Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäpä kerron mikä lisäisi minun halua rokottautumiseen

Vierailija
21.10.2021 |

Minulla on jo yksi rokote, mutta epäilyttää hirveästi ottaa toista rokotetta.

Syy on se, että tuntuu ettei koronarokotteesta puhuta ja kirjoiteta rehellisesti. Tarvitsen lukuja ja faktatietoja. Haittavaikutukset pitäisi olla jossain luettavissa. Nytkin on jonkinlainen luettelo, mutta siitä puuttuu esimerkiksi minun tuntemieni ihmisten ilmoittamat haittavaikutukset. Tämä ihmetyttää.

Haluaisin myös että päivän koronaluvuissa olisi tiedot sairastuneiden rokotuksista, pitkäaikaissairauksista, paino-indeksistä ja tupakoiko potilas. Eli rokotteesta haluaisin tietää kuinka moni on yhdesti rokotettu ja kuinka moni kahdesti. Minun tuntemistani sairastuneista 30-40v puolet on rokotettuja (kahdesti) ja puolet rokottamattomia.

Haluaisin siis rehellisyyttä! Jos myös negatiivisista asioista rokotteeseen liittyen puhuttaisiin rehellisesti, lisäisi se luottamusta ja uskallusta rokotteen ottamiseen.

Nyt vain kuulee kaikenmaailman haittavaikutuksia ja tuntuu että rokotteella ei ole sairastumiseen tai sairauden laatuun mitään vaikutusta. Tämä johtuu siitä että näistä lähipiirin asioista ei ainakaan ole missään ilmoituksia. Aina vain lukee kuinka lähes kaikki sairastuneet on rokottamattomia ja sairaalassa tehohoidossa myös. Tuntuu ristiriitaiselta kun omin silmin näkee toisin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole ymmärrystä, on pakko uskoa mutuun.

Vierailija
2/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole ilmoituksissa? Kyllä siellä kaikki on, mutta ei tietenkään yksittäisen ihmisen ilmoitusta julkaista.

Mieti asia itsesi kautta, älä muiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta jos en saa vaimoa ja pil ua. Ja koska en saa niin en ota.

Vierailija
4/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee kaikenlaista ja tuntuu siltä ja tältä. Pitäisiköhän sun mennä keskustelupalstoilta pois ja oikeasti lukea THL:n sivuja vaikkapa.

Vierailija
5/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehopotilaiden aikaisemmasta kunnosta on kerrottu jatkuvasti.

Vierailija
6/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulee kaikenlaista ja tuntuu siltä ja tältä. Pitäisiköhän sun mennä keskustelupalstoilta pois ja oikeasti lukea THL:n sivuja vaikkapa.

Nyt puhun siis omasta tuttavapiiristä, joka koostuu sukulaisista, työkavereista, ystävistäni, heidän ystävistä eli minun tuttavista ja naapurustosta. Jos ihminen sanoo minulle esimerkiksi että sai rokotteesta pahoja rytmihäiriöitä ja toinen vakavan infektiopaiseen käteen niin uskon heitä. Näen sen omin silmin oikealta ihmiseltä. Silti näitä ei lue missään.

Vierailija
7/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tarpeen itse lukea näitä tietoja, minulle riitää, että teen niin kuin lääkärit (suurin osa heistä, ja he joita arvostan) tekevät. Lääkäreillä on kyky lukea kaikki tieto ja ymmärtää lääketieteelliset tutkimukset paremmin kuin minulla.

Siksi otin rokotukset, en ole leikkauttanut silmiäni, enkä ottanut keisarinleikkauksia. Koska lääkärit ottavat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta rokotukset, silmäni tutkinut silmälääkäri ei ikinä leikkauttaisi omia silmiään, ja synnytyskääkärit synnyttävät alakautta.

Vierailija
8/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei sun rokotukset ym kiinnosta ketään... tee ihan miten lystäät

Vierailija
9/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta mitä teet.

Vierailija
10/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluaisin että saisin sen helpommin. Matkaa rokotuspisteelle on 30km, aikoja tosi vähän tarjolla. Walk-in tapahtumia ei näköpiirissä ja nekin lähinnä päiväaikaan. Eli työaikana olisi mentävä. Olen yhden ottanut ja siitä on nyt kohta 8vk. 

Vierailija
11/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnepitoisten kertomusten käyttäminen "tietona" ei ole tietoa. Esim. minua ei kosketa 70 vuotiaan ylipainoisen syöpäpotilaan koronatartunta. En ole sellainen. Haluan tietoa viiteryhmästäni joka on kaukana tuosta. Tilastotietoa, lukuja, en ruikutuskertomuksia ja uhri tarinoita.

Vierailija
12/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron - Ei kiinnosta kiviäkään

Vierailija
13/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhun siis omasta tuttavapiiristä, joka koostuu sukulaisista, työkavereista, ystävistäni, heidän ystävistä eli minun tuttavista ja naapurustosta. Jos ihminen sanoo minulle esimerkiksi että sai rokotteesta pahoja rytmihäiriöitä ja toinen vakavan infektiopaiseen käteen niin uskon heitä. Näen sen omin silmin oikealta ihmiseltä. Silti näitä ei lue missään.

Kuten todettu mutu ajaa edelle, kun äly ei riitä.

Vierailija
14/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede, lääkkeet ja rokotukset ovat aina sitä, että valitaan pienempi paha.

Vierailija
15/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän piti vastata: lääkkeet ja rokotukset ovat aina sitä, että valitaan pienempi paha. Rytmihäiriöt ovat sitä pienempää pahaa.

Vierailija
16/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekivätkö he niistä edes sitä haittailmoitusta?

Yksittäinen ihminen saattaa saada jonkun (vaikkapa sen rytmihäiriön tunteen) - mutta se ei silti välttämättä ole seurausta siitä rokotteesta, vaan voi olla ihan irrallinen rytmihäiriö (varsinkin jos hänellä on niitä ennenkin ollut) - ja toisaalta, jos yksi ihminen tuon oireen saa niin mietipä miten moni on saanut pysyvät rytmihäiriöt ja muut pitkäaikaisvaivat itse taudista.

Minusta on jännää, miten osa meistä vaatii "lisää faktaa" rokotteen tarpeellisuudesta ja turvallisuudesta, mutta sitten kun joku hörhö laittaa jonkun pöllön väittämän - vaikkapa sen, että rokotekohta muuttuu magneettiseksi - niin sitä ei ole tarpeen kyseenalaistaa. Onhan siitä ihan kerrottu intternetissä, kuvan kanssa vielä 🙄

Voi vitsit miten tämäkin kansa on johdateltavissa vaikka mihin idiotismiin - ja kaikilla vielä on se sama ylsi ääni demokratiassa 🙄😒

Vierailija
17/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suhtauduin aluksi epäillen rokotteisiin, mutta kun tutustuin niitä vastustavien ”argumentteihin” ja suorastaan mielisairaisiin rokotevastaisiin houreisiin, ymmärsin, että tuo porukka on niin kaukana paikkansapitävästä tiedosta kuin vain kukaan tai mikään voi olla ja otin molemmat rokotteet.

Vierailija
18/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ennen koronapandemiaa, kun tuttavasi kertoi rytmihäiriöistä pohdiskellen niiden varmaan johtuvan kaurapuurosta jota hän on alkanut aamuisin syömään. Loppui sinultakin puuron syönti siihen paikkaan?

Vierailija
19/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se, että yhtä tuttua lukuunottamatta kaikilla tietyn merkkistä rokotetta saaneilla tarttuvat metalliesineet yläkroppaan ja varashälyttimet hälyttävät kaupassa turhaan.

Kaverilla testattiin ja rintakehällä ja olkapäällä pysyi kuusi lusikkaa. Hän postasi tästä videon Facebookiin ja sai vaan vittuilua rokoteuskovilta. Miksi ilmiö kiistetään, kun viralliseksi haittavaikutukseksi on mainittu ”metallin maku suussa”?

Kokeilkaapa P-rokotteen saaneet, miten käy, pysyykö lusikka tms. aterin?

Lisäksi äidilleni tuli molempien rokotteiden jälkeen kaksi aivoverenkiertohäiriötä ja siskoni kuukautiset ovat jatkuneet nyt kuukausia, ennen säännöllinen kierto vaihtui jatkuvaan vuotoon.

Kun nämä lähipiirini kokemukset ympätään siihen, että google on poistanut kaikki hakutulokset ja videot liittyen tähän metalli-ilmiöön ja kuinka rokotetta markkinoidaan, en yksinkertaisesti uskalla ottaa sitä, sillä olen raskaana.

Tammikuussa syntyvät ekat rokotevauvat, imaisevat varmaan pihdit sun muut kalloonsa 🙄

No ei vaan, mutta haittavaikutusten vähättely ja niistä vaikeneminen/niiden salaaminen on itsellä syy, miksen rokotetta uskalla ottaa.

Vierailija
20/36 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnepitoisten kertomusten käyttäminen "tietona" ei ole tietoa. Esim. minua ei kosketa 70 vuotiaan ylipainoisen syöpäpotilaan koronatartunta. En ole sellainen. Haluan tietoa viiteryhmästäni joka on kaukana tuosta. Tilastotietoa, lukuja, en ruikutuskertomuksia ja uhri tarinoita.

Jep, kuten arvelinkin. Minkäänlainen yhteisvastuu tai muiden hyvinvointi ei kiinnosta, vaan vain ja ainoastaan oma perse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän