Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harri Potterit vai lotr?

Vierailija
03.04.2026 |

Kumpi oli parempi saaga?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä voi laittaa järjestykseen. Eri aikoina kirjoitettu, eri lukijakunnalle. Kirjana LOTR on minusta parempi, mutta pidän enemmän Potter-leffoista. LOTRissa koen raskaaksi sen fantasiamaailman kaikki nimet ja historiikit, ja se on välillä jopa tylsä. Mutta parhaimmillaan se on parempi kuin Potter. Potterin maailma on toisaalta paljon ihastuttavampi. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni.

Vierailija
2/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotr ehkä aikuisempaan makuun. Potterit kouluikäisille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustanaamio ja mukana kumppanit  Hero and Devil, aikoinaan tehtiin surkea elokva mustanaamiosta paska elokuva ja ihan sonta näyttelijä, eikö oli jo aika tehdä kunnon sarja moisesta sankarista,

Vierailija
4/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin lainanut gandalfilta kotkaa ja lentänyt tarpeeksi korkealla ettei se silmä nää ja tiputtanut sen sormuksen vaan sinne tulivuoreen jostain kilometrin korkuudesta. Heh siitäs saitte kaikki

Vierailija
5/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lainanut gandalfilta kotkaa ja lentänyt tarpeeksi korkealla ettei se silmä nää ja tiputtanut sen sormuksen vaan sinne tulivuoreen jostain kilometrin korkuudesta. Heh siitäs saitte kaikki

5 minuuttia elokuvaa mennyt ja "The End" :D

Vierailija
6/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vertailla täysin erilaisia teoksia.

Vierailija
7/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warhammer

Vierailija
8/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina höpissyt samaa sen elokuvan lopussa, missä kotkat hakevat Frodon ja Samin sortuvasta Mordorista. Että miksei ne kotkat alunperinkin voineet lentää viemään sitä sormusta? 

Ehkä ne Nazulit, eikun mitä ne mustat lentoliskot oli, olisivat estäneet sen sitten?

Vierailija
9/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Trek on omaa luokkaansa. Gene Roddenberry oli luova nero.

Vierailija
10/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOTR ehdottomasti. Harry Potter alkuperäinen elokuvasarja on hyvä, mutta kirjoina ei vaan jaksanut edes lukea alkua pidemmälle.

Vierailija
11/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina höpissyt samaa sen elokuvan lopussa, missä kotkat hakevat Frodon ja Samin sortuvasta Mordorista. Että miksei ne kotkat alunperinkin voineet lentää viemään sitä sormusta? 

Ehkä ne Nazulit, eikun mitä ne mustat lentoliskot oli, olisivat estäneet sen sitten?

Tai Gandalf voisi olla mukana ja sokaista niitä sillä taikasauvalla tulevasta valosta, kuten se teki siinä yhdessä kohtauksessa. Kyllähän tota voisi lähteä pyörittelemään :D

Vierailija
12/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä oikein voi verrata kun on ihan eri yleisölle tarkoitettu ja muutenkin niissä ei ole mitään samaa. Luin LOTRin 10 vuotiaana ja se oli sillon kirjana mun mielestä todella raskaslukuinen ja siinä oli paljon kaikkea turhaa. Elokuvista pidin enemmän kun kirjasta ja mielestäni elokuvat on tosi hyvin tehty. Kasvoin Harry Pottereiden kanssa, aina julkaisupäivänä rynnättiin kirjakauppaan jonottamaan, että saisi oman kirjan käsiinsä ja se ahmittiin päivässä. Harry Potterin maailma on sen takia mulle tosi rakas edelleen 35 vuotiaana ja se on niin paljon enemmän kun vaan ne kirjat. Elokuvat taas oli mielestäni tosi huonosti tehty. Kaksi ensimmäistä vielä menetteli mutta loput täyttä kuraa. Visuaalisesti kaunis ja mieletön musiikki ja taikamaailma tuotu hienosti eläväksi, mutta kirjasta oli jätetty niin paljon pois, että jos et ole lukenut kirjaa on mahdotonta pysyä juonessa. Kirjan lukeneena taas ärsytti kuinka paljon tärkeitä hahmoja ja tapahtumia puuttui elokuvista. Odotin innolla HBO:n sarjaa ajatuksena, että nyt saadaan kirjan tapahtumat kunnolla käsiteltyä, mutta näyttelijävalintojen takia en aio edes katsoa sarjaa. Voisi ehkä koittaa lukea LOTRin uuddestaan näin aikuisena jos siitä saisi nyt vähän enemmänkin irti. 

Vierailija
13/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen ja näen Dungeons & Dragonsin, sekä Warhammerin maailmat kiehtovampina. Niiden lore on todella laaja.

Vierailija
14/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOTR kirjana. Potterit sopeutuu paremmin valkokankaalle tosin itse valitsisin mieluummin LOTRin. Molemmat on yliarvostettuja.

Vierailija
15/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan Margit Sandemon Jääkansan tarinoihin.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_the_Ice_People

Menee Tolkienin tasolle ja kirkkaasti ohi Tulen ja Jään laulusta

Vierailija
16/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterin maailma on upea. Näin aikuisen näkökulmasta kiinnostaisi lukea enemmän tuon maailman velhoista, jotka ovat aikuisia. Esimerkiksi olisi hienoa nähdä Harry ja kumppanit aikuisina ja Auroreina, jotka kohtaisivat jonkin vielä suuremman uhan kuin mitä Voldemort oli. Esimerkiksi Salazar Luihusen Paluu!

Vierailija
17/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetypommi vastaan yskivä vauva. Rowlingin tekeleitä turha edes mainita samassa lauseessa Tolkienin kanssa. Harvoin tullut vastaan niin laiskasti kirjoitettua maailmaa.

Vierailija
18/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOTR kirjana. Potterit sopeutuu paremmin valkokankaalle tosin itse valitsisin mieluummin LOTRin. Molemmat on yliarvostettuja.

Mikä on parempi? D&Dtä on yritetty, mutta toteutus jäätävää kakkaa, koska tekijät eivät tienneet maailmasta mitään. Sitäpaitsi noin eeppiset fantasiamaailmat on todella kalliita toteuttaa velkokankaalla tai edes sarjoina.

Vierailija
19/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetypommi vastaan yskivä vauva. Rowlingin tekeleitä turha edes mainita samassa lauseessa Tolkienin kanssa. Harvoin tullut vastaan niin laiskasti kirjoitettua maailmaa.

No maailmahan on hyvä josta riittäisi enemmänkin tarinointia. Mutta kaikki ei halua lukea tarnointa lapsista.

Vierailija
20/21 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on parempi? D&Dtä on yritetty, mutta toteutus jäätävää kakkaa, koska tekijät eivät tienneet maailmasta mitään. Sitäpaitsi noin eeppiset fantasiamaailmat on todella kalliita toteuttaa velkokankaalla tai edes sarjoina.

Conan! Howardin fantasia on parempaa koska siitä puuttuu satuelementit kuten haltiat ja muut. D&D on kökkö taistelupeli jonka ympärille on rakennettu maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän