Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkojen aikana sattuu peräsuoleen..

Vierailija
21.12.2014 |

..välillä jopa niin ettei tamponia meinaa saada pois. Joskus myös kuukautisten aikana kipu säteilee just tonne selkään päin. Kellään muulla samaa?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ja johtuu endometrioosista. Gynen mukaan tuo kohdun takaosa peräsuolen lähellä on endon "lempipaikka"... :/

Vierailija
42/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tota myös. Pahentunut vuosien aikana. Menkkaoireista pahin on tuo perskipu. Kuvailen sitä aina sanomalla että joku työntää miekkaa kakkoseen. Suurin apu on siitä, kun viikkoa ennen menkkojen alkua vähentää syömistä..näin suolistoon ei synny ummetusta joka menkkojen alettua pahentaisi tuota perskipua kun jokin siellä yrittää vielä liikkuakin kaiken kivun päälle. Ananaksen syönti myös poistaa nestettä kivasti ja varmistaa sopivan tyhjän olon menkkojen alkuun. Tuo kipu on tosiaan niin huumaavaa ja nopeasti sivaltavaa, että voi pudottaa polvilleen huutamaan missä tahansa tilanteessa ja silloin ei voi hallita tuskanhuutoaan ollenkaan. :( Ei kiva.

T. Miekka persiissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kivut alkoi vasta raskauksien jälkeen.järkkyjä kramppeja välillä ei tiedä miten päin olis.tota endoahan se taitaa olla..onko siihen mitään apua?muu kun leikkaus?

Vierailija
44/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta kun kuulen, että muillakin on tätä! Tuo kipu on niin hirveä! Mä usein menkkojen ekoina päivinä yritän pidätellä aamup*skaa aina niin kauan, että heti heräämisen jälkeen otettu särkylääke ehtis vaikuttaa. Joskus on sattunut niin paljon, että mulla on melkein mennyt hetkeksi taju siinä pöntöllä. Mutta omaan kipuun liittyy yksi outo juttu, nimittäin se oli pahimmillaan silloin, kun mulla oli paha anemia. Rauta-arvot kun saatiin nousuun, niin nykyään on paljon siedettävämpi tilanne.

Vierailija
45/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:38"]Täällä sama. Eka päivä on aina kaikista hirvein, kun sattuu joka saatanan kolkkaan, myös perseeseen. En tiedä, miten kipua kuvailisi, vähän ehkä sellaista viiltävää ja vihlovaa.
[/quote]
En odottanut että tätä oikeasti on näinkin monella!
En oo synnyttänyt, mutta kyseisen kivun aikana tulee monesti mieleen, että miten selviän lapsen puskemisesta maailmaan jos tämäkin sattuu jo näin paljon :o aina mietin, että voiko sitä verrata jonkinlaiseen synnytyskipuun :D
Itekin kuvailisin sitä kipua sellaisena jännänä viiltävänä ja vihlovana, ehkä vähän paineen tunteenakin -ap

Vierailija
46/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus satunnaisesti myös tuota perskipua menkkojen aikaan. Endometrioosista ei kohdallani ole kyse, se on todettu lääkärissä. Mutta kuulemma saattaa varsinkin hyvin kivuliaana viitata endometrioosiin. Kannattaa mennä lääkäriin, jos on lapsihaaveita nyt tai tulevaisuudessa taikka jos kipu on sietämätöntä.

Vierailija
47/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:44"]Mulla on ovulaation aikaan tuota persekipua.
[/quote]

Nyt mullakin on ollut pariin kertaan. Mitä ihmettä?!?!

Vierailija
50/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi. Ei ole muuten leikin asia. Käy gynellä ja vaadi ultraa.

Vierailija
51/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli e-pillereiden myötä 18-vuotiaana ja loppui kuin joskus vuosien päästä lopetin pillerit. Ei ole näkynyt sen jälkeen, mutta ihan hirveää oli parina pahimpana päivänä. Mulla on myös kohtu takana. Synnytin 2 lasta eikä ole uusinut, mutta en ole pillereihinkään palannut.
Ystävälläni oli sama ongelma.

Vierailija
52/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:01"]Mulla tuli e-pillereiden myötä 18-vuotiaana ja loppui kuin joskus vuosien päästä lopetin pillerit. Ei ole näkynyt sen jälkeen, mutta ihan hirveää oli parina pahimpana päivänä. Mulla on myös kohtu takana. Synnytin 2 lasta eikä ole uusinut, mutta en ole pillereihinkään palannut.
Ystävälläni oli sama ongelma.
[/quote]
Mä söin kans e-pillereitä (vuoden)! Sen jälkeen tämä on vaivannut, tai en ainakaan muista että olis ollut ennen niitä -ap

Vierailija
53/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla myös samat oireet ja aiheuttajaksi on todettu endo. Varmaankin diagnoosi on oikea, koska oireet helpottui sekä raskauden että leikkauksen jälkeen (kasvustoa poistettiin). Pikku hiljaa ne sitten hiipii takaisin.

Vierailija
54/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:21"]Minulla on joskus satunnaisesti myös tuota perskipua menkkojen aikaan. Endometrioosista ei kohdallani ole kyse, se on todettu lääkärissä. Mutta kuulemma saattaa varsinkin hyvin kivuliaana viitata endometrioosiin. Kannattaa mennä lääkäriin, jos on lapsihaaveita nyt tai tulevaisuudessa taikka jos kipu on sietämätöntä.
[/quote]

Mullakin joskus "todettiin", ettei ole endo. Sitten jouduin munasarjakystan takia leikkaukseen, jossa todettiin, että endokasvustoa on vatsalaukusta nivusiin asti niin, että osa sisäelimistä oli liimautunut kiinni toisiinsa. Että ei kannata uskoa, jos oireita on ja tutkittu pelkällä ultralla.

Vierailija
55/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla on niin kivuliaat, että se säteilee koko alueelle. Alapää, alaselkä, alavatsa kramppaa kaikki ja kaikkia lihaksia jännittää, kun niihin sattuu niin pirusti. Lämpö auttaa mulla. Vie kivun pois ja auttaa rentouttamaan lihakset. Öisin nukahdan aina lämpötyyny alavatsalla, muuten en varmaan edes saisikaan nukuttua.

Vierailija
57/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENDOMETRIOOSI!

Vierailija
58/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menkat tällä hetkellä ja yritin käydä äsken ulostamassa. Ei toivoakaan, että pystyisi siihen. Huoh :(

Vierailija
59/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä