Ärsyttävimmät joulu-facebook päivitykset
Mitkä jouluun liittyvät facebook -päivitykset ottavat sinua aivoon? Mulla kaikenlaiset "olen niin hyvä ihminen kun muistan jouluna että koko muu maailma kärsii". Tuli nyt ensimmäinen ruutuun, eli kaveri postannut kuvan intialaisesta vaatetehtaasta, jossa lahjapaketteja ja naisille tietokoneella piirretty tonttulakit päähän. Viime vuonna tuli kanssa kuvia teurassioita ja nääntyneistä Afrikan lapsista (teksteillä "Kun me syömme hyvin, muualla kärsitään, kannaattaa tämä muistaa joulunakin").
Sanon tähän vielä, että osa omista lahjoistani on kierrätettyjä, osa suomalaisten käsityöntekijöiden tekemiä ja osa eri kehitysyhteistöjärjestöjen lahjoja. Eli itse olen panostanut lahjojen eettisyyteen, mutta ei tulisi mieleenkään syyllistää niitä ihmisiä joulun alla, jotka ovat omat lahjansa muualta hankkineet!
Kaikenlainen joulun masentaminen on minusta aivan järjettömän typerää. Ei ketään kiinnosta pilata jouluaattoaan ajattelemalla nälänhätää Afrikassa. Jouluna nautitaan, edes yhtenä iltana vuodessa on hyvä vain olla onnellinen siitä mitä itsellä ja perheellä on.
Huh, olipa hyvä avautua :D
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:28"]
"Meidän joulu alkoi neidin vatsataudilla :( katsotaan miten se kiertää meidät kaikki". Ja tästä on tulossa seikkaperäiset päivitykset.
[/quote]
Mä laittaisin ko. ihmisen päivitykset piiloon ainakin viikon ajaksi
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:14"]
Mitä pahaa siinä on ??? Eikö yhden lapsen perhe ole mielestäsi Perhe ? T kahden lapsen äiti joka ei ole räpsinyt joulukuvia perheestään
[/quote]
En kyseinen kirjoittaja, mut luulen, että kyse nyt ei ollu siitä, etteikö se olis perhe, vaan siitä teennäisyydestä :D
No sepä oliskin ihan eri asia jos 7 lapsen perhe laittaisi kuvan tonttulakeissaan ja sukissaan että "hyvää joulua kaikille toivottaa perhe isolla Peellä" : D
Unohtamatta sitä että äiti ja isä katsoo rakastavasti toisiaan katraansa takana, ja äiti pitelee massuaan . Pus
2