahjansa muualta hankkineet!
Kaikenlainen joulun masentaminen on minusta aivan järjettömän typerää. Ei ketään kiinnosta pilata jouluaattoaan ajattelemalla nälänhätää Afrikassa. Jouluna nautitaan, edes yhtenä iltana vuodessa on hyvä vain olla onnellinen siitä mitä itsellä ja perheellä on.
Huh, olipa hyvä avautua :D
Kommentit (65)
Millaisia facebook-päivityksiä saa tehdä?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:58"]
[/quote]
Teet kuule ihan semmosia kuin haluat :) ei tässä siitä ollut kyse. Lukutaito kunniaan...
Ei kovin yleinen ilmiö, mutta ärsyttää yksi turhantärkeä yrittäjä, jolla todellisuudessa ei töitä ole ja joutuu elämään appivanhempiensa rahoilla. Pitää fbssä yllä kiireisen yrittäjän kulissia ja kirjoitti tänäkin vuonna että "rauhoittuu joulun viettoon". Viime vuonna hänellä oli juurikin maailmanpelastamisjeesustelua.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:58"]
[/quote]
Piirrä vaikka kiva kuva paintilla, niin päivä on pelastettu. :)
Monta päivää putkeen mainostusta siitä, miten nyt on koti siivottu lattiasta kattoon kiiltäväksi, toisena päivänä piparit, kakut ja tortut leivottu, laatikot ilmeltymässä ja lahjatkin jo paketoitu. Minä se olen niiiiiiin ahkera.
Ok, aika moni muukin tekee jouluvalmisteluja, mutta ei välttämättä raportoi joka ikistä tekemistään Facessa suurena sankaritekona.
Vuosi on ollut mahtava! Kiitos, että olit mukana.
"Koti pukeutui jouluun"
"Joulusiivoukset tehty, verhot vaihdettu, leivottu, kinkku uunissa, loput lahjat ostettu ja paketoitu, saako nyt vain olla?"
Ärsyttäviä ovat myös imelät kuvat: koko perhe sohvalla jouluaattona, aikuisilla päällään neuleet ja villasukat. Tai kuvakollaasi koko perheen yhteisestä kuusenhakureissusta makkaranpaistoineen ja kaakaoineen.... ARGH! :D
En ole fcbookis mut tuntuu et noita kuvia pitää ottaa joka välii..? Joo me ollaan sunas näps, me syödään kinkkuu näps, me juodaan klökiä näps, taas ja sit vaimon iso takapuoli ilma strigejä näps, tais olla väärä päivitys sori,,, hauskaa varmaan joo.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:34"]En ole fcbookis mut tuntuu et noita kuvia pitää ottaa joka välii..? Joo me ollaan sunas näps, me syödään kinkkuu näps, me juodaan klökiä näps, taas ja sit vaimon iso takapuoli ilma strigejä näps, tais olla väärä päivitys sori,,, hauskaa varmaan joo.
[/quote]
Hassua, kirjoitustyylisi tuo mieleen vanhan poikaystäväni yli kymmenen vuoden takaa! :D Me oltiin yhdessä vain muutama viikko mut tuo kolmen pilkun käyttö ,,, jäi mieleen.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:28"]
"Koti pukeutui jouluun"
"Joulusiivoukset tehty, verhot vaihdettu, leivottu, kinkku uunissa, loput lahjat ostettu ja paketoitu, saako nyt vain olla?"
Ärsyttäviä ovat myös imelät kuvat: koko perhe sohvalla jouluaattona, aikuisilla päällään neuleet ja villasukat. Tai kuvakollaasi koko perheen yhteisestä kuusenhakureissusta makkaranpaistoineen ja kaakaoineen.... ARGH! :D
[/quote]En myöskään ole facebookissa, mutta oikeastiko tällaisia on? eii?
Ei mua ainakaa kiinnosta muiden "syyllistämis" yritykset. Etenkää niiltä joista tiedän, etteivät ne toimi oikeassa elämässä niin miten facessa antavat ymmärtää!
Ekan lapsensa saanut pariskunta perhepotretissa. Aikuisilla tonttulakit päässä, lapsi puettu tonttuasuun. Aikuisilla neuleet päällä ja villasukat jalassa. Lapsi aseteltu kuvaan viimeisen päälle ja aikuiset suut korvissa asti hymyillen "aidosti" tuijottelevat toisiaan/lastaan. Kuvassa mukana esim. talja tai lyhty. Kuvatekstinä: "Meidän perhe toivottaa kaikille ihanaa Joulua!/ Ihanaa Joulua! t. Meidän perhe"
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:17"]Monta päivää putkeen mainostusta siitä, miten nyt on koti siivottu lattiasta kattoon kiiltäväksi, toisena päivänä piparit, kakut ja tortut leivottu, laatikot ilmeltymässä ja lahjatkin jo paketoitu. Minä se olen niiiiiiin ahkera.
Ok, aika moni muukin tekee jouluvalmisteluja, mutta ei välttämättä raportoi joka ikistä tekemistään Facessa suurena sankaritekona.
[/quote]
Laiska töitään luettelee ;)
Uups. Ite tykkäsin kaverin jakamasta julkisesta linkistä, missä oli teurassian pää jonkun jannun pään paikalla... En kai ollu ärsyttävä :D
vahingossakaan en joulupäivityksiä julkaise, en edes tykkää fitness tyyppien proteiinipiparien kuvista. En.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:25"]
Vuosi on ollut mahtava! Kiitos, että olit mukana.
[/quote]
Joo näitä on tullut....voi korvata:
" Vuosi pn ollut p..:stä...eipä suakaan näkyny...
Mitä pahaa siinä on ??? Eikö yhden lapsen perhe ole mielestäsi Perhe ? T kahden lapsen äiti joka ei ole räpsinyt joulukuvia perheestään
Mua ärsyttää kans nää "Koti siivottu, ruoka laitettu, leivottu, kuusi haettu plaa plaa" :D niiiinhän suurin osa ihmisistä jouluna tekee ei siinä mitään ihmeellistä oo. :D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:31"]
Ei ärsytä mikään jouluaiheinen päivitys. Ärsyttää tämän aloituksen tekijä. Sinä tunnelmanpilaaja, häpeä.
[/quote]
Hahaha, oletko itse niitä "muistakaa kärsimys" -päivitysten tekijöitä? :D Ainakin sopivan negatiivinen asenne löytyy...
[/quote]
En tod. Tuommoinen negatiivisuus ja toisille ilkkuminen vaan ottaa kupoliin jos jokin.