Menkkojen aikana sattuu peräsuoleen..
..välillä jopa niin ettei tamponia meinaa saada pois. Joskus myös kuukautisten aikana kipu säteilee just tonne selkään päin. Kellään muulla samaa?
Kommentit (80)
Tilasin gyneajan ja siellä nyt sitten selviää onko endoa vai ei. Musta niin tuntuu, että on, koska kivut oli taas tosi jumalattomat... välillä ei pystynyt kuin maata suorana sängyssä :/ -ap
Aivan sama juttu täällä, tamppoonia asettaessa sama juttu! ei kyllä mitää tietoo mistä johtuu
No, toihan on yks menkkojen oireista. Mahavaivat ja ummetus, paska suolessa painaa häntäluuhun. Liikunta, vesi, öljy ja kuitupitoinen ruoka auttaa :) äärimmäises hädäs suolihuuhtelu.
Joo, joskus menkkojen aikana tuntuu kuin olis synnytyskipuja. Järkyttävää, ennen ei ole tuollaisia oireita ollut, nyt 2 lasta synnyttäneenä on.
Aivan sama homma mut luulisin että johtuu siitä että siellä on ilmaa?
Täällä sama. Eka päivä on aina kaikista hirvein, kun sattuu joka saatanan kolkkaan, myös perseeseen. En tiedä, miten kipua kuvailisi, vähän ehkä sellaista viiltävää ja vihlovaa.
Mulla alko synnytyksen jälkeen, kun pienesti repesin siihen suuntaa. Jotenkin muotoutui paikat uudellaan niin, etten todellakaan uskalla tamponeja edes käyttää yhden todella kivuliaan poiston jälkeen.
Mulla on endometrioosi ja tuollaisia oireita myös
Mulla on ovulaation aikaan tuota persekipua.
Mullakin sattuu perse. Ja paskominen on ihan tuskaa. Välillä huudan tuskasta samalla kun istun paskalla :D kivaa olla nainen.
Mulla kans menkkojen aikaan perse yhtä kipeä kuin emätin. Varmaan johtuu kyllä e-pillereistä ja tampoonin käytöstä. Varsinkin ulostus on aivan kamalaa menkkojen ekana päivänä, taju meinaa oikesti lähteä kun suoli jotenkin kramppaa johonkin suuntaan enkä meinaa saada sitä rennoksi. Onkohan tää ihan normaalia?
Minulla oli sama ongelma, että menkkojen aikana sattui peräsuoleen. Ulostaminen oli aivan kauheaa menkkojen aikoina, tuntui siltä, että joku puristelisi peräsuolta tai sellaista ihmeen paineen tunnetta, en osaa kunnolla selittää.... Kävin sitten gynegelogissa tämän vaivan takia ja hän teki sisätutkimuksen ja totesi, että minulla on kohtu niin takana. Kuulemma kun menkat on niin kohtu supistelee ja heijastuu näin peräsuoleen, joka on kiinni kohdussa, kun kohtu on niin takana. Sanoi, että vaivaan ei ole apua, mutta raskauden jälkeen pitäisi kuulemma auttaa.
Noh, nyt olen raskaana ja parin viikon päästä laskettu aika :D saas nähä, että auttoiko :) ultratäti sanoi samaa, kun sanoin menkkaulostamis ongelmastani vauvaultran aikana, niin sanoi myös että raskauden jälkee pitäisi helpottaa....
Sattuu yhtenä kuukautispäivänä todella voimakkaasti peräsuolen tienoille. Sitten helpottaa. En tiedä mistä johtuu. On tuntunut aina joten ei liity synnytykseen.
Juu mulla samaa. Alkoi synnytyksen jälkeen ja tuntuu samalta kuin ponnistamisen tarve.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:08"]valivalivali
[/quote]
Turpa kii :D