Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäpä kerron mikä lisäisi minun halua rokottautumiseen

Vierailija
21.10.2021 |

Minulla on jo yksi rokote, mutta epäilyttää hirveästi ottaa toista rokotetta.

Syy on se, että tuntuu ettei koronarokotteesta puhuta ja kirjoiteta rehellisesti. Tarvitsen lukuja ja faktatietoja. Haittavaikutukset pitäisi olla jossain luettavissa. Nytkin on jonkinlainen luettelo, mutta siitä puuttuu esimerkiksi minun tuntemieni ihmisten ilmoittamat haittavaikutukset. Tämä ihmetyttää.

Haluaisin myös että päivän koronaluvuissa olisi tiedot sairastuneiden rokotuksista, pitkäaikaissairauksista, paino-indeksistä ja tupakoiko potilas. Eli rokotteesta haluaisin tietää kuinka moni on yhdesti rokotettu ja kuinka moni kahdesti. Minun tuntemistani sairastuneista 30-40v puolet on rokotettuja (kahdesti) ja puolet rokottamattomia.

Haluaisin siis rehellisyyttä! Jos myös negatiivisista asioista rokotteeseen liittyen puhuttaisiin rehellisesti, lisäisi se luottamusta ja uskallusta rokotteen ottamiseen.

Nyt vain kuulee kaikenmaailman haittavaikutuksia ja tuntuu että rokotteella ei ole sairastumiseen tai sairauden laatuun mitään vaikutusta. Tämä johtuu siitä että näistä lähipiirin asioista ei ainakaan ole missään ilmoituksia. Aina vain lukee kuinka lähes kaikki sairastuneet on rokottamattomia ja sairaalassa tehohoidossa myös. Tuntuu ristiriitaiselta kun omin silmin näkee toisin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se, että yhtä tuttua lukuunottamatta kaikilla tietyn merkkistä rokotetta saaneilla tarttuvat metalliesineet yläkroppaan ja varashälyttimet hälyttävät kaupassa turhaan.

Kaverilla testattiin ja rintakehällä ja olkapäällä pysyi kuusi lusikkaa. Hän postasi tästä videon Facebookiin ja sai vaan vittuilua rokoteuskovilta. Miksi ilmiö kiistetään, kun viralliseksi haittavaikutukseksi on mainittu ”metallin maku suussa”?

Kokeilkaapa P-rokotteen saaneet, miten käy, pysyykö lusikka tms. aterin?

Lisäksi äidilleni tuli molempien rokotteiden jälkeen kaksi aivoverenkiertohäiriötä ja siskoni kuukautiset ovat jatkuneet nyt kuukausia, ennen säännöllinen kierto vaihtui jatkuvaan vuotoon.

Kun nämä lähipiirini kokemukset ympätään siihen, että google on poistanut kaikki hakutulokset ja videot liittyen tähän metalli-ilmiöön ja kuinka rokotetta markkinoidaan, en yksinkertaisesti uskalla ottaa sitä, sillä olen raskaana.

Tammikuussa syntyvät ekat rokotevauvat, imaisevat varmaan pihdit sun muut kalloonsa 🙄

No ei vaan, mutta haittavaikutusten vähättely ja niistä vaikeneminen/niiden salaaminen on itsellä syy, miksen rokotetta uskalla ottaa.

Ei helvetti… 🤦🏼

Vierailija
22/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehopotilaiden aikaisemmasta kunnosta on kerrottu jatkuvasti.

Tunnepitoisten kertomusten käyttäminen "tietona" ei ole tietoa. Esim. minua ei kosketa 70 vuotiaan ylipainoisen syöpäpotilaan koronatartunta. En ole sellainen. Haluan tietoa viiteryhmästäni joka on kaukana tuosta. Tilastotietoa, lukuja, en ruikutuskertomuksia ja uhri tarinoita.

Niinhän luonnontieteilijät, joita kaikki lääkärit ja virologit ovat, lukevat myös faktaa, lukuja ja tilastoja. Ja sillä perusteella he rokotuksia suosittelevat. Kukaan luonnontieteilijä ei arvosta tunnepitoisia perusteluita. Miksi sinulle ei riitä asiantuntijoiden arvioima tieto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut heikkolahjaisiin.

Vierailija
24/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Varmaan tuhansia kertoja on jo todettu, että kaikki voivat sairastua, mutta rokottamattomat sairastuvat sairaalatasoisesti. Sairaalassa voi olla osastolla jokunen rokotettukin, mutta hän on silloin lihava/monisairas/iäkäs ihminen. Teholla olevat ovat tyypillisesti keski-ikäisiä rokottamattomia. Vanhuksia ei laiteta tehohoitoon.

Vierailija
25/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suhtauduin aluksi epäillen rokotteisiin, mutta kun tutustuin niitä vastustavien ”argumentteihin” ja suorastaan mielisairaisiin rokotevastaisiin houreisiin, ymmärsin, että tuo porukka on niin kaukana paikkansapitävästä tiedosta kuin vain kukaan tai mikään voi olla ja otin molemmat rokotteet.

Ei anna kovin imartelavaa kuvaa sinusta.

Vierailija
26/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulee kaikenlaista ja tuntuu siltä ja tältä. Pitäisiköhän sun mennä keskustelupalstoilta pois ja oikeasti lukea THL:n sivuja vaikkapa.

Nyt puhun siis omasta tuttavapiiristä, joka koostuu sukulaisista, työkavereista, ystävistäni, heidän ystävistä eli minun tuttavista ja naapurustosta. Jos ihminen sanoo minulle esimerkiksi että sai rokotteesta pahoja rytmihäiriöitä ja toinen vakavan infektiopaiseen käteen niin uskon heitä. Näen sen omin silmin oikealta ihmiseltä. Silti näitä ei lue missään.

Olen töissä sotealalla. Kävin työkaverin kanssa yhtä aikaa rokotuksilla. Töissä huomasin, miten hän nypli aivan huomaamattaan laastaria ja yllätys, yllätys rokotusjälki tulehtui. Osa jälkioireista voi olla itse aiheutettuja. Minä opin lapsena kantapään kautta, että rokotusjälkiin ei kosketa, sain sepsiksen.

Vierailija
27/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä enää kolmannelle kierrokselle lähde. 2 piikkiä otettu ja jos se ei riitä, niin harmin paikka. Ristiriitainen ja puutteellinen informaatio on juuri omastakin mielestäni todella suuri ongelma.

Vierailija
28/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulee kaikenlaista ja tuntuu siltä ja tältä. Pitäisiköhän sun mennä keskustelupalstoilta pois ja oikeasti lukea THL:n sivuja vaikkapa.

Nyt puhun siis omasta tuttavapiiristä, joka koostuu sukulaisista, työkavereista, ystävistäni, heidän ystävistä eli minun tuttavista ja naapurustosta. Jos ihminen sanoo minulle esimerkiksi että sai rokotteesta pahoja rytmihäiriöitä ja toinen vakavan infektiopaiseen käteen niin uskon heitä. Näen sen omin silmin oikealta ihmiseltä. Silti näitä ei lue missään.

Se on kyllä mielenkiintoista miten rokotekriittisillä on aina useampia rokotteesta haittoja saaneita tuttuja, minä, kaksi piikkiä saaneena en saanut kummastakaan oireita, ja tiedän vain yhden, jolle nousi lämpöä, muut tutut eivät saaneet mitään oireita. Ymmärrän toki, että rokotekriittisyys voi olla seuraus oikeista kokemuksista, mutta oman tuttavapiirin kokemukset eivät tue tätä.

Miksi oireita saaneet eivät ilmoita niistä terveydenhoitoon, vaan kertovat joko somessa tai muuten tutuille?

Vierailija
29/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekivätkö he niistä edes sitä haittailmoitusta?

Yksittäinen ihminen saattaa saada jonkun (vaikkapa sen rytmihäiriön tunteen) - mutta se ei silti välttämättä ole seurausta siitä rokotteesta, vaan voi olla ihan irrallinen rytmihäiriö (varsinkin jos hänellä on niitä ennenkin ollut) - ja toisaalta, jos yksi ihminen tuon oireen saa niin mietipä miten moni on saanut pysyvät rytmihäiriöt ja muut pitkäaikaisvaivat itse taudista.

Minusta on jännää, miten osa meistä vaatii "lisää faktaa" rokotteen tarpeellisuudesta ja turvallisuudesta, mutta sitten kun joku hörhö laittaa jonkun pöllön väittämän - vaikkapa sen, että rokotekohta muuttuu magneettiseksi - niin sitä ei ole tarpeen kyseenalaistaa. Onhan siitä ihan kerrottu intternetissä, kuvan kanssa vielä 🙄

Voi vitsit miten tämäkin kansa on johdateltavissa vaikka mihin idiotismiin - ja kaikilla vielä on se sama ylsi ääni demokratiassa 🙄😒

Ja se "paha rytmihäiriö" ei välttämättä ole rytmihäiriö lainkaan.

Vierailija
30/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnepitoisten kertomusten käyttäminen "tietona" ei ole tietoa. Esim. minua ei kosketa 70 vuotiaan ylipainoisen syöpäpotilaan koronatartunta. En ole sellainen. Haluan tietoa viiteryhmästäni joka on kaukana tuosta. Tilastotietoa, lukuja, en ruikutuskertomuksia ja uhri tarinoita.

Niinhän luonnontieteilijät, joita kaikki lääkärit ja virologit ovat, lukevat myös faktaa, lukuja ja tilastoja. Ja sillä perusteella he rokotuksia suosittelevat. Kukaan luonnontieteilijä ei arvosta tunnepitoisia perusteluita. Miksi sinulle ei riitä asiantuntijoiden arvioima tieto?

En ole tuo, jolle vastaat. Mutta mikähän se asiantuntijoiden tieto on? Miksi yhtäkkiä eletään täysin normaalisti kuin siat pellossa, välittämättä mistään, kun pari kuukautta sitten oli vielä hirveä paniikki ja kaikkea mahdollista piti välttää? Eikö tämä ole epäloogista. Koronatilanne pahentunut valtavasti.

Neljäsosa sairaaalahoidossa on kahdesti rokotettuja. Islannissa oli todella huomattava 90 % kattavuus ja siellä tautikierre paheni vakavaksi. En tiedä mikä tämän hetkinen tilanne on.

Kyllä kriittisesti kannattaa suhtautua asioihin, otti piikkejä tai ei.

Ohis

Vierailija
31/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastaat. Mutta mikähän se asiantuntijoiden tieto on? Miksi yhtäkkiä eletään täysin normaalisti kuin siat pellossa, välittämättä mistään, kun pari kuukautta sitten oli vielä hirveä paniikki ja kaikkea mahdollista piti välttää? Eikö tämä ole epäloogista. Koronatilanne pahentunut valtavasti.

Neljäsosa sairaaalahoidossa on kahdesti rokotettuja. Islannissa oli todella huomattava 90 % kattavuus ja siellä tautikierre paheni vakavaksi. En tiedä mikä tämän hetkinen tilanne on.

Kyllä kriittisesti kannattaa suhtautua asioihin, otti piikkejä tai ei.

Ohis

Totta kai asiantuntijoiden tieto muuttuu sitä mukaa, kun tutkimustietoa tulee lisää. On suurinta tyhmyyttä inttää vanhaa tietoa johdonmukaisuuden nimissä. En tiedä ajatteletko sinä niin, mutta av:lla tähän törmää: kerran sanottua ei saisi muuttaa. Outoa.

Olen lukenut useaan otteeseen myös siitä, että neljäsosa sairaalassa on tuplarokotettuja. Viesti on koko ajan samanlainen: nämä ovat vanhoja ja monisairaita, ja rokotuksen tehottomuus/huono teho heihin on ollut jo pitkään tiedossa.

Olen myös lukenut Israelista. Alkuun asiasta ei tiedetty, mutta nyt on tullut tutkimustuloksia: israelilaiset on rokotettu kolmen viikon välein, ja tämä antaa myös matalamman suojan.

Vierailija
32/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se, että yhtä tuttua lukuunottamatta kaikilla tietyn merkkistä rokotetta saaneilla tarttuvat metalliesineet yläkroppaan ja varashälyttimet hälyttävät kaupassa turhaan.

Kaverilla testattiin ja rintakehällä ja olkapäällä pysyi kuusi lusikkaa. Hän postasi tästä videon Facebookiin ja sai vaan vittuilua rokoteuskovilta. Miksi ilmiö kiistetään, kun viralliseksi haittavaikutukseksi on mainittu ”metallin maku suussa”?

Lisäksi äidilleni tuli molempien rokotteiden jälkeen kaksi aivoverenkiertohäiriötä ja siskoni kuukautiset ovat jatkuneet nyt kuukausia, ennen säännöllinen kierto vaihtui jatkuvaan vuotoon.

Kun nämä lähipiirini kokemukset ympätään siihen, että google on poistanut kaikki hakutulokset ja videot liittyen tähän metalli-ilmiöön ja kuinka rokotetta markkinoidaan, en yksinkertaisesti uskalla ottaa sitä, sillä olen raskaana.

Tammikuussa syntyvät ekat rokotevauvat, imaisevat varmaan pihdit sun muut kalloonsa 🙄

No ei vaan, mutta haittavaikutusten vähättely ja niistä vaikeneminen/niiden salaaminen on itsellä syy, miksen rokotetta uskalla ottaa.

Miksi haittavaikutuksia pitäisi keksiä jos niitä ei kerran ole.

Vierailija
33/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulut heikkolahjaisiin.

Varovaisuus ja omilla aivoilla ajattelu ei ole heikkolahjaisuutta. Sen sijaan netissä toisten haukkuminen ja päätösten arvostelu on esimerkki äärimmäisestä vähä-älyisyydestä.

Vierailija
34/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haittavaikutuksia pitäisi keksiä jos niitä ei kerran ole.

Ihan takuulla on! Niitä on ihan buranassakin.

Vierailija
35/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö oikeasti että kohta miljoonat rokotteen ottaneet sairastuvat ja kuolevat vai mikä ihmeen pelko sinulla on? Jos se tapahtuisi niin sitten täällä maan päällä olisikin oikein hienoa porukkaa hoitamassa asioita. Itse en onneksi olisi sitä todistamassa.

Vierailija
36/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle tilastotietoa:

Rokottamattomien ilmaantuvuusluku on 700, käy ilmi THL:n ja STM:n koronainfon diaesityksestä. Kokonaisilmaantuvuus on 138 sataatuhatta kohden.

Viimeksi kuluneen kahden viikon aikana tartuntojen ilmaantuvuus on ollut suurin 12−49-vuotiailla rokottamattomilla henkilöillä. Helsingin tiedot: viikoilla 40-41 rokottamattomilla ilmaantuvuus 750, 11-kertainen kahteen annokseen verrattuna.

Ilmaantuvuusluku tarkoittaa taudin esiintymistä sataatuhatta ihmistä kohden 14 vuorokauden ajalta.

Epidemian jatkuminen näkyy vajaan rokotussuojan omaavaan väestön tartunnoissa ja sairaalahoidossa.

Viimeksi kuluneen kahden viikon aikana (4.–17.10.) rokottamattomat 12−79-vuotiaat ovat joutuneet erikoissairaanhoitoon 19 kertaa useammin kuin saman ikäryhmän kaksi kertaa rokotetut.

Koko epidemian ajan ikä on ollut tärkein yksittäinen vakavan koronavirustaudin riskitekijä. Riski joutua sairaalahoitoon on suurin 50−79-vuotiailla rokottamattomilla, 28-kertainen verrattuna kaksi kertaa rokotettuihin.

Täysi rokotussuoja suojaa edelleen varsin hyvin vakavalta tautimuodolta.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008347794.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi